Strona 1 z 1

TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 7 listopada 2006, 22:32
przez piter
Cześć,

chciałbym zacząć dyskusję na temat silników 1,9 TDI stosowanych w leonach, ale o różnych systemach wtrysku: TDI 110 KM oparty na wtryskiwaczach i pompie rotującej (VP) oraz TDI 105 KM na pompowtryskiwaczach (PD).Pierwszy z nich to już klasyka - stosowany w leonie I, drugi obecnie stoswany w leonie II (ale takzie Ibizie). Jak uważacie, który z tych rozwiązań jest lepszy? VAG postawił w leonie II na PD (zarówno 1,9 jak i 2,0 są na pompowtryskiwaczach), czy to jest dobry krok? Z punktu widzenia VAG, może być to dobre rozwiązanie :twisted: , ponieważ, komplet pompowtryskiwaczy kosztuje jakieś 6-7 tys. zł, więc jako koncern mogą dobrze na tym zarobić !!!...fak..Więc własnie o to też mi chodzi. Czy zarobią na nas, czy nie? Jaka jest żywotność tych silników?
Ile wytrzymują pompki w 1,9 tdi?
Czy macie doświadczenia, jakie przebiegi one wytrzymują ? (oczywiście przy dobrym traktowaniu silnika - nie dajemy po zaworach jak jest zimny silnik, po ostrej jeździe nie wyłączamy od razu silnika itd.)
Czy w ogóle nie ma o co się martwić, bo powiedzmy 300tys. to pestka, czy zależy to od szczęścia, jak nam sie trafi...itp, itd. Chodzi mi o silnik 105 KM, oczywiście grono klubowiczów jeździ leonami 130 KM i 150 KM też na pompkach, więc proszę takzę o uwagi, jak sprawują się one w tych silnikach (czy we wszystkich tych silnikach pompki są takie same?), ale szczególnie chciałbym porównać silniki 105KM i 110KM w tych dwóch różnych rozwiązanich wtrysku.
Tak więc pompki kosztują i to jest na minus systemu PD, a jakie są plusy tego rozwiązania? Na co należy zwrócić uwagę? Gdzie te silniki mają plusy, a gdzie minusy?
Który z tych silników lepiej znosi wirusowanie? PD 105 czy 110 VP? Jak mają się tutaj turbiny, czy sprzęgła? Mówimy o tym co pod maską. Więc zapraszam do dyskusji na ten temat...uwagi te można zamieścić także w poście, gdzie były wymieniane zalety i wady nowego leona...bo w końcu można podejść do tematu:
Czy nowy leon z tym silnikiem 1,9 tdi na pompowtryskach to krok na przód, czy nie koniecznie, bo często nowsze rozwiązania wcale nie są lepsze od tych starszych. Więc jak uważacie? Gdybyście mieli do wyboru, to jaki silnik wolelibyście mieć w swoich leonach: 1,9 tdi 105 KM PD czy 110 KM VP ????

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 7 listopada 2006, 23:04
przez Streat
piter, troche na ten temat bylo juz pisane na forum :wink:

Generalnie ja majac porownanie miedzy moim 110 KM ASV a ojca 130 KM ASZ moge smialo powiedziec ze ASZ generalnie charakteryzuje sie wieksza kultura pracy. Imho troche lepiej rozwija moc ale to moze subiektywne odczucie :wink:

Co do silnikow PD to poczytaj na forum one rownie dobrze (jak nie lepiej) poddaja sie wirusowaniu w stosunku do VP. Patrzac na modyfikacje PD to chyba maja wiekszy potencjal jesli chodzi o tuning.

Patrzac czy 110 VP czy 105 PD to jeszcze zobacz ile ktory ma momentu bo PD na bank ma wiecej :wink:
Ja na mojego VP nie narzekam mocy ma dosc i malo pali, ale jakbym mial wybor to pewnie wolalbym PD.

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 7 listopada 2006, 23:17
przez piter
Dzięki
Forum studiuję przez tydzień.. :-), może to niewiele, bo od niedawna nie śpie, bo korci mnie by przesiąść się na leona..:), ale nigdzie nie znalazłem takiego porównania 1,9 tdi na pompkach konta 1,9 tdi VD. Owszem były porównane ARL też 1,9, ale wiadomo 150 koników kontra 2,0 tdi 140 kucy, który też jest na pompkach.
Szczerze mówiąc, to przeraża mnie koszt pompowtryskiwaczy.
Kupując 2-3 letnie auto, człowiek trochę może mieć cykora, czy zaraz nie przyjdzie mu wyskoczyć z ładnej sumki... :shock: no, ale wiadomo takie zycie... :wink:

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 7 listopada 2006, 23:30
przez Streat
piter, kupujac 2-3 letnie to zawsze mozesz sie narazic na koszty bo ludzie roznie traktuja auta - porzadna diagnoza auta to podstawa przy uzywce.
O wtryskiwacze to chyba najmniej bym sie bal wiecej raczej o turbine. Co do przebiegow to sasiad ma passata 115 KM czyli tez PD i ma ponad 180 tys i samochod normalnie smiga. Mysle ze do okolic 300 tys nie ma sie co przejmowac jesli auto dobrze traktowane :wink:

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 7 listopada 2006, 23:49
przez markos
Streat napisał(a):kupujac 2-3 letnie to zawsze mozesz sie narazic na koszty bo ludzie roznie traktuja auta - porzadna diagnoza auta to podstawa przy uzywce.

Chyba ze kupujesz auto z klubu... :D

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 8 listopada 2006, 07:54
przez Tonny S
piter napisał(a):Szczerze mówiąc, to przeraża mnie koszt pompowtryskiwaczy.
Nie rozumiem podejscia do tematu :| co cię obchodza pompki jak nawet auta nie masz na pompkach, to nie jest hdi, dci, tddci - system wtryskowy nie jest tak czuły na paliwo jak w w/w silnikach sa jak kazde niemieckie bardziej pancerne i o dziwo trwalsze od pompy VP, która przy kiepskim paliwie ale to naprawde kiepskim potrafiła sie wysypac ale to tez trzeba miec szczescie.


piter napisał(a): Więc jak uważacie? Gdybyście mieli do wyboru, to jaki silnik wolelibyście mieć w swoich leonach: 1,9 tdi 105 KM PD czy 110 KM VP
PD bez 2 zdań i kazdy to potwierdzi zwłaszcza jak sie przesiadł z VP na PD


Streat napisał(a):Mysle ze do okolic 300 tys nie ma sie co przejmowac jesli auto dobrze traktowane
Dokładnie, wymiana oleju + filtry, dobra ropa i umiejetność obsługi Tdi to i do 500 tys dobije.

BTW przebieg 100 tkm to zaden przebieg na TDI.


piter napisał(a):komplet pompowtryskiwaczy kosztuje jakieś 6-7 tys. zł
Nie podawaj cen z ASO bo u tunera kupisz je za 1/3 ceny nowe, podobnie jak turbo.

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 8 listopada 2006, 09:18
przez piter
To fakt, że nie posiadam TDI, i wiem, że hdi to inny system wtrysku itd, ale dlatego pytam się o tdi, ponieważ kolejnym moim autkiem, mam nadzieję, będzie leon, :-D Zastanawiam się, czy polować na nową wersję, czy szukać pierwszego leonka. Stąd to kluczowe pytanie, o te dwa różne rozwiązania systemy wtrysku, jak je postrzegacie.
Więc stawiacie na pompowtryski. OK.
Dzięki za odpowiedzi. Pozdr. :wink:

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 8 listopada 2006, 09:54
przez Tonny S
piter napisał(a):Zastanawiam się, czy polować na nową wersję, czy szukać pierwszego leonka. Stąd to kluczowe pytanie, o te dwa różne rozwiązania systemy wtrysku, jak je postrzegacie.
Wszystko zalezy ile chcesz wydać $$

W MKI ciezko znalezc godne uwagi PD poniewaz jest ich mało, ASZ Sport oferowana była tylko rok na naszym rynku a ARL w podstawowej wersji kosztowal ok 90 tys zł. gdzie do 08.2004 r w serii nie było nawet klimy. Co do aut sciagnietych z zachodu w ostatnim czasie sie nie wypowiadam poniewaz 90% Leonów to sztrucle stad taka cena a nie inna co potwierdza osoby, które przez ostatnie 6 miesiecy szukały auta.

MKII tutaj jako uzywke krajowa nie ma co liczyc jedynie auta demonstracyjne, pozostaje reimport uzywki albo czekac az 2 lub 3 latki zaczna byc sprzedawane.

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 8 listopada 2006, 17:59
przez biloowa
piter napisał(a):Kupując 2-3 letnie auto, człowiek trochę może mieć cykora, czy zaraz nie przyjdzie mu wyskoczyć z ładnej sumki... :shock: no, ale wiadomo takie zycie... :wink:


Ja kupiłem 2,5 letniego tolka po 70tys km na pompowtryskach bez jakiegokolwiek sprawdzania , następnie pojechałem do compsportu na wirusa i Patryk powiedział ,że dawno mu sie nie trafiło auto w tak dobrym stanie . Fakt jest tylko taki ,że 70 tyś km było zrobione na niemieckim paliwie.

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 8 listopada 2006, 19:47
przez piter
Dzięki za odpowiedź. To fakt wszysto zależy od cashu i to fakt, że leonów MKI FR jest mało, bo były to drogie samochody, jak na klasę kompakt.

Obserwowałem wywody ludzi na forum, którzy kupowali leona i faktycznie ciężko jest znaleźć dobry egzemplarz, pomijając klubowe sztuki...(szczęściarze z Was, chłopaki :wink: )...

A mnie się nie pali, zobaczę, jak będzie rynek wyglądał w nowym roku.
Mnie osobiście MKI się podoba, więc może będę celował MKI ASV 110 KM, bo tych to troszkę jest, albo może będę szukał leosia MKII (tylko czarnego) za jakiś dłuższy czas, żeby w ogóle ukształtował się rynak na ten model i było w czym wybierać...

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 9 listopada 2006, 09:56
przez buryy
Tonny S napisał(a):system wtryskowy nie jest tak czuły na paliwo jak w w/w silnikach sa jak kazde niemieckie bardziej pancerne i o dziwo trwalsze od pompy VP, która przy kiepskim paliwie ale to naprawde kiepskim potrafiła sie wysypac ale to tez trzeba miec szczescie.

Rozumiem Tonny S, ze jestes goracym zwolennikiem PD i napewno przeprowadzałes próby zalewając tym samym kiepskim paliwem PD i VP i na tej podstawie wyciągasz powyższe wnioski... Dziwi mnie tylko, że są one całkiem odmienne od opinii tunerów :?

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 9 listopada 2006, 10:13
przez Tonny S
buryy napisał(a):Rozumiem Tonny S, ze jestes goracym zwolennikiem PD
Ani goracym ani zwolennikiem poprostu miałem AHF i mam ARL i zrobiłem nimi ponad 200 tkm i nigdy bym juz nie wrócił do VP37, ty pewnie tez tak jak i wiekszość z nas.

buryy napisał(a):napewno przeprowadzałes próby zalewając tym samym kiepskim paliwem PD i VP i na tej podstawie wyciągasz powyższe wnioski...
Na podstawie użytkowników.

buryy napisał(a):Dziwi mnie tylko, że są one całkiem odmienne od opinii tunerów
Sam byłem zdziwiony taka sytuacja tak samo jak ty teraz powołujac się na opiniach "tunerów" tylko jakich ?? ale fakty mówiły co innego - jest nawet temat na forum dotyczacy posypanej pompy.

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 9 listopada 2006, 10:24
przez mm.max
buryy napisał(a):Rozumiem Tonny S, ze jestes goracym zwolennikiem PD

To jest głos w dyskusji czy bezpośrednie odniesienie się do tego jaki kto posiada samochód ???????? bo ja tego słowa ROZUMIEM akurat w kontekście porzednich wypowiedzi Tonnego nie zauważyłem ;) i traktuje to jako sarkazm z twojej strony
buryy napisał(a):napewno przeprowadzałes próby zalewając tym samym kiepskim paliwem PD i VP

Takie próby przeprowadza każdy z nas lejąc paliwo na stacjach nawet pod logo BP i Shell

Efekty odczuwamy na własnej skórze


buryy napisał(a):na tej podstawie wyciągasz powyższe wnioski

Na podstawie wieloletniego doświadczenia z róznymi silnikami.... bez obrazy ale kolego na forum są ludzie którzy przejeździli już kilkoma lub kilkunastoma róznymi TDi....

buryy napisał(a):Dziwi mnie tylko, że są one całkiem odmienne od opinii tunerów

Uprzedził mnie Tonny swoją wypowiedzią-pytan wiec ją jeżeli rozmawiamy o faktach to którzy tunnerzy tak mówili i na jaki temat dokładnie bo może usłyszałeś jedynie to co chciałeś usłyszeć....

Temat ten ma służyć porównaniu tych 2 silników a nie zasobności portfela, wiec jeżeli stoją obok siebie 2 Leony TDi za taką samą kwotę pieniążków i jeden ma PD a drugi VP to praktyka w użytkowaniu takich silników świadczy na korzyść VP.... zapytasz zaraz dlaczego??

Ja krotko ci powiem oprócz różnic konstrukcyjnych - technologicznych to policz sobie ewentualny koszt naprawy (poza ASO) układu zasilania VP i PD jak masz orientacje to sie okaze ze wyjdzie ze PD taniej jest naprawić biorąc pod uwagę jeszcze fakt, że VP faktycznie są podatne na paliwo.

Oceniając silniki TDi nikt złego słowa nie może powiedzieć na VP ze względu na to że silnik ten był prekursorem nowoczesnych diesli i są to silniki naprawdę doskonałe jednakże jeżeli na tym samym pozimie stawiamy 2 systemy zasilania to....... życzę ci zebyś nie musiał sam dochodzić do tego o czym mówimy

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 9 listopada 2006, 10:26
przez BoRaS
Tonny S napisał(a):W MKI ciezko znalezc godne uwagi PD poniewaz jest ich mało, ASZ Sport oferowana była tylko rok na naszym rynku a ARL w podstawowej wersji kosztowal ok 90 tys zł. gdzie do 08.2004 r w serii nie było nawet klimy. Co do aut sciagnietych z zachodu w ostatnim czasie sie nie wypowiadam poniewaz 90% Leonów to sztrucle stad taka cena a nie inna co potwierdza osoby, które przez ostatnie 6 miesiecy szukały auta.


No jestem taka osoba - i w odroznieniu od jednego auta (ktore zreszta opisywalem w tym watku) reszta aut, ktore ogladalem w przeciagu osattnich paru miesiecy nadawala sie na zyletki.....
Ehhhh do tej pory zaluje, ze go nie wzialem - ale tak to jest jak czlowiek jest glupi :)
Ale co ma wisiec - nie utonie :)

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 9 listopada 2006, 12:05
przez Tonny S
buryy napisał(a):i napewno przeprowadzałes próby zalewając tym samym kiepskim paliwem PD i VP i na tej podstawie wyciągasz powyższe wnioski...

Odnosnie tej kwesti to z mojego doświadczenia i jak bys zgadł przeprowadzalem próby i nadal przeprowadzam tankujac od 5 lat na 2 stacjach Orlen vs BP i generalnie na tych 2 stacjach tankuje w 95%.

Spostrzezenia odnoścnie AHF:
Orlen zwykły olej - zadnych problemów wszystko w normie.
Tankowanie na obcej stacji w Bydgoszczy (akurat przed hamowaniem) w mocy uzyskanej pozniej na innej hamowni i na BP Ultimate nie było prawie zadnych roznic wsio w granicach bledu ale kopcił niemiłosiernie i smierdzialo sirką, głosna praca (nie wiem czy czasem pompa nie buczała) i taki przypadek miałem jeden który wskazywal ewidentnie na to, ze kiepska ropa szkodzi pompie.
BP zwykły olej - elegancko, choc wolalem na zwykłym orlenie smigac bo silnik jakby ciszej chodzil.
BP Ultimate - odkad weszlo i raz zatankowalem jezdzilem AHF na nim do konca bo ewidentnie bylo czuc, ze auto jest dynamiczniejsze spala podobnie ale tez kultura pracy jest lepsza od wszystkich w/w.
Na zachodnim paliwie bez porownania lepiej.
Nie wiem jak ty ale u mnie czuc było od razu po silniku ze z ropa cos jest nie tak albo jest lepsza od standartowej.

Sam masz pewnie czasem odczucia ze cos jest nie tak z ta ropa i nasuwaja ci sie jakies wnioski na temat czułosci układu wtryskowego, nie jest to taki problem jak w CR dci, hdi, tdci w ktorych bez wiekszych przyczyn leci system wtryskowy i tutaj naprawde trzeba uwazac co sie zalewa.

ARL - zalewany zwykłym Orlenem, Verva lub BP Ultimate - zadnych roznic poza spalaniem co swiadczy o jakosci - 90 % leje Verve bo pali mni najmniej na Ultimate najwiecej ale wiekszych zmian nie widze w pracy silnika i przescie z jednego rodzaju paliwa na inny nie owocuje zmianami w pracy silnika (dzwieki elastyczność).


Generalnie to domyślam sie co miałes na mysli piszac tego posta i pewnie sugerowałes sie tankowaniem czerwonej :wink: no i tu racja VP jest chyba "trwalsze" bo nie posadzam kogos z posiadaczy PD, ze zaleje to tym paliwem :idea: , ktore niejednokrotnie pokazalo, ze jest lepsze od tego co mozemy zatankowac na noname stacji (gdzie w/w czerwonke odbarwiają i na tym paliwie wsio sie posypie) ale nie porownujmy tego do "Markowych", sprawdzonych stacji.

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 15 listopada 2006, 15:18
przez OMFG
piter napisał(a):To fakt, że nie posiadam TDI, i wiem, że hdi to inny system wtrysku itd, ale dlatego pytam się o tdi, ponieważ kolejnym moim autkiem, mam nadzieję, będzie leon, :-D Zastanawiam się, czy polować na nową wersję, czy szukać pierwszego leonka. Stąd to kluczowe pytanie, o te dwa różne rozwiązania systemy wtrysku, jak je postrzegacie.
Więc stawiacie na pompowtryski. OK.
Dzięki za odpowiedzi. Pozdr. :wink:


Hdi jest na common railu który już niedługo VAG zamierza wprowadzić główny powód ekologia i współpraca w filtrami... a PD to dośc pancerne urządzonko które sklada sie z trzech głównych częsci które można osobno kupic ja bardziej martwiłbym bym sie tym że ktos mi ukradnie leosia :bije: niż że coś sie zespuje :boje:

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 17 stycznia 2007, 20:29
przez Feliks
Korzystajac z tematu o porownaniu VP i PD nasuwa mi sie pytanie o to ktory z tych silnikow jest cichszy.
Mialem okazje jechac AXR w Octavii i wydawalo mi sie bylo ciszej niz w moim ALH
No i wlasnie pytanie czy mi sie wydawalo a moze jest Octa lepiej wyciszona? Czy tez po prostu PD jest cichsze od VP?

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 17 stycznia 2007, 21:03
przez Streat
Feliks, PD chodzi zdecydowanie ciszej. Np ostatnio stal moj ASV VP kolo ARL PD i ten PD przy moim klekocie to chodzil jak benzyna :wink:

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 17 stycznia 2007, 21:09
przez Tonny S
PD jest zdecydowanie cichsze od VP i Octavia jest ciut cichsza od Leona (inny charakter auta inne brzmienie)

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 17 stycznia 2007, 21:26
przez leoTDI
TDI to generalnie traktory i nic tego nie zmieni. Nawet CR w 3.0 odróżnia się od BMW 3.0d, które brzmi w dodatku jak rasowy benzynowiec. Nie ma o czym pisać. To dobre silniki, ale traktorowe i tyle. A to czy cichszy czy głośniejszy jest PD czy też VP to w sumie g*** warte :x

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 18 stycznia 2007, 07:40
przez Tonny S
A to czy cichszy czy głośniejszy jest PD czy też VP to w sumie g*** warte


Kupisz nowe auto z PD i zmienisz zdanie od nośnie tego g*** ;-) choc w porównaniu do BMW d to :arrow:

leoTDI napisał(a):To dobre silniki, ale traktorowe i tyle.


:mrgreen: :wink:

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 18 stycznia 2007, 07:50
przez leoTDI
Tonny S napisał(a):
A to czy cichszy czy głośniejszy jest PD czy też VP to w sumie g*** warte


Kupisz nowe auto z PD i zmienisz zdanie od nośnie tego g*** ;-) choc w porównaniu do BMW d to :arrow:

leoTDI napisał(a):To dobre silniki, ale traktorowe i tyle.


:mrgreen: :wink:


właśnie Tonny,

celuje w BMW 530d, dlatego PD raczej nie zdążę już kupić :cry: :wink: Silnik BMW to dzieło sztuki dieslowskiej :arrow: na dziś .. i mocno "chodzi mi po głowie" ... za mocno :mrgreen:

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 18 stycznia 2007, 08:14
przez KoLoS
po przesiadce z 1.9 dCi na ARLa stwierdzam że napewno jest ciszej :mrgreen:

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 18 stycznia 2007, 08:50
przez mm.max
leoTDI napisał(a):celuje w BMW 530d

To celuj też w dobre paliwo bo inaczej będziesz celował w serwisy :D :D taka jest róznica ze traktorowe silniki jeżdza na wszystkim a dzieła sztuki mają kaprysy.

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 18 stycznia 2007, 09:05
przez leoTDI
mm.max napisał(a):
leoTDI napisał(a):celuje w BMW 530d

To celuj też w dobre paliwo bo inaczej będziesz celował w serwisy :D :D taka jest róznica ze traktorowe silniki jeżdza na wszystkim a dzieła sztuki mają kaprysy.


mm.max, idąc tropem Twojej myśli paliwowej,

... to za chwilę nic się noje nie kupi, bo wkrótce również i VW/Audi zaprzestanie produkcji pompo-wtrysków 8)

ps
to samo przecież dotyczy np. Audi 2.7/3.0 TDi ... 8)

Wg mnie udowadnianie wyższości "cichości" jednego silnika na drugim jest pozbawione sensu. Każdy powinien mieć na względzie to, czego oczekuje. Jeśli oszczędności, i dupowozu po mieście, a tuning nie jest jedynie celem w samym w sobie, to VP jest b.dobrym wyborem. I odwrotnie, jeśli ktoś oczekuje dużych efektów tuningu lub "robi dużo trasy" to oczywiście PD będzie lepszym wyborem. I tyle.

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 18 stycznia 2007, 09:15
przez mm.max
leoTDI napisał(a):to za chwilę nic się noje nie kupi, bo wkrótce również i VW/Audi zaprzestanie produkcji pompo-wtrysków

No zgadza sie i to boli ..... czas pokaże czy CR by VAG będzie jak czołg nie podatny na kiepskie paliwo czy będzie o to trzeba dbać jak dzieło sztuki

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 20 stycznia 2007, 18:03
przez Pancho
leoTDI napisał(a):celuje w BMW 530d, dlatego PD raczej nie zdążę już kupić :cry: :wink: Silnik BMW to dzieło sztuki dieslowskiej :arrow: na dziś .. i mocno "chodzi mi po głowie" ... za mocno :mrgreen:

jest jeszcze 535d biturbo :) Jeszcze wieksze dzielo ;)
Tu jest test z top gear, jak jeszcze nie widziales :
535d top gear

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 20 stycznia 2007, 20:51
przez Andja
jak juz tak piszecie o tych super BMW to prosze http://www.bmwluksusowatandeta.pl

prawda jest taka, ze im prostsza konstrukcja tym mniej awaryjna

pozdrawiam

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 20 stycznia 2007, 22:23
przez Tonny S
Andja, No z pierwszymi wypustami BMW 7 tak bylo sam znam przypadek znajomego ojca gdzie przy 80 tkm w 740 byly ogromne problemy z elektronika a na koniec pekl blok i auto stalo 6 miechow w ASO i w ASO zostalo do konca - zakupione nowe S 500 haha to jest wypas fura.

BTW nie uogolnial bym.

Odnosnie BMM to ma najlepsze silniki d oraz najlepsze wlasciwosci jezdne w klasie 3 i 5 a 1 w swojej klasie jest wogole bezkonkrencyjna.

Re: TDI PD 105 KM kontra TDI VP 110 KM

PostNapisane: 21 stycznia 2007, 11:01
przez leoTDI
Panowie,

nie o to chodzi, aby coś komuś udowadniać, że to auto (silnik) awaryjne a tamto nie. BMW jest bez porównania bardziej naszpikowane elektroniką = więc potencjalnie większe będą problemy z elektroniką. To cena postępu.

Takie 2.0 TDi też nie jest święte :!: Czytam na forach niemieckich wiele narzekań na te silniki (uszczelka, szarpanie ... itd). Postaram się zebrać te uwagi helmutów do kupy i przytoczyć tutaj. Przyznaję równocześnie, że silnik 1.9 TDi (traktor :mrgreen: ) jest chyba najlepszą konstrukcją diesla biorąc pod uwagę wiele aspektów naraz (jakość i zużycie paliwa, przebieg ch-ki momentu, podatność na tuning, itd.).

Suma sumarum, pieniądze łatwo wydać, i jedno wiem, że nim je wydam porządnie się zastanowię 8) (w grę wchodzi nawet nowa cupra :-D ).

Stąd cały czas czytam fora niemieckie o wadach i zaletach aut typu Audi, BMW, VW (np. Passat B6 jest bardzo awaryjny w pierdoły i ciągle coś tam skrzypi ... ).

ps
jako ciekawostkę podaje informację, że w Niemczech Audi A6 (nie wiem jak inne modele) z silnikiem 3.0 TDi występuje jedynie w automacie, ze względu na problemy ze sprzęgłami (BMW akurat jest tu lepsze).

sorki, że odbiegam od zasadniczego tematu, ale trochę poczułem się "wywołany" :mrgreen:

A wracając do tematu, to nie wiem czy 105kM ma tak dobre sprzęgło jak ASV, i ten aspekt bym rozpoznał.