Strona 1 z 1

Przy uruchamianiu silnik musi zakręcić kilka razy

PostNapisane: 4 stycznia 2019, 21:06
przez Kamil92
Witam,
Posiadam Seata Leona 1M 1.9 TDI 101 KM, silnik w wersji AXR z 2006 roku. Ostatnio po postoju chciałem odpalić silnik i kontrolka Engine Check nie zgasła (pali się do dziś) i od tamtego czasu aby odpalić silnik musi "zakręcić" kilka razy. Odpala za każdym razem, zaś to "zakręcenie" potrzebne jest zarówno przy odpalaniu na zimnym silniku jak i ciepły.
Poniżej wrzucam filmik jak to wygląda:
https://photos.app.goo.gl/pFhgnPsoEwKR1paT9

Dodam jeszcze, że przed tym odpalał bez żadnych problemów odrazu, nawet na mrozie. Wygląda mi to trochę tak jakby podczas jazdy (zrobiłem około 180 km, stanąłem na 10 minut i ponownie próbowałem odpalić) coś się poluzowało i od tamtego czasu występuje problem.

Po podłączeniu komputera i odczytaniu błędów silnika okazało się, że są 4:
P2102 - niskie napięcie obwodu silnika sterującego siłownikiem przepustnicy - nieciągły,
P0243 - zawór ograniczający ciśnienie doładowania - przerwany obwód - obecny
P0489 - obwód sterowania recyrkulacją za niska wartość
P0102 - masa lub poziom obwodu przepływu powietrza - za niskie wejście A
(tłumaczenie tych błędów są znalezione w Internecie, więc nie mam co do nich pewności, chociaż wyglądają wiarygodnie)

Czy ktoś spotkał się z podobnym zachowaniem? Od czego mógłbym zacząć diagnostykę takiego problemu? Może przydałyby się bardziej dokładne odczyty z komputera dotyczące tych błędów? Myślę, że mógłbym je zdobyć.

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
Pozdrawiam.

Re: Problem z uruchamianiem

PostNapisane: 5 stycznia 2019, 17:07
przez CB_Aras
pierw wykasuj zapisane błędy i zczytaj jeszcze raz.... zobacz... może klapa gasząca się blokuje?

Re: Problem z uruchamianiem

PostNapisane: 6 stycznia 2019, 13:02
przez Kamil92
Skasowałem, uruchomiłem jeszcze raz i problem nadal występuje. Co więcej miałem okazję żeby auto trochę przycisnąć, przejechałem się i okazało się, że występuje problem z mocą. Mianowicie gdy wciskam gaz do dechy, słychać, że turbina pracuje, ale samochód bardzo powoli nabiera prędkości. Mówiąc krótko brakuje mocy.
Po skasowaniu błędów i uruchomieniu raz jeszcze wszystkie kody błędów pojawiły się ponownie.

Re: Problem z uruchamianiem

PostNapisane: 6 stycznia 2019, 13:08
przez marcin7x5
Porób logi dynamiczne i wrzuć do oceny.

Re: Problem z uruchamianiem

PostNapisane: 6 stycznia 2019, 13:58
przez Kamil92
Niestety, ale dysponuję zwykłym ELM327, więc obawiam się, że nie mogę tym zrobić logów diagnostycznych. Jest jakaś inna możliwość?

Re: Problem z uruchamianiem

PostNapisane: 6 stycznia 2019, 16:19
przez marcin7x5
Zrób próbę z odpiętą wtyczką na przepływie i obserwuj czy będzie lepiej lub jeszcze gorzej...

Re: Przy uruchamianiu silnik musi zakręcić kilka razy

PostNapisane: 10 stycznia 2019, 20:31
przez Kamil92
Zrobiłem test z odpiętą wtyczką na przepływie i nie było absolutnie żadnej różnicy.

Zdecydowałem się jednak oddać samochód do specjalisty i okazało się, że popsuta była właśnie klapa gasząca, która spowodowała zwarcie i w konsekwencji spalenie się jednego przewodu, co skutkowało brakiem zasilania kilku elementów silnika, co powodowało i słabe odpalanie i brak mocy i pewnie jeszcze kilka innych usterek, których na pierwszy rzut oka nie widać.
Oto odczyt z błędami z programu VAG:
https://imgur.com/a/RcvyJgF
Tytułowy problem powodował brak zasilania na czujniku położenia rozrządu.

Bardzo dziękuję za pomoc wszystkich osób i pozdrawiam.