kilka roznych pytan od poczatkujacego
Witam wszystkich, mam kilka pytan dotyczacych eksplatacji mojego bolida. wiec moze przejde odrazu do szcegolow:
1. Kupilem Seata Leona TDi ARJ (chyba) z 2003r. ze zmienionym chipem z 150/320 na 170/380 mial przejechane w tedy 90tys i caly czas byl serwisowany w tym samy serwise. Nastepny przeglag mail miejsce przy 105 tys gdzie zostala wymieniony pasek rozrzadu napinacze ale chyba nie pompa wody. obecnie mam juz na liczniku ok 130 tys i zastanawiam sie co bedzie wkrotce czekalo na wymiane. co z wymiana sprzegla bo o nie obawiam sie najbardziej
2. Od poczatku seat jezdzil na oleju Shell Helix Ultra VX 5W-30 teraz zostal zmieniony na Castrol EDGE Turbo diesel 5W-40. Czy nie bedzie to mialo ujemnych wplywow na silnik?? Zauwazylem po zmianie oleju na ten silnik dluzej sie nagrzewa czy to normalne?? czy przy nastepnej wymianie mam zalac pol syntetyk zamiast full??
3. Auto kupowalem jako Top Sport i tu mam problem obecnie przebywam w anglii i mam spory problem z nabyciem czesci do niego. Tu nie ma wersji Top Sport jest tylo FR i Cupra np klocki hamulcowe a ceny w ASO sa bardzo wysoki ;( Prosze opiszcie w skrocie roznice pomiedzy tymi modelami
dzieki
pozdro dla wszystkich
1. Kupilem Seata Leona TDi ARJ (chyba) z 2003r. ze zmienionym chipem z 150/320 na 170/380 mial przejechane w tedy 90tys i caly czas byl serwisowany w tym samy serwise. Nastepny przeglag mail miejsce przy 105 tys gdzie zostala wymieniony pasek rozrzadu napinacze ale chyba nie pompa wody. obecnie mam juz na liczniku ok 130 tys i zastanawiam sie co bedzie wkrotce czekalo na wymiane. co z wymiana sprzegla bo o nie obawiam sie najbardziej
2. Od poczatku seat jezdzil na oleju Shell Helix Ultra VX 5W-30 teraz zostal zmieniony na Castrol EDGE Turbo diesel 5W-40. Czy nie bedzie to mialo ujemnych wplywow na silnik?? Zauwazylem po zmianie oleju na ten silnik dluzej sie nagrzewa czy to normalne?? czy przy nastepnej wymianie mam zalac pol syntetyk zamiast full??
3. Auto kupowalem jako Top Sport i tu mam problem obecnie przebywam w anglii i mam spory problem z nabyciem czesci do niego. Tu nie ma wersji Top Sport jest tylo FR i Cupra np klocki hamulcowe a ceny w ASO sa bardzo wysoki ;( Prosze opiszcie w skrocie roznice pomiedzy tymi modelami
dzieki
pozdro dla wszystkich