Strona 1 z 1

Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 26 lipca 2014, 19:32
przez pietrek86
Witam
Mam nietypowy problem posiadam Leona 1.6 16v 105 koni BCB i mam problem z obrotami i wypadaniem zapłonu.
Mianowicie silnik pracuję ładnie i równo gdy jest zimny jednak gdy dostanie temperatury zaczyna chodzić na 3 cylindry.
Wtryski i cewki sprawdziłem dodatkowo wymieniłem czujnik położenia wału i wałka rozrządu jednak to też nie pomogło.

Z góry dziękuje za pomoc co to może być bo zaczyna mi brakować pomysłów co do tego problemu

Re: Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 26 lipca 2014, 20:43
przez adasbb
Przyczyn wiele, LPG masz? Mi na postoju wypadanie zapłonu (takie wrażenie) robił EGR. Po czyszczeniu, adaptacji pomogło. Przepustnice też przy okazji wyczyściłem. Czy przy wypadaniu zapłonu CHECK ENGINE świeci? Podpinałeś się pod kompa?

Re: Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 26 lipca 2014, 22:21
przez pietrek86
Nie gazu nie posiadam dodam jeszcze że silnikowi zaczyna się tak dziać jak postoi chwilę na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku zaczyna pracować nie równo.
Co do błędu wyrzuca mi błąd 16685 sprawdzałem błędy polskim vagiem 2.5.
Co do kontrolki silnika na początku miga i po kilku sekundach świeci się na stałe po ostygnięciu i skasowaniu błędy silnik chodzi jak należy dopóki znów nie złapie swojej temperatury.
Powoli już zaczynam rozkładać ręce ponieważ zaczyna brakować mi już pomysłów


Tak z ciekawości zapłon też ci samochód gubił przy egr ?? i czy łatwo idzie odkręcić te śruby przy nim bo z tego co patrzyłem są dosyć skorodowane

Re: Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 27 lipca 2014, 13:18
przez adasbb
Kolego, błąd to brak zapłonu na cylindrze, wina najczęściej leży po stronie cewki zapłonowej.

Z ciekawości jak sprawdzałeś cewkę?

W przypadku braku zapłonu na cylindrze po rozgrzaniu może być:

- uszkodzona cewka zapłonowa (praktycznie 99% przypadków)
- uszkodzona świeca zapłonowa
- uszkodzony wtryskiwacz paliwa
- brak kompresji na cylindrze.
- uszkodzona wiązka od cewki bądź wtryskiwacza
- uszkodzony ECU.

Obstawiam cewkę :) Zamień miejscami cewkę, o jak błąd wyskoczy to sprawdź go VCDSem, wtedy będziesz wiedział czy to aby na 100% cewka bo Ci powie na którym gubi zapłon.

Za forum elektrony znalazłem podobny przypadek (fakt, silnik 1.2 ale podobny), że tracił się zapłon na wolnych obrotach po rozgrzaniu, okazało się że kompresja na cylindrze za słaba. Także jeśli wszystko posprawdzałeś, pojedź do mechanika, niech Ci sprawdzi dla pewności kompresje na cylindrach.

A co się tyczy EGR, to mi telepało silnikiem na wolnych obrotach, skakały obroty w przedziale 650-800 obr./min. Jak odkręcałem EGR to śruby najpierw spryskałem WD40, poczekałem chwile i łatwo dały się odkręcić mimo, że były skorodowane. Większym problemem było przesunięcie rurki łączącej EGR z kolektorem dolotowym, bo pole manewru słabe, a akurat wczoraj czyściłem EGRa i przez zabawę z rurką wybiłem sobie palec :D

Daj znać czy udało Ci się zlokalizować przyczynę usterki.

Re: Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 27 lipca 2014, 18:38
przez pietrek86
Cewki sprawdzałem wkładając w nie świece i patrzyłem czy jest iskra i zamieniałem później miejscami z wtryskami robiłem podobnie więc raczej to bym wykluczył. Spróbuje jeszcze na kompie zainstalować vcds i zobaczyć o ile uda mi się zainstalować. Co do EGRu rozbiorę to wszystko jak wrócę bo jutro lecę do zakopca i wracam w sobotę wieczorem. Mam nadzieję że dojadę :) bez większych kwiatów bo dzieje się tak jak postoi dłuższą chwilę na wolnych obrotach.

-- 27 lipca 2014, 18:38 --

Po powrocie podjadę do znajomego mechanika jeszcze na sprawdzenie ciśnienia na garach jeżeli będzie słabe szykuję się grubsza robota niestety :-|

Re: Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 28 lipca 2014, 20:03
przez Marcadir
Czyli nie sprawdzałeś... zrób jak adasbb sugeruje...
Miałem ten sam problem, po wymianie miejscami problem pojawił się na innym, to wymieniłem cewkę i problem zniknął... niedługo bo jakiś tydzień później padła mi druga, więc od razu wymieniłem komplet a te dwie jeszcze sprawne poszły na półkę :-)
Koszt cewki ok. 120-130 zł

Re: Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 28 lipca 2014, 20:55
przez pietrek86
Zamierzam kupić brakujące 3 nowe pierwszą zakupiłem boscha jakiś miesiąc temu.
Myślę jeszcze nad zakupem Vaga ale tego typu
http://allegro.pl/nowy-vag-v-scan-5053- ... 12791.html

Cewki zamieniałem miejscami ale błąd wyskakuję cały czas w tym samym miejscu błędy sprawdzałem Polskiem Vagiem 2.5 czytałem jeszcze gdzieś że ktoś miał nieszczelną odmę i też mu zapłon wypadał

DZIŚ ZAUWAŻYŁEM ŻE JEŻELI KLIMA JEST WŁĄCZONA ZAPŁON NIE WYPADA być może dlatego że są większe obroty ???

Brakuję mi już kompletnie pomysłów
Być może program który mam nie wyświetla wszystkich błędów

Re: Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 28 lipca 2014, 21:05
przez adasbb
Sprawdzales tą kompresje na cylindrach? Nieszczelnosc w dolocie charakteryzowala by sie zla praca silnika nie tylko na wolnych obrotach. Sprawdz kompresje i daj znac. Bedziemy myslec dalej jak to nie kompresja :)

Re: Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 29 lipca 2014, 15:49
przez pietrek86
Postaram się to zrobić po powrocie z Gór :) nie ma przyrządu do sprawdzania kompresji na cylindrach ale co wymyślę no chyba że zamówię jak mnie bulwers złapie :) Bo mam jeszcze Golfa IV 1.4 16v i kto wie co za kwiatki w tamtym wyjdą to że wcina olej to idzie przywyknąć :)

Re: Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 31 lipca 2014, 16:33
przez Marcadir
Kompresja raczej będzie w normie, sprawdź wtyczkę i przewód, w tym upatrywałbym problemu.

Re: Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 19:59
przez pietrek86
Zamówiłem wczoraj nowe 3 cewki do kompletu plus zawór egr nowy oryginalny bo z tego co zauważyłem zawór u mnie już był wymieniany wcześniej ale na jakiś zamiennik jest cały pordzewiały i nowością nie wali więc jego poprawne działanie też jest pod wielkim znakiem zapytania.
Więc po powrocie wymieniam cewki na nowe plus egr do tego adaptację i zobaczymy mam nadzieje że to to będzie :-|

-- 2 sierpnia 2014, 19:59 --

A więc tak :)
Dziś zostały wymienione pozostałe cewki plus adaptacja przepustnicy jak na razie zapłon nie wypada chodź silnik ma jeszcze delikatne gibnięcia na razy podejrzewam tu już EGR i tu moje pytanie jakie powinien mieć prawidłowe odczyty sprawnie działający EGR ??

Druga sprawa która wyszła po prześwietleniu, ładowanie z alternatora mam 13,5v po włączeniu wentylatora chłodnicy spada do 13,2v więc alternator do wymiany bo w tym przypadku regulator napięcia raczej nic nie pomoże :-| więc kolejny wydatek

Re: Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 06:30
przez adasbb
Ojjj nie wiem jakie parametry pracy ma mieć EGR, u mnie podczas pracy na kanale 74 w VCDS w Engine parametry nie wiele się zmieniają. W przypadku mojego EGRa również były lekkie "szkubnięcia" na biegu jałowym i miał tendencję do gaśnięcia.

Wykręciłem EGRa (trochu zabawy było), wypłukałem w benzynie, wyczyściłem ile się dało pędzelkiem, potem rozgrzałem autko tak do 40-50 stopni i w VCDS na kanale 74 dałem na wyłączonym silniku Switch to basic settings, adaptacja przebiegła poprawnie i do dzisiaj spokój. Przy okazji również robiłem przepustnice (czyszczenie + adaptacja).

Re: Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 08:57
przez pietrek86
Co do Egr-u boję się tylko tych zardzewiałych nakrętek dziś spryskam wszystko WD-40 kilka razy i jutro najwyżej zrobię próbę. Nowy zawór egr jest już w drodze więc stary rak czy siak wyleci bo z tego co zauważyłem był to zamiennik.
Myślę jeszcze tylko nad alternatorem czy dać go do regeneracji czy nie bawić się i kupić od razu po regeneracji bo ładowanie jest po bandzie

Re: Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 11:09
przez adasbb
No to jak zamiennik, to faktycznie, może dogorywać, z resztą wszędzie piszą, żeby kupować tylko oryginał z Pierburga. Swoją drogą nieźle inwestujesz w auto co się chwali bo potem warto od takiej osoby jak Ty autko odkupić :)

Re: Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 16:00
przez pietrek86
Hehehe nie po prostu nie lubie jak mi sie po kolei krzaczy wszystko :) a tak po kolei przejzy sie wszystko i bedzie chodz troche spokoju na jakis czas zawsze tak robie druga sprawa przebieg tez robi swoje a 193 TYS wlasnie weszlo wiec trzeba mu wybaczyc :)

Re: Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 20:33
przez Axee
pietrek86, jak urwiesz szpilke od egra, to nie ma tragedii, odkreca sie wtedy lacznik pod egrem - alu kolanko od bloku i na stole mozna gwint odzyskac. Po wymianie egra konieczna jest jego adaptacja: silnik zasadniczo zimny, nastawy podstawowe kanal 74. EGR bardziej wplywa na wahania wolnych obrotow, niz na wypadanie zaplonow.

Re: Po rozgrzaniu gubi zapłon na pierwym cylindrze

PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 21:05
przez pietrek86
Właśnie zauważyłem że ma wahnięcia na wolnych obrotach ma delikatne szarpnięcia. Co do wskazówek z adaptacją z góry dziękuje na pewno się przydadzą. Dziś gwinty od EGR spryskałem odrdzewiaczem przez noc powinno się wszystko przeżreć jutro jeszcze raz spryskam i powinno być ok.
Co do wypadania zapłonu problem ustał po wymianie cewek i adaptacji przepustnicy druga sprawa słabe ładowanie alternatora co też według mnie wpływa na sporo czynników odpowiadających za prawidłową prace podzespołów.