Strona 1 z 1

1.6 16V AUS Wolno sie wkręca na obroty

PostNapisane: 7 marca 2008, 15:11
przez baniak
Witam serdecznie

Co może być przyczyną wolnej reakcji na wciśnięcie pedału gazu, tzn. po wciśnięciu op ok.1.5 - 2 sek. zaczyna się wkręcać na obroty, a jak już "wejdzie pow. 2500 obr/min to jedzie super) Myślałem, że to brudna przepustnica, ale po jej wyczyszczeniu ( nie była bardzo zabrudzona) nic się nie zmieniło. Zaznaczam, że jak silnik jest zimny reakcja na wciśnięcie gazu jest dużo lepsza.

Proszę o pomoc
Pozdrawiam

Re: 1.6 16V AUS Wolno sie wkręca na obroty

PostNapisane: 12 marca 2008, 10:10
przez grzechu83
Może to nieszczelność przy doprowadzeniu powietrza lub zbyt brudny filtr powietrza?

Re: 1.6 16V AUS Wolno sie wkręca na obroty

PostNapisane: 12 marca 2008, 18:45
przez baniak
Nieszczelnosci nie sprawdzalem, a filtr jest nowy

Sprawdze nieszczelnosci, ale ktos mi powiedzial, ze to moze byc sonda lambda, ale jakos mi na to nie wyglada. Co Wy na to??

[ Dodano: Czw 13 Mar, 2008 ]
Szczelnosc sparwdzilem i nic tego nie potwierdza.

Dzisiaj od rana mialem problemy z obrotami, tzn. zaczął mi nierowno chodzic, jakby na 3 cylindrach i obroty jalowe ok.1200 obr/min no i oczywiscie moje uluibione swiecace sie kontrolki: EPS i check engin. Po sprawdzeniu bledow wynika, ze przepustnica wsyla niezrozumiale sygnaly. Czy VAGiem mozna dokladnie sprawdzic przepustnice i wartosci jakie ona odczytuje?? Czy jest moze ktos z Łodzi z silnikiem 1.6 16V najlepiej AUS?? Chcialbym przelozyc na probe przepustnice :jezor: Pozdrawiam

Re: 1.6 16V AUS Wolno sie wkręca na obroty

PostNapisane: 18 marca 2008, 20:25
przez oczkolek
Napisz maila do klubiwicza MiB. Powtarzam maila bo inaczej go nie złapiesz.

Problem czesciowo rozwiazany

PostNapisane: 20 marca 2008, 21:37
przez baniak
No i sie stalo!

PAdla mi przepustnica na amen. PO wymianie na "nowa" ( uzywana) silnik chodzi rowno i nie zatyka sie, ale.. nadal wolno reaguje na wcisniecie gazu.

P.S. Jak by ktos chcial wiedziec, to przepustnica 036 133 062 A jest zamienna z 036 133 062 M

Pozdrawiam

Re: 1.6 16V AUS Wolno sie wkręca na obroty

PostNapisane: 20 marca 2008, 21:49
przez kameLEON
baniak napisał(a):Nieszczelnosci nie sprawdzalem, a filtr jest nowy

Sprawdze nieszczelnosci, ale ktos mi powiedzial, ze to moze byc sonda lambda, ale jakos mi na to nie wyglada. Co Wy na to??

[ Dodano: Czw 13 Mar, 2008 ]
Szczelnosc sparwdzilem i nic tego nie potwierdza.

Dzisiaj od rana mialem problemy z obrotami, tzn. zaczął mi nierowno chodzic, jakby na 3 cylindrach i obroty jalowe ok.1200 obr/min no i oczywiscie moje uluibione swiecace sie kontrolki: EPS i check engin. Po sprawdzeniu bledow wynika, ze przepustnica wsyla niezrozumiale sygnaly. Czy VAGiem mozna dokladnie sprawdzic przepustnice i wartosci jakie ona odczytuje?? Czy jest moze ktos z Łodzi z silnikiem 1.6 16V najlepiej AUS?? Chcialbym przelozyc na probe przepustnice :jezor: Pozdrawiam


Ja miałem bardo podobny przypadek u siebie (w TDi co prawda, ale przyzyna może być podobna) wkręcal mi się na połowe obrotów, V max około 100km/h. Spróbuj odkręcić wydech od kolektora, jak będzie Ci się łatwo wkręcął -> zpchany katalizator -> wytłuc zostawiając samą puszkę i będzie szalał jak dziki.
Jeśli moja teoria jest słuszna, to w tym momencie komora spalania nie opróżnia Ci sie ze spalin a zaworami dolotowymi mogą uciekać spaliny (ich część), zamiast wpadac czyste powietrze -> no i masz przyczyny błędów przepustnicy na VAGu

Re: Problem czesciowo rozwiazany

PostNapisane: 21 marca 2008, 09:36
przez oczkolek
baniak napisał(a):No i sie stalo!

P.S. Jak by ktos chcial wiedziec, to przepustnica 036 133 062 A jest zamienna z 036 133 062 M

Pozdrawiam


Nie koniecznie tak musi być. Gdzie Ci tak powiedziano w ASO ??

Re: Problem czesciowo rozwiazany

PostNapisane: 21 marca 2008, 12:22
przez grzechu83
oczkolek napisał(a):
baniak napisał(a):No i sie stalo!

P.S. Jak by ktos chcial wiedziec, to przepustnica 036 133 062 A jest zamienna z 036 133 062 M

Pozdrawiam


Nie koniecznie tak musi być. Gdzie Ci tak powiedziano w ASO ??

Z tego co się zorientowałem to właśnie tak jest, że z biegiem czasu części zaczynają różnić się wzrastającym indeksem końcowym (literowym), a spowodowane jest to tym, że producent cały czas coś niby "poprawia" i "ulepsza". Miałem taką sytuację przy wymianie cewek i słyszałem od gościa, który handluje częściami.

Re: Problem czesciowo rozwiazany

PostNapisane: 21 marca 2008, 14:07
przez oczkolek
grzechu83 napisał(a):
oczkolek napisał(a):
baniak napisał(a):No i sie stalo!

P.S. Jak by ktos chcial wiedziec, to przepustnica 036 133 062 A jest zamienna z 036 133 062 M

Pozdrawiam


Nie koniecznie tak musi być. Gdzie Ci tak powiedziano w ASO ??

Z tego co się zorientowałem to właśnie tak jest, że z biegiem czasu części zaczynają różnić się wzrastającym indeksem końcowym (literowym), a spowodowane jest to tym, że producent cały czas coś niby "poprawia" i "ulepsza". Miałem taką sytuację przy wymianie cewek i słyszałem od gościa, który handluje częściami.


Niezgodzę się z tobą, przykładów jest wiele wystarczy spojrzeć w Etkę a znajdziesz części o tych samych numerach lecz różniące się literą na końcu a pasujące do całkiem innych aut.

Re: 1.6 16V AUS Wolno sie wkręca na obroty

PostNapisane: 22 marca 2008, 00:28
przez baniak
model 036 133 062 A jest wyposazony w pokrywe zebatki przepustnicy montowanej na zatrzaski, ktora mozna zdjac w razie potrzeby i przeczyscic uklad, ale.. jednoczesnie pokrywa nie jest w 100% szczelna i mozliwe jest dostawanie sei pod nia brudu i kurzu, co moze spowodowac szybsze zluzycie ( uszkodzenie ) sciezek stykow przepustnicy. Model 036 133 062 M ma ta sama pokrywe zamontowana na stale, tzn. jest ona przymocowna zagnieciona cienka blacha.

Odpowiedniki znalazlem w katalogu czesci u znajomego w sklepie moto.

Pozdrawiam. P.S. Moj silniczek jezdzil na modelu A a teraz ma M i jest SUPER POPRAWNIE !! Pozdrawiam!!