Strona 1 z 2

poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 15:56
przez przemas
wiatam mam problem i pytanko jesli chodzi o sprzeglo.Po zawirusowaniu i przejechaniu okolo 1000 km zaczelo sie slizgac sprzeglo w zakresie 1800-2500 na razie nie jest to uciazliwe bo wystepuje zadko ale niewatpliwie bedzie mi to coraz bardziej przeszkadzac.Co myslicie o spiekach i cobyscie proponowali zrobic???Ogolnie z tego co wiem w alh od rocznika 2003 sprzeglo nie wydala nawet po lekkich modyfikacjach.Mam przejechane 19,600 km takze w miare nowka.

pozdro

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 16:02
przez Łuki
Co do sprzęgła to Ci nie pomogę ale chciałem skrobnąć że zainteresowania
jakie masz w profilu to masz suuuuuper - najlepsze jakie widziałem :lol: :wink:

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 16:08
przez przemas
Łuki napisał(a):Co do sprzegła to Ci nie pomogę ale chciałem skrobnąć że zainteresowania jakie masz w profilu to masz suuuuuper :lol: :wink:


mój zajebis...... kolega da3 mnie logowal i moge mu tylko podziekowac!!!

nie chce robic ot ale to pierwsze zainteresowanie sie zgadza ale drugie nie za bardzo :twisted:

pozdro

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 16:08
przez Tonny S
sex i dziwki hahaha przemas, masz gwarancje?? podstawowe pytanie, jak tak to jedz i wymien razem z dociskiem Fungous tez tak mial u siebie a on ma 137 km i 341 Nm wymienil na nowe w ASO i smiga bez zarzutu nic nie slizga.

Pozdro

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 16:19
przez Gość
spieki bym odradzal... kolega lysy ze streetracing sobie wrzucil i teraz szuka normalnego tylko mocniejszego
ile masz niutkow ? mozesz wymienic na takie samo seryjne troche pojezdzisz i znowu zacznie sie slizgac
mozesz wymienic na mocniejszy odpowiednik
do tego jeszcze dochodzi technika jazdy... kazde sprzeglo mozna zakatowac
ja i drfryzio wymienilismy na drugi komplet seryjny i na razie nie zaobserwowalismy poslizgow. zrobilem juz na nim ponad 8 tys km i nie oszczedzam i na razie jest git ale jeszcze raz powtarzam trzeba troche zmienic technike jazdy i nie cisnac od niskich obrotow. zobacz na swoj wykres gdzie masz ten pik... tam najbardziej sprzeglo po dupie dostaje

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 16:58
przez Barth
Ile masz Nm ??? Jak mozesz wykres wrzuc , albo wyslij mi nia miala a ja wrzuce :)

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 17:00
przez da3
przemas jeszce nie ma wykresu czeka na Dyno Day 18 kwietnia wtedy wrzuci co do profilu to przemas jest troche niesmaily :D :D :D

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 17:03
przez Barth
da3 a orientacyjnie to ile powinien miec ?? a to byla 90 w serii ???

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 17:06
przez da3
Z kolega ktory ma takiego samego leona i na hamowni mu wyszlo 138ps i chyba cos kolo 330 ida rowno nawet ze wskazaniem na przemasa wiec pewnie oscyluja w tych granicach. Duza jest tu zasluga przeplywki jaka przemas ma u siebie a ktora pokazuje na vagu 1250

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 17:10
przez Barth
czyli ja mam mniej :) i odpukac nie ma takich problemow , ale wiem ze musze nauczyc sie jezdzic zeby tego sprzegla nie zajezdzic :)

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 17:15
przez da3
jak wymienisz wtryski to problem sie pewnie pojawi:)

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 17:18
przez Barth
no wlanie tego sie boje :)

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 17:27
przez Gość
u mnie tak bylo
czip - sprzeglo okey
wtryski + czip - sprzeglo kaput
ale tez trzeba sie nauczyc jezdzic...
na slizgajacym sie sprzegle mozna nabrac dobrych nawykow np. nie dawac w palnik z niskich obrotow...
przejezdzilem pare tys na slizgajacym sie i na serio pomoglo... teraz automatycznie nawet nie mam w glowie zeby palowac ponizej 2200 rpm
no byl jeden minus.... niebezpiecznie czasami przy wyprzedzaniu

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 18:30
przez przemas
na razie jezdze bo mi to nie przeszkadza ale jesli bedzie mi sie slizgac podczas normalnej jazdy to na bank wymiana

mam jeszcze 1,5 roku gwarancji dlatego uderze do zaprzyjaznionego serwisu moze mi dadzą nowe ale z wersji sprzed 2003 i będzie mocniejsze.Myslałem nad tymi spiekami ale z tego co wiem trzeba je wymieniac co 20 tysiecy i auto troche bardziej szarpie takze wole oryginalne.Nie wiecie ile moze trwać wymiana sprzegla czy duzo czasowo z rtym roboty???

pzdr

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 18:40
przez da3
duzo roboty bo trzeba zrzucic skrzynie biegow a to nie jest chop siup

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 21:36
przez Barth
mi 2 gosci w 6 godzin zrobilo sprzegiełko w octavii :)

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 22:38
przez Łuki
No to Barth szybko ucz się jeździć, zbieraj kaskę i wtryski zmieniaj.

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 5 kwietnia 2004, 23:49
przez Barth
Łuki napisał(a):No to Barth szybko ucz się jeździć, zbieraj kaskę i wtryski zmieniaj.
Łuki nawzajem :)

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 6 kwietnia 2004, 07:01
przez leoTDI
witam :D ,

czyli z tego co napisał FunGun to tylko kiedy wtryski + chip = problem ze sprzęgłem. Z drugiej strony to może teraz to zrobić (mam jeszcze 1,5 roku gwarancji), aby wymienili to zasrane sprzęgło :idea: Z tego co tu czytam, na forum niemieckim, i co miał DrFryzio to problemem jest raczej docisk. Wygląda na to, że VW (Seat) ma jakiegoś siajowego poddostawcę, bowiem stawiam pytanie:

DLACZEGO DrFryzio mając 345Nm i coś ~140kM teraz NIE MA problemu ? Przecież ma to samo firmowe sprzęgiełko :!: :?:

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 6 kwietnia 2004, 07:44
przez Gość
leoTDI, mam podobnie jak drfryzio i parametry i to samo sprzeglo
obydwoje zdajemy sobie sprawe ze to raczej kwestia czasu kiedy kolejne seryjne zacznie sie slizgac. oczywiscie mozna przejezdzic i 500 tys na jednej turbince i sprzegle moze nawet i klockach hamulcowych ale nie o to chodzi 8)
trzeba zmieniac oliwke, kocuszki i dawac w palniczek ! :twisted: :twisted:

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 6 kwietnia 2004, 11:06
przez DrFryzio
FunGous napisał(a):leoTDI, mam podobnie jak drfryzio i parametry i to samo sprzeglo
obydwoje zdajemy sobie sprawe ze to raczej kwestia czasu kiedy kolejne seryjne zacznie sie slizgac. oczywiscie mozna przejezdzic i 500 tys na jednej turbince i sprzegle moze nawet i klockach hamulcowych ale nie o to chodzi 8)
trzeba zmieniac oliwke, kocuszki i dawac w palniczek ! :twisted: :twisted:


Witajcie właśnie się zarejestrowałem, bo widzę, że ważne tematy tu pływają.
Co do wymiany sprzęgła to najprawdopodobniej zły docisk spowodował spalenie okładzin tarczy, co z koliei nasiliło uślizg. Bo przecież zwęglone sprzęgło będzie miało mniejszy współczynnik tarcia.
Zgadza się u siebie też zaobserwowałem zmianę techniki jazdy. Staram się pamiętać o tym sprzęgle. Z drugiej strony to muszę podjechać do Mastersa, czy koniki nie porozbiegały się po polach. A może tylko mi się wydaje i przyzwyczaiłem się do powerku :D
pozdrawiam
Grzesiek

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 13 kwietnia 2004, 06:50
przez leoTDI
tak...przy okazji,
otrzymałem fax od speca z Sachs-a:

"Sehr geehrter Herr ......,
falls Ihr Fahrzeug auf der Straße und nicht im Rennbetrieb eingesetzt wird, können wir Ihnen nur eine organische Scheibe mit Spezialbelägen anbieten Nr.881864 999964. Mit dieser Scheibe in Verbindung mit der Seriendruckplatte kann ein Drehmoment von 15-20% höheres Drehmoment übertragen werden. Mit der Sinterscheibe Nr.881864 999962 wäre es 25-30% höher (=schlechtes Anfahrverhalten). Eine Druckplatte mit dem Nenndurchmesser 220mm haben wir leider nicht.
Best regards
Claus Orth
Sachs Race Engineering"

.....czyli, jak ustaliłem z katalogu "Racing", to jest sztywne sprzęgło ze specjalnymi okładzinami organicznymi od 1.8 20V T. Przenosi 15-20% więcej momentu od naszej serii.
Tarcza dociskowa pozostaje.

Napisał, że zakłada, że pojazd jest użytkowany w normalnym ruchu ulicznym, a nie w sporcie - co jest faktem.
Łożysko wyciskowe w 1.8 20 V T z katalogu Racing jest takie jak u nas w serii.

Dalej pisze on o sprzęgle ze spiekami (wzrost 25-30%), ale jeśli dobrze zrozumiałem, musi być tu inny docisk, tj. wersja LUK 220.

Na następne pytania był uprzejmy już ... nie odpowiadać :mrgreen:

[ Dodano: Wto 04 Maj, 2004 ]
coś dorzucę,
chodzi dokładnie o 1.8 T 20V Cupra (np. Ibiza III / Cordoba Vario).
Tam w serii tak jak u nas jest LUK 220 (inna numeracja) lub Sachs 228 (tu numeracja się zgadza).

Nr. 881864 999964 ma średnicę 220 mm (LUK) i facet napisał (jak wyżej), że niestety nie mają takiego docisku...czyli skorzystanie z tarczy organicznej (specjalne okładziny) wymaga przejścia na 220 mm :cry:
Natomiast zagadnąłem tunera tuneline z austrii, i okazuje się, że problemy naszych sprzęgieł biorą się z docisku, konkretnie z niewystarczającej siły napinającej sprężyn dociskowych. Tuneline zakłada, że występowały problemy produkcyjne u Sachsa, ponieważ kiedy dociski zostały wymienione, to wszystko nagle zaczynało balangać :-D
Więc ... sami rozumiecie ... sprzęgło trza sprawdzić :mrgreen:

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 2 grudnia 2006, 09:39
przez grzybek
przemas, jak rozwiazales ten problem bo pewnie jak sledzisz forum zauwazyles ze u mnie jest to samo :/

podaj mi do siebie numer kontaktowy jesli nie chcesz pisac na forum


dzieki z gory

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 2 grudnia 2006, 10:00
przez Kozak

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 2 grudnia 2006, 15:05
przez grzybek
no i niestety przemas mi nie pomogl

jedynym ratunkiem jest osoba posiadajaca etke zeby powiedziala wg niej jakie sprzeglo bylo w ALH 2000-2001r

u przemasa byl dwumas 228mm ale on mial 2003r a w czesniej najprawdopodobniej byl jednomas z tarcza 220mm tylko musze sie upewnic

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 3 grudnia 2006, 17:06
przez Tonny S
grzybek napisał(a):a w czesniej najprawdopodobniej byl jednomas
Ale to byl AGR !

Jaki masz kod silnika ??

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 3 grudnia 2006, 20:49
przez grzybek
ALH

napisalem do pewnego sklepu zapytanie o oferte i dostalem cos takiego:

wersja I:
LUK 417 0019 11 cena 1535 pln
w sklad zestawu wchodza:
- kolo dwumasowe
- tarcza sprzegla - SN. 228 mm
- docisk sprzegla

wersja II:
VALEO 826317 cena 1190 pln
w sklad zestawu wchodza:
- kolo zamachowe
- tarcza sprzegla - SN. 220mm
- docisk sprzegla
- lozysko oporowe

zestawy I oraz II mozna stosowac zamiennie (sa to zamienniki)
polecam VALEO poniewaz tlumik drgan znajduje sie na tarczy sprzegla
a nie w kole dwumasowym, wiec juz nigdy nie bedzie mial Pan problemow
z awaryjnymi (nie ukrywam) kolami dwumasowymi



czy to prawda ze mozna zalozyc i 220 i 228? czy jak sie ma 220 to zakladac tylko 220 i nie bawic sie w "zamiennik" 228 ?

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 20 grudnia 2006, 11:04
przez marcin_kielce
Witam,

Ja też w najbliższej przyszłości planuję wymianę wtrysków w moim samochodzie ( na razie siedzi tylko wirus ) i obawiam się niestety o sprzęgło.

Moj samochód to VW Bora 1.9 TDi ALH z 1999 roku. Na razie jest wszystko ok ale jak się zrobi 140 - 145KM to może się już zacząć ślizgać.

Stąd moje pytanie: Czy można zastąpić sprzęgło w modelu ALH na jakiś inny model z silnika TDI tylko że na wytrzymalszy??

Moj samochód ma przebieg 107 000 więc sprzęgiełko i tak już swoje najlepsze lata ma za sobą...:)
pozdrawiam

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 20 grudnia 2006, 15:27
przez grzybek
140-145KM to tak na hura bym na tyle nie liczyl......

o sprzeglo jak sie boisz to nie KM tu decyduje tylko Nm

Czy można zastąpić sprzęgło w modelu ALH na jakiś inny model z silnika TDI tylko że na wytrzymalszy??


na to pytanie masz odpowiedz juz w tym temacie padla kilka razy

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 31 grudnia 2006, 15:13
przez marcin_kielce
grzybek napisał(a):ALH

napisalem do pewnego sklepu zapytanie o oferte i dostalem cos takiego:

wersja I:
LUK 417 0019 11 cena 1535 pln
w sklad zestawu wchodza:
- kolo dwumasowe
- tarcza sprzegla - SN. 228 mm
- docisk sprzegla

wersja II:
VALEO 826317 cena 1190 pln
w sklad zestawu wchodza:
- kolo zamachowe
- tarcza sprzegla - SN. 220mm
- docisk sprzegla
- lozysko oporowe

zestawy I oraz II mozna stosowac zamiennie (sa to zamienniki)
polecam VALEO poniewaz tlumik drgan znajduje sie na tarczy sprzegla
a nie w kole dwumasowym, wiec juz nigdy nie bedzie mial Pan problemow
z awaryjnymi (nie ukrywam) kolami dwumasowymi



czy to prawda ze mozna zalozyc i 220 i 228? czy jak sie ma 220 to zakladac tylko 220 i nie bawic sie w "zamiennik" 228 ?



czyli z tego co zrozumiałem ten zestaw Valeo będzie pasował do mojej Bory ALH 1999rok??

bo mi qrde koło zamachowe siada :-x

Pozdrawiam!!

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 31 grudnia 2006, 15:22
przez grzybek
tak


tylko patrz ze to nie jest kolo 2-masowe tylko zwykle kolo zamachowe

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 31 grudnia 2006, 15:32
przez marcin_kielce
grzybek napisał(a):tak


tylko patrz ze to nie jest kolo 2-masowe tylko zwykle kolo zamachowe


sorry ale pytam bo w tej sprawie jestem kompletnie zielony...

jakie to ma znaczenie w moim przypadku??

Pozdrawiam

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 31 grudnia 2006, 15:40
przez grzybek
takie ze:

jak masz obecnie sprzeglo z kolem zamachowym zwyklym to mozesz wstawiac kolo zamachowe z kompletu Valeo o ktore pytasz...

ale jesli masz sprzeglo z kolem dwumasowym obecnie to jak chcesz zmienic na to valeo to musisz zmieniac caly komplet czyli tarcza docisk kolo zamachowe i lozysko....

bo konkretnie to nie powiedziales co chcesz wymienic same kolo zamachowe czy cale kompletne sprzeglo?

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 31 grudnia 2006, 15:44
przez marcin_kielce
Chcę wymienić kompletne sprzęgło bo docelowo chcę w samochodzie uzyskać tak 320NM.

No a seryjne sprzęgło ALH tego raczej nie wytrzyma :-x

Więc jak wymienie na ten cały komplet Veleo to wszystko będzie pasować i czy jest ono mocniejsze od seryjnego ALH??

Pozdrowienia!

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 31 grudnia 2006, 15:56
przez grzybek
jezeli chcesz robic mody to nie polecam tego Valeo

to jest tylko tarcza 220mm


wstaw cos mocniejszego np tego sachsa z dwumasem i tarcza 228mm (ja tak zrobilem i nie narzekam) albo spytaj Hugo26 o to sprzeglo o ktorym on pisal....

ale jesli chcesz uzyskac wiecej niz 300Nm to nawet nie mysl o tym Valeo ono nadaje sie jedynie do serii

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 31 grudnia 2006, 15:58
przez marcin_kielce
jaka jest cena kompletu Sachsa z dwumasem takiego jak masz u siebie??

i czy by pasował do mojej Bory bez żadnych przeróbek??

Pozdrawiam

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 31 grudnia 2006, 16:04
przez grzybek
czy by pasował do mojej Bory bez żadnych przeróbek??


na 100% pod warunkiem zmiany calego kompletu. tez mam ALH i zmienialem na mocniejsze sprzeglo bo ori sie wysralo.. dokladnie na sachs o numerze 2289 000 041. w jego sklad wchodzi: tarcza 228mm, docisk, kolo dwumasowe
(www.dexx-auto.pl znalazlem to najtaniej za 1299zl).
do tego jeszcze dochodzi lozysko oporowe ktore musisz dokupic oddzielnie. ja kupilem SKF (koszt 49zl rowniez w auto dexx) jest to mocne sprzeglo i spokojnie daje rade w moim aucie....


mozesz tez spytac Hugo26 bo pisal tez o jakims sprzegle sachsa z tarcza 228mm (innym niz opisalem) ale nie wiem czy juz wlozyl i czy sie na nie zdecydowal....

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 31 grudnia 2006, 16:10
przez marcin_kielce
no to przynajmniej kwestia sprzęgła i dwumasu się wyjaśniła :) mam jeszcze pytanko jak się jeździ na tym sprzęgiełku, bardzo rózni się od ori zestwau??

aha jak mi już drży koło zamachowe to z jakimi konsekwencjami się to wiąże?? Mam się spieszyć z wymianą czy nie??

Dzięki Grzybek, dużo bardziej rozjaśniłeś mi sprawę!! :mrgreen:
Pozdrawiam!!

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 31 grudnia 2006, 16:15
przez Tonny S
marcin_kielce napisał(a):aha jak mi już drży koło zamachowe to z jakimi konsekwencjami się to wiąże
Predzej czy pozniej sie rozleci i 2 razy ta sama robota wiec jak maszplany na wiecej mocy i zmieniasz obecnie sprzeglo to 2 mas wymieniaj.

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 31 grudnia 2006, 16:34
przez marcin_kielce
Tonny S napisał(a):
marcin_kielce napisał(a):aha jak mi już drży koło zamachowe to z jakimi konsekwencjami się to wiąże
Predzej czy pozniej sie rozleci i 2 razy ta sama robota wiec jak maszplany na wiecej mocy i zmieniasz obecnie sprzeglo to 2 mas wymieniaj.



i tak właśnie zrobię, zmienię od razy wszystko. 8)

dzięki za pomoc!!
pozdro

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 31 grudnia 2006, 16:57
przez grzybek
jak się jeździ na tym sprzęgiełku, bardzo rózni się od ori zestwau??


hmm no duzo szybciej lapie praktycznie od samej podlogi <lol> ale ruszysz kilka razy i juz przywykniesz jak to nowe sprzeglo..... "mniej jęczy" ;)


szczesliwego nowego roku



pozdro

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 18 lutego 2007, 21:24
przez jaro4444
Kto z Was ma założone komplety Sachsa z kołem dwumasowym? Chodzi mi o taki jak ma Grzybek i o ten z okładzinami organicznymi do ALH (ponoć jeszcze mocniejszy).
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi na temat takich kompletów. Mam w swoim pędzidle 294 Nm przy 2248 obr/min http://img132.imageshack.us/my.php?image=wykres19mb.jpg
Jak się robi zimno to czasem i na czwórce już się pośliźnie. Jak sucho i ciepło to poślizg mam jeden na miesiąc (okładziny od sprzęgła zawilgocone i stwardniałe więc nic dziwnego z poślizgami).
Wnerwia mnie to i pewnie za jakiś czas i tak zakatuję sprzęgło więc orientuje się w zamiennikach mocniejszych niż seria do ALH.
Dzięki za wszelkie uwagi.

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 24 lutego 2007, 19:16
przez hacper
grzybek napisał(a):
czy by pasował do mojej Bory bez żadnych przeróbek??


na 100% pod warunkiem zmiany calego kompletu. tez mam ALH i zmienialem na mocniejsze sprzeglo bo ori sie wysralo.. dokladnie na sachs o numerze 2289 000 041. w jego sklad wchodzi: tarcza 228mm, docisk, kolo dwumasowe
(www.dexx-auto.pl znalazlem to najtaniej za 1299zl).
do tego jeszcze dochodzi lozysko oporowe ktore musisz dokupic oddzielnie. ja kupilem SKF (koszt 49zl rowniez w auto dexx) jest to mocne sprzeglo i spokojnie daje rade w moim aucie....


mozesz tez spytac Hugo26 bo pisal tez o jakims sprzegle sachsa z tarcza 228mm (innym niz opisalem) ale nie wiem czy juz wlozyl i czy sie na nie zdecydowal....


A ja mam pytanie ile takie sprzegielko wytrzymuje Nm , mam teraz 340 ale w planie sa koncowki wtryskow wiec pewnie cos wzrosnie, dzieki za odpowiedz.

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 25 lutego 2007, 09:22
przez grzybek
A ja mam pytanie ile takie sprzegielko wytrzymuje Nm



raczej nikt Ci na to nie odpowie..

nie przetestowane !

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 29 marca 2007, 06:47
przez marcin_kielce
Odgrzewam kotleta bo nie chciałem zakładać nowego tematu.

Otóż przy redukcji wyje mi sprzęgło. Jak redukuje z 3 na 2 i z 4 na 3 zaobserwowałem, że nie zawsze ale dosyć częśto. Wydaje taki pisk, a raczej jęk :twisted:

Co to oznacza dla mnie bezpośrednio?? Nie ślizga się...

Pozdrawiam
Marcin

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 29 marca 2007, 06:56
przez leoTDI
marcin_kielce napisał(a):
Tonny S napisał(a):
marcin_kielce napisał(a):aha jak mi już drży koło zamachowe to z jakimi konsekwencjami się to wiąże
Predzej czy pozniej sie rozleci i 2 razy ta sama robota wiec jak maszplany na wiecej mocy i zmieniasz obecnie sprzeglo to 2 mas wymieniaj.



i tak właśnie zrobię, zmienię od razy wszystko. 8)

dzięki za pomoc!!
pozdro


musisz sobie jednak zdawać sprawę z tego, że kultura pracy sprzęgła będzie jednak gorsza. Praca silnika na biegu jałowym też. Ale w końcu coś za coś. Jeśli nie zależy Ci na komforcie obsługi sprzęgła, to oczywiście jednomas jest jedynym tutaj rozwiązaniem.

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 29 marca 2007, 07:51
przez marcin_kielce
Nie rozumiem twojego postu...jak to zmniejszy mi się kultura pracy?? przecież zmieniam sprzęgło ALH na zamiennik lepszy serii od ASV czyli sprzęgło SACHSA. Zamieniam dwumas na dwumas :) więc chyba powinno być ok??

a jak się ustosunkujecie do mojego postu wyżej, odnośnie wyyycia sprzęgła??:)

Pozdrawiam

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 29 marca 2007, 07:57
przez leoTDI
marcin_kielce napisał(a):Nie rozumiem twojego postu...jak to zmniejszy mi się kultura pracy?? przecież zmieniam sprzęgło ALH na zamiennik lepszy serii od ASV czyli sprzęgło SACHSA. Zamieniam dwumas na dwumas :) więc chyba powinno być ok??

a jak się ustosunkujecie do mojego postu wyżej, odnośnie wyyycia sprzęgła??:)

Pozdrawiam


zrozumiałem,

że idziesz w jednomas :? - więc źle zrozumiałem, odczytałem :?: jeśli tak to :oops:

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 29 marca 2007, 08:08
przez marcin_kielce
nic sie nie stalo :)
a tak w ogóle to czy masz jakieś sugestie odnośnie wycia sprzęgła?? Czy mam rozumieć, że już powoli umiera??

Pozdrawiam
Marcin

Re: poslizg sprzegla w alh!

PostNapisane: 29 marca 2007, 13:09
przez Marcin_TDI
nic sie nie slizga, slizga sie jak przyspieszasz ostro a tak nie ma szans. wyje skrzynia raczej a nie sprzeglo...