Strona 1 z 2

[1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 12 maja 2007, 14:54
przez jaro4444
Panowie już pytałem ale cisza i nie było odpowiedzi. :?
Szukam oznaczenia kodowego "krótkiej" skrzyni 6 do tych silników (takiej co ma na 6 przy 3000 obr/min ok 165 km/h).
Który to typ skrzyni? DRV, EFF, ERF, FEK, FEL, FMH, FMQ, FMU, ERG, DRW?

Proszę o konkretne odpowiedzi ujeżdżaczy mocnych TDI.

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 14 maja 2007, 17:23
przez Asgaard
EFF na 100% nie wiem czy jeszcze jakaś...

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 14 maja 2007, 17:44
przez mm.max
FMQ i FML są od 4pędnych leonów wiec chyba cie nie interesują


FMH z tego co pamietam miałem w ASZu i była wyjątkowo długa

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 14 maja 2007, 18:17
przez Marcin_TDI
potwierdzam jest FMH i jest wyjatkowo dluga 8) 8)
ale nie mam jak sprawdzic czy przy tak duzej predkosci ma taki obroty bo u Nas niedozwolone jest tak szybko jezdzic :D :D :D

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 14 maja 2007, 20:23
przez jaro4444
Asgaard napisał(a):EFF na 100% nie wiem czy jeszcze jakaś...


Czyli EFF jest "krótka" tak?

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 14 maja 2007, 21:32
przez dave
mam taka skrzynie w garazu jakby cie nterere... musze tylko sprawdzic kod :wink: jeeezu czego to ja nie mam juz w tym garazu :?

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 14 maja 2007, 22:26
przez mikeanonim
Marcin_TDI napisał(a):potwierdzam jest FMH i jest wyjatkowo dluga 8) 8)
ale nie mam jak sprawdzic czy przy tak duzej predkosci ma taki obroty bo u Nas niedozwolone jest tak szybko jezdzic :D :D :D


pewnie mam taką w cordobie ASZ :)

przy 200km/h mam 3200 obr/min na szóstce

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 14 maja 2007, 22:37
przez Asgaard
jaro4444, tak, EFF jest krótka 3krpm ~ 160kph

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 15 maja 2007, 10:09
przez dzik69ku
dlaczego szukasz tylko krótkiej skrzyni?
w czym jest ona lepsza od długiej?

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 15 maja 2007, 10:13
przez nixu
Marcin_TDI napisał(a):potwierdzam jest FMH i jest wyjatkowo dluga 8) 8)
ale nie mam jak sprawdzic czy przy tak duzej predkosci ma taki obroty bo u Nas niedozwolone jest tak szybko jezdzic :D :D :D


Ja rowniez mam FMH - ~120km/h przy ~2200 obrotow.

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 15 maja 2007, 10:14
przez jaro4444
Dziku jak dasz długą do słabego w sumie silnika (ok. 140-145 KM) to bardzo spada dynamika.

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 17 maja 2007, 07:04
przez olus
mikeanonim, Asgaard, rozumiem ze podaliscie 6 bieg, ale nixu, Ty podales 6 czy 5? bo az nie chce mi sie wierzyc za na 6 120km/h przy 2200

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 17 maja 2007, 07:47
przez KoLoS
na jakiej zasadzie wogóle były wkładane te skrzynie skoro jest ich tyle rodzajów? :roll:

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 17 maja 2007, 08:17
przez nixu
olus, 6 bez problemowo mozna bylo leciec ponad 240 :wink:

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 17 maja 2007, 10:12
przez olus
hmm nigdy na to nie zwracalem uwagi,
bo zeby do takiej predkosci sie rozpedziec potrzeba duzo miejsca no i pusto musi byc, ale te 2000 na 6 sprawdze dzisiaj.

ciekawe ile bedzie.

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 17 maja 2007, 12:29
przez mm.max
Z tego co pamietam przy 235km/h miałem coś ok. 4100 obrotów (tylko)

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 17 maja 2007, 12:37
przez nixu
mm.max napisał(a):Z tego co pamietam przy 235km/h miałem coś ok. 4100 obrotów (tylko)


dokladnie i to sie przeklada na to co pisalem wczesniej ~120 km/h przy ~2200 obrotow.

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 18 maja 2007, 11:11
przez olus
ok mam 130 na 6 przy 2000 obrotow - tzn ze mam ta najdluzsza skrzynie?

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 18 maja 2007, 15:22
przez KoLoS
Asgaard napisał(a):jaro4444, tak, EFF jest krótka 3krpm ~ 160kph

to ja mam chyba coś krótszego na 6 biegu przy 3000rpm ~175-180km/h przy 2000rpm równo 120km/h

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 18 maja 2007, 16:23
przez Asgaard
kolos, krótka skrzynia = mniejsza predkość przy tych samych obrotach :P poza tym pamiętajcie, że liczniki różnie przekłamują...

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 18 maja 2007, 18:00
przez KoLoS
Asgaard, masz racje pomerdało mi się, czyli mam mało streetracingową skrzynke :( a Vmax mógłby się dla mnie kończyć przy 220 a tu wychodzi na to że będzie większy

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 18 maja 2007, 18:07
przez Asgaard
ja mam eff czyli teoretycznie najkrótsza skrzynia, a i tak licznikowe 260 poleciał :wink:

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 18 maja 2007, 20:22
przez superraf
kolos napisał(a):to ja mam chyba coś krótszego na 6 biegu przy 3000rpm ~175-180km/h przy 2000rpm równo 120km/h

potwierdzam, mam dokładnie to samo w moim ASZ - 120km/h przy 2000rmp

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 21 maja 2007, 00:39
przez jaro4444
No to sobie policzyłem dziś, jako punkt odniesienia posłużyła skrzynia 5 EGS montowana z silnikami ASV, skrzynia to daje na 5 przy 3000 obr/min prędkość licznikową 145 km/h. Zakładając, że to prawda można stwierdzić:
- montowane przy 130 i 150 KM PD skrzynie DRV=FEK (najkrótsze skrzynie) oraz ERG=FEL (minimalnie dłuższe) są bardzo krótkie. Na 1-5 są krótsze od EGS, a na 6 dają ok 160-161 km/h przy 3000 obr/min,
- skrzynia EFF jest to jakby opcja piatka + nadbieg :mrgreen: na 1-5 ma takie same praktycznie przełożenia całkowite jak EGS, na 5 daje 142 a na 6 - 171 km/h przy 3000 obr/min,
- skrzynia ERF=FMH jest już dłuższa minimalnie na każdym biegu od EGS i daje prędkości 148 km/h na 5 i 176 km/h na 6 przy 3000 obr/min.
- najdłuższa skrzynia to DRW - jest identycznie zestopniowana jak EFF ale ma dłuższe przekładnie główne. Na tej skrzyni osiąga się 149 km/h na 5 i 180 km/h na 6 przy 3000 obr/min.

Więc sprawa jest w jednej kwesti jasna - skrzynie ERF, FMH i DRW odpadają bo są za długie.

Teraz pytanie - "krótkie skrzynie" są cholernie wolne na 1-3. Szybko kończą sie obroty silnika i trzeba się namachać biegami. Za to w zakresie 4-6 są fajnie rozstopniowane. Więc lepiej takie rozwiązanie czy skrzynie EFF będącą praktycznie piątką + 6 "nadbieg" ale już dłuższe przełożenie. Ciekaw jestem co się lepiej sprawdzi w praktyce z motorem VP ok 140-145 KM i ok 320 Nm?
Może jakieś sugestie?

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 21 maja 2007, 07:44
przez leoTDI
jaro4444 napisał(a):No to sobie policzyłem dziś, jako punkt odniesienia posłużyła skrzynia 5 EGS montowana z silnikami ASV, skrzynia to daje na 5 przy 3000 obr/min prędkość licznikową 145 km/h. Zakładając, że to prawda można stwierdzić:
- montowane przy 130 i 150 KM PD skrzynie DRV=FEK (najkrótsze skrzynie) oraz ERG=FEL (minimalnie dłuższe) są bardzo krótkie. Na 1-5 są krótsze od EGS, a na 6 dają ok 160-161 km/h przy 3000 obr/min,
- skrzynia EFF jest to jakby opcja piatka + nadbieg :mrgreen: na 1-5 ma takie same praktycznie przełożenia całkowite jak EGS, na 5 daje 142 a na 6 - 171 km/h przy 3000 obr/min,
- skrzynia ERF=FMH jest już dłuższa minimalnie na każdym biegu od EGS i daje prędkości 148 km/h na 5 i 176 km/h na 6 przy 3000 obr/min.
- najdłuższa skrzynia to DRW - jest identycznie zestopniowana jak EFF ale ma dłuższe przekładnie główne. Na tej skrzyni osiąga się 149 km/h na 5 i 180 km/h na 6 przy 3000 obr/min.

Więc sprawa jest w jednej kwesti jasna - skrzynie ERF, FMH i DRW odpadają bo są za długie.

Teraz pytanie - "krótkie skrzynie" są cholernie wolne na 1-3. Szybko kończą sie obroty silnika i trzeba się namachać biegami. Za to w zakresie 4-6 są fajnie rozstopniowane. Więc lepiej takie rozwiązanie czy skrzynie EFF będącą praktycznie piątką + 6 "nadbieg" ale już dłuższe przełożenie. Ciekaw jestem co się lepiej sprawdzi w praktyce z motorem VP ok 140-145 KM i ok 320 Nm?
Może jakieś sugestie?


jaro,

ale się naczytałem :D

tak na szybko odpowiadając, to taka, która ma dłuższe przełożenia. Skoro VP można wyżej kręcić (a można), to lepsza będzie ta dłuższa.

Tak naprawdę odpowiedź zależy od tego, jaka jest struktura "km" użytkowania Twojego samochodu (miasto czy trasa ? i ile w %) i na tak ogólnie postawione pytanie nie ma prostej odpowiedzi - podaj jak użytkujesz samochód, a wtedy bedzie łatwiej coś podpowiedzieć 8)

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 21 maja 2007, 08:00
przez jaro4444
leoTDI napisał(a):tak na szybko odpowiadając, to taka, która ma dłuższe przełożenia. Skoro VP można wyżej kręcić (a można), to lepsza będzie ta dłuższa.


LeoTDI albo nie zrozumiałeś pojęć "dłuższa" i "krótsza" albo nie wyspałeś się :mrgreen:

Jeśli VP kręci się wyżej i ma niższe momenty obrotowe, to aby uzyskać jak najlepszą dynamikę to trzeba stosować skrzynie "krótsze" czyli o wyższych całkowitych przełożeniach.
Ja chciałbym mniej więcej zachować dynamikę skrzyni EGS na niższych biegach a przy przelotach na trasie z prędkościami 140-160 km/h mieć cichszej i nie tracić zbytnio na elastyczności. Jak dam skrzynie "krótkie" to bedę wyrywał spod świateł jak dziki ale obroty silnika szybko bedą kończyć się. Za to w zakresie 4-6 biegu w sumie osiągne to co bym chciał. Przy "długich" skrzyniach stracę na dynamice w całym zakresie prędkości ja w starych benzynowych Oplach. Ale będzie ciszej :)
Jajlepsza wydaje się skrzynia EFF - od 1 do 5 mam praktycznie to samo co w piątce EGS + "nadbieg" w postaci 6 jeszcze nie za długiej.
Teraz tylko jak się te rozważania sprawdzą w praktyce??? :?

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 21 maja 2007, 08:57
przez leoTDI
jaro4444 napisał(a):
leoTDI napisał(a):tak na szybko odpowiadając, to taka, która ma dłuższe przełożenia. Skoro VP można wyżej kręcić (a można), to lepsza będzie ta dłuższa.


LeoTDI albo nie zrozumiałeś pojęć "dłuższa" i "krótsza" albo nie wyspałeś się :mrgreen:

Jeśli VP kręci się wyżej i ma niższe momenty obrotowe, to aby uzyskać jak najlepszą dynamikę to trzeba stosować skrzynie "krótsze" czyli o wyższych całkowitych przełożeniach.
Ja chciałbym mniej więcej zachować dynamikę skrzyni EGS na niższych biegach a przy przelotach na trasie z prędkościami 140-160 km/h mieć cichszej i nie tracić zbytnio na elastyczności. Jak dam skrzynie "krótkie" to bedę wyrywał spod świateł jak dziki ale obroty silnika szybko bedą kończyć się. Za to w zakresie 4-6 biegu w sumie osiągne to co bym chciał. Przy "długich" skrzyniach stracę na dynamice w całym zakresie prędkości ja w starych benzynowych Oplach. Ale będzie ciszej :)
Jajlepsza wydaje się skrzynia EFF - od 1 do 5 mam praktycznie to samo co w piątce EGS + "nadbieg" w postaci 6 jeszcze nie za długiej.
Teraz tylko jak się te rozważania sprawdzą w praktyce??? :?


jaro,

zrozumiałem i wyspałem się :D

Zapytałeś na końcu o 2 możliwości : 1) "krótkie skrzynie" czy 2) EFT.

I na to odpowiadałem= (EFT) ... zresztą sam sobie wcześniej na własne pytanie odpowiedziałeś :mrgreen:

Sam mam EGS i takie parametry (b.dobrze sprawdza się po mieście, na drogach krajowych i ekspresowych, a jedynie brak jej tego 6-nadbiegu, który wg mnie przydatny jest jedynie przy prędkościach przelotowych na autostradach (+ew. ekspresowych gdzie da tak się jeździć ... akurat te na których ja się poruszam, są co rusz poprzecinane światłami :| ). Jeśli więc często korzystasz z Autobahnu, to takie rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze. Jeśli nie, to zostaw EGS albo wydłuż trochę 5-kę (jak dariuspolo na 0,717 ze skody forum).

W ogóle to dziękuję Ci za rozwinięcie tematu :brawo: , bo dało mi to sporo do myślenia w tej kwestii, która mnie również żywotnie interesuje :-D

[ Dodano: Pon 21 Maj, 2007 ]
jaro mnie sprostował,

chodzi oczywiście o EFF a nie EFT - prszepraszam za pomyłkę :oops:

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 5 czerwca 2007, 01:44
przez jaro4444
Tak sobie policzyłem i prędkości licznikowe na poszczególnych biegach dla długiej ERF (FMH) wynoszą (przy 3000 obr/min):

1 - 30 km/h
2 - 56 km/h
3 - 88 km/h
4 - 119 km/h
5 - 148 km/h
6 - 176 km/h

Najdłuższa DRW ma:

1 - 30,6 km/h
2 - 55,5 km/h
3 - 86,8 km/h
4 - 120 km/h
5 - 149 km/h
6 - 180 km/h

Najkrótsze 6 czyli DRV/FEK (dla ERG/FEL prędkości są o ok 0,5 - 1 km/h wyższe) mają (przy 3000 obr/min):
1 - 25,5 km/h
2 - 46 km/h
3 - 74,4 km/h
4 - 106 km/h
5 - 134 km/h
6 - 161 km/h

Średnia EFF ma:

1 - 29,7 km/h
2 - 54 km/h
3 - 84,4 km/h
4 - 116,8 km/h
5 - 143 km/h
6 - 171 km/h

Seryjna dla silnika ASV skrzynia EGS ma:

1 - 29,6 km/h
2 - 54 km/h
3 - 82,8 km/h
4 - 115,4 km/h
5 - 145 km/h
6 - tepier rakieta :mrgreen:

Widać więc, że "krótkie" skrzynie lub EFF są ok do VP o mocy ok 140 KM. Na długich skrzyniach straci na dynamice mocno. Przy krótkich trzeba się namachać dźwignią ale wzrosną przyśpieszenia.

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 12 czerwca 2007, 18:50
przez pysior
Witam! Mam pytanko nastepujace: posiadam GOLFA IV ALH z wtryskami od ASV wiec mam troche powyżej 100KM i interesuje mnie czy jeżeli zamontowałbym skrzynie 6-cio biegowa
musiałbym koniecznie zmieniac rozrusznik sprzegło koło dwumasowe i inne czy wystarczyloby zmienic skrzynie i mechanizm zmiany biegów. Wiem ze mam troche niska moc jak na 6 ale interesuje mnie mniejsze spalanie przy predkoscia 140-160. A moze lepiej opłaca się zrobić dłuższa 5? Jezeli nie zmienilbym wymienionych podzespolow co to spowodowaloby?

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 12 czerwca 2007, 19:33
przez jaro4444
pysior napisał(a):posiadam GOLFA IV ALH z wtryskami od ASV wiec mam troche powyżej 100KM


Mierzyłeś to? :mrgreen:
Mój ALH w serii oddał 104 KM a po zapodaniu wtrysków od ASV moc wzrosła o 20 KM i moment o 30 Nm ponad. Więc zrobiła się dobra seria ASV. Przypuszczalnie więc masz więcej (jeśli masz zdrowy silnik). Ale to i tak za mało do skrzyni 6. Raczej o 6 można myśleć od ok 300 Nm i ok 135 KM minimum.


pysior napisał(a):czy jeżeli zamontowałbym skrzynie 6-cio biegowa
musiałbym koniecznie zmieniac rozrusznik sprzegło koło dwumasowe i inne czy wystarczyloby zmienic skrzynie i mechanizm zmiany biegów.


Listę elementów do wymiany masz tu:
viewtopic.php?t=5948

U Ciebie najlepszym rozwiązaniem jest zapodanie kół 5 biegu od Golfa III 90 KM TDI o przełożeniu 0.717. Wówczas masz przy 3000 obr/min ok 160 km/h a nie jak na skrzyni EGR ok 145 km/h. Jak dasz za długą skrzynię to opory będą tak duże, że silnik może pracować na nieoptymalnym zakresie obciążeń i zużycie paliwa łączne może wzrosnąć.

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 4&start=75

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 12 czerwca 2007, 19:43
przez pysior
Jezeli chodzi o moc to po wymianie przejechalem sie ASV kolegi no i moj wydaje mi sie ze ma lepsze przyspieszene.

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 12 czerwca 2007, 20:03
przez jaro4444
pysior napisał(a):Jezeli chodzi o moc to po wymianie przejechalem sie ASV kolegi no i moj wydaje mi sie ze ma lepsze przyspieszene.



Proszę Pysior nie rozwalaj mnie bo mi cycki opadną :mrgreen: Od kiedy dupohamownia daje obiektywny wynik? :|

Poważnie jak masz zdrowy motor i wtryski od ASV to tak bez bolu możesz mieć 135 - 140 KM i ok 295 Nm po chipsie. Powyżej tego momentu zdycha sprzęgło od ALH. Przy mocy poniżej 130 KM i momencie mniejszym jak ok 300 Nm odpuść sobie 6 bo będziesz się toczył nie jeździł. 8)

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 12 czerwca 2007, 20:19
przez pysior
Dupohamowania jest moze niedokladna ale daje wiecej frajdy niz hamownia i jest tańsza:)

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 23 czerwca 2007, 19:31
przez jaro4444
Panowie potrzebuję pilnie schemat z ETKI z pokazanym wężem ciśnieniowym od wysprzęgnika w krzyniach 6 b, a dokładnie odcinek skrzynia - przegroda czołowa.
Z góry dzięki.

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 23 czerwca 2007, 22:14
przez Marcin_TDI
jaro4444, no ja wrocilem i jakos nie moglem tego zlokalizowac u siebie... jutro jeszcze zerkne...

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 24 czerwca 2007, 14:51
przez jaro4444
Dobra to się pochwalę :mrgreen:
Projekt 6b ruszył pełną buzią, pewnie w sobotę montuje całość (jak Bóg i partia pozwoli) :mrgreen:
Więc mam:
- skrzynię EFF,
- kompletne sprzęgło 240 mm Sachs,
- półosie ARL,
- wybierak do skrzyni 6 z gałką i mieszkiem ARL TS,
- rozrusznik PD,
- wysprzęgnik w przewodem,
- osłonę blaszaną sprzęgła,
- worek po cukrze śrub :mrgreen:

Czyli chyba wsio do SWAP-a.

Teraz małe zadanko - mam też ładną, czerwoną rurę nr VAG 1J0 145 822 E - kto zgadnie po co? 8)

Tonny :x

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 25 czerwca 2007, 09:13
przez Kozak
jaro4444 napisał(a):Teraz małe zadanko - mam też ładną, czerwoną rurę nr VAG 1J0 145 822 E - kto zgadnie po co? Cool

jako pierwszy będziesz miał czerwoną rurę wydechową , zgadłem ?????? :twisted: :twisted: :twisted:

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 25 czerwca 2007, 12:15
przez jaro4444
Michał niekoniecznie, ale blisko turbiny ;)

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 25 czerwca 2007, 17:20
przez mm.max
jaro4444 napisał(a):mam też ładną, czerwoną rurę nr VAG 1J0 145 822 E - kto zgadnie po co?

Bo czerwone jest szybkie ??

A co jest nagrodą w konkursie ??

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 25 czerwca 2007, 17:29
przez jaro4444
Max nagrodą dla Ciebie będzie to jak nie dostaniesz w ucho :mrgreen:

Stawiam browar na następnym zlocie jak ktoś zgadnie do czego słuzy ta rura (Max, Grzybek i Tonny nie liczą się) :mrgreen:

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 25 czerwca 2007, 18:58
przez oczkolek
jaro4444, do dmuchania. :mrgreen:

Ale sie OT zrobi.

Ojjjjjj


jaro4444, żona w delegacje wyjechała, że masz tyle czasu i skrzynie robisz ?? :mrgreen:

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 25 czerwca 2007, 19:32
przez jaro4444
Oczkol :nonono:

Tym razem mam oficjalną zgodę - przecież zrezygnowałem z ARL :diabel:

Lada dzień montuję skrzynkę 6 :mrgreen:

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 27 czerwca 2007, 07:00
przez Marcin_TDI
no to masz rurke laczaca turbo z FMIC seryjnego ARL...

bedzie podobna do tej : Obrazek

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 27 czerwca 2007, 13:17
przez jaro4444
Marcin masz browar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: Sro 27 Cze, 2007 ]
Panowie co trzeba rozebrać by dostać się do wybieraka biegów (lewarka) i wyjąć go z linkami?

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 1 lipca 2008, 17:39
przez bono
jaro4444 napisał(a):Tak sobie policzyłem i prędkości licznikowe na poszczególnych biegach dla długiej ERF (FMH) wynoszą (przy 3000 obr/min):

1 - 30 km/h
2 - 56 km/h
3 - 88 km/h
4 - 119 km/h
5 - 148 km/h
6 - 176 km/h

Najdłuższa DRW ma:

1 - 30,6 km/h
2 - 55,5 km/h
3 - 86,8 km/h
4 - 120 km/h
5 - 149 km/h
6 - 180 km/h

Najkrótsze 6 czyli DRV/FEK (dla ERG/FEL prędkości są o ok 0,5 - 1 km/h wyższe) mają (przy 3000 obr/min):
1 - 25,5 km/h
2 - 46 km/h
3 - 74,4 km/h
4 - 106 km/h
5 - 134 km/h
6 - 161 km/h

Średnia EFF ma:

1 - 29,7 km/h
2 - 54 km/h
3 - 84,4 km/h
4 - 116,8 km/h
5 - 143 km/h
6 - 171 km/h

Seryjna dla silnika ASV skrzynia EGS ma:

1 - 29,6 km/h
2 - 54 km/h
3 - 82,8 km/h
4 - 115,4 km/h
5 - 145 km/h
6 - tepier rakieta :mrgreen:

Widać więc, że "krótkie" skrzynie lub EFF są ok do VP o mocy ok 140 KM. Na długich skrzyniach straci na dynamice mocno. Przy krótkich trzeba się namachać dźwignią ale wzrosną przyśpieszenia.


jaro4444
możesz mi coś takiego wyliczyć dla skrzyni EBF ?? Mam taką u siebie w ASV i jestem ciekaw jak to wypada :palacz:

tak z ciekawości zrobiłem sobie takie porównanie ;-)
Obrazek

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 2 lipca 2008, 19:59
przez jaro4444
EBF = EGS

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 7 listopada 2008, 15:54
przez iwo
jaka skrzynia najlepiej się sprawdzi przy ARL 220KM/440NM? Mam obecnie ERF jest jakaś która się lepiej sprawdzi?

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 7 listopada 2008, 17:39
przez bono
iwo napisał(a):jaka skrzynia najlepiej się sprawdzi przy ARL 220KM/440NM? Mam obecnie ERF jest jakaś która się lepiej sprawdzi?

Możesz jaśniej napisać o co ci chodzi ?? Czego oczekujesz ?? Ma być długa, krótka, ekonomiczna, dobrze przyspieszać .......

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 7 listopada 2008, 17:57
przez iwo
bono napisał(a):
iwo napisał(a):jaka skrzynia najlepiej się sprawdzi przy ARL 220KM/440NM? Mam obecnie ERF jest jakaś która się lepiej sprawdzi?

Możesz jaśniej napisać o co ci chodzi ?? Czego oczekujesz ?? Ma być długa, krótka, ekonomiczna, dobrze przyspieszać .......


oczywiście chodzi mi o przyśpieszenie, o max prędkościach nawet nie myślę bo po co.

Re: [1M] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

PostNapisane: 27 maja 2010, 23:37
przez JayZ
Panowie, sorry że wznawiam , ale nie znalazłem pasującego tematu . ;)

Czy skrzynie z Polo/Ibizy/Fabii 130ps, o oznaczeniach JNC i KDV, podejdą P&P do Leona 1M?
Jakie te skrzynie mają przełożenia?, bo nie mogę znaleźć żadnych info na ten temat?