Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
przez Morcinek89 » 9 lutego 2021, 14:25
Cześć. Coś ciekawego dzieje się z moim Leonem, gdy odpalę go z rana obroty letko skoczą i wracają do normy ale jeśli ruszę samochodem to po przejechaniu paru metrów i gdy włącze ogrzewanie zaczynają letko skakać obroty (kila razy zgaś) tylko na biegu jałowym,a jak wyłączę ogrzewanie wszystko wraca do normy. Pomożecie jakieś pomysły?
-
Zobacz Profil
Morcinek89
- Stella +

-
- Posty: 56
- Dołączył(a): 9 lutego 2021, 14:11
- Region: świętokrzyskie
- Auto: Seat Leon 1
- Silnik: benzyna 1.6 8V
przez marcin7x5 » 9 lutego 2021, 18:09
Prawdopodobnie alternator daje sygnał o większym obciążeniu i sterownik silnika zwiększa obroty silnika. Być może jest gdzieś delikatna nieszczelność w dolocie lub brudna przepustnica że te obroty falują.
-
Zobacz Profil

marcin7x5
- Cupra

-
- Posty: 3892
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
- Lokalizacja: CRY
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 1M
- Silnik: AUS 1.6
przez Morcinek89 » 9 lutego 2021, 18:42
Dzięki za podpowiedz.Może coś być na rzeczy bo jak gaszę samochód to słychać jakby powietrze schodziło gdzieś w okolicach przepustnicy. To robi się kolejny problem zostaje znaleźć jakiegoś speca w okolicy by to obejrzał, umnie strach zostawiać samochód mechanikowi albo puści cie z torbami albo zrobi na odpird.... i będzie trzeba kombinować.
-
Zobacz Profil
Morcinek89
- Stella +

-
- Posty: 56
- Dołączył(a): 9 lutego 2021, 14:11
- Region: świętokrzyskie
- Auto: Seat Leon 1
- Silnik: benzyna 1.6 8V
przez marcin7x5 » 9 lutego 2021, 19:21
Czytaj tematy na forum tu i innych z grupy VW bo te silniki są bardzo powszechnie stosowane. Jest sporo o ich przypadłościach, typowych bolączkach, kaprysach. Falowanie obrotów na zimnym silniku na biegu jałowym to często nieszczelności w dolocie w tym na uszczelkach pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą.
-
Zobacz Profil

marcin7x5
- Cupra

-
- Posty: 3892
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
- Lokalizacja: CRY
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 1M
- Silnik: AUS 1.6
przez Morcinek89 » 10 lutego 2021, 06:14
A masz jakiś patent by sprawdzić szczelność dolotu?
-
Zobacz Profil
Morcinek89
- Stella +

-
- Posty: 56
- Dołączył(a): 9 lutego 2021, 14:11
- Region: świętokrzyskie
- Auto: Seat Leon 1
- Silnik: benzyna 1.6 8V
przez marcin7x5 » 10 lutego 2021, 07:16
Kupujesz plaka lub inny samostart i psikasz na pracującym silniku po elementach układu dolotowego. Jeżeli zauważysz że obroty zaczną skakać w danym momencie to tam występuje nieszczelność. Nieraz jednak jest to niemiarodajny sposób na wykrycie. Sprawdź również czy w tej puszce nad aku nie grzeje się mocno przewód idący od alternatora... możliwe że jest tam spadek napięcia....
-
Zobacz Profil

marcin7x5
- Cupra

-
- Posty: 3892
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
- Lokalizacja: CRY
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 1M
- Silnik: AUS 1.6
przez Morcinek89 » 10 lutego 2021, 07:20
Wielkie dzieki zaraz sie zato wezme. Z kad jestes?
-
Zobacz Profil
Morcinek89
- Stella +

-
- Posty: 56
- Dołączył(a): 9 lutego 2021, 14:11
- Region: świętokrzyskie
- Auto: Seat Leon 1
- Silnik: benzyna 1.6 8V
przez marcin7x5 » 10 lutego 2021, 08:11
Morcinek89 napisał(a):Z kad jestes?
Jestem z miasta...to widać
Jestem z miasta....to słychać......
-
Zobacz Profil

marcin7x5
- Cupra

-
- Posty: 3892
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
- Lokalizacja: CRY
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 1M
- Silnik: AUS 1.6
Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości