Strona 1 z 1

Podgrzewacz płynu chłodniczego

PostNapisane: 17 listopada 2021, 15:55
przez Dulson
Witam, każdy wie co to jest "Podgrzewacz płynu chłodniczego". Zbliżają się ujemne temperatury więc chciałbym go przetestować.
Patrząć VCDS na silnik 01, bloki pomiarowe 08, grupa 016 można odczytać z 2 kolumny:
Kod: Zaznacz cały
16,2,Aux. heat,(see label file)
; xxxxxxxx
; 1        Not relevant
;  1       Not relevant
;   1      Coolant Temp. sensor G62 or Intake Air Temp. sensor G72 faulty
;    1     Engine start in last 10 seconds
;     1    Engine below 870 rpm
;      1   Battery below 9 volts
;       1  Generator faulty
;        1 Coolant temp > 70-80C or Intake Air Temp. > 5C


Podobno wszystko musi się ustawić na zero żeby grzało. I mam tak: "10000001". Blokuje mnie jeszcze temperatura na wlocie gdyż jest właśnie powyżej 5C. Tutaj wszystko rozumiem, ale jest jeszcze 1 z przodu, opis do niej jest "Nie istotne". Wszystko by grało, ale na innym forum wyczytałem, że wszystko musi być na zero. Więc to też musi być czy nie? Czy przy "10000000" będzie mi grzało czy dopiero wszystko musi się zrobić na "00000000".

Re: Podgrzewacz płynu chłodniczego

PostNapisane: 19 listopada 2021, 18:09
przez Tracer2
Ja tam w ASV dodałem sobie 2 mocne przekazniki i sterowałem tym sam ręcznie.

Re: Podgrzewacz płynu chłodniczego

PostNapisane: 21 listopada 2021, 07:21
przez wesol
Najlepsza opcja bo włączysz wszystkie te swuece żarowe a nie ze jedna czy dwie. Poza tym polecam wymienić alternator na np 180 amperowa bo są za grosze a prądu nie braknie na to grzanie jak i ładowanie aku. Drugi dodatkowy kabel równolegle dać z altka do aku i zero problemów.

Re: Podgrzewacz płynu chłodniczego

PostNapisane: 13 grudnia 2021, 20:41
przez Tracer2
https://allegro.pl/kategoria/czesci-sam ... 0vw%20golf
Jak ktoś nie ma to warto w 1,9 TDI założyć, bo auto szybciej się nagrzewa i w kabinie cieplej.
No i oczywiście altka wymienić na mocniejszy niż 90A. Ja miałem chyba 120 albo 140A. Boscha.

Re: Podgrzewacz płynu chłodniczego

PostNapisane: 14 grudnia 2021, 20:37
przez wesol
Za dużych efektów co prawda nie będzie bo ta moc grzewcza to zaledwie kilkaset wat- jakieś 600 wat. Instalacja 12 v słabo się nadaje na produkcję ciepła.

Re: Podgrzewacz płynu chłodniczego

PostNapisane: 14 grudnia 2021, 21:12
przez mczelny2401
Miałem i też nie nie przypominam sobie aby to dawało jakieś super efekty. Prawdziwą robotę to robi ale nagrzewnica elektryczna w modelu 5F, bo tam ciepełkiem wiało już po kilkuset przejechanych metrach pomimo klekota pod maską :wink:

Re: Podgrzewacz płynu chłodniczego

PostNapisane: 15 grudnia 2021, 06:29
przez wesol
A tak bo ta nagrzewnica w tunelu ma dobre 1000 wat mocy i grzeje powietrze bezpośrednio. Grzanie prądem 6 litrów płynu chłodzącego i jakieś 150 kg żeliwa z alu to słaby temat. W mercach były kiedyś grzałki elektryczne 500 czy 600 wat ale to się podpinał by zaczynało grzać jeszcze w nocy o 3 nad ranem jeśli ktoś startował o 7 rano. A i tak silnik był letni.

Re: Podgrzewacz płynu chłodniczego

PostNapisane: 15 grudnia 2021, 14:02
przez Tracer2
wesol napisał(a):Za dużych efektów co prawda nie będzie bo ta moc grzewcza to zaledwie kilkaset wat- jakieś 600 wat. Instalacja 12 v słabo się nadaje na produkcję ciepła.

Jak dodałem swoje przekazniki, mocne i sterowałem tym ręcznie to w ASV było całkiem przyzwoicie,
bo silnik jakoś szybciej się rozgrzewał.
A ze kupiłem Leona w zimie i mrozy były poniżej 10*, to ta zime marzłem,
ale sie dowiedziałem tu o tych grzałkach , co je montowali na Szwecje i potem już spox.
Nawet sobie kupiłem też grzałkę elektryczną od Mitsubishi , ale nie chciało mi sie już ciąć pudła nagrzewnicy.
Podstawa to mocny alternator i sterowanie ręczne, albo czasowe,
bo komp to włącza te świece na zmiane i przy jakiejś minusowej temp.