Strona 1 z 1

N249

PostNapisane: 10 sierpnia 2008, 19:13
przez Gacek
Czy już ktos drania rozbierał? Czyści sie to jakoś? A może od razu trzeba wymienić?
Raz działa jak trzeba, a czasem wywala to co w pocie wirniczka dmucha turbinka.
Czytałem juz o bypasie tego ustrojstwa, ale mam serię wiec chyba nie ma po co.

Re: N249

PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 01:14
przez Grześ
jesli wywala to wcala nie oznacza ze nie dzial wrecz przeciwnie , moze to oznaczac ze dochodzi ci do sporych przeladowan ( overboost ) a n249 w ten sposob temu zapobiega , po to jest on na swoim miejscu

raczej go nie naprawisz ani nie wyczyscisz trzeba starac sie o nowy nie ma zamiennikow

PS jakie bedy pokazuje komp czy tyko n249 jesli jest on sporadyczny to komp tez o tym poinformuje

Re: N249

PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 06:56
przez Gacek
wywala błąd:
17608 boost pressure control valve mechanical malfunction
- pojawia się on za każdym razem po mocniejszym dodaniu gazu.

Re: N249

PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 09:09
przez Grześ
n249 do wymiany

Re: N249

PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 17:45
przez Gacek
ech ty pesymisto ;)

Re: N249

PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 18:00
przez Grześ
nie pesymista tylko realista :mruga:

Re: N249

PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 18:40
przez Gacek
ale czasem działa, może jednak jakieś czyszczenie by pomogło :whoeva:

Re: N249

PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 19:50
przez Grześ
niby jak czasem dzial :hahaha:

nie rozsmieszaj mnie wywalil blad i odrazu po skasowaniu i dodaniu gazu znowu go wywali i jak chcesz aby go nie bylo nalezy go wymienic i tye

gdyby blad byl sporadyczny mialbyc dodany do opisu Intermittent i wtedy to on by czasami dzialal ;)

Re: N249

PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 20:18
przez Gacek
na prawdę auto czasem ma pełną moc - idzie jak wariat. Przy kolejnym identycznym przyspieszeniu już mocy brakuje. Tak jakby ten zawór od czasu do czasu działał prawidłowo.
Szczególnie odczuwalne jest to przy ostrym ruszaniu. Powiedzmy raz na 10 razy startuje idealnie z pełną mocą.
Ale nie ma opisu jako sporadyczny - to fakt.
Może by go tak na próbę obejść? To jednoznacznie by go określiło jako zdupczonego lub nie.

Re: N249

PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 21:20
przez Grześ
masz moze program w tym aucie czy to czysta seria ??

masz seryjnego dv czy bov ??

moze byc tak ze zawor niedzial prawidlowo i otwiera dv podczas przyspieszania abo ktos piszac program niewlasciwie to zrobil i jak tylko auto zaczyna ladowac zawor otwiera dv bo komp wykryl przeladowanie

ja ci moge wkleic schemat jak wywalic n249 za pomoca bypasu ale czy ty sobie z tym poradzisz ??

Re: N249

PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 21:45
przez Gacek
auto to seria (jeszcze!)
a ja skończyłem wydział mechaniczny - powinienem sobie poradzić ;)

Re: N249

PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 22:08
przez Grześ
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek

tu masz 2 schematy jeden ori a drugi juz mod , schematy pochodza z nowego garbusa , u nas zaworki znajduja sie pod podstawka przykrecona do kolektora sacego , tylko nie majstruj przy n75 bo tu zamontowany jest oddzielny ebc , zycze powodzniea w pracach dla chcacego nic trudnego :peace:

Re: N249

PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 22:16
przez Gacek
dziękuję za pomoc - postaram się w tym tygodniu podłubać :))

Re: N249

PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 23:45
przez Caper
podobno standardowy blad w modach
mi tez wywala blad, ale doladowanie mam, slyszalem ze 40 zł to kosztuje kupie wymienie i sprawdze czy pomoglo

Re: N249

PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 08:44
przez Grześ
to zle slyszales jak dodasz do tego 200zł to moze ci starczy

Re: N249

PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 14:47
przez Caper
sory sprawdzilem na vagu to jednak chodzilo mi o inny czujnik ale bylo blisko :)

Re: N249

PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 17:40
przez Gacek
niestety cena n249 to faktycznie około 240 zł.

Re: N249

PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 14:24
przez Caper
chetnie wszyscy poznamy co bylo przyczyna ...
i co trzeba bylo zrobic zeby naprawic ,
wiec czekam na posta finalizujacego ten roblem:)

Re: N249

PostNapisane: 18 sierpnia 2008, 20:35
przez Gacek
nie mam zupełnie czasu i tak jeżdżę... ale na pewno napiszę co i jak

Re: N249

PostNapisane: 27 stycznia 2009, 21:40
przez greesha
Temat troszke odgrzewany ale wciaz aktualny. =)
Czy ktos z forumowiczow juz robil obejscie dla N249 ? Czy ma to sens ? Czy obejscie go moze spowodowac jakas usterke? Czy zysk jest odczuwalny?

Re: N249

PostNapisane: 27 stycznia 2009, 23:52
przez Grześ
n249 jest zabezpieczeniem auta przed przeładowaniami


greesha napisał(a):Czy obejscie go moze spowodowac jakas usterke?

z tego co sie orientuje można to zrobić na 2 sposoby z czego jeden dobry albo akceptowalny, ale ani jeden ani drugi nie spowoduje usterki bo auto będzie sie broniło jeszcze w inny sposób

greesha napisał(a):Czy zysk jest odczuwalny?

to zależy kto co rozumie pod pojęciem zysk

w seri bzdura po samym programie strata czasu

Re: N249

PostNapisane: 3 lutego 2009, 21:08
przez jackq
tez miałem ten błąd w moim aucie i walnięty był DV (auto seria), rada to wykręcic DV i dmuchnąć ustami w każdą z końcówek jeśli któraś przepuści powietrze to masz zaworek DV do wymiany, koszt w aso audi 101zł tyle ja dałem. 5 min roboty i 1 rzecz wyeliminowaną ;)

a co do obchodzenia zaworu N249 to ja bym osobiście nie polecał.

Re: N249

PostNapisane: 16 grudnia 2009, 15:36
przez ciapciak
będe chciał zrobić obejście tego n249 , miałem zamiar dzisiaj , ale miałem zły trójnik
wg. tego schematu co wstawił Grześ

i teraz mam pytanie czy dobrze kombinuje

Obrazek

przewód od DVki 1 musze połączyć z gruszką 2 i potem podpiąć do nich przewód od podciśnienia w kolektorze 3
natomiat króciec i przewód zaznaczone na zółto połączyć ze sobą

nie wiem czy to tak ma właśnie być

w razie czego wklejam jeszcze jedną fotke n249 , sorki za jakośc ale miałem tylko telefon
Obrazek

Re: N249

PostNapisane: 16 grudnia 2009, 21:45
przez Grześ
po co chcesz ominąć wywalic n249

Re: N249

PostNapisane: 16 grudnia 2009, 21:48
przez ciapciak
dla diagnozy czy to czasem nie on wywala mi 17705 ,
mam to tylko na vagu , nie sypie checkiem na desce , doładowanie trzyma

orurowanie i DVka ok , a pewnym topicu nie wiem czy nie zrobić większego porządku
http://clubtt.pl/forum/topics25/usuwani ... 715,30.htm

Re: N249

PostNapisane: 20 grudnia 2009, 14:18
przez Grześ
17705
P1297
Connection turbocharger - throttle valve pressure hose

gdzies jest ubytek boost trzeba sprawdzić TIP N75 czy jest dobrze wpięty, rurki od niego biegnące do wg , o-rurowanie ic i sam ic

blad n249 to
17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction

Re: N249

PostNapisane: 20 grudnia 2009, 21:35
przez ciapciak
Grześ napisał(a):17705
P1297
Connection turbocharger - throttle valve pressure hose

gdzies jest ubytek boost trzeba sprawdzić TIP N75 czy jest dobrze wpięty, rurki od niego biegnące do wg , o-rurowanie ic i sam ic


sprawdze reszte ale już po świętach , dzieki za wskazówki , n249 odpięte i nadal to samo

zawór N 249

PostNapisane: 16 stycznia 2010, 10:54
przez krris78
Witam
Notorycznie wychodzi mi następujący błąd: Numer VAG 1ML 906 032A bład 17608 Zawór turbosprężarki N 249 usterka mechaniczna. I teraz nie wiem czy dobrze zrobiłem kupująca zawór N 249 o numerze seryjnym 078 906 283A, czy może powinienem kupic część numer 1ML 906 032A ?


krris78, wystarczy uzyc szukajki (wpisac 17608 lub N249), nastepnym razem wysil sie odrobine :nonono:
\belzi


Wpisałem tylko, że oddzielnie N 249 :)