Strona 1 z 1

[1M] Nierówne obroty 20VT AUQ

PostNapisane: 4 marca 2008, 22:14
przez cz
Hej,

Mam dziwny problem z moim Leonem. Otóż na wolnych obrotach po rozgrzaniu obroty delikatnie falują - szczególnie jest to odczuwalne w momencie wciśnięcia sprzęgła, kiedy obroty spadają z wyższego poziomu.

Normalnie na postoju silnik od czasu do czasu się "krztusi" (bez wyników na VAGu - cykle nie wypadają) - wskazówka obrotomierza delikatnie drga - powiedzmy o milimetr, dwa.

Przy spadaniu z wyższych obroty potrafią czasami na chwilkę spaść do 600 potem na chwilę wzrosnąć i ustabilizować się na około 700.

Nie mam teraz kompa na którym mógłbym sobie sprawdzić kody (złącze na RS323), ale z tego co pamiętam, kiedyś miałem:

17795 - P1387 - Internal Contr. Module altitude sensor error

Ten kod mniej więcej się powtarzał, wymieniono MAF i Lambdę (zdaje się, że drugą, był wówczas faktycznie kod lambdy). Efekt znikał za każdym razem, ale mam wrażenie, że z zupełnie innego powodu...

Czy ktoś może miał coś takiego?

[ Dodano: Wto 04 Mar, 2008 ]
Przypomniało mi się jeszcze jedno...

Czy ktoś z was ma może dostęp do ETKA, albo ELSA i mógłby mi sprawdzić czy i czym różni się obudowa filtra powietrza dla 1.8T od np. 1.6?

Precyzyjniej interesuje mnie miejsce łączenia obudowy z przepływką - mam dziwną (obecnie załataną, ale to prowizorka do czasu ustalenia co i jak) dziurę pomiędzy filtrem i czujnikiem... I prawdę mówiąc nie wiem - obudowa filtra w sumie wygląda na oryginalną, ale w tym miejscu to dziur akurat nie powinno być.

Wygląda to mniej więcej tak, jakby wyjście obudowy było kształtu elipsy, a łączenie po stronie rury czujnika było zaokrąglonym rombem... :|

Re: [1M] Nierówne obroty 20VT AUQ

PostNapisane: 5 marca 2008, 09:19
przez kaCuCh
szukajcie a znajdziecie :P
viewtopic.php?t=10061&highlight=przepustnica
Mam nadzieję, że pomogłem :P

Re: Nierówne obroty 20VT AUQ

PostNapisane: 5 marca 2008, 09:38
przez Lucas
cz napisał(a):Hej,

Mam dziwny problem z moim Leonem. Otóż na wolnych obrotach po rozgrzaniu obroty delikatnie falują - szczególnie jest to odczuwalne w momencie wciśnięcia sprzęgła, kiedy obroty spadają z wyższego poziomu.

Normalnie na postoju silnik od czasu do czasu się "krztusi" (bez wyników na VAGu - cykle nie wypadają) - wskazówka obrotomierza delikatnie drga - powiedzmy o milimetr, dwa.

Przy spadaniu z wyższych obroty potrafią czasami na chwilkę spaść do 600 potem na chwilę wzrosnąć i ustabilizować się na około 700.

Nie mam teraz kompa na którym mógłbym sobie sprawdzić kody (złącze na RS323), ale z tego co pamiętam, kiedyś miałem:

17795 - P1387 - Internal Contr. Module altitude sensor error

Ten kod mniej więcej się powtarzał, wymieniono MAF i Lambdę (zdaje się, że drugą, był wówczas faktycznie kod lambdy). Efekt znikał za każdym razem, ale mam wrażenie, że z zupełnie innego powodu...

Czy ktoś może miał coś takiego?

[ Dodano: Wto 04 Mar, 2008 ]
Przypomniało mi się jeszcze jedno...

Czy ktoś z was ma może dostęp do ETKA, albo ELSA i mógłby mi sprawdzić czy i czym różni się obudowa filtra powietrza dla 1.8T od np. 1.6?

Precyzyjniej interesuje mnie miejsce łączenia obudowy z przepływką - mam dziwną (obecnie załataną, ale to prowizorka do czasu ustalenia co i jak) dziurę pomiędzy filtrem i czujnikiem... I prawdę mówiąc nie wiem - obudowa filtra w sumie wygląda na oryginalną, ale w tym miejscu to dziur akurat nie powinno być.

Wygląda to mniej więcej tak, jakby wyjście obudowy było kształtu elipsy, a łączenie po stronie rury czujnika było zaokrąglonym rombem... :|



Jesli chodzi o te drgania to w pierwszej kolejnosci najprawdopodobniej przepustnica...
Wymieniales przeplywke?
Z tym łączeniem przeplywki a obudowy filtra tez to zauwazylem i tez mam tak samo jak ty pytanie czy tak powinno byc? DLa mnie tez to troche dziwne...

Re: [1M] Nierówne obroty 20VT AUQ

PostNapisane: 5 marca 2008, 14:26
przez Rybik
Ja jeszcze sprawdzilbym cewki na twoim miejscu..... pozdro

Re: [1M] Nierówne obroty 20VT AUQ

PostNapisane: 5 marca 2008, 22:05
przez cz
Lucas napisał(a):Jesli chodzi o te drgania to w pierwszej kolejnosci najprawdopodobniej przepustnica...

Dzięki, sprawdzę ten trop.

Lucas napisał(a):Wymieniales przeplywke?

Owszem wymieniałem. I powiem szczerze, że nawet to niby pomagało - no właśnie problem w tym niby, bo nie jestem przekonany, że to nie był jedynie efekt placebo.

Lucas napisał(a):Z tym łączeniem przeplywki a obudowy filtra tez to zauwazylem i tez mam tak samo jak ty pytanie czy tak powinno byc? DLa mnie tez to troche dziwne...

No właśnie. Jak dla mnie to prosta droga do jakiś niekontrolowanych tętnień, zastrzyku ciepłego powietrza i jeszcze na dodatek nie filtrowanego... :/

Rybik napisał(a):Ja jeszcze sprawdzilbym cewki na twoim miejscu..... pozdro

Sprawdzę, ale wątpię - powinny się chyba jakieś niewypały zdarzyć, co nie? A z tego co wiem, to każdy taki jest notowany.

Re: [1M] Nierówne obroty 20VT AUQ

PostNapisane: 6 marca 2008, 09:19
przez Lucas
Rybik napisał(a):Ja jeszcze sprawdzilbym cewki na twoim miejscu..... pozdro


Zgadza się o tym też zapomniałem. Ja raz miałem tak ze wypluło mi 2 cewki do wymiany. Wymieniłem jedną (bo akurat jedną mieli) i komp juz nie pokazywał żadnej a samochód tak troche nierówno pracował. Po wymianie tej drugiej wszystko wróciło do normy.

Re: [1M] Nierówne obroty 20VT AUQ

PostNapisane: 6 marca 2008, 20:50
przez cz
Lucas napisał(a):Zgadza się o tym też zapomniałem. Ja raz miałem tak ze wypluło mi 2 cewki do wymiany. Wymieniłem jedną (bo akurat jedną mieli) i komp juz nie pokazywał żadnej a samochód tak troche nierówno pracował. Po wymianie tej drugiej wszystko wróciło do normy.

Hmm... No to może jednak sprawdzę. ;)