Strona 1 z 1

[1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 22 lutego 2008, 19:39
przez Cielmus
Witam mam pytanko,przegrzalem swojego leonka !!Posiadam silnik 1.6 osiem zaworow,pytalem sie w warsztacie u mojego sasiada musze wydac cos okolo 2 tys.zlotych na remont.Czy mi sie to wogole oplaci?????? i Czy jakby mi sie nieoplacilo to czy moglbym wsadzic do mojego leonka wiekszy silnik?????np:1.8??albo jakiegos disla???

Pozdrawiam Zdesperowany Użytkownik Leona!!! :olaboga:

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 22 lutego 2008, 19:42
przez mapei
coś robił ? :evil:

Normalne Użytkowanie

PostNapisane: 23 lutego 2008, 12:57
przez Cielmus
Kupiłem go dwa lata temu miał przejechane 53 tyś.km był z 2000r.,sprawdzałem go czy przebieg jest autentyczny w Stacji Kontroli Pojazdów u Znanego wszystkim Steca(Kierowca Rajdowy),dwa lata miałem spokuj nagle zauważyłem ,że silnik zaczął nierówno chodzić na wolnych obrotach,gasł mi na światłach,przy skręcie kierownicą maksymalnie w prawo lub w lewo gasł.Aż w końcu zaczął bardzo dużo palić!!Znajomy powiedział ,że to uszczelka pod głowicą! Sam już zbaraniałem niewiem co robić!!

POMÓŻCIE!!! CO ROBIĆ????

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 23 lutego 2008, 14:00
przez 1nancy
Najpierw udaj się do dobrego warsztatu i niech prawidłowo wykryją przyczynę. A dopiero potem pytaj co masz robić.

Odp.

PostNapisane: 23 lutego 2008, 14:31
przez Cielmus
Oto chodzi,że moj znajomy naprawde jest dobrry w te kklocki,a inne warsztaty w mojej okolicy powiedziakly bo to samo a moze nawet jeszcze by sobie cos odsiebie dodali tylko poto by kase wyciagnac!! To wiem napewno!! Woda w oleju jest,na korku kupe dziwnego zoltego osadu!! CZY silnik od innego leonka wesszedl by bez problemu do mojego??

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 23 lutego 2008, 19:09
przez darioital
Siemanko.Mialem kiedys skode120 L jak lux :)) i jak ją przegrzewalem to objawy byly takie ze plul zwydechu płynem z układu badz byl olej w płynie awiec wymienialo sie uszczelke pod glowicą i dalej jazda.Wymien uszczelkę pod glowicą

odp

PostNapisane: 23 lutego 2008, 19:13
przez Cielmus
Witam, a z którego roku ta skoda była?Czy po wymianie uszczelki pod głowicą i ewentuaknym jej splanowaniu niestrace na mocy??Czy mój silnik po jakimś czasie niebędzie mulasty???

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 23 lutego 2008, 19:22
przez darioital
Stary to były lata 90 a ta skoda byla moim obiektem doświadczalnym(jezdzila nawet na razpuszczalniku nitro ale na oleju mobil 5w50 to byla rakieta)Na mocy nie stracisz no i po co planować glowice no chyba że twój dobry mechanik twierdzi inaczej.

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 23 lutego 2008, 19:24
przez sydney
nie wiem czy to ci cos pomoze Cielmus ale ja mam 1.4 16V i tez mi gasl silnik przy cofaniu i wciskaniu sprzegla i to byla przepustnica wyczyscilem i wszystko bylo si ale nie obiecuje ze to ci pomoze.

Na niskich obrotach tez nie bylo stabilnie a z wyzszych jak wcisnolem sprzeglo spadal do zero strasznie szybko lub ponizej 500 i odbijal i w tym momencie gasl! nie wiem jak to jest w 1.6

odp

PostNapisane: 23 lutego 2008, 19:29
przez Cielmus
A filtr stożkowy może być przyczyną??Może śmieci mi napchało??

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 23 lutego 2008, 19:34
przez jurkos
Cielmus napisał(a):CZY silnik od innego leonka wesszedl by bez problemu do mojego??

wejsc wejdzie ale ... jest masa ale
masz silnik 1.6 AKL
jak wlozysz 1.8 to musisz przelozyc
skrzynie/zawieszenie/ekeltryke sterujaca/komputer i inne.

przeszukaj dobrze forum zdaje sie ze bylo ... cos mailo w temacie SWAP albo PRZESZCZEP czy cos takiego :)

generalnie nie jest to oplacalne
sam komp sterujacy cena okoolo 600 - 900 * w zaleznosci od silnika + zakodowanie
silnik pewnie ze 2000
osprzet silnika zapewne kilka setek
wiazki elektryczne tez kilka setek
a co z wydechem ? zapewne kolektor do wymiany
skrzynia -- pewnie tez
aa i jak zalozysz 1,8T to pewnie jeszcze caly dolot + IC

takze szkoda gadac .. szkoda kasy

Co do gasniecia
przepustnica / sonda / filtry / cewka / swiece / przewody - to trzeba sprawdzic :)
oczywiscie filtr paliwa tez / pompa paliwa/

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 23 lutego 2008, 19:34
przez sydney
ja nie wiem jak masz ja mam filtr prostokatny i też miałem strasznie zasyfiony ale jeszcze nie wymienilem tylko doprowadzilem go do jako takiego stanu. jeżeli to nie będzie przepustnica to może łapie gdzieś lewe powietrze lub silniczek krokowy. dobrze trzeba poczytac poszukac a nie od razu mówić że silnik padł nie poddawaj się jeżeli coś będę wiedział to na 100% napisze

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 24 lutego 2008, 09:27
przez oczkolek
Cielmus, masz założony gaz w tym silniku ??

odp

PostNapisane: 24 lutego 2008, 10:51
przez Cielmus
Tak mam założoną sekwencje!!

Re: odp

PostNapisane: 24 lutego 2008, 11:25
przez oczkolek
Cielmus napisał(a):Tak mam założoną sekwencje!!


Pisz od razu wtedy może łatwiej będzie pomóc.

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 24 lutego 2008, 18:10
przez juma
Ja odnosnie wymiany uszczelki i splanowaniu glowicy,jsli przegrzales silnik musisz splanowac glowice poniewasz moglo ci odkztalcic powierzchnie przylegania do bloku silnika najlepiej sprawdzisz to kladac ja na tafli szkla, po drugie sprawdz czy ci nie wypalilo gniazd zaworowych, po splanowaniu glowicy mocy raczej nie stracisz dlatego ze ci sie zwiekszy nie znacznie stopien sprezania w cylindrachponiwaz zmienisz ich objetosc, a to ze ci gasnie na wolnych obrotach to nie wiem czy czasem nie rzuca ci olejemz plynem jesli ciposzlauszczelka pod glowica.Nie wiem ale moze ci moje wypociny w czyms pomoga, pozdrawiam i zycze powodzenia w naprawie.

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 24 lutego 2008, 18:23
przez Cielmus
dzieki za wyczerpujaca odpowiedź!!Mam jeszcze jedno wane pytanie,a mianowicie osadu ktory mi sie gromadzi pod korkiem oleju,to zoltojasny nalot ktory po jakims czasie uzytkowania gromadzi mi sie pod korkiem ?????co to jest???

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 24 lutego 2008, 18:35
przez juma
To sie wykrapla olej zmieszany z plynem chlodniczym dzieje sie to wlasnie w tedy kiedy poleci uszczelka pod glowica i plyn dostanie sie do oleju mozesz jeszcze sprawdzic czy podczas zapalonego silnika nie bolgocze ci plyn w zbiorniku, sprwdz plyn i czy tam tez nie masz oleju,przewaznie jest tak ze jak szlag trafie uszczelke to to sa najprostsze sposoby na sprawdzenie tego.

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 24 lutego 2008, 18:47
przez Kozak
juma napisał(a):To sie wykrapla olej zmieszany z plynem chlodniczym

nie zawsze , dzieje sie tak również kiedy jeździmy na krótkich odcinkach i silnik jest często nie dogrzany , na korku pojawia się mieszanina oleju z parą wodną

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 24 lutego 2008, 18:54
przez juma
Takto tez mozebyc przyczyna no ale tutaj mamy troche inny problem kolega jeszcze musi sprawdzic czy mu sie nie podniosl poziomoleju, poprostu chodzi o to ze uszczelka moze pojsc w roznym miejscu, przy wymianie uszczelki pod glowica kupujac nowa trzeba zaznaczyc ze byla splanowana glowica wtedy sie kupuje troszke grubsza zeby ziwelowac roznice pomiedzy glowica a blokiem chodzi o to ze jak sie zmniejszy wymiar moze byc tak ze zawory beda walic otlok.

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 24 lutego 2008, 20:19
przez Cielmus
Poziom oleju jest taki sam jak zawsze!! Mój samochód ma przejechane dopiero 125 000km.I dziwi mnie to,że mogła pujść uszczelka!! A co do oleju to jak dam leonkowi w pizde to czuje zapach spalonego oleju w okolicach silnika! ;/ Czy to moze byc przez uszczelke???

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 24 lutego 2008, 20:47
przez juma
Z reguly bywa tak ze usczelka wypala sie najblizej tulei cylindrowych bo tam jest najwieksza teperatura i cisnienie ale moze byc tak ze jak gnales przez dluzszy czas na przegrzanym silniku to ja zniszylo na powierzchni od tulei po kolektor wydechowy tak wiec podejrzewam ze masz z tej uszczelki niezly burdel , wiec do wymiany w najlepszym razie bedziesz mial uszczelke pod glowica, uszczelke kolektora wydechowego, termostat,no i musisz sprawdzic szczelnosc gniazd zworowych czy tez nie masz czasem wypalonych.

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 24 lutego 2008, 23:14
przez Marcin_TDI
moze masz kolektor pekniety i przez to wydech i kata zawalonego, sonda moze zglupiec wtedy i moga byc takie kwiatki, zobacz czy po butowaniu pod maska nie wali spalinami w okolicach kolektora...

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 25 lutego 2008, 18:21
przez juma
Moze byc tez tak czego ci nie zycze ze pekla glowica przy kanale olejowym i cieknie ci poglowicy na kolektor wydechowy,sciagnij ta plastikowa pokrywe silnika i poogladaj czy nie masz oleju na glowicy.Generalnie jest tak ze jak przegrzejesz silnik to przebieg nie ma nic do rzeczy poprostu glowica jak wiadomo to jest min.aluminium ktore jest bardzo delikatne i jak oiagne ekstremalna temp. to poprostu sie odksztalci i moze w skrajnym przypadku peknac.Tak wiec zacznij od ogledzin silnika a wrazie czego sciagnij glowice i zobacz co sie stalo z uszczelka bo byc moze tylko ona pierdla a wymiana jej samej to nie sa jakies straszne koszta.

Re: [1M] Silnik Kaput!!!

PostNapisane: 25 lutego 2008, 19:24
przez Cielmus
Dzieki za wasze odpowiedzi,ja 10 marca zaczynam,zaczne od sprawdzenia jakości uszczelki pod głowicą,na bieżąco będe pisał co i jak !!!Ale do 10 jeszcze kawałek narazie autko czeka w garażu na moją wypłate ;)

[ Dodano: Wto 11 Mar, 2008 ]
Witam problem mój o którym pisałem wcześniej okazał się błachostką,miałem sportowy filtr powietrza gdy go zdjąłem i założyłem orginalny wszystko wruciło do normy i nie faluje na wolnych obrotach ani nie gaśnie na światłach.Ale to nic postanowiłem go sprzedać i właśnie tak zrobiłem.

OD DZISIAJ NIE MAM JUZ LEONA,aleee już w tym miesiącu mam zamiar zakupić Seata Leona FR,150 km.Disla. Jakby ktoś miał jakiś ciekawy namiar na kogoś kto posiada takowe auto to prosze pisać.!!!
Mój Leonek poszedł w dobre ręce a ja napewno już niedługbęde się cieszył z mojego nowego Leonka!!! Powiadomie was o tym fakcie NAPEWNO!!!!!!!!

POZDRAWIAM CIELMUS