Strona 1 z 4

Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 27 października 2006, 13:56
przez nowy
-zrobiony program
-zmienione sprzeglo na SACHS RACE (do 460Nm)
-wydech 2,5cala zakonczony przelotowym tlumikiem

pora sie rozjerzec za wieksza turbina ...
ma ktos sprawdzony jakis patent ?
czy hybryda?
czy moze od jakiegos innego modelu?

chcialbym uzyskac 420Nm w szczycie
a od 2tys do 4 zeby nie spadal ponizej 380Nm

prosze o porady
pozdrawiam

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 27 października 2006, 14:06
przez Tonny S
Podstawa to walek Grundlera a turbo GT25 - wal do Compotów.

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 27 października 2006, 19:42
przez biloowa
Tonny S napisał(a):Podstawa to walek Grundlera a turbo GT25 - wal do Compotów.


Compsport juz nie sprzedaje wałków Grundlera(od grudnia ma byc cos innego), mozna zrobic moda z wieksza turbiną od merca 2,7 cdi bez wymiany wałka rozrządu i to da Ci okolo 220 PS ale o niutkach nie wiem , wal do Compsportu.

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 27 października 2006, 23:28
przez nixu
biloowa napisał(a):
Tonny S napisał(a):Podstawa to walek Grundlera a turbo GT25 - wal do Compotów.


Compsport juz nie sprzedaje wałków Grundlera(od grudnia ma byc cos innego), mozna zrobic moda z wieksza turbiną od merca 2,7 cdi bez wymiany wałka rozrządu i to da Ci okolo 220 PS ale o niutkach nie wiem , wal do Compsportu.


Walka nie trzeba wsadzac, mozna zalozyc samo duze T
Skontaktuj sie z chlopaki z CS i wszystko Ci wytlumacza..

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 28 października 2006, 09:57
przez nowy
rozmwialem z nimi coprawda przez GG i...

przygotowali mnie na kwote 4,5tys z montazem ..
hmm jak dla mnie troche duzko kasy ...
wolalbym sobie ze stanow sprowadzic zalozmy GT25 za super pieniadze chyba ze
jest inny sprawdzony sposob zalozmy jak ze wspomnianego wyzej mercedesa ...

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 28 października 2006, 11:02
przez nixu
nowy, ale czy GT25 nie bedzie "niewykorzystana" ?

Slyszalem tez, ze wystarczy GT22 ale ile w tym prawdy to nie wiem :-|

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 28 października 2006, 13:35
przez prospect
No wlasnie sam nie wiem po co gt25 ??gt22 to jest optymalna turbina jak na swoje rozmiary i tak nie ma duzego laga.Wszystko zalezy od tego czego oczekujesz

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 28 października 2006, 14:21
przez nixu
prospect napisał(a):No wlasnie sam nie wiem po co gt25 ??gt22 to jest optymalna turbina jak na swoje rozmiary i tak nie ma duzego laga.Wszystko zalezy od tego czego oczekujesz


Oczekiwania moga byc wielkie..
Jeszcze moglby sie wypowiedziec jakis znawca co do wydolnosci pompek w stosunku do gt25 i gt22 :wink:

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 28 października 2006, 14:23
przez nowy
czyli krótko zwiezłowato ..
w rozsadnych pieniadzach co polecacie i dlaczego :)

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 28 października 2006, 14:30
przez Tonny S
nowy, okresl ostatecznie jakie parametry chcesz uzyskac docelowo KM bo Nm juz znamy 4200 jak najbardziej rozciagniete.


Walka nie trzeba wsadzac, mozna zalozyc samo duze T


Uwzglednijcie to wymaganie.

a od 2tys do 4 zeby nie spadal ponizej 380Nm

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 28 października 2006, 14:41
przez nowy
tak jest chcialbym by leon mial moment na pewno wiekszy niz 400Nm
ale
w zakresie od 2000~4000obr/min nie spadal ponizej 380
zalozmy przy 4500obr zeby bylo go jeszcze ze 340Nm
a przy 5000obr moze go byc 300Nm

jesli za T wieksze mam zaplacic 3tys i moment bedzie zalozmy 420Nm ale przez 500obr w zakresie od 2000~2500 to absolutnie nie widze sensu montazu

oto wykres z dotychczasowej mocy
LINK DO WYKRESU

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 28 października 2006, 15:11
przez Grześ
nowy napisał(a):wolalbym sobie ze stanow sprowadzic zalozmy GT25 za super pieniadze chyba ze

z tymi tymi tanimi wiaqtrakami z usa to trzeba uwazac zeby nie byla za tania
http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 486#306486

nowy napisał(a):wspomnianego wyzej mercedesa ...

na OCP jest temat i wypisane auta w ktorych siedza gt22 mozna spokojnie z nich je wyjac i kupic w rozsadnej cenie :mrgreen:

zycze udanych modow

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 28 października 2006, 15:25
przez nixu
Grześ napisał(a):na OCP jest temat i wypisane auta w ktorych siedza gt22 mozna spokojnie z nich je wyjac i kupic w rozsadnej cenie :mrgreen:


Ano jest;
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... light=gt22

Auto/rok/moc/poj/l.cyl/model/???/oem

MAREA JTD 2001 140 2.4/5 D GT2256V 710811-0001 46769104
DUCATO JTD 2004 127 2.8/4 D GT2256V 750510-0001 504054355
C270 CDI 2000 169 2.7/5 D GT2256V 711009-0001 A612 096 0499
SPRINTER 2002 168 2.7/5 D GT2256V 709838-0003 A612 096 0399
166 JTD 2001 140 2.4/5 D GT2256V 710811-0002 55191597
330 d 1999 185 2.9/6 D GT2256V 704361-0004 2248834E

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 28 października 2006, 15:46
przez klauspolo
Rownież myśle nad Big T, ale obawiam sie tylko jednej rzeczy, a mianowicie by nie zwiekszyła sie zbytnio turbo dziura :? A moc jaka chciałbym uzyskać to okolo 220-230KM i okolo 400NM.

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 30 października 2006, 13:52
przez nowy
czy od razu turbina gt22 z wyzej wymienionych aut bedzie pasowac w miejscu seryjnej czy trzeba bedzie przerabiac/wymieniac kolektor ?

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 30 października 2006, 16:39
przez rob555
nowy napisał(a):czy od razu turbina gt22 z wyzej wymienionych aut bedzie pasowac w miejscu seryjnej czy trzeba bedzie przerabiac/wymieniac kolektor ?


Trzeba od nowa kolektor zrobic albo flansze redukcyjna zalatwic.

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 30 października 2006, 21:22
przez nowy
jaki koszt tej flanszy ???
i czy ma moze ktos z was przykladowe wykresy z hamowni po zamontowaniu wiekszej turbiny i ze zrobionym programem ??

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 31 października 2006, 08:34
przez PatTDI
Wystarczy troche poszukac na forum!!

http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... 26&start=0
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... 11&start=0

Cena ktora podales to nie cena golego turbo tylko na gotowo z zamontowaniem do samochodu i wystrojeniem.

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 31 października 2006, 12:15
przez nowy
znalazlem cos takiego, ponoc od BMW

zdjecia turbiny przed regeneracja:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

oznaczenia:
GT 2556V
2248834E
704361-4 S/N
DGA01052E

co o tym sadzicie?

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 31 października 2006, 13:31
przez Grześ
nowy napisał(a):zdjecia turbiny przed regeneracja

hmm hmm hmm z tego co czytalem na forach to w polsce ciezko jest zregenerowac turbine malo kto jest z tego zadowolony , witrak po regeneracji porostu albo nie dzial tak jak powinien albo przestaje dzialac po ktorkim okresie uzytkowania i pieniadze na marne . Jak juz chcesz na wlsana reke szukac wiatraka to staraj sie aby byl dobry bo inaczej mozesz napedzis sobie dodatkowych klopotow

PS gwarancja zakladow naprawczuch :evil: niezawsze jest uwzgledniana (wymyslaja bzdurne wymowki lub po kolejnej naprawie nie ma juz gwarancji i tyle)

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 31 października 2006, 14:02
przez Streat
Grześ, no to kupujesz turbine w jakies renomowanej firmie (np. u tunera :wink: ) a nie z jakies dziupli. Miejmy nadzieje ze wtedy mozemy liczyc na normalne zachowanie sprzedawcy w razie awarii :roll:

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 31 października 2006, 14:07
przez nowy
klinet ktory sprzedaje turbiny daje na nie 6m-cy gwarancji
koszt po regeneracji to 1tys zl

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 31 października 2006, 14:26
przez mm.max
Koszt modyfikacji tego typu (customowe turbo) zawiera oprócz strojenia, kosztów materiałowych także wiedzę, doświadczenie i pewnego rodzaju ryzyko firmy dokonującej modyfikacje a to wszystko kosztuje wiec realnie do tego podchodząc albo jeździmy na seryjnych gratach albo sięgamy głeboko do kieszeni (stety lub niestety zalezy od punktu widzenia), tak wiec modyfikacji low costowej w tym wypadku nie widzę, chyba ze sie myle i wyprowadźcie mnie z błędu.... w innym przypadku całą odpowiedzialność za źle założone i dobrane turbo lub zbyt niskie osiągi ponosi osoba dokonująca tą modyfikację

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 31 października 2006, 14:46
przez nixu
mm.max napisał(a):Koszt modyfikacji tego typu (customowe turbo) zawiera oprócz strojenia, kosztów materiałowych także wiedzę, doświadczenie i pewnego rodzaju ryzyko firmy dokonującej modyfikacje a to wszystko kosztuje wiec realnie do tego podchodząc albo jeździmy na seryjnych gratach albo sięgamy głeboko do kieszeni (stety lub niestety zalezy od punktu widzenia), tak wiec modyfikacji low costowej w tym wypadku nie widzę, chyba ze sie myle i wyprowadźcie mnie z błędu.... w innym przypadku całą odpowiedzialność za źle założone i dobrane turbo lub zbyt niskie osiągi ponosi osoba dokonująca tą modyfikację


Ja musze zgodzic z Michalem..

CS oprocz turbiny wklada swoja robocizne, swoj czas itd.. ew. zapytaj chlopakow czy zgodza sie na to, zebys przywiozl swoje turbo (rozeznaj jakie sa koszty turbo samego u Patryka [o ile zdradza ta tajemnice] i ile kosztuje instalacja turbo, ktore przywieziesz) a turbo nowe mozesz kupic tu: -> www.motoarena.pl

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 31 października 2006, 14:56
przez Orzeł
wiecej zachodu i problemów sobie stwarzacie, niż to warte........
policz sobie koszty jakie musisz ponieść, aby kupić i zmontować wszystkie elementy (turbina, dolot, downpipe, węże do IC, węże olejowe itak pewnie to nie wszystko). Do tego dolicz koszty transportu auta na stojenie (chyba, ze jesteś na tyle odważny, aby jechać autem bez strojenia od razu po założeniu turbiny jednak nie wydaje mi się, aby fura daleko zajechała)
Jeśli oddasz auto do tunera jedziesz do nich serią i i po tygodniu odbierasz furke zrobioną na gotowo tak jak ma być, a nie żadne wynalazki i samoróby, które mogą nie wytrzymać wieszkego ciśnienia. Ja bym nie kombinował tylko zadzwonić do jednej z firm, która się tym zajmuje dogadać się i tyle.

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 31 października 2006, 19:21
przez nowy
bardziej gleboko sie nad tym zastanawiajac zgadzam sie z wami ..
moze koszt niemaly ..ale tu nie ma miejsca na polsrodki ..
chce wstawic samochod do odpowiedniej firmy ktorej mozna zaufac i odebrac leonka w nowym wcieleniu ..
i cieszyc sie przez dlugie kilometry BEZAWARYJNĄ JAZDĄ

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 31 października 2006, 20:18
przez nixu
nowy napisał(a):chce wstawic samochod do odpowiedniej firmy ktorej mozna zaufac i odebrac leonka w nowym wcieleniu ..
i cieszyc sie przez dlugie kilometry BEZAWARYJNĄ JAZDĄ


w przetlumaczeniu na fachowy jest tjuninku oznacza to nazwe CompSport 8)

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 1 listopada 2006, 14:19
przez Orzeł
nixu, czy Ty masz coś z tej reklamy Comp Sportu?? :mrgreen: Niepodważalnie Pat i Szymon znają się na rzeczy wiec można do nich uderzyć, aczkolwiek nie są jedyni :) jest Masters Katowice, Masters Warszawa myśle, że te 3 firmy dają sobie rade w tym temacie :wink:

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 1 listopada 2006, 16:48
przez Tonny S
Orzeł napisał(a):jest Masters Katowice, Masters Warszawa myśle, że te 3 firmy dają sobie rade w tym temacie
Nie zapominajcie o Unitronicu z Warszawy.

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 1 listopada 2006, 17:08
przez nixu
Orzeł napisał(a):nixu, czy Ty masz coś z tej reklamy Comp Sportu?? :mrgreen:


Nie, nic nie mam.

Tonny S napisał(a):
Orzeł napisał(a):jest Masters Katowice, Masters Warszawa myśle, że te 3 firmy dają sobie rade w tym temacie
Nie zapominajcie o Unitronicu z Warszawy.


z Dieslem? :mrgreen:

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 1 listopada 2006, 17:13
przez Tonny S
nixu napisał(a):z Dieslem?
A co w tym takiego smiesznego ?? bo nie rozumiem.

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 1 listopada 2006, 17:22
przez PatTDI
Przestancie Prosze.
Na obecna chwile jestem w stanie powiedziec ze wedlug moich wiadomosci sa trzy firmy ktore dadza sobie rade z wystrojeniem VNT w duzym turbo (ale jedna z nich sie nie zgadza w poscie orła) takze kazdy jedzie gdzie chce.

Apropo Gratuluje Orzeł bardzo ładnie wyszło !!

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 1 listopada 2006, 18:05
przez nowy
nasuwaja mi sie jeszcze takie pytania ..
- czy przy wiekszym turbo+program przez co w konsekwencji wiekszej mocy rzedu 220KM/410Nm nie bedzie STANOWCZO zwiekszonego kopcenia ?

- czy potrzebna jest przy takiej mocy chlodnica oleju(nie wiem czy jest seryjnie montowana w ARLu)

- i jak jest ze zwłoką podczas przyspieszania w ruchu miejskim -znośna?(nie chce by autko przyspieszalo miażdżąco od 3tys i dalej a do 2700 nie bedzie jazdy ...

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 1 listopada 2006, 18:11
przez PatTDI
nowy napisał(a):nasuwaja mi sie jeszcze takie pytania ..
- czy przy wiekszym turbo+program przez co w konsekwencji wiekszej mocy rzedu 220KM/410Nm nie bedzie STANOWCZO zwiekszonego kopcenia ?

- czy potrzebna jest przy takiej mocy chlodnica oleju(nie wiem czy jest seryjnie montowana w ARLu)

- i jak jest ze zwłoką podczas przyspieszania w ruchu miejskim -znośna?(nie chce by autko przyspieszalo miażdżąco od 3tys i dalej a do 2700 nie bedzie jazdy ...


1. Kopcenie jak po normalnym programie.
2.Chlodnica oleju przydaje sie jak ktos lubi jezdzic z duzymi predkosciami na autostradzie (ale to przydaje sie juz na seryjnej turbosprezarce).
3.Dlaczego do 2700 ma nie byc jazdy. Pokazalem Ci wykresy. Tam wszystko widac.

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 1 listopada 2006, 18:20
przez nowy
a kwestia walka ?
zostaje seryjny
czy raczej bardzo polecasz "sportowszy" jesli tak do dlaczego ?

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 1 listopada 2006, 18:23
przez PatTDI
nowy napisał(a):a kwestia walka ?
zostaje seryjny
czy raczej bardzo polecasz "sportowszy" jesli tak do dlaczego ?


Na moc w ktora celujesz wystarczy seryjny walek.

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 11 stycznia 2009, 12:57
przez KiNiO
A co powiecie na turbo od merca 3.2 CDi GT23??? da rade to wlozyc a pozniej wystroic?? Jakie moce mozna z ARL wycisnac takie zeby motor zaraz nie zrobil papa???

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 11 stycznia 2009, 13:06
przez Sammael
KiNiO, to nie chodzi o jak największą sprężarkę na VNT tylko o to żeby auto mogło jeszcze do czegoś służyć i niemiało turbodziury do 3000rpm...

KiNiO napisał(a):Jakie moce mozna z ARL wycisnac takie zeby motor zaraz nie zrobil papa???

Jak pokazuje przykład Patryka z DS, prawie 270KM znosił z powodzeniem. Ale nie masz co liczyć na takie moce, bo żaden tuner Ci tyle nie zrobi.

EDIT: Nie kombinuj. Większość tunerów ma sprawdzone, dobre rozwiązania, zadzwoń, powiedz jakiej mocy oczekujesz, wszystko Ci wyjaśnią i wystroją...

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 11 stycznia 2009, 13:23
przez rob555
KiNiO napisał(a):A co powiecie na turbo od merca 3.2 CDi GT23??? da rade to wlozyc a pozniej wystroic?? Jakie moce mozna z ARL wycisnac takie zeby motor zaraz nie zrobil papa???


Na GT23 jezdzi GD Radek ostatnio 233KM wyszlo ale jest problem z lagiem. Napewno wiekszy niz na GT22. Poniewaz tam docelowo ma byc gruby setup wiec turbo takie a nie inne chociaz narazie wg mnie jest po prostu za duze. Jak juz wstanie to potega :)
Jak nie chcesz innych pompek, walka i atakowania ponad 240KM to bez sensu...stracisz dol a reszta i tak gore przytrzyma

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 11 stycznia 2009, 16:33
przez KiNiO
To co najlepiej zrobic w aucie zeby uzyskac moce 230-240 Km i powyzej 400NM???

Przykladowo:
turbo gt 22
Sprzeglo sachs racing
przelotowy uklad wydechowy
....
co jeszcze by trzeba byo zrobic??
i co wtedy z IC??? ten seryjny wystarcza???

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 11 stycznia 2009, 16:39
przez Sammael
KiNiO napisał(a):400NM

to praktycznie program :hahaha:

Wszystko na forum już było...

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 11 stycznia 2009, 17:03
przez KiNiO
Sammael napisał(a):
KiNiO napisał(a):400NM

to praktycznie program :hahaha:

Wszystko na forum już było...


Napisalem powyzej... ale okej ujme to inaczej.... ok 440-460M....

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 11 stycznia 2009, 17:18
przez marcin_kielce
Napisze to co zostalo juz powiedziane i napisane na tym foru milion razy...Filozofia nie jest zalozyc GT 22, GT 23 czy inna wielka loche... :whoeva: problemem jest WYSTROJENIE tego co jest bardzo trudne gdyz samych turbin GT22 jest bardzo duzo i kazda w znaczacym stopniu rozni sie. Jedna ma duzego laga, inna mniejszego, jedna jest latwiej wystroic, inna trudno.

Druga sprawa jest fakt kto ci to wystroi?? :whoeva: Z tego co sie orientuje jak przyjedziesz juz do jakiejs firmy X na wystrojenie to wiekszosc tych firm nie podejmie sie wystrojenia, bo:
1) nikt nie wie jak bedzie zrobiona mechanika, wiec raczej malo osob podejmie sie wystrojenia
2) firmy X zyja z tuningowania aut i za ich wiedze trzeba placic!!

Nie bardzo pojmuje posty osob, ktore wszystko chca robic po swojemu zeby tylko zaoszczedzic :whoeva: Potem cos sie spie...oli i bedziecie mieli pretensje do firmy X, bo zly program itp. Ludzie tuning szczegolnie mechaniczny kosztuje i tu NIE mozna oszczedzac.
Jak ktos nie posiada wystarczajacej ilosci gotowki niech da sobie spokoj, bo bedzie tego zalowal!!

Tyle ode mnie.

Pozdrawiam
Marcin

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 11 stycznia 2009, 18:06
przez KiNiO
A powiedz co to za satysfakcja przyjechac do firmy oddac worek kasy i nic dalej nie rozumiec???
Ja wole przygotowac samemu podpytac ludzi przy okazji nowe doswiadczenie zdobyc... nie chodzi o oszczednosc.. o to ze sie zsypie do nikogo pretensji nie bedzie bo to zalezy od uzywania pojazdu... a jak siadzie np. turbo to sie wymienia bo jest milion powodow wedlug mnie dlaczego ona siada....

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 11 stycznia 2009, 18:17
przez Sammael
KiNiO napisał(a):A powiedz co to za satysfakcja przyjechac do firmy oddac worek kasy i nic dalej nie rozumiec???

Zaręczam, że 90% osób które zrobiły z autem coś więcej niż tylko program doskonale wiedzą co się działo z ich autem, przy większości modyfikacji byli albo wiedzą na czym one polegały, rozumieją, która rzecz miała przynieść jaki efekt. Mogą jedynie nie wiedzieć jaka dokładnie turbina/hybryda siedzi w ich aucie. Bo ogólnik "GT22" to jest nic... tak jak napisał marcin_kielce.
KiNiO napisał(a):Ja wole przygotowac samemu podpytac ludzi przy okazji nowe doswiadczenie zdobyc...

Znajdź wspólny język z tunerem i wszystko będziesz wiedział, lub nawet niektóre rzeczy będziesz mógł przygotować samemu.

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 11 stycznia 2009, 18:33
przez Marcin_TDI
Rogalotti przecież wystroi wszystko tylko kwestia ceny a wcześniej tylko trzeba pogadać, skonczyły się już chyba te czasy że robisz wszystko w jednym miejscu.

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 11 stycznia 2009, 18:40
przez marcin_kielce
Sammael doskonale podsumowal temat. :))

Poza tym przyrost w jednym aucie na takich samych gratach moze dac zupelnie inny przyrost winnym aucie, pomimo uzycia identycznych czesci.

Pozdrawiam
Marcin

[ Dodano: Nie 11 Sty, 2009 ]
KiNiO napisał(a):A powiedz co to za satysfakcja przyjechac do firmy oddac worek kasy i nic dalej nie rozumiec???
Ja wole przygotowac samemu podpytac ludzi przy okazji nowe doswiadczenie zdobyc... nie chodzi o oszczednosc.. o to ze sie zsypie do nikogo pretensji nie bedzie bo to zalezy od uzywania pojazdu... a jak siadzie np. turbo to sie wymienia bo jest milion powodow wedlug mnie dlaczego ona siada....


Kolego uwierz mi, ze wiem co to satysfakcja :))
Nawet jak najglupsza rzecz robie w aucie, zawsze staram sie przy tym byc, podpatrywac, wypytywac itp. wiec wiem o co dokladnie ci chodzi.

Ale w przypadku tuningu mechanicznego jak sie nie ma wystarczajacej wiedzy to duzo latwiej jest cos popsuc niz zrobic dobrze...zauwaz, ze firmy, ktore przeprowadzaja modyfikacje zbieraly doswiadczenia ladnych pare lat, nie jest to kwestia tygodnia.

Ja do niczego nie namawiam, tylko wiem z doswiadczenia ze potem mozna niektorych decyzji zalowac :))

Pozdrawiam i zycze udanych modyfikacji :piwo:

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 11 stycznia 2009, 19:21
przez Patrox
Przy zakładaniu big turbo ma nawet znaczenie przełożenie skrzyni. I Gt23 nie nadaje sie według mnie do codziennej jazdy tylko na tor. A Gt22 jest kilkanascie rodzai i to tuner dobiera odpowiednia pod konkretny samochód. Wiele razy było juz pisane o tym ale jak tuner podejmuje się roboty to ponosi odpowiedzialność za turbo, podzespoły i strojenie. I dlatego tunerzy nie chcą stroić obcych big turbo bo nie wiedza co to jest i jeśli coś wybuchnie to nie będzie potem winnych. Klient powie że tuner napisał zły program i będzie foch. Zdanie mam takie że jeśli kogoś nie stać na robote to niech nic nie robi bo mamy wiele pytań o poprawki których po kimś nie wykonujemy. Tyle Ot i myślę że kolega albo zacznie czytać inne posty albo temat zostanie zamknięty bo mnóstwo razy na tym i innych forach było juz o tym. Sorki za tak długi wywód i pozdrawiam.

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 11 stycznia 2009, 19:29
przez marcin_kielce
Patrox napisał(a):Przy zakładaniu big turbo ma nawet znaczenie przełożenie skrzyni. I Gt23 nie nadaje sie według mnie do codziennej jazdy tylko na tor. A Gt22 jest kilkanascie rodzai i to tuner dobiera odpowiednia pod konkretny samochód. Wiele razy było juz pisane o tym ale jak tuner podejmuje się roboty to ponosi odpowiedzialność za turbo, podzespoły i strojenie. I dlatego tunerzy nie chcą stroić obcych big turbo bo nie wiedza co to jest i jeśli coś wybuchnie to nie będzie potem winnych. Klient powie że tuner napisał zły program i będzie foch. Zdanie mam takie że jeśli kogoś nie stać na robote to niech nic nie robi bo mamy wiele pytań o poprawki których po kimś nie wykonujemy. Tyle Ot i myślę że kolega albo zacznie czytać inne posty albo temat zostanie zamknięty bo mnóstwo razy na tym i innych forach było juz o tym. Sorki za tak długi wywód i pozdrawiam.


dokladnie o to mi chodzilo. Zgadzam sie z Patrykiem w 100%

Re: Big Turbo do ARLa(150KM)

PostNapisane: 11 stycznia 2009, 19:32
przez taktiken
KiNiO, rozumiem z posta ze chcialbys sam sobie zestroic auto? Hmm, wydaje mi sie ze kompleksowego poradnika raczej nie uzyskasz :okulary: Wg. mnie pewne rzeczy musza byc przekazane w warsztacie/zakladzie organoleptycznie Na forum znajdziesz "z czego korzystać" ale raczej nie "jak zestroic".

Temat pozostawiam otwarty, ale prosze ograniczyc dyskusje o przekonwywaniu KiNiO do wspolpracy z tunerami, ok?