Strona 1 z 1

DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 26 stycznia 2009, 00:14
przez CuPrA R
Witam koledzy jesli gdzies na Forum wystepuje podobny temat to przepraszam ale przejrzalem wszystko i nie znalazlem odpowiedzi na moje problemy.
Mam silnik 1.8 T 20V 210 KM a problem polega na tym ze padla mi grzalka w sadzie lambda Klubowicze Grześ i gajdar wiedza o co chodzi ale przejdzmy do sedna.
Wymienilem ta sade na nowa orginalna bosch i zaczely dziac sie dziwne rzeczy takie jak dlawienie sie turbiny przy pelnym doladowaniu na wyszych biegach tzn.4,5,6. w momecie przyspieszania na starej sadzie turbinka wkrecala sie na 1,5 bara po czym spadala do 1,2 i autko rwalo jak szalone nawet na 6 biegu . Na nowej sadzie autko kichlo mi dwa razy z turbiny i przestalo sie wkrecac powyzej 1.1 bara a jesl juz sie wkrec tak do ok. 1,3 zaczyna szarpac przez chwile jakby brakowalo powietrza albo paliwa i spada do ok. 0,8 bara .
Koledzy co moze byc przyczyna takiego zachowania sie autka .


Pozdrawiam

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 26 stycznia 2009, 06:29
przez Axee
CuPrA R napisał(a):Koledzy co moze byc przyczyna takiego zachowania sie autka .
nalezalo zamontowac sonde lambda, a nie sade lambda ;)

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 26 stycznia 2009, 10:40
przez CuPrA R
Sorki koledzy za literowke dokladnie chodzi mi o sonde lambde ;)

[ Dodano: Czw 29 Sty, 2009 ]
Witam znalazlem problem przez ktory moj Leonik byl chory ;) ale na szczescie dalo sie go uzdrowic bez duzych wydatkow :jupi: .
Byl nim pekniety przewodzik podcisnieniowy od listwy wtryskowej dochodzacy do korektora dolotowego . Po zmianie tego przewodzika Leos przestal sie dlawic i wrocila dawna moc :jupi: :okulary: znow moge brykac

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 2 lutego 2009, 21:22
przez CuPrA R
Robert CAR, Witam kolege mam takie pytanie odnosnie tej usterki czy byles na vag-u i jesli tak czy byly jakies bledy . Bo koledzy wczesniej pisali o takich problemach jak ty posiadasz w Leosiu , ze moze to byc przeplywka, sonda lambda, lub glowiczki od turbiny . A jaki masz symbol silnkia w Leonie

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 2 lutego 2009, 22:02
przez Grześ
Robert CAR, ty wogle masz wersje T czy bez T , podepnij pod kompa i daj kody bledow

CuPrA R napisał(a):glowiczki od turbiny


a co to takiego

CuPrA R napisał(a):dlawienie sie turbiny


turbina sie nie dlawi

CuPrA R napisał(a):kichlo mi dwa razy z turbiny


ocb

CuPrA R napisał(a):przewodzik podcisnieniowy


to jest przewód do ciśnienia i podciśnienia w zależności co jest w kolektorze

nie zrozum mnie zle ale to co napisałeś to bzdury a forum czyta duzo osob i potem wychodzą kwaiati

dobrze ze problem jest rozwiązany i auto smiga

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 3 lutego 2009, 19:02
przez CuPrA R
Przepraszam Grześ, wiesz ja napisalem to w takim sformulowaniu jak mi sie wydawalo gdy auto zaczelo
,,PARCHAC,, czy jak tam chcesz to nazwac jak nie ,,DLAWIENIEM,, bo ja nie wiem jak to mozna inaczej okreslic zeby normalni ludzie jak ja zrozumieli ja nie jestem mechanikiem pojazdow silnikowych . A odnosnie ,,CISNIEN i PODCISNIEN,, to tez nie mam zabardzo pojecia czy jest to cisnienie w tym przewodzie w momecie dodawania gazu i przeplywu powietrza przez kolektor ssacy czy pocisnienie ??????????? .

Co do glowiczek to wyczytalem to na tym forum.

Jesli ja sie myle to chyba kilka osob tez sie myli lub nie ma pojecia o czym pisze .

P.S Przepraszam jesli KOGOS wprowadzilem w blad.

Bez urazy Grześ, ale staralem sie pomuc koledze .

POZDRAWIAM
Pawel

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 3 lutego 2009, 19:31
przez Grześ
silnik jako jednostka może się dławic to jest poprawne tyle ze turbina nie może

ciśnienie występuje gdy turbina pompuje natomiast podciśnienie w czasie pracy na biegu jałowym/zmiany biegu czy normalnej zady bez przyspieszania


CuPrA R napisał(a):Co do glowiczek to wyczytalem to na tym forum.

Jesli ja sie myle to chyba kilka osob tez sie myli lub nie ma pojecia o czym pisze .


to jakaś bzdura co najwyżej mogło chodzi o kierownice powietrza w turbinach ze zmienna geometria nie występująca tylko w dieslu ( porsche 997 turbo tez posiada)


CuPrA R napisał(a):Bez urazy Grześ, ale staralem sie pomuc koledze .


od tego jest forum ale starajmy się pisać sprawdzone info lub byc tego pewnym

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 3 lutego 2009, 19:56
przez CuPrA R
Grześ, Dzieki za info pouczajace :)) jako jeden potrafiles to wytlumaczyc po ludzku.

A mam jeszcze takie pytanko jesli moglbys pomoc :

W momencie gwaltownego przyspieszania na 3 i wiekszych biegach ( pedal w podloge) autko chwilowo dobija do 1,5 bara po czym spoada nagle do 0,9 bara i znow dobija do 1,4 bara i tak juz ciagnie caly czas na 1,4 bara wszystko doslownie w trakcie sekundy.

Na vag nie wykazalo zadnych bledow .

Pytam bo wczesniej przed wymiana sondy nic takiego sie nie dzialo .

Pozdrawiam

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 3 lutego 2009, 20:21
przez Grześ
czy wg jest seryjny ?? czy ktoś przy nim majstrował, kto robił program ? czy jesteś pierwszym właścicielem?

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 3 lutego 2009, 22:44
przez CuPrA R
Ja nie jestem pierwszym wlascicielem autko bylo na hamowni i pokazalo 211 KM to chyba seryjny ???

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 3 lutego 2009, 22:54
przez Grześ
seria to ląduje do 0,8 bara a nie 1.4 wiec coś jest nie tak jaki masz kod silnika AMK czy BAM??

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 3 lutego 2009, 23:18
przez CuPrA R
AMK no to ja juz calkiem sie pogubilem bo tak mi pokazuje wskaznik doladowania w samochodzie. a na wolnych obrotach pokazuje okolo - 0,6 bara jesli cos ci to powie.

Bo teraz to juz zaczynam sie bac :o

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 4 lutego 2009, 10:59
przez Grześ
co to za wskaźnik ?? gdzie on jest podłączony ?

CuPrA R napisał(a):na wolnych obrotach pokazuje okolo - 0,6 bara


na wskaźniku jest tez sanie czyli kiedy silnik sam zasysa powietrze i jest np 0.8 0,6 0,4 0,2 do 0 po czym zaczyna sie doładowanie i jest 0,5 1,0 1,5 2,0

czyli na biegu jałowym masz (-0,6) i to by się zgadzało jeśli masz (0,6) to wskaźnik nadaje się na śmieci

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 4 lutego 2009, 11:55
przez CuPrA R
Na biegiu jałowym mam -0,6 bara czyli chyba ok , a dalej to tak jak mowisz dobija do 1.4 i tak juz ciagnie

a konkretnie to chodzilo mi o to zjawisko:

W momencie gwaltownego przyspieszania na 3 i wiekszych biegach ( pedal w podloge) autko chwilowo dobija do 1,5 bara po czym spoada nagle do 0,9 bara i znow dobija do 1,4 bara i tak juz ciagnie caly czas na 1,4 bara wszystko doslownie w trakcie sekundy.

czy jest to prawidlowe zachowanie sie auta??

Bo tak jak mowilem przed zmiana sondy tego nie bylo.

Pozdrawiam

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 4 lutego 2009, 13:59
przez Grześ
nie do konca najprawdopodobniej zle ustawione jest cięgno WG lub kiepsko napisany caly program pod auto, bo nie ma co ukrywać ze seri to ty nie masz bo tyle by nie pompowało możliwe ze wskaźnik jest walnięty

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 4 lutego 2009, 14:25
przez CuPrA R
A czy na vag-u jest mozliwosc sprawdzenia czy bylo cos robione z programem .

Bo mi tak laduje odkod mam to autko? A poprzedni wlasciciel nic nie mowil o zadnych zmianach .

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 4 lutego 2009, 15:05
przez Grześ
CuPrA R napisał(a):A czy na vag-u jest mozliwosc sprawdzenia czy bylo cos robione z programem


jest ale to trzeba sie dobrze orientować masz niedaleko do compsportu przejedz sie chociaż na diagnostykę bo rożnie to może byc

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 4 lutego 2009, 17:36
przez CuPrA R
jakbys mogl napisac gdzie dokladnie sie znajduje bo nie bardzo sie orietuje w ktorym kierunku mam sie kierowac. Bo u mnie w miescie sie nic takiego nie znajduje . Z gory dzieki i Pozdrawiam

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 4 lutego 2009, 18:33
przez Grześ

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

PostNapisane: 4 lutego 2009, 22:22
przez CuPrA R
no ale do Bielsko-Białej to ja mam jednak kawalek jakies 200 km