Strona 1 z 1
Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
29 marca 2009, 09:22
przez RosenG
Hejka, posiadam Leonka 1.9TDI z chipem na 130KM ze 110KM, ale brakuje mi mocy, pojeździłbym czymś mocniejszym i myślę właśnie o Cuprze 180KM i zrobić chipa na 200, bo tu w anglii ciężko mi znaleźć cupre z 225 konną odmianą. Myślałem równiez o audi TT ale osiągami sie nie różnią a potrzebuje trochę praktyczniejszego samochodu (dzidzia w planach).
Kwestia czy warto przesiadać sie na samochód o 50KM więcej, o spalanie sie nie martwię, jeśli tak na co zwrócić uwagę najbardziej - to pytanie dla posiadaczy 1.8, przy zakupie cupry, bo wiem ze takie autko na pewno bylo bardziej eksploatowane niż inne.
Dzięki
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
29 marca 2009, 09:31
przez Staszek20VT
A rozważałeś mocniejszego diesla - ARL 150KM? Po dobrym programie jeżdzi jak 1.8T po programie

, ale mniej pali. Skoro nie martwisz się o spalanie to szukaj Cupry R 210 KM lub 225KM, a na eBay.co.uk jest od zatrzęsienie tych aut... Albo popatrz na seatcupra.net, ale tą stronke powinieneś znać.
Pozdrawiam,
Staszek
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
29 marca 2009, 10:29
przez RosenG
Myślałem juz o tym ale jakoś ciągnie mnie do cupry a na dodatek cięzko spotkać TDI 150KM a ceny jakie chcia to jakies 5tys funtow a za to moge sobie kupić Bmw seria 3 3.0 230KM, narazie rozważam to na co zmienić i oczywiście kalkuluje koszty utrzymania, najbardziej obawiam się o awaryjność takich silników, bo jak narzie po 2 latach eksploatacji TDI nie mam absolutni żadnych problemów z tym silnikiem poza normlanymi wymianami oleju itp.
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
29 marca 2009, 16:49
przez tatian
Z tego co zaobserowałem o Leona jak i inne marki w TDI i innych odmianach diesla w UK ciężko, ale Cupr jest sporo.
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
29 marca 2009, 17:07
przez usher
Staszek20VT napisał(a):Po dobrym programie jeżdzi jak 1.8T po programie

W sensie że ARL po programie jeździ jak 1.8T po programie ? No raczej nie sądzę

chociaż osobną kwestią jest to że robienie samego programu w 1.8T bez FMICa mija się troszkę z celem bo w lato będzie to puchnąć
A czy bardziej eksploatowane są 1.8T ? Raczej nie, zwrócić uwagę musisz na wszystko tak jak przy każdym zakupie używanego auta i to co już setki razy na tym forum napisane było. Generalnie to tak jak kolega Ci napisał już :
Staszek20VT napisał(a):Skoro nie martwisz się o spalanie to szukaj Cupry R 210 KM lub 225KM
tam sam program ma już sens i jest to najlepszy wybór imo

Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
29 marca 2009, 17:12
przez Grześ
Staszek20VT napisał(a):Po dobrym programie jeżdzi jak 1.8T po programie


nie ma takiej opcji
nie wiem czemu w angi nazywa sie sporta/topsport cupra no ale to inna historia
cupra r ma ten sam silnik co s3 czy tt 225 roznica polega w napedzie cupra R miala tylko FWD
skrzynia od 180 i 225 FWD jest identyczna polosie od diesla 6 biegowego pasują
do benzyny
nie wiem jak stoisz technicznie i finansowo , czy ty będziesz robił przekładkę czy będziesz to komos zlecał , co mogę powiedzieć to bardzo ważna sprawa jest wyjecie z auta dawcy silnika z wiązka ecu licznikiem i niezbędnymi elementami tak aby poszło to sprawnie (najlepiej z auta które odpala ) , wydech seria lub coś z kwasu intercoolery seria lub coś customowego
jak proponuje odrazy wersje 225 jest dożo bardziej rozwojowa nie będzie wielkiej rozncy w kosztach
http://cgi.ebay.co.uk/SEAT-LEON-CUPRA-R ... 240%3A1318
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 3D1&_rdc=1
tu co prawda już turbina i intercoolery sprzedane ale ogłoszenia sie trafiają
na allegro lezą takie silniki za 5 tys
nie zapominajmy o zawieszeniu i heblach , oryginalny zawias od cupry R w angli można wyrwać za grosze ,obecnie pewnie masz hamulce 280 co nie spisze sie przy takiej mocy wiec 312 obowiązek,
wiec jeśli już sie przestraszyłeś to lepiej sprzedaj auta i kup cupre R i ciesz sie potworkiem
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
29 marca 2009, 17:19
przez Staszek20VT
Grześ napisał(a):Staszek20VT napisał/a:
Po dobrym programie jeżdzi jak 1.8T po programie
nie ma takiej opcji
Ja nie powiedziałem o Cuprze R tylko o zwykłym TS'ie czyli bazie 180KM. I proszę Cię nie mówi mi jak co jeździ, bo miałem 1,8T po programie i na pewnym zlocie moje rozgoryczenie nie miało granic, jak mnie ARL po sofcie robił... Aha, a auto ogarniałem, żeby nie było... Dlatego teraz jest u mnie ARL
Pozdrówki,
Staszek
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
29 marca 2009, 17:29
przez usher
Sam soft miałeś ? Wiesz że jeśli to było lato to w 1.8T konie po prostu uciekają

Nie dywagujmy tutaj nad przewagą ARLa bo jest ona tylko jedna - spalanie i koniec

Od siebie dodam że seryjne 1.8T ( 174 KM ) tylko bez tylnej kanapy objeżdżało ARLa po programie ( 182 KM ) także imo nawet jakby był full środek byłoby może równo... a co dopiero jakby był program

Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
29 marca 2009, 17:39
przez Staszek20VT
Tak, miałem sam soft. A seria była o dziwo pełna

i nie była mocno zagrzana, żeby konie uciekły. Nie pamiętam czyj to był ARL, ale na zlocie w Poznaniu parę latek temu to było i z tego co pamiętam też tylko na sofcie. No i z tym spalaniem to mega-racja

Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
29 marca 2009, 17:49
przez Kozak
Grześ napisał(a):nie wiem jak stoisz technicznie i finansowo , czy ty będziesz robił przekładkę czy będziesz to komos zlecał , co mogę powiedzieć to bardzo ważna sprawa jest wyjecie z auta dawcy silnika z wiązka ecu licznikiem i niezbędnymi elementami tak aby poszło to sprawnie (najlepiej z auta które odpala ) , wydech seria lub coś z kwasu intercoolery seria lub coś customowego
Grześ ale
RosenG nie chce robić przekładki silnika lecz zmienić auto
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
29 marca 2009, 17:51
przez RosenG
Apropo przekładki to nic z tym wspólnego, bo mieszkam w anglii i tutaj będe użytkował samochód, tak samo jak Leona któego teraz mam, jedynie co to softy robiłem w Bielsku, czyli szukać 225 konnej odmiany, Tatian cupr jest sporo ale w ersjach 180KM, jeśli chodzi o wersje 225 to rzadko jeśli chodzi o sprzedaż no chyba ze ktoś chce wydac powyżej 5 tys funtów, łatwiej o Audii TT 1.8 225, już nawet nad tym myśle, w sumie fotelik sie zmiesci:).
Ale rzeczywiście kazdy poleca 225, tak tylko z ciekawosci ile mozna wyciagnac po sofcie ze 180KM i 225KM i czym sie tak naprawde rózni wersja 180KM od 225KM, to ta sama pojemnosc czy t tylko soft??
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
29 marca 2009, 18:12
przez Grześ
RosenG napisał(a):Ale rzeczywiście kazdy poleca 225, tak tylko z ciekawosci ile mozna wyciagnac po sofcie ze 180KM i 225KM i czym sie tak naprawde rózni wersja 180KM od 225KM, to ta sama pojemnosc czy t tylko soft??
roznic jest bardzo duzo a ja ne bede juz o tym pisale bo kilka razy to robilem
wersja 180 ma k03s i po wydechu intercooler i programie robi sie z tego 230km
wersja 225 ma k04 i po wydechu i intercooler robi się nawet do 270KM
RosenG napisał(a):Audii TT 1.8 225
ten typ posiada haldexa co czyni go pociskiem podczas ruszania ze świateł
Staszek20VT napisał(a):Ja nie powiedziałem o Cuprze R tylko o zwykłym TS'ie czyli bazie 180KM. I proszę Cię nie mówi mi jak co jeździ, bo miałem 1,8T po programie i na pewnym zlocie moje rozgoryczenie nie miało granic
miałem na myśli wersje 180km i po programie i ic zrobi arl z dobrym softem i nic tego nie zmieni
ic w wersji 180km jest konieczny bez tego nie ma co robić programu
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
29 marca 2009, 18:19
przez RosenG
Cóż bede szukał wersji 225, chociaż bedzie ciezko, nie chciałbym zmieniać marki i mam nadzieje ze mi sie to uda:)
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
29 marca 2009, 18:25
przez Kozak
RosenG napisał(a):łatwiej o Audii TT 1.8 225, już nawet nad tym myśle, w sumie fotelik sie zmiesci:).
żebyś się nie zdziwił , kolega właśnie sprzedał TT bo jak włożył do tyłu fotelik to nikt nie mógł z przodu usiąść , hehe
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
29 marca 2009, 18:53
przez RosenG
Hehe, właśnie zmartwiłeś moją żonę bo jej sie podoba tt, ale ja wole zostać przy Leonie, osiągi te same i bardziej praktyczny
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
29 marca 2009, 19:03
przez wgi
to poszukaj leona 4x4 z 1.8t - będzie bardziej męski niż tt

Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
31 marca 2009, 10:03
przez Lucas
Staszek20VT napisał(a):A rozważałeś mocniejszego diesla - ARL 150KM? Po dobrym programie jeżdzi jak 1.8T po programie

, ale mniej pali. Skoro nie martwisz się o spalanie to szukaj Cupry R 210 KM lub 225KM, a na eBay.co.uk jest od zatrzęsienie tych aut... Albo popatrz na seatcupra.net, ale tą stronke powinieneś znać.
Pozdrawiam,
Staszek
Kolego ARL po programie i to mocnym jezdzi bardzo podobnie jak nie gorzej o seryjnego 1.8t. 180 Leona! . Sprawdzalismy to kiedys i 3 arle stawaly i zaden nie dawal rady.
Dla przykladu Ja jeszcze majac 205 kucy w 18t takiego ARL (wtedy dagi mial jednego z mocniejszych ARLow po programie 198 i 412 nm) robilem o jakoas dlugosc, poltorej... nie mowiac jaka przepasc byla tych slabszych ARL)
Z tego co zauwazylem w Leonach to diesel aby byl porownywalnie szybki do benzyny musi miec minimum z 20 kucy wiecej.
Troche obiektywizmu prosze
Jesli nie przejmujesz sie spalaniem to z 1.8t bedziesz zadowolony.
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
4 kwietnia 2009, 21:57
przez marcus415
wgi napisał(a):to poszukaj leona 4x4 z 1.8t - będzie bardziej męski niż tt

W uk nie ma leonow 4x4
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
5 kwietnia 2009, 08:16
przez Grześ
były bo sam takiego widziałem na ebay był z 2001 roku w wersji sport czy jak wy to nazywacie cupra
było również wersje 1.8T 4x4 w wersji top sport bardzo mało rarytasy tylko wersja 180KM jeden stoi na allegro
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
5 kwietnia 2009, 08:35
przez dave
ja pierdziele. czy to jest temat "co jest szybsze? 1,8t czy arl?" za chwile napiszecie 150 stron na temat wyzszosci jedengo nad drugim. pierwszy i ostatni raz zwracam uwage.
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
5 kwietnia 2009, 18:00
przez marcus415
Grześ napisał(a):były bo sam takiego widziałem na ebay był z 2001 roku w wersji sport czy jak wy to nazywacie cupra
było również wersje 1.8T 4x4 w wersji top sport bardzo mało rarytasy tylko wersja 180KM jeden stoi na allegro
aso seat w uk mowi ze leon 1M 4x4z kiera po prawej stronie nie byl produkowany na ich rynek, a to ze widziales takiego na ebay nie swiadczy ze bylo inaczej.
sorry za OT.
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
19 kwietnia 2009, 19:11
przez RosenG
Ciekawi mnie jedno, jak przeglądam ogłoszenia to sa cupry ale niektóre maja zderzaki sportowe a niektóre nie, to samo tyczy sie białych zegarów, myslałem ze wszystkie Cupry tak mają, ale niestety tak nie jest, a przy wszystkich ta sama moc czyli 180KM. 225 nie moge znaleźć, szukam na autotraderze, upatrzyłem jedna jade oglądać w sobote
http://dealerservices.autotrader.co.uk/ ... owroom.htm
lub
http://search.autotrader.co.uk/es-uk/ww ... ns=&page=5
ta niebieska z 2002 roku za 3995, 73tys mil, po chipie, ale jakos dziwnie wygląda ten przedni zderzak
Odnośnie 1 linka isc do 2 strony
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
19 kwietnia 2009, 19:14
przez Sammael
RosenG napisał(a):iekawi mnie jedno, jak przeglądam ogłoszenia to sa cupry ale niektóre maja zderzaki sportowe a niektóre nie, to samo tyczy sie białych zegarów, myslałem ze wszystkie Cupry tak mają
bo przed 2003 rokiem modelowym nie było pakietu cupry
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
19 kwietnia 2009, 22:03
przez kamil-leon
RosenG napisał(a):jakos dziwnie wygląda ten przedni zderzak
Jak to dziwnie

Normalnie

Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
20 kwietnia 2009, 00:50
przez lec
dave, a co jest ?

w pierwszej kolejnosci tez chcialem mocno zaprotestowac.... tylko ze ja mam w głowie ze 1.8T to 150KM bo tak w jest w Octach....
osobiscie - wracajac do tematu - to mi jakos nie pasuje sposob w jakis moc jest rozwijana w 1.8T. Jezdzilem troche w O1 z wirusem na 180KM i jakos wogole nie czulem tej mocy. Predkosciomierz tylko pokazywal predkosc, natomiast dupohamowia czula zero....
Natomiast bardzo zazdroszcze posiadaczom 1.8T potencjalu jaki maja te silniki w sobie przy roznych modach.
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
20 kwietnia 2009, 06:17
przez RosenG
Z takim zderzakiem sie jeszcze nie spotkałem:)
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
20 kwietnia 2009, 09:11
przez Kozak
RosenG napisał(a):ta niebieska z 2002 roku za 3995, 73tys mil, po chipie, ale jakos dziwnie wygląda ten przedni zderzak
RosenG napisał(a):Z takim zderzakiem sie jeszcze nie spotkałem:)
chodzi o tego , tak
http://search.autotrader.co.uk/es-uk/ww ... gLetter=51
przecież to zderzak Cupra R
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
20 kwietnia 2009, 19:15
przez RosenG
W takim razie w tej czarnej jest inny zderzak i również pisze ze cupra, link poniezej
http://dealerservices.autotrader.co.uk/ ... owroom.htm
strona 2
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
20 kwietnia 2009, 19:18
przez Grześ
zderzak od top sporta/FR bądź cupra 4
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
20 kwietnia 2009, 22:55
przez Kozak
RosenG, bo z tego co zauważyłem to angole nazywają Cupra wszystko co ma silnik 1.8 T i stąd tyle Cupr z różnymi zderzakami
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
21 kwietnia 2009, 06:06
przez RosenG
Właśnie to tutaj jest pokopane, jeden koszyk bez róznic:)
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
23 kwietnia 2009, 08:42
przez DannyDaniels
Witam
Ja miałem Leona TDI 150 KM, obecnie mam Cupre 225 skręconą na 260. Różnica w radości z jazdy jest kolosalna. Oprócz tego, ze CUPRA lepiej przyśpiesza to lepiej hamuje, lepiej trzyma się drogi no i znacznie przyjemniej ryczy...
Jeżeli liczy się tylko fun z jazdy to ja rekomenduję zdecydowanie CUPRE. Natomiast jeżeli stosunek radości z jazdy do kosztów to zdecydowanie ARLa. CUPRA nie tylko pali prawie dwa razy tyle co ARL ale ma droższe opony, klocki hamulcowe itp...
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
23 kwietnia 2009, 08:51
przez Sammael
Chłopie ale co Ty porównujesz? serie ARLa z modzonym 1.8T na turbo K04??
DannyDaniels napisał(a):Oprócz tego, ze CUPRA lepiej przyśpiesza
Ciekawe dlaczego, tak jakby 100KM różnicy i różnica w paliwie zasilającym silnik

DannyDaniels napisał(a): to lepiej hamuje
pakiet brembo na 4 tłoczkach
DannyDaniels napisał(a):epiej trzyma się drogi
zupełnie inne zawieszenie niż ARL i 'zwykłe' 1.8T, do tego z tego co wiem buda Cupry ma najzwyczajniej w świecie więcej zgrzewów.
Cieszymy się, że zabrałeś głos, ale samo porównanie CR do zwykłego 1.8T to jest przepaść a co dopiero do seryjnego sadzomiota.
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
23 kwietnia 2009, 10:40
przez Grześ
Panowie starajmy sie uzywac poprawnej nomenklatury cupra R
tak jak wspomniał
Sammael, ten mogel znacznie rożni sie od pozostałych Leonów i nie ma co porównywać go z innymi autami bo jest klasa sama w sobie
Różnic jest ogrom
pakiet brembo z przodu i 256x22 z tyłu
ESP w seri
zawieszenie z solidnymi wahaczami z obniżonym mocowaniem sworznia wahacza innymi piastami czy innym sposobem mocowania drążka stabilizującego
wygląd auta to majstersztyk felgi zderzaki progi
środek recaro za dopłata , czarne wnętrze kierownica
silnik 1.8T który poza osprzętem ma zmiany w środku inna kompresja czy większe pin do obsadzenia tłoków
Sammael napisał(a):DannyDaniels napisał(a):lepiej trzyma się drogi
zupełnie inne zawieszenie niż ARL i 'zwykłe' 1.8T, do tego z tego co wiem buda Cupry ma najzwyczajniej w świecie więcej zgrzewów.
moim zdaniem to zasługa zawieszenia bo tez takie mam i sobie chwale , co do zgrzewów to wątpię w to , bo oznaczało by to specjalne programy dla robotów zgrzewających a to pociągnęło by za sobą spore wydatki a możne nawet oddzielna linie produkcyjna , ale kto wie
![Uśmiech z =]](./images/smilies/icon_menu.gif)
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
23 kwietnia 2009, 20:45
przez Sammael
Grześ, nie mniej jednak kasta cupry w ETCE ma inny numer, wszystko jest to samo, kasta pojazdów z szyberem - inny numer (co oczywiste), kasta 4x4 (inny numer co też zrozumiałe) i osobno CUPRA R.
Tam tych wyższych już mi się nie chciało robić takiego screena - w każdym razie tam są podstawowe budy a CR zostaje CR osobno.
A roboty są po to, żeby je przeprogramowywać

Podobnie ponoć wersje amerykańskie aut mają mniej zgrzewów.

Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
23 kwietnia 2009, 22:52
przez mieczyslawz
Tak trochę [OT], ale pytam z ciekawości. Gdzie w UK można normalnie jeździć autem
/nie mówiąc już o ostrzejszej jeździe/? Czy można tam cieszyć się mocą auta? To jeden z najbardziej opuszkowanych krajów. No chyba, że chodzi o jazdę na torze, bo tak niektórzy w Anglii robią.

Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
24 kwietnia 2009, 06:27
przez RosenG
Tu masz rację, ludzi stać na szybkie samochody ale żeby wykorzystać ich możliwosci musisz jechać i płacić za tor, dla tych co mają ferrari spoko ale dla tych co maja samochody pod 200KM raczej nie opłaca się poszaleć na torze bo w sumie nie ma czym.
A z kolei jak łapną cię kamery lub policja na autostradzie powyżej 160km/h grozi zabranie prawo jazdy i ponowny egzamin nie wspomne o grzywnie.
Bardzo fajnie panowie opisaliście ten wątek, już wiem na czym polega róznica, jeszcze jedno małe pytanko, w jednym poście napisałem że zderzak mi nie pasuje i zauważyłem że to były Cupry sprzed faceliftingu, czy mam racje??
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
25 kwietnia 2009, 17:37
przez Grześ
leon 1M nie przechodzi faceliftingu
zderzaków były 3 rodzaje zwykły , sport/topsport/FR/cupra4, cupra R
Re: Przesiadka z TDI na 1.8T - czy warto

Napisane:
26 kwietnia 2009, 08:29
przez RosenG
Od 2003roku są inne lusterka, to napewno zmienilia czy to facelifting trudno powiedzieć, bo nie wiem co jeszcze poprawili, ale sporo tych odmian, teraz juz wiem