Strona 1 z 1
[PB+LPG] Wyapadanie zaplonu - cylinder 4

Napisane:
21 października 2013, 15:37
przez semper fidelis
Witam,
Mam mały problem z moim Leonem 1.6 16V. Otatnio zdazyla mi sie przerwa w pracy cylindra 4, nastepnego dnia przestal dzialac calkowicie (auto drgalo i mulilo). Pojechalem wiec do mechanika ktory wymienil swiece na nowe i kable.
Problem znow sie pojawil... padlo teraz na cewke, jednak teraz najpierw zamienilismy kable na cewce 1 cylindra z 4 (daja iskre w jednym momencie) zeby upewnic sie ze to cewka, jednak dzis problem pojawil sie dalej na cylindrze 4! Czyli cewka wyadaje sie ok.
Dodam ze dzieje sie tak na zimnym silniku wrzucam 3 czy 4 bieg i jak wcisne gaz do oporu bedzie go dusic i w koncu pada spalanie w 4 cylindrze.
Mam tez blad katalizatora - pozizej progu wydajnosci.
Auto ma zamontowany gaz.
Powiedzcie czy to moze mieszanka zbyt uboga lub zbyt bogata w paliwo i nie dopala sie tak jak powinna?
Co powinienem teraz sprawdzic? Jakie rady?
Re: Wyapadanie zaplonu - cylinder 4

Napisane:
21 października 2013, 16:27
przez Peter007
semper fidelis napisał(a):Jakie rady?
Jedna. Przeczytać istniejący już temat o pracy na trzech garach. Tam jest podanych kilka przypadków
Re: Wyapadanie zaplonu - cylinder 4

Napisane:
21 października 2013, 17:29
przez semper fidelis
Przeczytałem:
viewtopic.php?f=44&t=39126&p=488912&hilit=jeden+cylinder#p488912viewtopic.php?f=44&t=32716&p=429957&hilit=jeden+cylinder#p429957viewtopic.php?f=44&t=27523&p=371152&hilit=jeden+cylinder#p371152Widze rozne mozliwosci i rozne objawy, jednym po rozgrzaniu silnika mi na odwrot.
Z tego co wyczytalem przy migajacym "check enginge" jest brak iskry, czyli cisnienie nie ma znaczenia skoro i tak nie ma iskry?
Czyli zostaje mi sam sterownik jak w Twoim przypadku?
Re: Wyapadanie zaplonu - cylinder 4

Napisane:
21 października 2013, 17:49
przez Peter007
Skoro problem pojawia się i znika to może też być kabel uwalony i raz styka raz nie. Dobry mechanik poleci po kablach za 50-100 zł.
Re: Wyapadanie zaplonu - cylinder 4

Napisane:
21 października 2013, 17:59
przez semper fidelis
Peter bo chyba nie czytales mojego postu.
Swiece i kable zaplonowe zamienione. Przed wymiana cewki poprosilem o podmiane.
Miejsce na cewce idace do cylindra 4 zostalo podpiete co cylindra 1. Wiec jezeli winne bylyby kable, sterownik powinno pojsc brak iskry na cylindrze 1 teraz. A jest dalej na 4... do ktorego podlaczone jest miejsce z cewki ktore powinno isc na cylinder 1 ktory palil ok.
Wiec chyba migajacy check nie oznacza tylko braku iskry bo iskra raczej tam jest... problem bedzie tkwil w samym cylidrze. Probuje sie rozeznac zanim mechanik nie powymienia mi pol rzeczy za niewiadomo ile i jeszcze niepotrzebnie...
Re: Wyapadanie zaplonu - cylinder 4

Napisane:
21 października 2013, 18:02
przez Peter007
Nie piszę o kablach zapłonowych tylko o idących od sterownika
Re: Wyapadanie zaplonu - cylinder 4

Napisane:
21 października 2013, 18:21
przez semper fidelis
Ja tez pisze o kablach od sterownika...chyba ze nie mowisz o sterowaniu iskra. Z tego co mi mechanik powiedzial iskra na 2 cylidrach jest w tym samym czasie (mam 1 cewke nie 4). Wiec wina sterownika czy kabli od sterownia byloby nie podawanie iskry na 2 cylidry naraz...nie mam racji?
Chyba ze mowisz o starowaniu wtryskami? Co nie wyjasnia bledu vaga brak iskry.
Re: Wyapadanie zaplonu - cylinder 4

Napisane:
21 października 2013, 19:05
przez hornet15re1
jeśli sprawdziłeś już te rzeczy to pozostaje tylko jedna diagnoza....a mianowicie jest to wina sterownika LPG, nawalił w nim moduł odpowiadający za sterowanie wtryskiem paliwa,mimo ze przełączysz na benzyne to i tak sterownik LPG przepuszcza przez siebie sygnał na wtrysk i nie podaje benzyny i masz wypadający zapłon,a sterownik czym bardziej goracy to problem sie nasila,powiedz mechanikowy by rozdział kabel od 4 wtrysku i puscił bezpośrednio omijając sterownik LPG i przewieź sie na benzynie i bedziesz wiedział czy to jest wina,albo jedz do gazownika niech podepnie inny sterownik gazu i sie przewieś wtedy,a może tez byc winna okablowania wtrysków(luty tam gdzie przecięty jest kabel wtrysku dla LPG)
Re: Wyapadanie zaplonu - cylinder 4

Napisane:
21 października 2013, 19:09
przez Peter007
Miałem na myśli generalnie sterownik silnika w podszybiu
Re: Wyapadanie zaplonu - cylinder 4

Napisane:
21 października 2013, 19:21
przez semper fidelis
Ok dzieki Peter007, hornet15re1
Widze ze bedzie dluga droga jak tu jeszcze sterownik LPG wchodzi w gre... problem w tym ze ten zaplon mi raz wypada raz nie ciezko go wyczuc, wiem ze jak depne gaz to zaczyna go dusic a potem albo wypada albo ja popuszcze i spokojnie pojade a na cieplym to juz smiga...
Jak sie czegos dowiem ciekawego od mechanika dam znac.
Re: Wyapadanie zaplonu - cylinder 4

Napisane:
30 października 2013, 20:30
przez Marcadir
U mnie miałem to samo, na początku raz na jakiś czas, a potem dość często, aż w końcu całkowicie padło... winowajcą była cewka, która padła, a po niej od razu druga z 1 cylindra, więc się wkurzyłem i 4 nowe sztuki Beru zapodałem i od roku problemu brak... Też mam LPG i na początku problem pojawiał się tylko na LPG, ale w niedługim czasie na jeździe na benzynie to samo...
1,6 16V przynajmniej BCB ma to do siebie że cewka jest bezpośrednio na świecy, więc przynajmniej kable wysokiego napięcia można wykluczyć, bo po prostu ich nie ma
Nie wiem jaki masz przebieg, ale u mnie oryginalne cewki padły przy niecałych 160 tys. km przebiegu.
Re: Wyapadanie zaplonu - cylinder 4

Napisane:
4 listopada 2013, 20:16
przez semper fidelis
Ok, spoko tylko ze ja mam AUS i mam jedna cewke i 4 kable WN.
Mam pytanie bo cos mi teraz poswitalo...
Pisalem na poczatku ze wypada mi cylinder 4 oraz ze pomimo ze podlaczylem na cewce cylinder 1 do miejsa 4 i cylinder 4 to miejsa 1 na cewce wciaz wypada mi 4 cylinder wiec wykluczylem cewke... ale czy komputer nie bierze sobie danych o tym gdzie braklo iskry z CEWKI???
Czyli pomimo tego ze pokazuje blad Missfire na cylindrze 4 to chodzi o miejsce w cewce i niczego nie dowiodlem???
Re: Wyapadanie zaplonu - cylinder 4

Napisane:
5 listopada 2013, 14:22
przez marcin7x5
Komp to raczej bierze info z czujnika spalania stukowego. Wie jaki jest kąt opóżnienia zapłonu w danym cylindrze i wtedy raczej dostaje impuls o tzw wypadaniu zapłonu. Proponuję sprawdzic ci kompresję na tym 4 cylindrze. Byc może zarzuca ci świecę olejem ale tez może zawór sie podwieszać.
Re: Wyapadanie zaplonu - cylinder 4

Napisane:
5 listopada 2013, 17:10
przez semper fidelis
Raczej mowisz czy jestes pewien na 100%?
Sprawdzalem swiece, odlaczylem kabel zapalilem auto na chwile swieca suchutka wiec pierscienie wydaja sie byc ok. Kompresje sprawdze jutro na wszystkich cylindrach.
Zawor tez bym wykluczyl - problem pojawia sie i na LPG i na benzynie.
Re: Wyapadanie zaplonu - cylinder 4

Napisane:
20 listopada 2013, 08:25
przez agrala
Czujnik spalania stukowego nie ma nic do wypadania zaplonow. ECU rozpoznaje wypadanie zaplonow za pomocą pomiaru czasu pomiędzy zaplonami. Brak zapłonu - dluzszy czas obrotu walu.
Czemu wykluczasz zawor? Jest to bradzo czesta usterka. Zazwyczaj wypalają się zawory i nie trzymają w wyniku czego spada sprawność cylindra, zwieksza się czas obrotu w porównaniu do innych cylinfrow i wtedy mamy blad o wypadaniu zapłonu. ECU potrafi nawet odciąć sterowanie wtrysku na cylindrze gdzie jest wypadanie zpalonu by do katalizatora nie dostawala się niespalona mieszanka.
Zacznij od pomiaru kompresji, można tez podac sprężone powietrza na cylinder w którym jest wypadanie zaplonow i w ten sposób zdiagnozować czy to wina zaworow ssących czy wydechowych.
Problem może być tez w wadliwym wtryskiwacu i można przelozyc je ze sobą miejscami by sprawdzić czy to wina wtryskiwacza.
Re: Wyapadanie zaplonu - cylinder 4

Napisane:
5 grudnia 2013, 10:24
przez gregor10
zmierzyć kompresje + zrobić komplet logów dynamcznych na benzynie.