Strona 1 z 1

[1M] Pokazuje się zestaw kodów

PostNapisane: 19 marca 2008, 17:21
przez iceman73
Witam, od jakiegoś czasu pojawiają mi się w zestawie kody: 16804, 17705, 17545. Nie pytam o ich znaczenie w sensie hasła tylko raczej co one w praktyce oznaczają (wymiana,czyszczenie czy regulacja jakichś elementów czy zaworów)
Wiem że 17705 ma coś wspólnego z zaworem TC czy DV przy turbinie. Co do innych to 17545 ma coś wspólnego z EVAPem (zawór przepustnicy). Poza tym w czasie tych błędów mam falowanie obrotów na biegu jałowym plus czuję paliwo w kabinie tak jakby benzynka do katalizatora niespalona się jakoś dostawała lub coś za dużo szło na wtryski.
Generalnie w jaki sposób te błędy mogą być powiązane i co można zrobić póki co żeby od razu jak to w stylu stacji obsługi nie wymieniać połowy auta np. ten zawór przy turbinie ile to kosztuje mniej więcej i czy mozna go zastąpić czymś solidniejszym.
Dzięki i pozdrawiam :)

edit: przypominam o tagach

Re: [1M] Pokazuje się zestaw kodów

PostNapisane: 19 marca 2008, 20:59
przez Grześ
16804 Catalyst System,Bank1 Efficiency Below Threshold

17545 Long Term Fuel Trim Add.Fuel,Bank1 System too Rich

17705 Connection turbocharger - throttle valve pressure hose

06A 145 710P to nr DV nazywa sie to zawor odcinajacy jak to ostatnio bralem to pacilem 100 ze znizkami wiez bez bedzie ze 120 lub 140

gdzies opisywalem jak mozna sprawdzic szczelnosc tego DV

wyglada ze cos go zalewa , ja bym sie przyjzal 1 sondzie lambda bo ona tez pokazuje bedy tyko odsc dziwny , mozliwe ze ktoras z uszczelek jest wydmuchana

moze ze niedlugo bede w wawie bo mam kilka spraw do zalatwienia to moglbym go obejrzec

Re: [1M] Pokazuje się zestaw kodów

PostNapisane: 19 marca 2008, 21:45
przez iceman73
Super :)
Dzięki za pomoc. Nie chcę żeby w warsztacie zmienili mi od razu pół smochodu jeżeli tylko np jedna z tych rzeczy jest do wyczyszczenia czy wymiany i powoduje zakłocenia czy błedy w tych innych zaworach. Co teraz należało by zrobić bo w znajmym warsztacie zaproponowano mi wyczyszczenie przepustnicy i tego zaworu ciśnieniowego, a potem ew. wymiana tego zaworu przy turbo. Mówią że to może powodować te pozostałe błędy ale nie potrafię powtórzyć ciągu zdarzeń ;)
Jeszcze raz dzięki

Re: [1M] Pokazuje się zestaw kodów

PostNapisane: 19 marca 2008, 22:00
przez Grześ
grucha przy turbinie to WG nie ma sensu jej wymieniac bo wogle nie daje oznak ze jest uszkodzona ktos kto che ja wymieniac nie ma o niej pojecia jak dziala

co do czyszcznia przepustnicy ja tego ani razu nie robilem , watpie by to dalo jakis efekt

co do DV to watpie by byl sens go czyscic bo on sie nie brudzi chyba ze masz rozwalona turbine, jak jest rozwalony to moga wyskakiwac jakis kwiati , mam gdzies swoj stary to go zabiore

jaki masz przelot czy cos bylo kombinowane z sonda lambda jaki masz kod silnika ??

Re: [1M] Pokazuje się zestaw kodów

PostNapisane: 20 marca 2008, 00:02
przez iceman73
Pełna seria nic nie grzebane i nie przerabiane w wydechu. Jedna sonda już była zmieniana w listopadzie (ta diagnostyczna za katalizatorem) żadne zamienniki tylko oryginałka seata silnik ma kod ARY. W ogóle autko na pełnej serii orócz wkładu K&N zamiast zwykłego filtra. Na jesieni hamowałem go i wyszło to co powinno 183 KM i 236 NM. Przypuszczam ze te błędy miałem juz jakiś czas bo bywały dni że śmigał ale też takie jakby mu z 50 KM odjęło. Lampka diagnostyki się jednak nie swieciła dopiero ostatnio pojawia się często. A propos przeczytałem chyba w którymś z twoich postów że ten zawór zamienic można na coś innego bardziej pewnego. Nazwa w stylu FORGE mi przychodzi na myśl

Re: [1M] Pokazuje się zestaw kodów

PostNapisane: 20 marca 2008, 10:59
przez Grześ
tak mozna wykozystac jeden z dv forge sa wykonane z aluminium mozna w nich wymieniac sprezyny wiec jest to bardzo dobry produkt tyle ze jest drogi i nie bardzo dostepny w polsce trzeba sciagac


a jak jest ze spalaniem ?? czy przypadiem nie jest ostatnio za wysokie

Re: [1M] Pokazuje się zestaw kodów

PostNapisane: 20 marca 2008, 11:08
przez iceman73
Spalanie w normie t.j 11 - 12 l/100 w mieście przy zróżnicowanej jeździe. Jest moze jakaś alternatywa dla FORGE dostępna w Polsce bo tym razem zapaliła się lampka wcześniej t.z.n. następnego dnia po resetowaniu i pewnie będzie trzeba reagować szybciej :(

Re: [1M] Pokazuje się zestaw kodów

PostNapisane: 20 marca 2008, 11:32
przez Grześ
hmm

tak jak pisalem trzeba sie przyjrzec sondzie lambda , wszystkim wezykom do DV , a tak ze dolotowi do turbiny , trzeba sprawdzic uszczelki przy turbinie

WG tez mozna przetestowac ale ja obstawiam ze to nie to

Re: [1M] Pokazuje się zestaw kodów

PostNapisane: 20 marca 2008, 16:51
przez iceman73
Wstępnie umówiłem się do SEAT MARAN ale terminy mają koszmarne na 1go kwietnia i mają podłączyć mnie do VASa bo po podręcznej kontroli przenośnym aparatem nic nie mogą powiedzieć oprócz tego że skład mieszanki jest nie taki ;)
Wcześniej umówiłem się do mniej wyspecjalizowanego warsztatu żeby mi sprawdzili szczelność tych przewodów i wyczyścili DV i przepustnicę, ogólnie sprawdzili wszystko do czego nie trzeba elektroniki tylko dobry wzrok ;)

[ Dodano: Wto 29 Kwi, 2008 ]
Rozwiązaniem dla podanego w pierwszym post-cie zestawu była jednym słowem gumowa rura ;))) po prostu był lekko pęknięty jeden z przewodów do turbiny i autko dostawało "lewego" powietrza. Po wymianie "szlauchu" ;))) wszystko wróciło do sprawności i błędy od tego czasu się nie pojawiają.

Pozdrawiam