Strona 1 z 1
Nadmierne zanieczyszczenie spalin: Leon 1.6

Napisane:
4 lipca 2008, 20:53
przez Bat1X
Witam,
czy ktoś może spotkał się z problemem zapalonej kontrolki nadmiernego zanieczyszczenia spalin? W instrukcji jest to oznaczone jako: "Diagnostyka*/nadmierne zużycie paliwa".
Objaw jest taki, że lampka kontrolna zapala się po włączeniu zapłonu i już nie gaśnie. Co można na to poradzić ?
pozdrawiam,
Re: Nadmierne zanieczyszczenie spalin: Leon 1.6

Napisane:
4 lipca 2008, 21:03
przez bono
Bat1X, podepnij VAG i podaj nr błędu. Prawdopodobnie sonda lambda
viewtopic.php?t=7290
Re: Nadmierne zanieczyszczenie spalin: Leon 1.6

Napisane:
4 lipca 2008, 23:15
przez kalumet
Bat1X, miałem ten sam problem
na VAGu pokazało za bogata mieszanka, skasowałem błąd i na razie jest spokój
Re: Nadmierne zanieczyszczenie spalin: Leon 1.6

Napisane:
15 lipca 2008, 11:41
przez pix_l
Bat1X , ja też miałem taką sytuację (L1 1.4 16V), tylko, że u mnie był brak mocy i gasł ( a obroty mi falowały delikatnie, a później już bardzo). Jak się okazało przepustnica na szrot i poza tym do wymiany czujnik temperatury i lambda. Jak mi to kumpel wyjaśnił walnięty czujnik temp. i zalewało mi silnik (dusił się) i gasł. Po wymianie lalka, wszystko wróciło do normy

Re: Nadmierne zanieczyszczenie spalin: Leon 1.6

Napisane:
15 lipca 2008, 12:05
przez Monika
pix_l, przywitaj się najpierw w odpowiednim do tego temacie i zapoznaj się z regulaminem.
Re: Nadmierne zanieczyszczenie spalin: Leon 1.6

Napisane:
21 lutego 2009, 17:54
przez LooKatME
Witam!
Mam ten sam problem z kontrolką co autor postu. Podjechałem dziś na komputer i wykazało błąd(nie pamiętam numeru) opisany pod tytułem "błąd recylkulacji spalin". Gdy mechanik/elektromechanik ten skasował mi ten błąd, auto zaczęło się dławić stojąc" na luzie"-obroty spadały i wzrastały. Powiedział, że należy zacząć od czyszczenia układu EGR. Co koledzy o tym sądzą? Po skasowaniu błędu, gdy wyjechałem z warsztatu, komputer auta znowu wykrył błąd, wyłączył prawdopodobnie EGR i wolne obroty wróciły do normy.
W poniedziałek wstawiam auto do warsztatu i mechanik ma się zabrać za czyszczenie i informować mnie na bieżąco co dalej, jeśli błęd będzie nadal występował. Jeśli chodzi o auta jestem laikiem i nie chciałbym zostać "oszukanym" i przepłacić, więc proszę o info czego mogę się spodziewać.
Po przeczytaniu lektury forum, przychodzi mi do głowy jeszcze przepustnica oraz przepływomierz a najczarniejszy scenariusz to sona lambda, która jest najdroższa...
Co koledzy tym sądzą?