Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez Damiano88 » 2 stycznia 2017, 11:47

Do marcin7x5 !!! Marcin ratunku! Wiem że to nie ten wątek jednak bardzo bym prosił o podpowiedź. Co chwile w zasadzie podczas jazdy przy przełączeniu się z paliwa na gaz wyskakuje mi check i mruga... na interfejsie który mam podłączony sprawdzam i pokazuje WYPADANIE ZAPŁONÓW CYLINDER PIERWSZY ... za pierwszym razem oki wymieniłem cewkę i gra ale po tygodniu dalej to samo już w sumie 4 cewki wymieniłem... lecz po skasowaniu błędu na interfejsie kontrolka znika i auto wchodzi normalnie na prawidłowe obroty... ale ile można kasować za każdym razem jak jadę tak mi się dzieje... i teraz tak ... głównie dzieje się tak w zimie bo w lecie sporadycznie gdzieś coś wyskoczyło to kasowałem i jechałem. raz byłem u gazownika i poprosiłem żeby mi zmniejszył temperaturę przerzucania się na gaz z 35 na 30 i tu pytanie czy jest możliwe ze to jest przyczyna że reduktor jeszcze nie osiągnął dostatecznie wysokiej temp i tak się zapala czy coś innego?? już mi ręce opadają... Marcin jakbyś znał przypuszczalną przyczynę jakbyś mógł przybliżyć jeszcze koszt naprawy bo coś czytałem również o jakimś sterowniku silnika ?? Proszę o odpowiedź i Pozdrawiam !
Zobacz Profil
Damiano88
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 1 marca 2016, 21:49
Auto: Leon 1.616v
silnik: benzyna 1.6 16V

Reklama

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez marcin7x5 » 2 stycznia 2017, 16:57

Jeżeli podczas jazdy na samej Pb nic takiego się nie dzieje to już sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 2033
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: Rypin
Auto: leon 1M
silnik: AUS 1.6

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez Damiano88 » 2 stycznia 2017, 20:23

Czyli mówisz że to przez tą zmniejszoną temperaturę przełączania? Na samej Pb nic się nie dzieje dopiero jak wskakuje na gaz automatycznie zapala się check. Jutro jadę do gazownika to zmienić. Dzięki Pozdrawiam !
Zobacz Profil
Damiano88
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 1 marca 2016, 21:49
Auto: Leon 1.616v
silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez marcin7x5 » 3 stycznia 2017, 06:40

Wszystko na to wskazuje, że albo temp albo parownik. Może być to wina czujnika temp w instalacji gazowej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 2033
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: Rypin
Auto: leon 1M
silnik: AUS 1.6

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

Postprzez Kielec » 18 stycznia 2017, 22:13

Borykam się z tym problemem już od zakupu jakieś 4- 5 miesięcy. Miałem krótkie przerwy w falowaniu, ale one wracają. Przestudiowałem forum i spisałem wszystkie możliwości ,ale wychodzi na to, że to może być wszystko. Objawy faluje gdy trochę się zagrzeje (na zimnym brak falowania). Wymieniłem świece wiadomo bez efektu, czyściłem przep. i egr. efekt krótkotrwałey. Na VCDS brak błędów. wczesniej wywalało różne np. P0171, P0106,P0118, najczęściej P0171. Check engin i kontrolka EPC. Miałem też błąd 18020, ale udało mi się zakodować sterownik. Adaptowałem przepustnicę i egr w VAG-COM pokazało "ADP. OK". Obroty przestają falować gdy odepnę wąż z pod korka oleju, czasem gdy zgaszę światła, puszczę hamulec(zgaśnie światło stopu). Ogólnie to jakaś paranoja.
To tylko z tego forum:

Prawdopodobne przyczyny falowania obrotów Seat Leon 1.6 16V 105 KM BCB
-EGR/ brak adaptacji
-odma/nie szczelna/zabrudzona
-czujnik temp.
-map sensor (czujnik w dolocie)*
-przepływomierz ale w BCB go nie ma
-zabrudzona przepustnica/ nie sprawna przepustnica/ brak adaptacji*
-lewe powietrze-kolektor, odma/ korek wlewu oleju
-wężyk z zaworem zwrotnym między przepustnicą, a serwem
-filtr węglowy par paliwa
-sonda lambda
-alternator/aku/napiecia/zwarcia/masa*
-świece
-cewki/kable zapł.*
-wypadanie zapłonów
-pedał gazu
-zapchany katalizator
-czujnik położenia wału
-regulator napięcia
-pompa paliwa/filtr paliwa

No najlepiej to wymienić wszystko na nowe oryginalne co będze kosztować tyle co drugie takie zakażenie a i tak nie ma pewności ,że falowanie ustąpi. Ostatni raz kupiłem Seata.
Zobacz Profil
Kielec
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 października 2016, 17:26
Auto: Seat
silnik: BCB 1.6

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości