Strona 1 z 1

Przeplywomierz

PostNapisane: 28 kwietnia 2006, 08:51
przez WojtekTDi
czesc,
skonczyl mi sie przeplywomierz....ile takie cos nowe kosztuje i jakiej firmy brac??


dzieki za wszystkie odpowiedzi:)

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 28 kwietnia 2006, 09:01
przez Tonny S
WojtekTDi napisał(a):czesc,
skonczyl mi sie przeplywomierz....ile takie cos nowe kosztuje i jakiej firmy brac??

OK 360 zł nowy z ASO na gwarancji 2 letniej. (stary trzeba oddać)

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 28 kwietnia 2006, 10:51
przez WojtekTDi
we wro mi krzykneli 390,- ale mam noweczke za 320,- tez z gwarancja fv wiec jest gicio...a bez faktury moge jeszcze taniej zalatwic:>

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 28 kwietnia 2006, 10:56
przez Tonny S
WojtekTDi, najtaniej to kosztuje wymieniajac na gwarancji ;-) 0 zł !! POMYSL !!!

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 28 kwietnia 2006, 11:37
przez uki
skonczyl mi sie przeplywomierz....ile takie cos nowe kosztuje i jakiej firmy brac??



Czyli jednak przepływka :-)

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 28 kwietnia 2006, 19:13
przez pilpi
WojtekTDi, już kupiłeś, czy jeszcze szukasz ???

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 28 kwietnia 2006, 19:38
przez miroA3
to jednak potwierdza sie ze ASO Seat jest tansze i warto czasem jezdzic jesli czesci te same.
ja w ASO Audi dalem 480z brutto przy oddaniu starego, dwuletnia gwarancja, pod warunkiem montazu u nich. 30zl brutto.

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 29 kwietnia 2006, 15:09
przez WojtekTDi
juz zainstalowane i smiga az furczy:> moje klopoty z lekkim dlawieniem mocy na 4 i 5 biegu to byla jego wina...teraz juz wszystko dobrze...no a z ASO jest ten numer ze przeplywki od nich sa regenerowane...teraz mam Boscha i tez z gwarancja.
Tonny S, no wiadomo ze wtedy najtaniej;) ale jestem za tym zeby sie to to w ogole nie psulo;)
pozdr

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 5 maja 2006, 07:31
przez Silver200
Panowie, a gdzie mozna najtaniej kupić w warszawie? bo moja przepływka zaczęła konać:((

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 5 maja 2006, 09:39
przez Streat
Silver200, zadzwon do diagtronikow

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 5 maja 2006, 10:23
przez Silver200
Ok. dzięki za info.
pozdrawiam

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 20 maja 2006, 00:10
przez uciu
ja ostatnio kupowałem ojcu na alledrogo za 290zł boscha:-)

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 9 czerwca 2006, 23:52
przez piffko
260.. :) pozdro!!

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 16 czerwca 2006, 11:47
przez grzybek
ja zaplacilem za przeplywke PIERBURGa 350zl w unitroniku

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 16 czerwca 2006, 11:54
przez Tonny S
grzybek napisał(a):PIERBURGa

Maja zajebista opinie niezniszczalnej.

BTW jak tam modyfikacja ??

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 16 czerwca 2006, 12:09
przez grzybek
BTW jak tam modyfikacja?


opisalem w poprzenim temacie ktory zalozylem zeby nie robic juz tu OT

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 12 września 2006, 12:52
przez brochas
a jak sprawdzic czy przeplywomierz padl ?
mam u siebie ok 91 000 km i jest od nowosci

Przeplywka story...

PostNapisane: 10 maja 2007, 16:51
przez mops
Mam pytanko:

Czy moge podmienic w celach testowych moja przeplywke (ASV) na taka od 90konnego silnika VW TDI (nie pamietam oznaczenia).. Z tego co wypatrzylem w tabelce w poscie o przeplywkach wychodzi ze to niby to samo ale wole sie upewniec..


Co do powodow dla ktorych chce to zrobic to poprostu mam odczucie ze autko raz ma pelna moc a raz troche slabsze jest.... Dobrze celuje ze to przeplywka ??? Notlaufow nie mam..

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 10 maja 2007, 17:11
przez Marcin_TDI
mops, przenioslem. nie zakladaj nowego tematu o tak popularnej rzeczy... piszemy tu...

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 10 maja 2007, 18:04
przez mops
Marcin_TDI napisał(a):mops, przenioslem. nie zakladaj nowego tematu o tak popularnej rzeczy... piszemy tu...


spoko ;]

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 10 maja 2007, 21:42
przez grzybek
mozesz

przeplywomierz

PostNapisane: 12 lipca 2007, 09:18
przez gruby
Witam, ostatnio zaobserwowałem w moim Toledo AGR, że pada mi przepływomierz.(nic dziwnego bo obudowa była z 1999 rok - z roku samochodu, a sam przpeływomierz z 2001).Pojechałem na vaga no i moja diagnoza się sprawdziła.Kupiłem przepływkę Boscha za 251 zł i moje zdziwienie, autko nadal jest zamulone, nie powiem lepiej jest ale nie tak jak kiedyś...Czy może ta nowa przepływka musi się "zaprzyjaźnić" z komputerem samochodu, czy moze coś innego padło?

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 12 lipca 2007, 09:40
przez Marcin_TDI
moze jak jezdziles z padnieta przeplywka to zasyfil sie silnik troszke no i trzeba go przedmuchac teraz lub cos jeszcze masz padniete... temat przenosze bo o przeplywce piszemy w innym miejscu o czym nalezy pamietac !

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 12 lipca 2007, 10:42
przez gruby
ok sorry zapomniałem... no ja jeżdziłem z padnietą przepływką około 2 tygodni :oops: jest możliweość że EGR sie zasyfił? czy np turbo padło?

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 12 lipca 2007, 11:03
przez Marcin_TDI
jest mozliwosc taka (poza padnietym turbo). EGR to wogole juz dawno powinienes zaslepic, wybebeszyc katalizator no i przejechac sie tak z 10km conajmniej z predkoscia ok 200 :x :x :x i furaka nie poznasz...

zreszta podlacz jeszcze autko pod VAG'a i sprawdz wszystko

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 13 lipca 2007, 06:23
przez gruby
przeczyściłem EGR-a hmmmm zrobiłem to na szybko bo około 22, ale był cały czarny ... tyle brudu.... nie wykręcałem go (dzis to zrobie dokładnie), ale nadal jest tak samo.... :beksa:

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 13 lipca 2007, 08:43
przez Marcin_TDI
ale tam musisz zaslepic go, (wywalic taka rurke).

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 13 lipca 2007, 09:01
przez gruby
no ja czytałem na forum o tej rurce no tak z niechęcią do tego podchodze... co to da?no i kolektor też zasyfiony... dziś to wyjme wszystko i dokładnie przeczyszcze, ale pewnie i tak nic nie da... trzeba bedzie zaślepiac... :-(



PS: Wiem że nie tu powinienem tego pisać, ale tydzień temu mój tata kupił srebrnego (taki sam kolor jak mój Tolek) Leona TDI ASV 2000 rok z dziwną skrzynią biegów, która ma bardzo krótkie skoki pomiędzy biegami, a w książce serwisowej pisze że to Leon TDI Sport... skóra elektrycznie składane lusterka podgrzewane i regulowane siedzenia elektrycznie itp. ot tak dodałem dla ciekawostki...

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 13 lipca 2007, 09:09
przez Silver
gruby napisał(a):Kupiłem przepływkę Boscha za 251 zł i moje zdziwienie, autko nadal jest zamulone,


Nie dziw się.
Sprawdzałeś bloki wartosci mierzonych ?
Byłes na VAG-u po wymianie przepływki ?
Porównałeś wartosci na starej i nowej ?
Czesto zdarza się (szczególnie BOSCH made in nie wiadomo co) że nowe wkłady mają takie same paramerty jak oryginalne już mocno wyeksploatowane.

Proponuje oddac Boscha , jechac do ASO kupic jak to sie szumnie nazywa "regenerowany" -czyli ze zwrotem starego przepływomierz na który otrzymasz gwarancję , założyć go i wtedy szukać dalej.

To co pisze Marcin ma jakiś sens ale nie jest jedynym czynnikiem wpływajacym na złe paramtry pracy silnika a co za tym idzie brak osiągów !

Diagnoza VAG - dobra diagnoza wszystko Ci powie.

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 13 lipca 2007, 09:50
przez gruby
ten mój przeplywomierz jest Made in Germany i nie wygląda na regerowany, wkład też jest nowy...na vagu jeszcze nie byłem, przejade sie dziś jak z pracy wróce... ale cos mi sie wydaje że to nie przepływomierz, jest lepiej owszem ale nie tak jak było wcześniej przed padnięciem przepływki... :cry: :?

[ Dodano: Nie 15 Lip, 2007 ]
Przpeływomierz mam nowy, EGR przeczyszczony i dolot do kolektora, na vagu byłem jak mi diagnozował gościu że to przepływomierz i Turbo podobno dobrze chodziła (jakieś 4 miechy temu w ASO jak byłem na komputerze u nich, też powiedziano mi że Turbina chodzi ok), a mocy jak nie było tak nie ma...a wcześniej śmigał, teraz gaz w podłodze i on myśli, czy przyspieszyć czy moze poczekac, tak jakby w tych granicach maksymalnego momentu co powinien mieć, tego momentu nie miał wcale... :-( :| :roll: :cry:

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 25 czerwca 2008, 21:00
przez topola
chciałbym odgrzać trochę temat i zapytać gdyż ostatnio jak robiłem czyszczenie turbiny powiedziano mi że przepływka już powoli sie kończy ostatnio na próbę odpiąłem przepływke i tu jaja autem zaczęło szarpać był tak jakby zatkany wciskam gaz a on nie reaguje i dopiero za chwile, nie wchodzi w obroty itp itd. Podpiąłem spowrotem zasilanie i wszystko ok hmmm jakieś pomysły bo z tego co wiem po odpięciu nie powinno być takiej drastycznej różnicy tylko większe spalanie ewentualnie.

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 25 czerwca 2008, 21:17
przez ccolino
jak amsz odpieta przeplywke to zamuli auto.jak czuc roznice z odpieta przeplywka to jest dobra

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 25 czerwca 2008, 21:20
przez Sammael
to jest dobra

Wcale nie... trzeba sprawdzić na VAGu czy nie ucina. Przepływka w momencie się nie skończy, będzie słabnąć z czasem.
topola, tematów o przepływce było sporo, po co zakładasz nowy?
EDIT: Zwracam honor, wydawało mi się że to pierwsza strona nowego tematu a to początek trzeciej starego :x :x :x

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 26 czerwca 2008, 08:33
przez topola
ccolino auto nie zamula tylko bym powiedział że zatyka, jak ktoś jeżdził kiedyś autem na gazie to taka sytuacja jkby była źle dobrana miesznka, wciskasz gaz i nie reaguje od razu


Sammael Turbina była czyszczona u Mastersa po podłaczeniu robiliśmy testy turbiny na trasie z podpiętym kompem, nie było zadnych błedów tylko Wojtek stwierdził że za jakiś czas musze ja wymienić bo słabnie, mnie własnie zastanawia to dziwne szarpanie moze jak zatkam EGR i przeczyszcze kolektor cos pomoże ... ps. przeprosiny przyjete ;)

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 26 czerwca 2008, 09:13
przez Sammael
topola napisał(a):nie było zadnych błedów tylko Wojtek stwierdził że za jakiś czas musze ja wymienić bo słabnie

Jak Wojtek stwierdził, że słabnie to słabnie - przecież logował auto. Błędów wtedy nie ma tylko widać po logu czy ucina. Nie wierzysz mu? :-)
A szarpanie? komputer ogranicza dawkę paliwa w oparciu o aktualny przepływ powietrza. Nie ma przepływomierza, dawka jest ucinana, dawka jest ucinana auto nie pojedzie normalnie.
topola napisał(a):ps. przeprosiny przyjete ;)

O dzięki, już spać w nocy nie mogłem ;-) :hahaha:

PS: Jeśli Wojtek powiedział, że na razie nie ma tragedii i dopiero za jakiś czas masz się szykować do wymiany tzn. że teraz jeszcze tak nie odczujesz spadku jego wydajności.

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 23 grudnia 2009, 23:47
przez IroN_87
Podczepię się pod temat.
Padła mi przepływka do ARL ma nuner 071 906 461 tak?
Czym się różni końcówka A od AX od B i BX bo takie coś było w ETCe?
Oryginał to BOSCH?
Warto kupić na allegro czy lepiej seat/intercars? Jeśli Allegro to macie jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę?

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 24 grudnia 2009, 00:52
przez colin23
Generalnie do ARL-a etka pokazuje A i AX. Bi BX pokazuje mi do silników AQN, BDE i AUE.

A te z końcówką X to części regenerowane. Chyba najtaniej wyjdzie wziąć regenerowaną.

A w ASO 1110zł a AX 538zł. Jakośc identyczna.

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 24 grudnia 2009, 11:09
przez IroN_87
Dzięki wielkie :spoko:
Na allegro niestety nie znalazłem z numerem 071 906 461 AX oryginału same zamienniki ;/
Po świętach pojadę do ASO i znajomego co zaopatruje warsztat w InterCarsie

[ Dodano: Pon 28 Gru, 2009 ]
colin23 napisał(a):Generalnie do ARL-a etka pokazuje A i AX. Bi BX pokazuje mi do silników AQN, BDE i AUE.

A te z końcówką X to części regenerowane. Chyba najtaniej wyjdzie wziąć regenerowaną.

A w ASO 1110zł a AX 538zł. Jakośc identyczna.


W moim ARLu siedzi z końcówką B czyżby ktoś złą zamontował?
Zamówiłem regenerowanego BOSCHA AX ~390zł i oddaje swoją

[ Dodano: Sro 06 Sty, 2010 ]
Jak się okazało Leon ARL 2003+ ma przepływkę o nr 074 906 461B..
Nie polecam przepływomierzy z IC lepiej dołożyć i kupić regenerowaną w ASO

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 6 lipca 2017, 07:18
przez Maćkoleon
Witam wszystkich, ostatnio wyskoczyła mi kontrolka silnika (żółta), auto smiga normalnie. Na komputerze wyskoczył błąd masowy/objetosciowy przepływomierz powietrza-sygnał nieprawidłowy. Czy ktoś się z takim czymś już spotkał?

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 6 lipca 2017, 07:30
przez chlorek
Podaj kod błędu.

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 6 lipca 2017, 09:03
przez Maćkoleon
Kod błędu to P0101

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 6 lipca 2017, 11:07
przez chlorek
Na początek wymienić filtr powietrza. Zobaczyć czy żadnego syfu nie ma. Delikatnie przeczyścić przepływomierz. Sprawdzić szczelność układu i obudowy filtra. Jak nie pomoże to podjedź na jakiś szrot, podmień i będziesz miał pewność.

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 6 lipca 2017, 12:02
przez Maćkoleon
Jakimi środkami mogę czyścić ten przepływomierz aby ewentualnie go nie uszkodzić?

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 6 lipca 2017, 12:19
przez tomcio81
kup sobie zmywacz do tarcz i popsikaj kilka razy zostaw do wyschniecia i będzie git

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 6 lipca 2017, 13:11
przez Maćkoleon
Okej dzięki za rady. Ogarn e i dam znać.

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 6 lipca 2017, 17:53
przez wesol
Ja bym zlogowal auto. Czyli log przeplywki i doladowania i wyjdzie czy jest co ratowac czy moze szukac gdzie indziej.

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 6 lipca 2017, 19:21
przez leoTDI
Maćkoleon napisał(a):Jakimi środkami mogę czyścić ten przepływomierz aby ewentualnie go nie uszkodzić?


tylko benzyna ekstrakcyjna

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 14 lipca 2017, 14:47
przez Maćkoleon
Nie pomogło błąd nadal wyskakuje, autko smiga normalnie. Jakieś inne pomysły?

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 20 lipca 2017, 19:16
przez leoTDI
Maćkoleon napisał(a):Nie pomogło błąd nadal wyskakuje, autko smiga normalnie. Jakieś inne pomysły?


w takim razie problem leży gdzie indziej.

Pytanie: na jakim oleju jeździsz? (5W30 Longlife?) czy 5W40?

http://www.golf4.de/motortuning/139862- ... e-tdi.html

-- 20 lip 2017, o 20:16 --

leoTDI napisał(a):
Maćkoleon napisał(a):Nie pomogło błąd nadal wyskakuje, autko smiga normalnie. Jakieś inne pomysły?


jaki dokładnie błąd masz?

Są 2 rodzaje:
P0101 11 - sygnał z przepływomierza za wysoki
P0101 12 - sygnał z przepływomierza za niski

Na wyłączonym zapłonie i wyjętym wtyku przepływomierza B75 zmierz rezystancję na gnieździe pomiędzy zaciskiem 2 a obwodem masy (masą).
Wartość powinna być mniejsza od 5 Ohm.
Należy zastosować miernik na zakresie z możliwie Max. rezystancją wejściową (aby płynący prąd w obwodzie miał jak najmniejszą wartość).

Re: Przeplywomierz

PostNapisane: 6 października 2017, 06:07
przez Maćkoleon
Olej 5w-30 a miernikiem nic nie pokazuje bo plastikowa wtyczka nie ma masy

-- 6 października 2017, 07:07 --

Dla zainteresowanych, problem był w przepustnicy, po wymianie na inna kontrolka silnika nie wyskakuje.