Strona 1 z 1

BlowOff rzyga olejem (+ubytki oleju)

PostNapisane: 12 grudnia 2013, 15:57
przez Dawid2
Witam

Niedawno kupiłem Leona CupręR 1M. Ok, fajnie się jeździ, ale trafiłem na duży problem, a mianowicie ubytki oleju. Co ciekawe samochód w ogóle nie kopci (ani na biało, ani na niebiesko). Jedynym objawem jest rzygający olejem blow off. Sprzęt to "gfb stealth fx". Dolot do turbiny jest wyraźnie zalany olejem.

Czy to przez zawór ? Czytałem, że silniki 1.8T nie lubią blowoffa. A może turbo się kończy ? Dodam jeszcze, że przy dodawaniu gazu słychać leciutki świst turbo.

Wiem, że na forum nie ma wróżek, ale chciałbym usłyszeć Wasze opinie gdzie mógłbym zacząć szukać.

Pozdrawiam
Dawid.

Re: BlowOff rzyga olejem (+ubytki oleju)

PostNapisane: 12 grudnia 2013, 21:03
przez adii100
Odma lub turbo

Re: BlowOff rzyga olejem (+ubytki oleju)

PostNapisane: 12 grudnia 2013, 21:05
przez Dawid2
Turbo rozumiem, ale co będzie dalszą przyczyną, jeżeli to odma? Uszczelniacze zaworowe ?

Re: BlowOff rzyga olejem (+ubytki oleju)

PostNapisane: 12 grudnia 2013, 23:05
przez hornet15re1
Albo zużyte pierścienie tłokowe i olej wydmuchuje odma,albo padnięta turbina rzyga olejem(to jest bardziej prawdopodobne),pierscienie mozesz sprawdzic,zdejmij korek oleju na pracujacym silniku i powachaj co sie z niego wydostaje,jesli ten dym bedzie miał zapach spalin i osadzona na korku bedzie sadza to silnik juz u kresu życia swego jest

Re: BlowOff rzyga olejem (+ubytki oleju)

PostNapisane: 13 grudnia 2013, 08:17
przez Dawid2
Test z odkręconym korkiem przeprowadzałem. Korek jest czyściutki, a z otworu nie wydobywają się spaliny, więc to chyba turbo.

Re: BlowOff rzyga olejem (+ubytki oleju)

PostNapisane: 13 grudnia 2013, 12:11
przez hornet15re1
Wiec czeka Cie spory wydatek,bo turbo k04 to drogi gips...raczej odradzałbym regeneracje,tylko kupno dobrej i sprawdzonej(luzy) używki,tania nie bedzie,ale to najlepsze wyjscie.

Re: BlowOff rzyga olejem (+ubytki oleju)

PostNapisane: 14 grudnia 2013, 01:54
przez Dawid2
Dlaczego odradzasz regenerację ?

Re: BlowOff rzyga olejem (+ubytki oleju)

PostNapisane: 14 grudnia 2013, 07:01
przez dovii
Dawid2 napisał(a):Dlaczego odradzasz regenerację ?


bo mało kto potrafi dobrze zregenerować :) tak żeby wstawała w odpowiednim momencie itd..

Re: BlowOff rzyga olejem (+ubytki oleju)

PostNapisane: 14 grudnia 2013, 11:59
przez Dawid2
A jaki jest koszt używanej turbiny k04 ? 3000? Mniej, więcej niż ta kwota ?

Re: BlowOff rzyga olejem (+ubytki oleju)

PostNapisane: 19 grudnia 2013, 23:22
przez gregor10
mieliście jakieś złe doświadczenia z regeneracją , ja mam gości co regenerują tak k03s/k04 ze np moja k03s seria dmucha 2bary, a k04 hybryda 1bar 2500 dmucha, 1.5bara @2700rpm - trzeba wiedzieć tylko do których drzwi zapukać :)
ja polecam tylko regeneracje , z turbiny zostanie tylko obudowa i kora, reszta nówka.
Pozdr

Re: BlowOff rzyga olejem (+ubytki oleju)

PostNapisane: 20 grudnia 2013, 10:42
przez matys-90
Wyczyść dolot, odpenij od niego odmę i wstaw ori DV.
Zaobserwuj co się będzie działo.
Wysyłanie kogoś od razu na wymianę turbiny bo w dolocie jest trochę oleju to kpina. Poza tym możesz zrobić logi żeby ocenić stan samej sprężarki.
Miałem Cupre, testowałem blow off'y, miałem lekko usyfiony dolot... też słyszałem mądrości, że turbo już się rozsypało.
Proponuję zrobić to co napisałem w pierwszym zdaniu bo kosztować będzie tyle co 2 godziny Twojej roboty, węże i opaski do przerobienia odmy natomiast turbo będzie kosztowało kilka złotych ;)

Re: BlowOff rzyga olejem (+ubytki oleju)

PostNapisane: 21 grudnia 2013, 18:14
przez Dawid2
matys-90 napisał(a):Wyczyść dolot, odpenij od niego odmę i wstaw ori DV.
Zaobserwuj co się będzie działo.
Wysyłanie kogoś od razu na wymianę turbiny bo w dolocie jest trochę oleju to kpina. Poza tym możesz zrobić logi żeby ocenić stan samej sprężarki.
Miałem Cupre, testowałem blow off'y, miałem lekko usyfiony dolot... też słyszałem mądrości, że turbo już się rozsypało.
Proponuję zrobić to co napisałem w pierwszym zdaniu bo kosztować będzie tyle co 2 godziny Twojej roboty, węże i opaski do przerobienia odmy natomiast turbo będzie kosztowało kilka złotych ;)


Wiesz, tutaj nie chodzi o to, ze w dolocie jest trochę oleju. Najbardziej chodzi o to, że sam olej znika w zastraszającym tempie, a nie wygląda na to, aby sam Blowoff wyrzygiwał aż tyle. Durgi problem to to, że nie mam oryginalnego DV. Ogólnie dzięki za pomoc, bo widzę, ze ogarniasz temat.

Jutro postaram się zrobić zdjęcia pokazujące ile oleju jest w wężach turbiny.