Strona 1 z 1

Kopci pod obciążonym silnikiem

PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 06:35
przez slawczuk1989
Witam, mam problem z kopceniem. Auto kopci przy zmianie biegu i dodaniu gazu z niskich obrotów zostaje kłąb dymu (biały, biało-niebieski). Po rozgrzaniu do 90 stopni kopcenie zauważalne jest, lecz w mniejszym stopniu. Auto ma 280 tys km przebiegu, turbina regenerowana była jakieś pół roku temu. Olej nie przedostaje się do płynu chłodzącego. Odma wymieniona kilka miesięcy temu z tego samego powodu, po wymianie przez jakiś czas było ok, lecz od jakiegoś czasu problem znowu się pojawił. Teraz pytanie, czy to znowu może być odma czy raczej silnik już nie domaga i nadaje się do remontu, czy może coś innego. Z góry dzięki za odp. Ew może ktoś by chciał odkupić ode mnie tą bestię ? ;)

Re: Kopci pod obciążonym silnikiem

PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 06:59
przez chlorek
EGR jest?. Jeśli tak odepnij wężyk i zobacz czy się poprawiło.
Oleju ubywa?.
Sprawdź korekcje pompek.

Re: Kopci pod obciążonym silnikiem

PostNapisane: 22 kwietnia 2019, 06:26
przez slawczuk1989
Oleju nie ubywa, po odpięciu wężyka jak narazie nie zauważyłem kopcenia. Więc to egr czy jeszcze coś sprawdzać ?

Re: Kopci pod obciążonym silnikiem

PostNapisane: 22 kwietnia 2019, 10:03
przez chlorek
Może być EGR, obserwuj. Wkręć śrubkę w wężyk podciśnienia. Porządnie wymyj EGR i możesz bez niego jeździć. Będziesz miał lepszy dół. Jedyny minus, że może się pojawić błąd na desce który można tylko programowo wyłączyć u któregoś tunera.