Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Modyfikacje 1,6

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez wgi » 9 czerwca 2008, 21:03

Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Tomek_WaWa » 10 czerwca 2008, 07:48

bacardi,
na rysunki z etki zaznaczyłem czerwoną kreską te pozycje, które wymieniłeś.
Nurtuje mnie jedna jeszcze jedna rzecz... Numer "19" zaznaczony pełnym kołem jest to tzw. "kanał powietrzny". Czy to też instalowałeś ? czy to jest niepotrzebne ? Do czego w ogóle służy ? jakie ma zastosowanie ?

Pozdrawiam ;)

Obrazek
Zobacz Profil
Tomek_WaWa
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3 grudnia 2007, 17:31
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Kozak » 10 czerwca 2008, 09:13

panrybka, zacznij od zapoznania się z regulaminem naszego forum :nauka: :
viewtopic.php?t=1739
:nonono:

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez grzechu83 » 10 czerwca 2008, 09:50

panrybka napisał(a):grzechu83 ile cię kosztował cały ten zestaw ??

Chyba tyle co wszystkich ;)
Stożek - 70zł
Rura, kolanko, zestaw do czyszczenia/nawilżania filtra, filterek na odme - 162zł
ceny z przesyłkami
blache alu na przegrode i osłone na rure miałem za friko, ale to raczej groszowe sprawy.
Zobacz Profil
grzechu83
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 25 sierpnia 2007, 22:52
Lokalizacja: Śląsk/Małopolska
Auto: BCB + BRC

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bacardi » 9 sierpnia 2008, 16:04

Tomek_WaWa napisał(a):bacardi,
na rysunki z etki zaznaczyłem czerwoną kreską te pozycje, które wymieniłeś.
Nurtuje mnie jedna jeszcze jedna rzecz... Numer "19" zaznaczony pełnym kołem jest to tzw. "kanał powietrzny". Czy to też instalowałeś ? czy to jest niepotrzebne ? Do czego w ogóle służy ? jakie ma zastosowanie ?

nr 19 nie instalowalem i nie wiem gdzie sie go montuje, ale do chwytaka dla filtra powietrza nie jest potrzebny...
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez GeFoWRC » 22 września 2008, 22:10

bacardi, prosiłbym o fotki Twojej pracy, z chęcią się przyjrzę jak to jest rozwiązane
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GeFoWRC
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 21 lipca 2005, 09:43
Lokalizacja: Myślenice
Auto: Impreza WRX 06

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez pynio110 » 30 listopada 2008, 16:28

bacardi, witam serdecznie. Jestem szczęśliwym posiadaczem LEOSIA 1,6 16V BCB. Chodzi mi o układ cyrkulacji spalin i zawór EGR. Czy można to wymontować na stałe? Czy wiesz coś może na ten temat. Szukałem na forum coś na ten temat,ale było tylko o dieslu. ??
pynio110
Zobacz Profil
pynio110
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13 października 2008, 18:35
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bacardi » 5 grudnia 2008, 19:36

pynio110,
prawde mowiac nigdy jeszcze nawet nie zastanawialem sie nad tym tematem, ale z tego co gdzies czytalem, to ajlatwiej jest chyba wlozyc odpowiednia podkladke ktora odetnie recyrkulacje spalin. Ale tak jak napisalem do tej pory zupelnie nie interesowalem sie tym tematem w leonie...

ale teraz info z ktorym wpadlem na forum - dla wszystkich ktorzy chcieliby kupic taniego pipercrossa, po wielu misiacach znowu pojawial sie aukcja, filtry sa dostepne w wersji tradycyjnej jak i V.

http://www.allegro.pl/item497676033_spo ... cross.html
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez grzechu83 » 5 grudnia 2008, 23:34

pynio110, problem w tym, że po zaślepieniu EGRa zapala się kontrolka diagnostyczna z błędem o zbyt małym przepływie. Poza tym żadnego wzrostu mocy nie zauważyłem, a wręcz przeciwnie - auto straciło takiego "kopa", jakiego czasem miewało przy gwałtownym wciśnięciu gazu.
Zobacz Profil
grzechu83
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 25 sierpnia 2007, 22:52
Lokalizacja: Śląsk/Małopolska
Auto: BCB + BRC

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Hunger » 5 grudnia 2008, 23:53

Jest jakaś różnica między wersją "zwykłą" i V poza wyglądem? I jaką średnicę montażu brać jak coś?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hunger
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 29 czerwca 2008, 13:17
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon
Silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez GeFoWRC » 9 grudnia 2008, 21:17

bacardi, co z tymi obiecanymi fotkami dolotu? :whoeva:
:kissass:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GeFoWRC
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 21 lipca 2005, 09:43
Lokalizacja: Myślenice
Auto: Impreza WRX 06

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez leonik_PM » 10 grudnia 2008, 14:56

dołączam się do pytania grzechu83, :))
dołączam się prośby GeFoWRC, :)


[ Dodano: Sro 10 Gru, 2008 ]
a tak btw, jakby ktoś szukał osłony silnika:
http://www.allegro.pl/item499935700_pok ... 6v_03.html
cena 150 zł
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leonik_PM
Stella +
Stella +
 
Posty: 90
Dołączył(a): 28 czerwca 2007, 14:56
Lokalizacja: ST -> SPI
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez saszi » 10 grudnia 2008, 15:52

byl Leos, bylo czarne kombi w Tdi bylo biale kombi w Tdi, jest brazowe kombi w dieslu
Zobacz Profil
saszi
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 1365
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:49
Lokalizacja: Gdansk
Region: pomorskie
Auto: VW
Silnik: turbo diesel inny

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez leonik_PM » 10 grudnia 2008, 18:46

dzięki! :piwko: ładnie to wyglądało:) teraz coś takiego u siebie zmontować;p
Leon 1M 1.6 BCB / Altea 4 Freetrack 5P8 2.0 CEGA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leonik_PM
Stella +
Stella +
 
Posty: 90
Dołączył(a): 28 czerwca 2007, 14:56
Lokalizacja: ST -> SPI
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez grzechu83 » 10 grudnia 2008, 22:58

leonik_PM, moja fotka jest na poprzedniej stronie, choć wydaje mi się, że przegroda saszi'ego, wygląda bardziej profi. Co do wymiarów to wszystko jest w tym temacie - trzeba niestety przekopać te strony i znaleść.
Zobacz Profil
grzechu83
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 25 sierpnia 2007, 22:52
Lokalizacja: Śląsk/Małopolska
Auto: BCB + BRC

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez leonik_PM » 11 grudnia 2008, 09:32

grzechu83, wiem wiem, przeczytałem wszystko;p trochę tego było hehe ;)
fajnie by było, gdyby bacardi pokazał zdjęcia, jak to ma teraz zrobione -> from TDI
Leon 1M 1.6 BCB / Altea 4 Freetrack 5P8 2.0 CEGA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leonik_PM
Stella +
Stella +
 
Posty: 90
Dołączył(a): 28 czerwca 2007, 14:56
Lokalizacja: ST -> SPI
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez czoko » 18 lutego 2009, 03:29

Witam,
Mamy pytanie czy ktoś z Was korzystał z usług tej firmy http://www.alltuning.pl.
Oczywiście mam na myśli tuning Leona 1,6 16V.
Z tego co mi wiadomo odbywa to się bez ingerencji mechanicznej.
Przyrost mocy do 114 kW, moment 165 Nm. Kosz z hamownią 800zł.
Pozdrawiam,
Piotr
Zobacz Profil
czoko
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9 lutego 2009, 21:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Seat Leon 1,6 16V

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez kamil_n » 18 lutego 2009, 12:23

czoko napisał(a):Przyrost mocy do 114 kW, moment 165 Nm. Kosz z hamownią 800zł.

Na stronie podane jest 84kW/114hp/165Nm. Przyrost więc o całe 9 koni... Kiepski interes.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil_n
FR
FR
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 10 października 2008, 10:40
Lokalizacja: Łódź
Auto: Octavia
Silnik: CGGB 1.4

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Sammael » 18 lutego 2009, 13:23

Żeby te 9 koni w atmosferycznym silniku się pojawiło po sofcie... bo to też wcale nie takie pewne.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez 1nancy » 1 lipca 2009, 22:35

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A to moja koncepcja dolotu. Nie byłem jeszcze na hamowni. Wrażenia z jazdy pozytywne,dźwięk zachęca do wciskania gazu.
Adam Golf 4 1.6 16V AZD + CAI
Zobacz Profil
1nancy
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 28 marca 2006, 18:37
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Golf 4

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez jesiek » 12 sierpnia 2009, 21:31

Witam. Chciałem sie podzielic pewnym spostrzeżeniem na temat stożka i rury. Mam założone lpg co zmusilo mnie przy okazji zakładania dolotu do "kombinacji". Przesunąłem parownik, wygospodarowałem troche miejsca za aku na filtr i wszystko wyszlo wg założeń czyli autko zyskało animuszu a dźwięk wzbudzał zainteresowanie w okolicy. Żeby sobie jesze lepiej to poukładać pod maską tzn puszka i zimne powietrze z łapaka w zdeżaku i dodałem kolanko 120, skróciłem rurę uwzględniając długość dodatkowego kolana i przeciąłem na 2 części jak mi było najwygodniej i... I lipa. Mocy odczuwalnie ubyło, dźwięk też sie pogorszył. Przeliczyłem długości rurek i kolanka, w końcu porównałem nawet objętości prostej rury i tej z kolanem i pasuje. Wniosek taki że "doładowanie dynamiczne" realizuje się w prostym odcinku rury, gdzie fale powietrza wpadają w rezonans. Jakikolwiek załom po drodze może zakłócić prace układu. Jeden z kolegów miał tutaj 110 koników podczas gdy reszta 115-117. 2 czerwone kolanka od jackiego, może to być przyczyna.
To tyle, pozdrawiam.
Zobacz Profil
jesiek
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4 czerwca 2009, 23:08
Lokalizacja: KR
Auto: leon

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Marecki811 » 21 sierpnia 2009, 19:33

Panowie a jak ze spalaniem wzrasta czy nie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marecki811
Sport
Sport
 
Posty: 218
Dołączył(a): 8 sierpnia 2009, 14:16
Lokalizacja: Zamość
Region: lubelskie
Auto: Audi a4 b8
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez kamilsloma » 21 sierpnia 2009, 19:45

Marecki81, po stozku nawet podobno spada
Wolny, ciasny ale własny :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamilsloma
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 15 listopada 2008, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Czerwony AKL

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez jesiek » 24 sierpnia 2009, 20:38

Nie pali więcej, technika jazdy i tyle. Jak latam po trasie tak do 120 to mieści mi sie w 9 gazu. Wolniej nie zdołałem sprawdzić :D Jak go butuje albo sprawdzam co potrafi to 12, ale co bym nie robil to jeszcze nie spalil mi wiecej. Może kiepsko sie staram :peace:
Zobacz Profil
jesiek
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4 czerwca 2009, 23:08
Lokalizacja: KR
Auto: leon

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Felype » 27 sierpnia 2009, 07:55

b0g0b0jny napisał(a):W sumie to zabardzo nie rozgryzlem jak wzucic kilka fotek do jednego postu wiec sa one tutaj http://smoq.ignet.pl/b0g0b0jny_leon/ Co do ich opisu to:

Zdjeta zostala obudowa i jej juz nie ma bo sie nie miesci co przy okazji rozwiazuje problem z seryjnym miejscem na filtr powietrzea.Jak widac na fot.5 i fot.6 silnik nie prezentuje sie zbyt okazale i wszystko jest na wierzchu lacznie z ta dziura ktora widnieje na zdjeciu 6 i nie wiem co to jest ?.Chyba z czasem bede sobie musial zrobic jakas plyte na silnik.Moze ktos wie gdzie?.Rura wyprowadzona jest (3) i skierowana w prawy gorny rog maski zalozona jest na nia rura teromoizolacyjna(wyglada jak te sluzace do budowy ogrzewania w domach) gdyz kwasowka bardzo mocno sie nagrzewa. Filtr oddzielony jest od silnika metalowa przegroda ktora dotyka do krawedzi maski przez co tworzy sie praktycznie zamknieta przestrzen.Przegroda przykrecona jest do polki na akumulator (fot7) a z drugiej strony to jednej ze srob ktore sa pod szyba co widac na fot5.W sumie to montaz byl dlogi tylko ze wzgledu ze musieli wszystko pare razy przycinac i doginac zeby dobrze pasowalo teraz dezinstalacja tego trwa z 5min zaklada sie obudowe i stary filtr i nowka sztuka.Jest jednak jeden problem w miejsce gdzie znajdue sie filtr jest "zadobrze odizolowane" bo nie dociera tam tez za duzo powietrza i po to zainstalowana jest ta druga rura (fot4) ktora przebiega pod akumulatorem i konczy sie dopiero przy prawym halogenie w poblizu wlotu powietrza do chlodnicy (najbardziej optymalne miejsce) i radzono mi zrobic np. nawierty w plastikowej obudowie halogenu ale ja i tak mam zamiar w przyszlym roku kupic zdezaki od TS'a wiec tam jest siatka a nie plastikowa obudowa.


Czy ktoś może zapisał gdzieś te fotki b0g0b0jnego i mógłby je wkleić lub przesłać mi na mail?

1nancy jak soie daje radę ta Simota, masz już może jakieś wykresy? Skąd dokładnie masz doprowadzone zimne powietrze?

[ Dodano: Czw 27 Sie, 2009 ]
Przebrnąłem w końcu przez cały temat. Chciałbym usystematyzować trochę to czego się dowiedziałem:
1. Długość rury: 44 cm, łącznie z kolankiem
2. Średnica rury: 65-67,5 mm
3. Filtr: najlepiej Pipercross
4. Czy mógłby ktoś zamieścić szablon przegrody, oddzielającej filtr od silnika? Jakimi uszczelkami uszczelnić przegrodę?
5. Jak doprowadzić zimne powietrze, czy "kierownica powietrza od TDI" pasuje plug&play bez większych przeróbek i jest dobrym rozwiązaniem? Na stronie Seata znalazłem następujące kierownice, która będzie najwłaściwsza do 1.6 16V?
Kod Nazwa Cena brutto [PLN]
8L1815158 1UQ KIEROWNICA POWIETRZA 52.53
8L1819409 KIEROWNICA POWIETRZA 53.94
8L1819655 KIEROWNICA POWIETRZA 87.84
6Q1819152B KIEROWNICA POWIETRZA 53.31
6Q0805971F B41 KIEROWNICA POWIETRZA 18.84
6Q0805971G 9B9 KIEROWNICA POWIETRZA 32.03
6Q0805971G B41 KIEROWNICA POWIETRZA 17.54
6Q0615193 KIEROWNICA POWIETRZA 9.06
6Q0615194 KIEROWNICA POWIETRZA 7.88
6N1819693B KIEROWNICA POWIETRZA 75.88
6L6805639 KIEROWNICA POWIETRZA 70.36
6L0819363A KIEROWNICA POWIETRZA 24.34
6L0805639A KIEROWNICA POWIETRZA 83.78
6K5121294B KIEROWNICA POWIETRZA 60.68
6K1819151B KIEROWNICA POWIETRZA 241.19
6K1819151F KIEROWNICA POWIETRZA 145.66
6K0805639F KIEROWNICA POWIETRZA 77.46
6K0121283F KIEROWNICA POWIETRZA 27.58
6K0121283H KIEROWNICA POWIETRZA 27.58
6K0121294G KIEROWNICA POWIETRZA 44.38
6K0121294L KIEROWNICA POWIETRZA 50.98
6K0121294M KIEROWNICA POWIETRZA 112.04
6H0805826 KIEROWNICA POWIETRZA 11.20
6H0805962A KIEROWNICA POWIETRZA 13.63
6H0805962B KIEROWNICA POWIETRZA 13.80
6E0615193 KIEROWNICA POWIETRZA 6.70
6E0615194 KIEROWNICA POWIETRZA 8.11


Z góry dzięki za wyjaśnienia i komentarze.
pzdr
Filip

[ Dodano: Czw 27 Sie, 2009 ]
bacardi czy mógłbyś wkleić fotki obrazujące jak ta kierownica powietrza z TDI wygląda u Ciebie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Felype
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 17 sierpnia 2009, 08:37
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 1M BCB

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez 1nancy » 30 sierpnia 2009, 00:51

Felype napisał(a):1nancy jak soie daje radę ta Simota, masz już może jakieś wykresy? Skąd dokładnie masz doprowadzone zimne powietrze?


Wykresu nie mam , ale radę sobie daje nieźle (dwa razy mondeo tdci obiechałem).
Powietrze mam doprowadzone przez łapak od tdi i rurą do puszki. Wolałem takie rozwiązanie,wydaje mi się, że ze zderzaka ciągnie za dużo syfu z ulicy (piach,kurz itp).
Dźwięk też ok.
Adam Golf 4 1.6 16V AZD + CAI
Zobacz Profil
1nancy
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 28 marca 2006, 18:37
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Golf 4

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Felype » 30 sierpnia 2009, 21:17

1nancy napisał(a):łapak od tdi

w którym miejscu on jest zamontowany? Mógłbyś wkleić fotkę jak on wygląda? Masz może numer tej części?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Felype
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 17 sierpnia 2009, 08:37
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 1M BCB

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez 1nancy » 30 sierpnia 2009, 21:59

Felype,

Jest na 5 zdjęciu od góry. Przed aku , składa się z dwóch części. Numer może Ci nie pasować , bo ja mam Golfa.
Adam Golf 4 1.6 16V AZD + CAI
Zobacz Profil
1nancy
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 28 marca 2006, 18:37
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Golf 4

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Felype » 31 sierpnia 2009, 07:42

1nancy napisał(a):składa się z dwóch części. Numer może Ci nie pasować , bo ja mam Golfa

Ok, dzięki za info 1nancy

Czy ktoś zorientowany mógłby w takim razie napisać numer(y) tego łapaka od TDI, pasującego do Leona? Proszeeee :D


Czy to takie coś:
Obrazek

podobno pasuje do A3, Leona i Golfa ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Felype
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 17 sierpnia 2009, 08:37
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 1M BCB

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bacardi » 1 września 2009, 18:03

Felype napisał(a):5. Jak doprowadzić zimne powietrze, czy "kierownica powietrza od TDI" pasuje plug&play bez większych przeróbek i jest dobrym rozwiązaniem?


pasuje ladnie bo to czesci fabryczne, ale aby zamontowac wszystkie czesci z tego co pamietam musialem odkrecic akumulator z wszystkimi oslonami i cala stopka pod akumulatorem. Zaleta jest taka ze bardziej profi to wyglada i chwytak od gory zasysa raczej mniej smieci i ewentualnej wody z kaluzy, za to ma nie najwieksza srednice wylotowa, wiec spiro teoretycznie mogloby wiecej powietrza doprowadzic... ja od chwytaka do filtra mam doprowadzone powietrze rura fi 65mm... poza tym na plus, to mozna tam schowac przetwornice do xenonow ;)

Felype napisał(a):Czy ktoś zorientowany mógłby w takim razie napisać numer(y) tego łapaka od TDI, pasującego do Leona? Proszeeee


ja trafilem kiedys akurat komplet na allegro, ale znalazlem w notatkach spis czesci:

1M0 805 962 prowadnica ssąca powietrza
1M0 805 965 prowadnica
1M0 805 961 prowadnica ssąca powietrza
1M0 805 967 wspornik

165 827 592 - nakretka rozprezna 7mm

ta nakretka rozprezna to takie male plastiki ktore wklada sie w otwory w pasie przednim i do nich przykreca chwytak na wkrety. w 1.6 ich nie ma, wiec potrzeban sa 4 szt.

sciezka do czesci w etce:
LE | 2002 | GR 8 | PG 05 | RYS 805-00

zdjecie ktore zapodales to nie to....
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Felype » 3 września 2009, 14:34

Ceny tych części na dzień dzisiejszy:
1M0805961-33zł.
1M0805962A-48zł.
1M0805965-17zł.
1M0805967-13zł.
165827592-1,10zł/szt.
N0139649-0,41zł./szt.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Felype
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 17 sierpnia 2009, 08:37
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 1M BCB

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez kamilsloma » 13 października 2009, 18:59

Czy ktoś się orientuje ile srednio kosztują nowe kolektory polerowane do 1.6?
znalazlem cos takiego:
http://www.mapet-tuning.com/sklep/produ ... ts_id=3256
Mam oferte kupna takich za 700zł i jest to podobno normalna cena nie zadna promocja czy wyprzedaz.
Teraz pytanie ktora cena jest blizsza prawdy?
Czy na tej stronie tak przycinają czy moze te za 700 to moga się jednak czymś różnić. Dodam ze producent ten sam, do tego samego modelu nowe z flansza i srubami
Wolny, ciasny ale własny :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamilsloma
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 15 listopada 2008, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Czerwony AKL

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez michalm » 13 października 2009, 23:08

kamilsloma, sprawdź dokładnie czy zarówno jeden jak i drugi pasują do 16V (z tego co kojarzę to masz właśnie taki motor). Swego czasu poszukiwałem kolektora 4-2-1 i w necie znajdowałem ogłoszenia, gdzie do 8V był 2x tańszy niż do "szestnastki".
Z moich poszukiwań pamiętam, że kolektorów do 1,6 16V prawie w ogóle nie można było dostać chyba tyko właśnie TaTechnix i Supersprint ale ten drugi to już niestety inna kasa.
Na streetracing albo tdiracing (już teraz nie pamiętam dokładnie) był kiedyś temat w którym koleś pisał, że mu się rozwalił koletor tej firmy (nawet zdjęcia były) - może to tylko odosobniony przypadek.
Pozdrawiam - michalm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
michalm
TopSport
TopSport
 
Posty: 1000
Dołączył(a): 5 stycznia 2006, 08:59
Lokalizacja: Warszawa
Auto: eRka
Silnik: CHGA 1.6

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez kamilsloma » 14 października 2009, 08:07

michalm napisał(a):kamilsloma, sprawdź dokładnie czy zarówno jeden jak i drugi pasują do 16V (z tego co kojarzę to masz właśnie taki motor).


No własnie stety/niestety mam 8v i dzieki temu mi wszytko wyjaśniłeś :) Poczytałem troche o kolektorach TaTechnix szczegolnie na forum golfa i szczerze odechcialo mi sie tego zakupu, nawet w tej cenie.
Wolny, ciasny ale własny :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamilsloma
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 15 listopada 2008, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Czerwony AKL

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Felype » 14 października 2009, 10:06

Felype napisał(a):Ceny tych części na dzień dzisiejszy:
1M0805961-33zł.
1M0805962A-48zł.
1M0805965-17zł.
1M0805967-13zł.
165827592-1,10zł/szt.
N0139649-0,41zł./szt.


Ok, zabieram się za kompletowanie części ale chciałem jeszcze się na 100% upewnić co dokładnie mam kupić, bo niektóre z elementów tego łapaka powietrza występują podwójnie, a nawet potrójnie:

które dokładnie mam kupić:
- 1M0805961 AIR DUCT za 34,66 zł czy
- 1M0805961 B41 PROWADNICA NAW.POW. za 34,66 zł czy
- 1M0805961A B41 PROWADNICA POWIETRZA za 85.14 ?
tutaj podobnie:
- 1M0805962 AIR DUCT za 34,03 zł czy
- 1M0805962 B41 PROWADNICA NAW.POW. za 39,19 czy
- 1M0805962A B41 PROWADNICA POWIETRZA za 50,20 ?
i tu:
- 1M0805965 CHANNEL za 15,93 czy
- 1M0805965 B41 PROWADNICA NAW.POW. za 16,15 ?

Przy okazji polecam stronkę getem.pl, o której była już mowa w innym temacie. Można kupić ori części vag w lepszych cenach niż aso.

Z góry dzięki za wskazówki
pzdr
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Felype
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 17 sierpnia 2009, 08:37
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 1M BCB

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bacardi » 14 października 2009, 18:37

Felype, w tej chwili juz za bardzo nei rozbiore swojej prowadnicy zeby sprawdzic numerki, ale z tego co widze w etce to te z B41 sa oznaczone jako "czern satyna", wiec pewnie chodzi o wykonczenie i jest opisane jako 05/01 wiec wyglada jakby od 2001 roku zastapilo poprzednia wersje (?)... niestety nie wiem jak sie maja koncowki z A lub bez A.... Te z A w etce sa opisane w kolumnie podanie modelu jako "RA." - cokolwiek by to mialo znaczyc... a pewno wbrew wczesniejszemu spisowi nalezy wybrac komplet z lub bez A na koncu... :]
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Felype » 15 października 2009, 13:34

bacardi napisał(a):a pewno wbrew wczesniejszemu spisowi nalezy wybrac komplet z lub bez A na koncu... :]

no właśnie tylko czy "z" czy "bez" ?
ja tam wole "bez":P

[ Dodano: Nie 18 Paź, 2009 ]
nikt nie wie? :tuptup:

[ Dodano: Sob 24 Paź, 2009 ]
bacardi, a czy mógłbyś zobaczyć jaki numer masz na tej górnej części prowadnicy, którą zdejmujesz aby wymienić żarówkę?

[ Dodano: Pon 02 Lis, 2009 ]
Halooooo!
Czy ktoś wie, które dokładnie części kierownicy powietrza trzeba kupić? Z "A" czy bez "A"???
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Felype
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 17 sierpnia 2009, 08:37
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 1M BCB

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bacardi » 28 listopada 2009, 13:16

mała aktualizacja...
dzisiaj akurat grzebałem trochę więcej przy samochodzie, niestety nie mogłem wcześniej sprawdzić numeru zdejmowanej cześci do wymiany żarówki, ponieważ mam tam przynitowny uchwyt na przetwornice od środka, ale odkręciłem plastik obok i miał numerek 1M0805961 - bez żadnego "A" na końcu...
tak więc mam nadzieje że chociaż trochę rozwiałem wątpliwości ;)
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Axee » 28 listopada 2009, 13:59

Dokladnie ma byc 1M0805961 B41, 1M0805961A B41 jest na rynek argentynski.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Felype » 9 kwietnia 2010, 08:26

Witam,
Prośba do kolegów, którzy już jakiś czas jeżdżą bądź jeździli ze stożkiem w BCB. Jak to wygląda z perspektywy czasu:
- czy nic złego się nie dzieje, czy przepustnica się nie syfi lub nie mówi papa?
- czy osiągi są cały czas na tym samym poziomie?
- czy spalanie wzrosło?
- czy obroty na biegu jałowym trzymają się równo czy skaczą jak żyd po pustym sklepie?
- czy są jakieś inne niepokojące objawy?

Z góry dzięki za wszelkie opinie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Felype
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 17 sierpnia 2009, 08:37
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 1M BCB

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bugajek » 9 kwietnia 2010, 16:43

Felype napisał(a):czy obroty na biegu jałowym trzymają się równo czy skaczą jak żyd po pustym sklepie?


z tym spokój :)
Łoś myśliciel :D
zaprasza na bloga

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bugajek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 8 stycznia 2005, 18:30
Lokalizacja: ZS-Zaj***** Szczecin
Auto: Moose

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Rado1.6 » 11 kwietnia 2010, 09:54

Felype, ja zamontowałem Pipercrossa. Żadnych zastrzeżeń brak. Dźwięk niesamowity (jak v6 + syczenie). Osiągi poprawione w górnym zakesie. Spalanie to kwestia buta. Narazie wszystko jest okey. Pozdrawiam Rado
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Rado1.6
Sport
Sport
 
Posty: 734
Dołączył(a): 28 października 2009, 00:35
Lokalizacja: ok. Warszawy
Auto: Leon 'o2 BcB--

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bacardi » 11 kwietnia 2010, 10:01

Felype napisał(a):- czy nic złego się nie dzieje, czy przepustnica się nie syfi lub nie mówi papa?
- czy osiągi są cały czas na tym samym poziomie?
- czy spalanie wzrosło?
- czy obroty na biegu jałowym trzymają się równo czy skaczą jak żyd po pustym sklepie?
- czy są jakieś inne niepokojące objawy?

- jak nalejesz za duzo olejku to moze sie troche zasyfic, trzeba pryskac z wyczuciem...
- spalanie to kwestia buta, dzwiek zacheca aby przycisnac i spalanie rosnie, jak bedzie operowal gazem tak jak teraz to ie zauwazysz...
- nie ma zadnych problemow z obrotami
- trzeba dobrze/szczelnie wykonac dolot aby nie lapal nic bokiem
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Rai_pl » 26 kwietnia 2010, 09:33

Witam

Czy radę wyposażyć Leona w chwilowe spalanie lub też tempomat ? wiem że wypadałoby manetki zmienić ale i czy komputer cały etc. - oriętuje się ktoś ?

Pozdrawiam
Zobacz Profil
Rai_pl
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 9 marca 2010, 22:15
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leonora :)

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bugajek » 26 kwietnia 2010, 09:41

Rai_pl, tak, da radę, ponadto trzeba wiązki poprowadzić
Łoś myśliciel :D
zaprasza na bloga

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bugajek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 8 stycznia 2005, 18:30
Lokalizacja: ZS-Zaj***** Szczecin
Auto: Moose

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Axee » 26 kwietnia 2010, 13:49

Rai_pl napisał(a):Czy radę wyposażyć Leona w chwilowe spalanie lub też tempomat ? wiem że wypadałoby manetki zmienić ale i czy komputer cały etc. - oriętuje się ktoś ?
Wszystko sie da. Aby bylo chwilowe spalanie i inne funkcje, trzeba zamontowac licznik MFA z Leona, wiazke + manetke wycieraczek z przyciskami, mozna tez pomodzic i wlozyc odpowiednio przygotowany licznik z Golfa IV lub Passata B5 tzw. pol FIS, lub pelny FIS.
Aby byl tempomat nalezy wymienic manetke kierunkowskazow na taka z tempomatem i pociagnac 2 wiazki, od manetki do skrzynki na podszybiu, i od skrzynki na podszybiu do sterownika silnika.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Rai_pl » 26 kwietnia 2010, 21:58

hmm chyba się nie opłaca... - czy ktoś miał równie zwariowany pomysł ?! hehe hmm może wiązki są poprowadzone ? bo jak nie to w ogóle Massachusetts , zabawy po pachy...i koszt też w granicy 1000 pln ;//

bugajek
w dieslach to standard , szkoda że nie w 1.6 BCB - a ty masz chwilowe spalanie ?!
Zobacz Profil
Rai_pl
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 9 marca 2010, 22:15
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leonora :)

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bugajek » 27 kwietnia 2010, 05:56

mam :yes:
Łoś myśliciel :D
zaprasza na bloga

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bugajek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 8 stycznia 2005, 18:30
Lokalizacja: ZS-Zaj***** Szczecin
Auto: Moose

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Rai_pl » 27 kwietnia 2010, 22:23

Kurza Stopa :P tez mam bcb 04r i hmm jakaś mizerna ta wersja :(:P Powiedz mi w Trasie Na 5 biegu z jaką prędkością wychodzi najmniejsze spalanie ?!

ps. czy na rozgrzanym silniku jak np. rozkręcisz go tak do 4 tys obr. i puścisz gaz to czy obroty od razu sie zatrzymają na tych 600 czy schodzą np. do 500 i odbijają do 1100 ?
Zobacz Profil
Rai_pl
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 9 marca 2010, 22:15
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leonora :)

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bugajek » 28 kwietnia 2010, 06:22

Rai_pl napisał(a):Kurza Stopa :P tez mam bcb 04r i hmm jakaś mizerna ta wersja :( :P Powiedz mi w Trasie Na 5 biegu z jaką prędkością wychodzi najmniejsze spalanie ?!


ok. 90 km/h <7l

Rai_pl napisał(a):zatrzymają na tych 600 czy schodzą np. do 500 i odbijają do 1100


na rozgrzanym oscylują około 600, na zimnym - więcej
Łoś myśliciel :D
zaprasza na bloga

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bugajek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 8 stycznia 2005, 18:30
Lokalizacja: ZS-Zaj***** Szczecin
Auto: Moose

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron