TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM
Cześć,
chciałbym zacząć dyskusję na temat silników 1,9 TDI stosowanych w leonach, ale o różnych systemach wtrysku: TDI 110 KM oparty na wtryskiwaczach i pompie rotującej (VP) oraz TDI 105 KM na pompowtryskiwaczach (PD).Pierwszy z nich to już klasyka - stosowany w leonie I, drugi obecnie stoswany w leonie II (ale takzie Ibizie). Jak uważacie, który z tych rozwiązań jest lepszy? VAG postawił w leonie II na PD (zarówno 1,9 jak i 2,0 są na pompowtryskiwaczach), czy to jest dobry krok? Z punktu widzenia VAG, może być to dobre rozwiązanie
, ponieważ, komplet pompowtryskiwaczy kosztuje jakieś 6-7 tys. zł, więc jako koncern mogą dobrze na tym zarobić
!...fak..Więc własnie o to też mi chodzi. Czy zarobią na nas, czy nie? Jaka jest żywotność tych silników?
Ile wytrzymują pompki w 1,9 tdi?
Czy macie doświadczenia, jakie przebiegi one wytrzymują ? (oczywiście przy dobrym traktowaniu silnika - nie dajemy po zaworach jak jest zimny silnik, po ostrej jeździe nie wyłączamy od razu silnika itd.)
Czy w ogóle nie ma o co się martwić, bo powiedzmy 300tys. to pestka, czy zależy to od szczęścia, jak nam sie trafi...itp, itd. Chodzi mi o silnik 105 KM, oczywiście grono klubowiczów jeździ leonami 130 KM i 150 KM też na pompkach, więc proszę takzę o uwagi, jak sprawują się one w tych silnikach (czy we wszystkich tych silnikach pompki są takie same?), ale szczególnie chciałbym porównać silniki 105KM i 110KM w tych dwóch różnych rozwiązanich wtrysku.
Tak więc pompki kosztują i to jest na minus systemu PD, a jakie są plusy tego rozwiązania? Na co należy zwrócić uwagę? Gdzie te silniki mają plusy, a gdzie minusy?
Który z tych silników lepiej znosi wirusowanie? PD 105 czy 110 VP? Jak mają się tutaj turbiny, czy sprzęgła? Mówimy o tym co pod maską. Więc zapraszam do dyskusji na ten temat...uwagi te można zamieścić także w poście, gdzie były wymieniane zalety i wady nowego leona...bo w końcu można podejść do tematu:
Czy nowy leon z tym silnikiem 1,9 tdi na pompowtryskach to krok na przód, czy nie koniecznie, bo często nowsze rozwiązania wcale nie są lepsze od tych starszych. Więc jak uważacie? Gdybyście mieli do wyboru, to jaki silnik wolelibyście mieć w swoich leonach: 1,9 tdi 105 KM PD czy 110 KM VP
??
chciałbym zacząć dyskusję na temat silników 1,9 TDI stosowanych w leonach, ale o różnych systemach wtrysku: TDI 110 KM oparty na wtryskiwaczach i pompie rotującej (VP) oraz TDI 105 KM na pompowtryskiwaczach (PD).Pierwszy z nich to już klasyka - stosowany w leonie I, drugi obecnie stoswany w leonie II (ale takzie Ibizie). Jak uważacie, który z tych rozwiązań jest lepszy? VAG postawił w leonie II na PD (zarówno 1,9 jak i 2,0 są na pompowtryskiwaczach), czy to jest dobry krok? Z punktu widzenia VAG, może być to dobre rozwiązanie
Ile wytrzymują pompki w 1,9 tdi?
Czy macie doświadczenia, jakie przebiegi one wytrzymują ? (oczywiście przy dobrym traktowaniu silnika - nie dajemy po zaworach jak jest zimny silnik, po ostrej jeździe nie wyłączamy od razu silnika itd.)
Czy w ogóle nie ma o co się martwić, bo powiedzmy 300tys. to pestka, czy zależy to od szczęścia, jak nam sie trafi...itp, itd. Chodzi mi o silnik 105 KM, oczywiście grono klubowiczów jeździ leonami 130 KM i 150 KM też na pompkach, więc proszę takzę o uwagi, jak sprawują się one w tych silnikach (czy we wszystkich tych silnikach pompki są takie same?), ale szczególnie chciałbym porównać silniki 105KM i 110KM w tych dwóch różnych rozwiązanich wtrysku.
Tak więc pompki kosztują i to jest na minus systemu PD, a jakie są plusy tego rozwiązania? Na co należy zwrócić uwagę? Gdzie te silniki mają plusy, a gdzie minusy?
Który z tych silników lepiej znosi wirusowanie? PD 105 czy 110 VP? Jak mają się tutaj turbiny, czy sprzęgła? Mówimy o tym co pod maską. Więc zapraszam do dyskusji na ten temat...uwagi te można zamieścić także w poście, gdzie były wymieniane zalety i wady nowego leona...bo w końcu można podejść do tematu:
Czy nowy leon z tym silnikiem 1,9 tdi na pompowtryskach to krok na przód, czy nie koniecznie, bo często nowsze rozwiązania wcale nie są lepsze od tych starszych. Więc jak uważacie? Gdybyście mieli do wyboru, to jaki silnik wolelibyście mieć w swoich leonach: 1,9 tdi 105 KM PD czy 110 KM VP