Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez Damiano88 » 2 stycznia 2017, 11:47

Do marcin7x5 !!! Marcin ratunku! Wiem że to nie ten wątek jednak bardzo bym prosił o podpowiedź. Co chwile w zasadzie podczas jazdy przy przełączeniu się z paliwa na gaz wyskakuje mi check i mruga... na interfejsie który mam podłączony sprawdzam i pokazuje WYPADANIE ZAPŁONÓW CYLINDER PIERWSZY ... za pierwszym razem oki wymieniłem cewkę i gra ale po tygodniu dalej to samo już w sumie 4 cewki wymieniłem... lecz po skasowaniu błędu na interfejsie kontrolka znika i auto wchodzi normalnie na prawidłowe obroty... ale ile można kasować za każdym razem jak jadę tak mi się dzieje... i teraz tak ... głównie dzieje się tak w zimie bo w lecie sporadycznie gdzieś coś wyskoczyło to kasowałem i jechałem. raz byłem u gazownika i poprosiłem żeby mi zmniejszył temperaturę przerzucania się na gaz z 35 na 30 i tu pytanie czy jest możliwe ze to jest przyczyna że reduktor jeszcze nie osiągnął dostatecznie wysokiej temp i tak się zapala czy coś innego?? już mi ręce opadają... Marcin jakbyś znał przypuszczalną przyczynę jakbyś mógł przybliżyć jeszcze koszt naprawy bo coś czytałem również o jakimś sterowniku silnika ?? Proszę o odpowiedź i Pozdrawiam !
Zobacz Profil
Damiano88
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 1 marca 2016, 21:49
Auto: Leon 1.616v
silnik: benzyna 1.6 16V

Reklama

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez marcin7x5 » 2 stycznia 2017, 16:57

Jeżeli podczas jazdy na samej Pb nic takiego się nie dzieje to już sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 2157
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: Rypin
Auto: leon 1M
silnik: AUS 1.6

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez Damiano88 » 2 stycznia 2017, 20:23

Czyli mówisz że to przez tą zmniejszoną temperaturę przełączania? Na samej Pb nic się nie dzieje dopiero jak wskakuje na gaz automatycznie zapala się check. Jutro jadę do gazownika to zmienić. Dzięki Pozdrawiam !
Zobacz Profil
Damiano88
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 1 marca 2016, 21:49
Auto: Leon 1.616v
silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez marcin7x5 » 3 stycznia 2017, 06:40

Wszystko na to wskazuje, że albo temp albo parownik. Może być to wina czujnika temp w instalacji gazowej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 2157
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: Rypin
Auto: leon 1M
silnik: AUS 1.6

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez Kielec » 18 stycznia 2017, 22:13

Borykam się z tym problemem już od zakupu jakieś 4- 5 miesięcy. Miałem krótkie przerwy w falowaniu, ale one wracają. Przestudiowałem forum i spisałem wszystkie możliwości ,ale wychodzi na to, że to może być wszystko. Objawy faluje gdy trochę się zagrzeje (na zimnym brak falowania). Wymieniłem świece wiadomo bez efektu, czyściłem przep. i egr. efekt krótkotrwałey. Na VCDS brak błędów. wczesniej wywalało różne np. P0171, P0106,P0118, najczęściej P0171. Check engin i kontrolka EPC. Miałem też błąd 18020, ale udało mi się zakodować sterownik. Adaptowałem przepustnicę i egr w VAG-COM pokazało "ADP. OK". Obroty przestają falować gdy odepnę wąż z pod korka oleju, czasem gdy zgaszę światła, puszczę hamulec(zgaśnie światło stopu). Ogólnie to jakaś paranoja.
To tylko z tego forum:

Prawdopodobne przyczyny falowania obrotów Seat Leon 1.6 16V 105 KM BCB
-EGR/ brak adaptacji
-odma/nie szczelna/zabrudzona
-czujnik temp.
-map sensor (czujnik w dolocie)*
-przepływomierz ale w BCB go nie ma
-zabrudzona przepustnica/ nie sprawna przepustnica/ brak adaptacji*
-lewe powietrze-kolektor, odma/ korek wlewu oleju
-wężyk z zaworem zwrotnym między przepustnicą, a serwem
-filtr węglowy par paliwa
-sonda lambda
-alternator/aku/napiecia/zwarcia/masa*
-świece
-cewki/kable zapł.*
-wypadanie zapłonów
-pedał gazu
-zapchany katalizator
-czujnik położenia wału
-regulator napięcia
-pompa paliwa/filtr paliwa

No najlepiej to wymienić wszystko na nowe oryginalne co będze kosztować tyle co drugie takie zakażenie a i tak nie ma pewności ,że falowanie ustąpi. Ostatni raz kupiłem Seata.
Zobacz Profil
Kielec
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 15 października 2016, 17:26
Auto: Seat
silnik: BCB 1.6

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez marcin7x5 » 19 stycznia 2017, 06:46

Sprawdź sobie ciśnienia jakie masz na listwie wtryskowej. U mnie takie objawy wystąpiły jak już pompa się kończyła.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 2157
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: Rypin
Auto: leon 1M
silnik: AUS 1.6

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez servoos » 19 stycznia 2017, 08:43

Mój BCB też miał losowe napady falowania na rozgrzanym, czasem nawet do zgaśnięcia. Latem ratowała klima, bo podwyższa wolne obroty i falowanie mniej dokuczało, ale zimą już problem. Przepustnica czyszczona, EGR też, map sensor to samo, wymiana świec, sprawdzane rurki i przewody i niewiele się zmieniało.
Drugi problem to był /może jeszcze jest Check Engine raz, dwa razy na miesiąc: zbyt uboga mieszanka, lub rzadziej sonda lambda, zwarcie do plusa.
Zaryzykowałem i w grudniu zainwestowałem w nowy EGR od Pierburga - falowanie zniknęło jak ręką odjął :-)
Raz po wymianie EGRa miałem jeszcze błąd z sondą, jeśli będzie się powtarzał, to zainwestuję jeszcze w nią, ale przynajmniej falowania się skończyły.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
servoos
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 17 września 2014, 14:14
Auto: Toledo II
silnik: BCB 1.6

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez Kit_Car » 19 stycznia 2017, 16:55

Sprawdz w vag com czy vcds otwarcie egr, jeśli się nie domyka będzie falowanie. Na wolnych obrotach powinien być zamknięty
Zobacz Profil
Kit_Car
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 28 października 2016, 08:28
Auto: Leon 1M
silnik: AZD 1.6

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez Kielec » 19 stycznia 2017, 17:15

Dzieki Panowie za rady. Muszę się z tym jakoś uporać. Jak sprawdzić w Vag- com/Vcds otwarcie/zamkniecie egr? Jak sprawdzic to ciśnienie na listwie?
Zobacz Profil
Kielec
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 15 października 2016, 17:26
Auto: Seat
silnik: BCB 1.6

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez marcin7x5 » 19 stycznia 2017, 20:53

Egr sprawdzisz w którejś z grup od 62-70 bodajże. Ciśnienie na listwie to trzeba podpiąć manometr i załączyć zasilanie. Musi być 3 bar.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 2157
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: Rypin
Auto: leon 1M
silnik: AUS 1.6

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez Kit_Car » 20 stycznia 2017, 04:27

Grupa 74, tam są podane napięcia. Około 1 v , to napięcie zamkniętego, ponad 4v to napięcie maks. otwartego. To daje 2 pola. W trzecim jest status adaptacji i w czwartym napięcie rzeczywiste, czyli to pole Cię interesuje. Na wolnych ma być równe temu najmniejszemu napięciu. Tylko kolejność która podałem nie musi się zgadzać bo sam już nie pamiętam.
Zobacz Profil
Kit_Car
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 28 października 2016, 08:28
Auto: Leon 1M
silnik: AZD 1.6

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez marcin7x5 » 20 stycznia 2017, 06:52

To wszystko jest pięknie jeżeli zawór jest sprawny. Dokładnie sprawdzić to trzeba też obserwować wartości podciśnienia w kolektorze ssącym w grupie 04.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 2157
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: Rypin
Auto: leon 1M
silnik: AUS 1.6

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez Kielec » 20 stycznia 2017, 17:44

Dziękuję Panowie za wszystkie informacje jutro wypróbuję. Znajdę gdzieś spisane objaśnienia tych bloków w Vag-com i prawidłowe wartości dla tego auta ? Czy te "dymki"(pokazują się po najechaniu na dane okno) w VCDS L. pokazują zakres prawidłowych ustawień dla danego auta czy wartość przyjętą ogólnie?

Zapomniałem spytać, w tym silniku z tym sterownikiem, przepustnicę czyści się bez odkręcania(bo sie coś popieprzy) czy można śmiało zdjąć i czyścić. Na forach zdania są podzielone.
Zobacz Profil
Kielec
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 15 października 2016, 17:26
Auto: Seat
silnik: BCB 1.6

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez marcin7x5 » 20 stycznia 2017, 20:02

Odkręcasz i czyścisz wszystko na lustro. Adaptacja nie jest konieczna ale można ją wykonać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 2157
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: Rypin
Auto: leon 1M
silnik: AUS 1.6

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez Kielec » 20 stycznia 2017, 21:47

Tego też spróbuję, odkręcę mam preparat w sprayu do czyszczenia egr i przepustnic (EGR cleaner) +benzyna ekstrakcyjna i do dzieła. Zauważyłem też taką przypadłość, gdy obroty sie stabilizują a ja włączę np. ogrzewanie tylnej szyby+ światła to obroty zaczynają skakać a przepustnica uchyla się coraz mniej wraz ze wzrostem poboru prądu (OBD bluetooth i OBD Car Dostor) :?: Po odpięciu węża z zaworkiem z pod korka oleju silnik stabilizuje obroty na 900 i faluje, ale w małym zakresie 900-930 :?:
Kolejna sprawa to różnica wskazań temperatury cieczy chłodzącej- deska rozd. 90st.C a odczyt z programu Vag-C/VCDS/Car doctor to np. 70st. C, czujnik do wymiany?
Zobacz Profil
Kielec
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 15 października 2016, 17:26
Auto: Seat
silnik: BCB 1.6

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez marcin7x5 » 21 stycznia 2017, 10:12

Co do czujnika to niekoniecznie. Wskaźnik na zegarach jest tak wystrojony że pokazuje 90* już od ok 75* faktycznej temperatury silnika. Gorzej jakby było na odwrót. Wtedy czujnik do wymiany. Co do odpowietrzenia to jak zdejmiesz przewód to zmienia się podciśnienie w kolektorze ssącym co sygnalizuje sterownikowi czujnik w kolektorze. Co do falowania to o ile masz sprawny egr to przyczyną też może być zaworek jednokierunkowy na tym odpowietrzeniu spod korka oleju ale też zaworek jednokierunkowy idący na przewodzie do Serwa również evap oraz zabrudzony zapewne wcześniej wspomniany czujnik w kolektorze ssącym. Ogólnie problem leży po stronie szczelności dolotu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 2157
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: Rypin
Auto: leon 1M
silnik: AUS 1.6

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez Kielec » 21 stycznia 2017, 15:13

Miałem dziś wykręcać przepustnicę, ale przed całym procesem postanowiłem przeprowadzić ostatnie testy. Więc tak odłączyłem wąż odpowietrzający skrzynię korbową (idący pod korkiem oleju do filtra powietrza) wywaliło check, EPC, falowanie nie ustało (zawsze działało). Podpiąłem węża z powrotem, ale odłączyłem wężyk od regulatora ciśnienia paliwa i wypiąłem kostkę od EGR. Wiadomo wywaliło błędy podpiąłem z powrotem wtyczkę EGR(skasowałem błędy), ale wężyk od Regulator c. p. odpięty i tak w trasę na testy. Znalazłem 1 km odcinek prostej drogi i tam 2x do "odcinki". Po powrocie zapiąłem wężyk do r.c.p. obroty nie falują, samochód zbiera się jakby szybciej. Zrobiłem tak ze 40-50 km i nic zero falowania. Nie wiem Panowie co zadziałało, ale samochód trzyma obroty idealnie, silnik pracuje lekko bez skoków. Druga sprawa to filtr węglowy cykający non stop uspokoił się i teraz sobie "cyka" od czasu do czasu. Nie chwaląc dnia przed zachodem słońca, na tą chwilę jest ok mam nadzieję, że tak się utrzyma.

Inne możliwe powody ustania falowania
-samoadaptacja
-dolałem płynu czyszczącego wtryski do benzyny.
-brak mrozu :wink:
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie się moim problemem.


Nie wiem jak wrzucić zdjęcie na forum, ale tu są linki do odczytów :

Położenie przepustnicy bieg jałowy http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/vbsW ... oXJ3W4eogw
Ciśnienie w kolektorze http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/3l0O ... TJekvtN5WP
Pierwsza sonda (chyba) http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/0b7Z ... bAwmk0Pbag
Zobacz Profil
Kielec
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 15 października 2016, 17:26
Auto: Seat
silnik: BCB 1.6

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron