Strona 1 z 1

Pare pytan

PostNapisane: 28 grudnia 2006, 09:14
przez wsufka
Czesc Leony

Mam pare pytan, naszly mnie tak w te mrozy :)
1. Czy to prawda, ze jesli jest mroz to nie mozna robic czegos takiego jak robi wiekszosc kierowcow - przed pojechaniem, zapala silnik i zamiast jechac od razu odsnierza szyby itp.

2. Czy trzeba jakos szczegolnie dbac o klimatyzacje ? Chodzi mi glownie o to, czy jesli stosuje klimatyzacje do odparowywania szyb, to czy nic jej nie bedzie :)

3. (z innnej beczki), mam 90 KM TDI, zastanawiam sie, przy ilu obrotach zmieniac biegi, bo tyle sie mowi o tym, ze to wazne, ja zmieniam prawie zawsze przy 3000 i czesto od 2000 przyspieszam ostrzej. Nie wiem czy dobrze, czy nie, do momentu kiedy trafiem na forum, myslalem, ze wiem, ale teraz nie wiuem czy dobrze robie :):):)

Re: Pare pytan

PostNapisane: 28 grudnia 2006, 09:20
przez Tonny S
1. Czy to prawda, ze jesli jest mroz to nie mozna robic czegos takiego jak robi wiekszosc kierowcow - przed pojechaniem, zapala silnik i zamiast jechac od razu odsnierza szyby itp.
A co ma sie stać - w TDi napewno nie stanowi to problemu.


2. Czy trzeba jakos szczegolnie dbac o klimatyzacje ? Chodzi mi glownie o to, czy jesli stosuje klimatyzacje do odparowywania szyb, to czy nic jej nie bedzie
No i b. dobrze bo tak sie powinno robić - na wiosne wywal stary filtr, odgrzyb u kład i bedzie ok.


wsufka napisał(a):3. (z innnej beczki), mam 90 KM TDI, zastanawiam sie, przy ilu obrotach zmieniac biegi, bo tyle sie mowi o tym, ze to wazne, ja zmieniam prawie zawsze przy 3000 i czesto od 2000 przyspieszam ostrzej. Nie wiem czy dobrze, czy nie, do momentu kiedy trafiem na forum, myslalem, ze wiem, ale teraz nie wiuem czy dobrze robie
Zmieniaj tak jak ci pasuje, jedynie wazne by ponizej 2000 obr nie deptac i nie ciągnać do czerwonego pola i nie smigac długo powyzej 4000 obr, pomiedzy 2000-4000 mozesz sobie robic co chcesz, wazne by oliwka miała odpowiednia temp.


BTW było o tym milion razy, wystarczy przeczytac viewtopic.php?t=1427&start=0

Re: Pare pytan

PostNapisane: 28 grudnia 2006, 09:56
przez vortis
wsufka, Przy zimnym silniku nawet lepiej jest, żeby chwile pochodził na jałowym biegu i 900 obrotach :) Pozostaje tylko kwestia paliwa. Co do klimatyzacji, to dobrze jest nawet w zimie co pewien czas właczyc klime, zeby nie zapomniała do czego słuzy :-) Problemem jest tylko niska temperatura (>5) ktora uniemozliwia włączenie śniezynki.

Re: Pare pytan

PostNapisane: 28 grudnia 2006, 15:28
przez Micz
Tonny S napisał(a):A co ma sie stać - w TDi napewno nie stanowi to problemu.


a w manualu jest napisane, że nie powinien stać, tylko powinno się odrazu jechać, myśle, że ekipa z fabryki sobie tego nie napisała dla picu :)

Re: Pare pytan

PostNapisane: 28 grudnia 2006, 15:33
przez wsufka
Wlasnie o to mi chodzi. Ja sobie tego nie wymyslilem, tak przeczytalem, zeby od razu po zapaleniu jechac. Juz cholera nie wiem sam. Chyba bede sie sluchac kolesi z fabryki

Re: Pare pytan

PostNapisane: 28 grudnia 2006, 16:49
przez Micz
wsufka, masz racje, nie na darmo całe zastępy inżynierów kontrolują produkcje a potem formułują manuale jak wszystko poprawie użytkować. Żeby się nic złego nie stało ;)

Re: Pare pytan

PostNapisane: 28 grudnia 2006, 17:13
przez Kozak
myślę że TonnyS i Vortis mieli na myśli zapalenie samochodu i postój kilku minutowy np . na zamknięcie garażu , otwarcie zamknięcie bramy itp. czyli jakieś 5 min , bo dłuższy postój jest tak jak napisali w instrukcji nie wskazany . za dłuższy postój samochodu na zapalonym silniku można w Polsce od upierdliwego policjanta mandat dostać .

Re: Pare pytan

PostNapisane: 28 grudnia 2006, 17:23
przez vortis
michał kozak, uzupełnił nasze posty. Jako student transportu nasłuchałem sie ostatnio na temat ochrony srodowiska. Mysle, ze w tym własnie tkwi odpowiedz. Mechanikiem nie jestem ale co szkodzi silnikowi na wolnych obrotach?? Jak dla mnie jest to kwesta tylko ochorny srodowiska. A ta uwierzcie mi przeplata sie przez wszystkie dziedziny, w tym tez i przez manuala z Leona.
Pozdrawiam Vortis

Re: Pare pytan

PostNapisane: 28 grudnia 2006, 17:36
przez Kozak
vortis napisał(a):co szkodzi silnikowi na wolnych obrotach??

silnikowi nic nie szkodzi , ale pozostałe elementy napędu powinny się rozgrzewać w miarę równolegle z silnikiem , np. kiedy długo rozgrzewamy silnik na wolnych obrotach to silnik ( olej ) się grzeje a skrzynia biegów i olej w niej jest cały czas zimny itp.

Re: Pare pytan

PostNapisane: 28 grudnia 2006, 17:53
przez Tonny S
wsufka napisał(a):Wlasnie o to mi chodzi. Ja sobie tego nie wymyslilem, tak przeczytalem, zeby od razu po zapaleniu jechac. Juz cholera nie wiem sam. Chyba bede sie sluchac kolesi z fabryki


Micz napisał(a):wsufka, masz racje, nie na darmo całe zastępy inżynierów kontrolują produkcje a potem formułują manuale jak wszystko poprawie użytkować. Żeby się nic złego nie stało


Micz napisał(a):a w manualu jest napisane, że nie powinien stać, tylko powinno się odrazu jechać, myśle, że ekipa z fabryki sobie tego nie napisała dla picu


Rece opadaja :roll: no chyba ze jestescie ekologami, bo o cisnienie oliwy nie ma sie co martwic.

Podajcie jakis potwierdzony przyklad dlaczego nie :idea:

Re: Pare pytan

PostNapisane: 28 grudnia 2006, 18:35
przez Micz
Podajcie jakis potwierdzony przyklad dlaczego nie

yyy a o so chozi? :glupek2:
Nie no tonny pisze tylko co było napisane w manualu. Powodu nie znam, bo mechanikiem nie jestem tylko ekonomistą :P

Re: Pare pytan

PostNapisane: 29 grudnia 2006, 11:37
przez vortis
michał kozak, dokładnie, tylko cały czas piszemy o grzaniu silnika ok 5 - 10 minut :)

Re: Pare pytan

PostNapisane: 16 lutego 2008, 16:32
przez grzes 74
witam jesli chodzi o klime i odparowywamie szyb to moja klima zima nie dziala czy to normalne

Re: Pare pytan

PostNapisane: 16 lutego 2008, 16:51
przez leoTDI
grzes 74 napisał(a):witam jesli chodzi o klime i odparowywamie szyb to moja klima zima nie dziala czy to normalne


grześ,

wysil się choć trochę = szukajka :klotnia:

Masz pewnie climatronic, i jeśli jest poniżej 5 stopni, to nie zadziała. W celu przesmarowania układu klimy trzeba przytrzymać "śnieżynkę". Jest to wprawdzie niebezpieczne, więc trzeba robić tam, gdzie brak praktycznie ruchu. Zawsze tak postępuje - min. 1 raz w tygodniu - jeśli nie da się klimy załączyć = dla dobra układu smarowania klimy.

Re: Pare pytan

PostNapisane: 16 lutego 2008, 16:54
przez rutek-wat
Nie zima tylko piniżej 5 stopni- poczytaj było o tym :spam: :killer: