Strona 1 z 6

Falujące obroty seat leon 1.6 16V - inne objawy niż przepust

PostNapisane: 11 lipca 2013, 07:11
przez haito
Witam serdecznie.

Posiadam Leona 1.6 16V 105kM rok 2004. Kupiony 2tyg temu od handlarza...
W trakcie zakupu wszystko było ok, pomimo niskiego stanu poziomu oleju, niedziałającego przycisku szyb, piszczącej szyby - wszystkie usterki naprawiłem.

Po przyjechaniu do domu (50km), po zakupie, okazało się że na postoju zaczęły falować obroty. Pojeździłem trochę i widziałem, że obroty zazwyczaj falowały na rozgrzanym silniku, jednak ostatecznie się stabilizowały. Po dodaniu pedału gazu ponownie zaczynały falować i się stabilizowały. Nominalne obroty ok. 630, wahania w granicach 500-800. Oczywiście przejrzałem wiele for i rad forumowiczów, i wg nich przeczyściłem przepustnice. Uprzedzam pytania - przepustnicy nie odpinałem od wtyczki, czyściłem w silniku. Niestety falowanie nie ustąpiło.

Odwiedziłem znajomego mechanika, podłączył auto pod VAG i wykazało dwa błedy 16555 (mieszanka paliwowa zbyt uboga), 16786 (System recyrkulacji spalin, za duża przepustowość systemu). Nie zostawiłem mechanikowi auta, ponieważ z innych źródeł wiem, że bardziej jest mechanikiem niż elektrykiem/elektronikiem.

Przystąpiłem do planowanego uzupełnienia oleju, przy tym wymiany filtrów oleju, powietrza, kabinowego. Przy wymianie okazało się że w silniku było ok 1,5l oleju!! (co było również widoczne na bagnecie). Zalałem zgodnie z zaleceniami 4,5l. Po tych zabiegach niestety falowanie nie ustąpiło. Jednak przypadkowo zauważyłem, że podczas, gdy nakrętka wlewu oleju jest odkręcona silnik pracuje równo, natomiast gdy jest zakręcona obroty falują. Nie znam się na mechanice, ale tak jakby nie pobierał powietrza/nie odprowadzał powietrza?

Sprawdziłem filtr węglowy, odpowietrzenie nie zapchane, filtr "pstryka" podczas pracy. Po pogrzebaniu pod maską, teraz zapaliła się kontrolka Cheak Engine. Obroty nadal falują już trochę w większym zakresie 400-900, aż czasem kontrolka akumulatora zapali się. I falowanie nie ustępuję.

Proszę o rady, przepszperałem niejedno forum i nie znajduję odpowiedzi na mój problem.
Pozdrawiam

Re: Falujące obroty seat leon 1.6 16V - inne objawy niż prze

PostNapisane: 11 lipca 2013, 08:55
przez Szymko
haito napisał(a):Proszę o rady, przepszperałem niejedno forum i nie znajduję odpowiedzi na mój problem.
Pozdrawiam

Ale tego forum zapewne dokładnie nie przeszukałeś.
Szczególnie, że auto samo Ci podpowiada co mu może dolegać.
16786 (System recyrkulacji spalin, za duża przepustowość systemu) - EGR do wymiany albo czyszczenia.

Re: Falujące obroty seat leon 1.6 16V - inne objawy niż prze

PostNapisane: 12 lipca 2013, 20:36
przez haito
Rozkręciłem EGRa, nie odłączając go od wtyczki. W środku troszkę papierem nasączonym spirytusem podczyściłem (choć w moim odczuciu za bardzo nie było co tam czyścić). Dziś po krótkich jazdach testowych okazuje się że obroty się ustabilizowały.

-- 12 lipca 2013, 21:31 --

I jeszcze moje pytanie. Czy za błąd 16555 może również odpowiadać zanieczyszczony EGR?

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 16 lipca 2013, 10:10
przez marcin7x5
Nie tylko zanieczyszczony co zacinający się zawór może spowodować taki bład. Również dobrze może go powodowac niedrozna odma.
Co do ilości oleju to silniki 16V mają 3,5l oleju a nie 4,5. Sprawdź dokładnie jaki masz kod silnika (pewnie BCB) bo falowanie obrotów może byc tez przyczyna nieszczelności na odmie lub na przejsciówce pod korkiem wlewu oleju a pokrywą zaworów.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 25 lipca 2013, 10:09
przez orim
Witam,

Podepnę się pod temat bo również mam problem z falującymi obrotami...
Mój Leon to 1.6 16V silnik BCB z roku 2003 z instalacją LPG.
Problem falujących obrotów objawia się głównie podczas jazdy na LPG, ale ma to również miejsce na PB, więc wiadomo nie jest to wina samej instalacji gazowej...
Obroty falują tylko na rozgrzanym silniku, jak włącze klime praktycznie to nie występuje... Wczoraj wyczytałem gdzieś na forum że problemem może być właśnie nieszczelność na odmie. Teraz pytanie jak to sprawdzić? Wyczytałem gdzieś, że wystarczy odkręcić korek od wlewu oleju i lekko go unieść. Sprawdziłem to u siebie! Korek jest jakby zasysany przez silnik przy próbie uniesienia go i momentalnie obroty zaczynają falować... (powinny falować czy być stabilne?) Czy na odmie jest jakiś zawór? Bo sam wężyk nie wygląda jakoś źle... Chyba że przyczyna leży gdzie indziej?!

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 25 lipca 2013, 12:51
przez marcin7x5
Po odkręceniu korka wlwewu oleju powinny zacząc falowac obroty na biegu jałowym. Sprawdź czy ta cała przelotka plastykowa, w którą wkręcach korek od wlewu oleju jest szczelnie wkręconaw pokrywe zaworów. Również przyłacze pod przepustnicągdzie wchodzi odma musi byc szczelne.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 3 sierpnia 2013, 17:26
przez haito
Witam Panowie.

Zatem ponawiam wątek.

Po podłączeniu do vaga i skasowaniu błędów egra, obroty znowu zaczęły falować. Postanowiłem ponownie przeczyścić EGR, ale już nie pomaga.
Pogrzebałem i zauważyłem że po odpięci kostki elektrycznej od EGRa falowanie ustąpiło. Oczywiście świecący się check engine się pojawił.

Jednak teraz pojawił się inny problem. Przy jeździe na już rozgrzanym silniku, jadąc na luzie obroty często się zacinają na 1400obr/min. Przy postoju powcracają prawidłowo do nominalnych i nie falują.

Proszę o radę.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 3 sierpnia 2013, 17:51
przez Szymko
Ten drugi problem masz przy odpiętym zaworze EGR czy w momencie jak jest on podłączony?

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 3 sierpnia 2013, 18:00
przez haito
Gdy jest odpięta kostka od EGRa

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 5 sierpnia 2013, 13:00
przez marcin7x5
Byc może EGR nie domyka się do końca. Nawet po odłaczeniu wtyczki zostaje delikatnie uchylony.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 5 sierpnia 2013, 15:40
przez haito
Tylko proszę zauważ że ta sytuacja nie występuje ciąle jak jadę rozpędzony na luzie, tylko wybiórczo. No i na postoju obroty stabilizują się na odpowiedni poziom


Zatem zaślepić go?? Jeżeli tak, to z obu stron czy tylko od kolektora??

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 5 sierpnia 2013, 16:50
przez Szymko
Odpinałeś go na zgaszonym silniku? U siebie też miałem problemy z EGRem (błąd 16786 plus falowanie) i po odpięciu na zgaszonym silniku było wszystko OK. Samochód nawet lepiej się zbierał. Jedynymi wadami był świecący się check, wolniejsze nagrzewanie silnika (rzecz działa się zimą) oraz nieco wyższe spalanie.
Ponieważ jednak nie lubię jak coś jest nie tak jak powinno wymieniłem zawór na nowy i jak od tego czasu już mam chyba z 4 miesiące spokoju.

Jeżeli jednak nie chcesz na razie go wymieniać to spróbuj jeszcze raz go podpiąć, odpal silnik, pogazuj go kilka razy żeby zawór się pootwierał i pozamykał, zgaś i wtedy odepnij. Jeżeli będzie wszystko w porządku to tak zostaw. Jeżeli EGR całkowicie się domknie to będziesz miał podobny efekt jak w przypadku jego zaślepienia.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 5 sierpnia 2013, 17:03
przez haito
To dlaczego jak jestem na postoju obroty się stabilizują, a na luzie w rozpędzie zacinają??? Przy zaciętym zaworze nie powinny ciągle być zacięte??

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 6 sierpnia 2013, 07:14
przez pietrek86
Ja też miałem problem z falującymi obrotami rozwiązało go wyczyszczenie i wymycie przepustnicy i od tamtej chwili problem z falującymi obrotami znikł :)

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 6 sierpnia 2013, 12:32
przez sieran
haito
Rozwiązałeś swój problem? Bo ja w jota w jote mam identyczny...

Tak samo się auto zachowuje z podpietym i odpiętym EGR.

Dodam jeszcze że ten drugi problem co kolega wyżej wspominał występuje u mnie tak... zaślepieny, nie zaślepiony, odpięty EGR na luzie lub wsiśnięte sprzęgło jak się doślizguje do np: świateł obroty wskakuja na 1400, zatrzymuje się auto obroty spadają do normalnej wartości...

Dodam jeszcze że z podpiętym EGR auto zachowuję się mało PŁYNNIE to znaczy puszcze się gaz leko szarpnie, doda sie gazu lekko szarpnie itp:..

A i jeszcze jedna rzecz w zasadzie najważniejsza, z podpiętym EGR lub bez auto potrafi zgasnąć... często to się dzieje podczas ruszania... na całą droge z domu do pracy zgaśnie raz.

Nie sprawdzałem jeszcze szczelności dolotu, odmy...

A jeszcze dodam ważną rzecz możę komuś się przyda... U mnie falowanie obrotów nie występuje już... został wymieniony wężyk z zaworem zwrotym między przepustnicą, a serwem. Przedm wymianą było tak jak kolega pisze w pierwszym poście.

marcin7x5
Mam jeszcze do Ciebie pytanie odnośnie tego korka wlewu oleju (miejsce styku korka i pokrywy zaworów), na forum już chyba kilka razy o tym pisałeś, chodzi mi o dokładny opis tego problemu... Jak kupiłem auto to troche się sączył olej z tego miejsca, korek został wymieniony i jest sucho ALE... podkleślam słowo ALE... on się rusza... tam jest jakaś gumowa uszczelka ale do szczelności to temu daleko... tak powinno być? Ja bym to jeszcze jakoś skleił ale pewnie sylikon by wciągneło do środku i przy odkręcaniu korka by się obruszyło...

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 6 sierpnia 2013, 12:50
przez marcin7x5
Z tego co się orientuje to ten kruciec /redukcja plastykowa jest wkręcona w pokrywę zaworó tak samo jak sie wkręca korek w niego. Tam tez przychodzi uszczelka - taka sama jak do korka wlewu oleju. Często bywa, żew tym plastyku obłamuja sie te zaczepy i siedzi on luźno. Wykręc cały ten plastyk z pokrywy zaworów (tak samo jakbys korek oleju wykręcał) i zobacz czy wszystko tam jest całe i szczelne.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 6 sierpnia 2013, 12:57
przez sieran
marcin7x5, Oki, tak zrobie, powiedz mi jeszcze... gdzie szukać lewego powietrza (nieszczelności) i jak go szukać...

Z tego co wyczytałem w róźnych wątkach to piszesz żeby sprawdzić...
- odme
- rurki od odmy
- korek wlewu oleju
- dolot?

Coś jeszcze?
I jak to spwrawdząć psikająć czymś?

I czy mógłbyś się jeszcze jakoś odnieść do tego co napisałem nad korkiem?:) Byłbym bardzo wdzięczny.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 6 sierpnia 2013, 15:31
przez haito
Niestety ale problem falujących obrotów, jak i zacinających się nie został rozwiązany. Aktualnie autem nie mogę jeździć, musze przerejestrować, dopiero wtedy sprawdzę jak chodzi i zdam relację.

sieran możesz pokazać gdzie kupiłeś ten wężyk od przepustnicy do serwa i jaki koszt?
Może podepnę egra spowrotem i wymienię tylko wężyk i będzie ok?????

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 6 sierpnia 2013, 15:38
przez sieran
haito, ja oddałem auto do mechanika, a ten wężyk to wyszło podczas wymiany tarcz i klocków... serwo trzymało delikatnie klocki...

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 6 sierpnia 2013, 17:34
przez haito
to teraz pytanie, co z tymi zacinającymi się obrotami - jak je wyeliminować??

Aktualnie mam zaślepionego egra z dwóch stron. i odpiętego. jeżeli nadal będzie problem się pojawiał (zacinające się obroty na 1400), to niestety ale raczej nie będzie wina ega - prawda Panowie ???

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 6 sierpnia 2013, 19:14
przez Artmic77
prawda panie ale zacinajaca sie przepustnica ma takie objawy jak falowanie.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 6 sierpnia 2013, 20:17
przez haito
z tym że po podłączeniu do vaga, nigdy nie pokazał mi się błąd przepustnicy. tylko związany z egrem. no i tak jak wspominałem, po odłączeniu egra falowanie ustępuje ale pojawia się problem z zacinającymi się obrotami...
zobaczymy za kilka dni jak auto będzie się sprawowało z całkowicie zaślepionym i odłączonym egrze...

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 7 sierpnia 2013, 08:17
przez marcin7x5
A czy czasami u ciebie w tym silniku EGR nie jest sterowany podciśnieniem?

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 7 sierpnia 2013, 15:45
przez haito
nie wiem. jak mogę to sprawdzić? i jakie to ma znaczenie?

gdzieś czytałem że niektórzy mieli problem z czujnikiem podciśnienia atmosferycznego. tylko nie wiem gdzie go znaleźć i jak sprawdzić.

A ten króciec, odchodzący od czujnika egr?? ten okrągły element to jakiś filierek??

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 09:26
przez marcin7x5
Z zaworu EGR wychodzi taki kruciec z węzykiem na koncu którego musi byc taki filterek jednokierunkowy (okragly) - to dla przypadku gdy EGR jest sterowany elektrycznie. Jeżeli natomiast EGR nie jest sterowany elektrycznie wówczas ten węzyk musi byc wpięty w układ podciśnienia.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 09:38
przez sieran
Jakie będą objawy padniętego czujnika podciśnienia atmosferycznego? I czy będzie błąd z tego powodu?


Edit: Co jeszcze odpowiada za złe ciśnienie w dolocie? Lewe powietrze... czujniki (jakie)? Co jeszcze...

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 10:41
przez marcin7x5
sieran napisał(a):Jakie będą objawy padniętego czujnika podciśnienia atmosferycznego? I czy będzie błąd z tego powodu?

Na 90% zapali ci się check i epc. Dodatkowym objawem może byc brak reakcji na pedał gazu. Ja ten czujnik wymienialem juz 3 razy. I jeżeli chcesz to wymien go ale tylko na ori. Uzywka lub nowy ale ori bo zamienniki się nie sprawdzaja. Tak naprawdę to sa to 2 czujniki w jednym.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 17:04
przez haito
Witajcie Panowie.
Po przetestowaniu sprawności obrotów, przy wypiętej wtyczce oraz zaślepionym EGR z obu stron, zawieszające się obroty na wartości 1400obr, przy jeździe na luzie ,na rozgrzanym silniku NIE ustąpiły !! Jakieś pomysły? Ja już nie wiem gdzie i czego szukać ??!!

ps. sterowanie EGR zatem mam elektryczne

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 08:49
przez marcin7x5
A możesz sprawdzic jaką temp silnika odczytuje czujnik na rozgrzanym silniku? Tylką taką co podaje do sterownika silnika.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 19:54
przez haito
na pulpicie pokazuje normalną temeprature. musiałbym podpiąć do Vaga. TO tutaj pytanie. Jestem skłonny kupić kabelek diagnostyczny - jaki polecacie? Czy odpowiednim będzie VAG 409.1 KKL (usb/odbII) ??

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 19:56
przez Szymko

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 14:21
przez haito
Chciałbym poddać jeszcze jedno zapytanie Waszej opinii. Dlaczego kilka tygodni temu po wyczyszczeniu EGR, obroty przestały falować, jednak pojawił się błąd CHECK. Kiedy go skasowałem, obroty znowu zaczęły falować???

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 20:37
przez Szymko
Wydaje mi się, że w momencie pojawienia się checka sterowanie silnika wykorzystuje pewne parametry uśrednione.
Być może konieczna jest adaptacja przepustnicy oraz EGRa po czyszczeniu.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 20:56
przez haito
Czyszcząc EGR oraz przepustnice, nie odłączałem ich od wtyczek.
Ok. zatem zakupie kabelek i zrobię adaptacje. zobaczymy...

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 21:46
przez Tuchola_BDG
Po za niewygodnym czyszczeniem, niewyciągnięcie wtyczek nic nie da, potrzeba adapatacji wynika z tego, że z powodu wyczyszczenia tych elementów zmianiły się ich parametry pracy i teraz komputer steruje czystymi elementami na parametrach z przed czyszczenia i głupieje. Za nim dojdzie do Ciebie kabelek to może się okazać, że objawy miną ponieważ co jakiś czas następuje samoadaptacja, ale jeśli wyskakuje check to możliwe, że to nie nastąpi. Słyszałem jeszcze teorie, że jeśli odłączy się zasilanie na min. ~10min to podobno traci się ustawienia adaptacyjne ale nie testowałem tego i nie wiem ile w tym prawdy.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 12:51
przez sieran
marcin7x5,
1. Można odmę odpiąć od przepustnicy i dać ją pod silnik ewentualnie do butelki, a wejście do przepustnicy zaślepić?
To by też dało odpowiedź czy to odma lub wężyk nawala...

2. A i korek wlewu oleju(kruciec) co pisałeś że jest wkrecany to może i jest ale ja go nie odkręcałem bo tam jest jakoś zatrzaśnięty... przyglądając mu się i lekko ruszając to ma luzy... nie jest szczelny tak jak "wkręcona śruba", już sam nie wiem czy to jest szczelne czy nie...

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 09:15
przez marcin7x5
Ad 1 spróbuj i zobaczysz czy pomogło
Ad 2 ta przejściówka powinna w miarę sztywno byc osadzona. Na próbe wykręc ja i na chwilę zakręc korkiem oleju.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 20:11
przez haito
Panowie. Próbna jazda zaliczona.
Egr podpięty, zaślepiony z dwóch stron. Efekt - delikatne tymczasowe wahania obrotów, zacinanie się obrotów przy jeździe na luzie na wartości 1400obr, zapalony Check....
Chyba bez mechanika się nie obejdzie :/

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 08:43
przez marcin7x5
haito napisał(a):Egr podpięty, zaślepiony z dwóch stron. Efekt - delikatne tymczasowe wahania obrotów, zacinanie się obrotów przy jeździe na luzie na wartości 1400obr, zapalony Check....

Sprawdź czy zaworek w filtrze par paliwa (obok spryskiwacza) cyka cyklicznie tzn cyka i sie wyłacza czy cyka bez przerwy czy może wcale nie cyka.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 15:32
przez haito
Cyka - ale czy cyklicznie, czy się wyłącza to nie wiem.
Jak powinien pracować ??

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 23:27
przez sieran
marcin7x5, i haito, czytając to co napisaliscie o tym filtrze par paliwa zrobilem test... Jezdze narazie z odpietym EGR, a teraz go podlaczylem... i.. jak zaczelo cykac obroty zaczely falowac jak przestalo cykac obroty staly w miejscu... odpiety egr nie cyka i obroty stoja...
Egr jest polaczony z tym zaworem par paliwa?
Filtr par paliwa musi działac?
Można go odlaczyć i czy bedzie błąd?

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 11:50
przez haito
u mnie falowanie, oraz zacinanie obrotów ustąpiło.
EGR zaślepiony oraz podpięta wtyczka. Niestety ale CHECK się świeci. Niebawem podjadę podpiąć się pod VAGa, żeby go skasować... ale obawiam się że znowu pojawi się problem z falowaniem....

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 12:25
przez sieran
Zacinanie się obrotów na 1400 to wina odpiętego EGR'a.. (chyba) u mnie jest tak samo...
A CHECK musisz skasować VAGIEM, sam nie zniknie.
Najlepiej jakbyś miał kabel i program... jak się kombinuje to trzeba mieć to :)
Sprawdzałeś wszystko to o czym była mowa powyżej?

Dziś przejechałem się z zaślepionym wężykiem do filtra par paliwa i falowań nie było :) jeszcze to przetestuje... jak falowań nie będzie zacznę szukać przyczyny czemu ten filtr coś knoci...

Jeszcze mi zostaje do sprawdzenia odma czy nie łapie lewego powietrza... a to jutro sprawdzę...

marcin7x5, czekamy na Twoje sugestie.... :)

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 12:45
przez Szymko
sieran napisał(a):Zacinanie się obrotów na 1400 to wina odpiętego EGR'a.. (chyba) u mnie jest tak samo...

Latałem 3 miesiące z odpiętym EGRem i nic takiego nie zauważyłem u siebie. Jeżeli wiązać to w jakiś sposób to prędzej już wina uszkodzonego zaworu, który po odłączeniu wtyczki pozostaje niedomknięty.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 13:59
przez marcin7x5
Jeżeli falowanie obrotów nastepuje w momencie jak ten zaworek zaczyna cykac to trzeba będzie raczej go wymienić. Musze poszukać w serwisówce o jego ew diagnozie ale skłanialbym sie własnie, że to jego wina bedzie.

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 14:43
przez sieran
marcin7x5,
Musiałem podłączyć z powrotem ten wężyk bo wywali błąd :)
Masz może gdzieś rysunek odmy gdzie są śruby i jak to wygląda, chce jeszcze to odkręcić i ewentualnie zaślepić na próbę wężyk od przepustnicy. Mam dojście tylko od góry... :/ Wyczytałem gdzieś że tam też jest elektrozawór.

Ma ktoś pojęcie jak sprawdzić czy poprawnie działa elektrozawór na odmie i w tym filtrze par paliwa?

Czy lewe powietrze może spowodować że auto spadnie z obrotów i zgaśnie?

-- 21 sierpnia 2013, 15:37 --

haito, zrób tak... wczoraj to u siebie zaobserwowałem i jest lepiej... Przed adaptacją trzeba wyzerować nastawy wyuczone... na kanale 0 dać wartość 0... Po tym miałem inne wartości w polach u EGR'a, a wcześniej jak robiłem nastawy te wartości się nie zmieniały... Pewnie teraz zmieniły się wartości otwarcia i zamknięcia...

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 22 sierpnia 2013, 09:24
przez marcin7x5
Dla silnika AUS jest tow grupie wskazan nr 70
Warunki:
silnik pracuje na biegu jałowym
temp płynu min 80 st
komputer w trybie nastawy podstawowe grupa 70
I tak: w 1 polu podczas diagnozy musi się zmieniać wskazanie od 13 do 25% o około 6%
w polu 4 musi byc napisane TEV OK
w polu 3 musi być wartośc podciśnienia od 240 do 420 mbar

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 22 sierpnia 2013, 16:14
przez haito
Niebawem zakupie interfejs VAG wówczas to wszystko sprawdzę. Mój silnik jest BCB.

Natomiast dalej potwierdzam, że obroty nie falują, zaślepiony i podłączony EGR, świecący się CHECK

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 27 sierpnia 2013, 12:00
przez sieran
Czy ktoś jeździł jakiś czas z odpiętym zaworem EGR w silniku BCB?

Re: Falujące obroty 1.6 16V - Różne przyczyny

PostNapisane: 9 marca 2014, 01:14
przez Olonor
ok Chłopaki i mnie dopadło
silnik AZD... 500-800... az światła przygasają
od czego zacząć sprawdzanie? bo na angielskich forach wyczytałem że może to być wypadanie zapłonu bo lubią się cewki walić (z autem dostałem 6 w gratisie)
i jeszcze pisali ze jak zmienili korpus przepustnicy to ustało a znowusz mam sporo kompli z 1.8T i oni mówią że przepływka jak padnie to tez mogą falować
oo czego zacząć?
- czyścic EGR?
- Czyścić przepustnice? tylko nie mam jak zrobić adaptacji :( a w okolicy nikogo z VAGiem ma może ktoś Full PL ? to moze kabel uda mi się skołować