przez oczkolek » 30 kwietnia 2004, 19:33
Zimniejsze powietrze zawiera więcej tlenu (między innymi dlatego stosowane są chłodnice powietrza w niektórych silnikach) przez co występuje lepsze (wydajniejsze) spalanie mieszanki. Co do różnicy wydaje mi sie, że minimalna róznica występuje między jazda w ciepłym a zimnym powietrzu.
W którymś piśmie motoryzacyjnym (chyba jakiś miesięcznik) porównywali dwie Fabie benzynę i TDI. Jak się okazało TDI miało bardzo słabe osiągi (przynajmniej nie takie jak się spodziewano). Przyczyną był wlot powietrza, tak ustawiony za nadkolem, że zasysał można powiedzieć ciepłe powietrze z komory silnika. Po zdjęciu plastikowego nadkola temperatura zasysanego powietrza spadła o kilka lub kilkanaście stopni (niepamiętam ile) i osiągi auta poprawiły się radykalnie, były nawet lepsze niż przewiduje fabryka.
Pozdrawiam
Oczkol
Leon, Seat Leon
MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW