Strona 1 z 1
N249

Napisane:
10 sierpnia 2008, 19:13
przez Gacek
Czy już ktos drania rozbierał? Czyści sie to jakoś? A może od razu trzeba wymienić?
Raz działa jak trzeba, a czasem wywala to co w pocie wirniczka dmucha turbinka.
Czytałem juz o bypasie tego ustrojstwa, ale mam serię wiec chyba nie ma po co.
Re: N249

Napisane:
11 sierpnia 2008, 01:14
przez Grześ
jesli wywala to wcala nie oznacza ze nie dzial wrecz przeciwnie , moze to oznaczac ze dochodzi ci do sporych przeladowan ( overboost ) a n249 w ten sposob temu zapobiega , po to jest on na swoim miejscu
raczej go nie naprawisz ani nie wyczyscisz trzeba starac sie o nowy nie ma zamiennikow
PS jakie bedy pokazuje komp czy tyko n249 jesli jest on sporadyczny to komp tez o tym poinformuje
Re: N249

Napisane:
11 sierpnia 2008, 06:56
przez Gacek
wywala błąd:
17608 boost pressure control valve mechanical malfunction
- pojawia się on za każdym razem po mocniejszym dodaniu gazu.
Re: N249

Napisane:
11 sierpnia 2008, 09:09
przez Grześ
n249 do wymiany
Re: N249

Napisane:
11 sierpnia 2008, 17:45
przez Gacek
ech ty pesymisto

Re: N249

Napisane:
11 sierpnia 2008, 18:00
przez Grześ
nie pesymista tylko realista

Re: N249

Napisane:
11 sierpnia 2008, 18:40
przez Gacek
ale czasem działa, może jednak jakieś czyszczenie by pomogło

Re: N249

Napisane:
11 sierpnia 2008, 19:50
przez Grześ
niby jak czasem dzial
nie rozsmieszaj mnie wywalil blad i odrazu po skasowaniu i dodaniu gazu znowu go wywali i jak chcesz aby go nie bylo nalezy go wymienic i tye
gdyby blad byl sporadyczny mialbyc dodany do opisu Intermittent i wtedy to on by czasami dzialal

Re: N249

Napisane:
11 sierpnia 2008, 20:18
przez Gacek
na prawdę auto czasem ma pełną moc - idzie jak wariat. Przy kolejnym identycznym przyspieszeniu już mocy brakuje. Tak jakby ten zawór od czasu do czasu działał prawidłowo.
Szczególnie odczuwalne jest to przy ostrym ruszaniu. Powiedzmy raz na 10 razy startuje idealnie z pełną mocą.
Ale nie ma opisu jako sporadyczny - to fakt.
Może by go tak na próbę obejść? To jednoznacznie by go określiło jako zdupczonego lub nie.
Re: N249

Napisane:
11 sierpnia 2008, 21:20
przez Grześ
masz moze program w tym aucie czy to czysta seria
masz seryjnego dv czy bov
moze byc tak ze zawor niedzial prawidlowo i otwiera dv podczas przyspieszania abo ktos piszac program niewlasciwie to zrobil i jak tylko auto zaczyna ladowac zawor otwiera dv bo komp wykryl przeladowanie
ja ci moge wkleic schemat jak wywalic n249 za pomoca bypasu ale czy ty sobie z tym poradzisz

Re: N249

Napisane:
11 sierpnia 2008, 21:45
przez Gacek
auto to seria (jeszcze!)
a ja skończyłem wydział mechaniczny - powinienem sobie poradzić

Re: N249

Napisane:
11 sierpnia 2008, 22:08
przez Grześ
Re: N249

Napisane:
11 sierpnia 2008, 22:16
przez Gacek
dziękuję za pomoc - postaram się w tym tygodniu podłubać

Re: N249

Napisane:
11 sierpnia 2008, 23:45
przez Caper
podobno standardowy blad w modach
mi tez wywala blad, ale doladowanie mam, slyszalem ze 40 zł to kosztuje kupie wymienie i sprawdze czy pomoglo
Re: N249

Napisane:
12 sierpnia 2008, 08:44
przez Grześ
to zle slyszales jak dodasz do tego 200zł to moze ci starczy
Re: N249

Napisane:
12 sierpnia 2008, 14:47
przez Caper
sory sprawdzilem na vagu to jednak chodzilo mi o inny czujnik ale bylo blisko

Re: N249

Napisane:
12 sierpnia 2008, 17:40
przez Gacek
niestety cena n249 to faktycznie około 240 zł.
Re: N249

Napisane:
17 sierpnia 2008, 14:24
przez Caper
chetnie wszyscy poznamy co bylo przyczyna ...
i co trzeba bylo zrobic zeby naprawic ,
wiec czekam na posta finalizujacego ten roblem:)
Re: N249

Napisane:
18 sierpnia 2008, 20:35
przez Gacek
nie mam zupełnie czasu i tak jeżdżę... ale na pewno napiszę co i jak
Re: N249

Napisane:
27 stycznia 2009, 21:40
przez greesha
Temat troszke odgrzewany ale wciaz aktualny. =)
Czy ktos z forumowiczow juz robil obejscie dla N249 ? Czy ma to sens ? Czy obejscie go moze spowodowac jakas usterke? Czy zysk jest odczuwalny?
Re: N249

Napisane:
27 stycznia 2009, 23:52
przez Grześ
n249 jest zabezpieczeniem auta przed przeładowaniami
greesha napisał(a):Czy obejscie go moze spowodowac jakas usterke?
z tego co sie orientuje można to zrobić na 2 sposoby z czego jeden dobry albo akceptowalny, ale ani jeden ani drugi nie spowoduje usterki bo auto będzie sie broniło jeszcze w inny sposób
greesha napisał(a):Czy zysk jest odczuwalny?
to zależy kto co rozumie pod pojęciem zysk
w seri bzdura po samym programie strata czasu
Re: N249

Napisane:
3 lutego 2009, 21:08
przez jackq
tez miałem ten błąd w moim aucie i walnięty był DV (auto seria), rada to wykręcic DV i dmuchnąć ustami w każdą z końcówek jeśli któraś przepuści powietrze to masz zaworek DV do wymiany, koszt w aso audi 101zł tyle ja dałem. 5 min roboty i 1 rzecz wyeliminowaną
a co do obchodzenia zaworu N249 to ja bym osobiście nie polecał.
Re: N249

Napisane:
16 grudnia 2009, 15:36
przez ciapciak
będe chciał zrobić obejście tego n249 , miałem zamiar dzisiaj , ale miałem zły trójnik
wg. tego schematu co wstawił Grześ
i teraz mam pytanie czy dobrze kombinuje
przewód od DVki 1 musze połączyć z gruszką 2 i potem podpiąć do nich przewód od podciśnienia w kolektorze 3
natomiat króciec i przewód zaznaczone na zółto połączyć ze sobą
nie wiem czy to tak ma właśnie być
w razie czego wklejam jeszcze jedną fotke n249 , sorki za jakośc ale miałem tylko telefon

Re: N249

Napisane:
16 grudnia 2009, 21:45
przez Grześ
po co chcesz ominąć wywalic n249
Re: N249

Napisane:
16 grudnia 2009, 21:48
przez ciapciak
dla diagnozy czy to czasem nie on wywala mi 17705 ,
mam to tylko na vagu , nie sypie checkiem na desce , doładowanie trzyma
orurowanie i DVka ok , a pewnym topicu nie wiem czy nie zrobić większego porządku
http://clubtt.pl/forum/topics25/usuwani ... 715,30.htm
Re: N249

Napisane:
20 grudnia 2009, 14:18
przez Grześ
17705
P1297
Connection turbocharger - throttle valve pressure hose
gdzies jest ubytek boost trzeba sprawdzić TIP N75 czy jest dobrze wpięty, rurki od niego biegnące do wg , o-rurowanie ic i sam ic
blad n249 to
17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
Re: N249

Napisane:
20 grudnia 2009, 21:35
przez ciapciak
Grześ napisał(a):17705
P1297
Connection turbocharger - throttle valve pressure hose
gdzies jest ubytek boost trzeba sprawdzić TIP N75 czy jest dobrze wpięty, rurki od niego biegnące do wg , o-rurowanie ic i sam ic
sprawdze reszte ale już po świętach , dzieki za wskazówki , n249 odpięte i nadal to samo
zawór N 249

Napisane:
16 stycznia 2010, 10:54
przez krris78
Witam
Notorycznie wychodzi mi następujący błąd: Numer VAG 1ML 906 032A bład 17608 Zawór turbosprężarki N 249 usterka mechaniczna. I teraz nie wiem czy dobrze zrobiłem kupująca zawór N 249 o numerze seryjnym 078 906 283A, czy może powinienem kupic część numer 1ML 906 032A ?
krris78, wystarczy uzyc szukajki (wpisac 17608 lub N249), nastepnym razem wysil sie odrobine
\belzi
Wpisałem tylko, że oddzielnie N 249
