Strona 1 z 1
alternator ładuje 13,8V

Napisane:
8 marca 2015, 17:08
przez 8rafal4
witajcie!
na kompie wyskoczył błąd 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage Too Low P1602 - 35-10 .Sprawdzilem czy alternator dobrze laduje pokazywal 13,8 z radiem,klima,swiatla itp.po wylaczeniu odbiornikow 13,9.co moze byc przyczyna i jak sprawdzic czy to altek albo regulator napiecia?czy cos jeszcze moze byc przyczyna?
pozdrawiam
Re: alternator ładuje 13,8V

Napisane:
9 marca 2015, 08:04
przez Szymko
Teoretycznie 13,8 pod obciążeniem (włączone radio, nawiew na 4, światła mijania i długie, podgrzewanie tylnej szyby) to jeszcze dopuszczalna wartość.
Pomiarów dokonywałeś zaraz po odpaleniu zimnego silnika czy po trasie? Na początku napięcie ładowanie jest wyższe, jak alternator się "rozgrzeje" to może byś niższe. Sprawdź jeszcze czy jest różnica między napięciem na alternatorze i na klemach bo może gdzieś po drodze ginie prąd.
Re: alternator ładuje 13,8V

Napisane:
11 marca 2015, 10:03
przez 8rafal4
witam!auto bylo nagrzane do 90 c.swiatla mijania byly wlaczone,nawiew i grajek.mierzylem na klemach napiecie.sprawdze jutro napiecie na altku.
Re: alternator ładuje 13,8V

Napisane:
11 marca 2015, 12:24
przez Szymko
To jak byś włączył długie i podgrzewanie tylnej szyby to by spadło pewnie koło 13. U siebie mam podobnie na niskich obrotach, po podniesieniu obrotów wzrasta do około 13,8. Regulator napięcia wymieniony. Prawdopodobnie uzwojenie w alternatorze do wymiany.
Re: alternator ładuje 13,8V

Napisane:
11 marca 2015, 13:33
przez Tuchola_BDG
Z tego co ja słyszałem jak jeszcze miałem Punto 1 (ale nie weryfikowałem) to na biegu jałowym przy dużym poborze energi (np. max nawiew + ogrzewanie szyby + inne prądożerne odbiorniki) to napięcie ładowania może spaść poniżej 13.8V, i szczerze mówiąc u siebie tak właśnie mam w Leonie. Nie pamiętam o ile dokładnie ale spada poniżej 13.8V, jak dodam obrotów to ładowanie jest powyżej 14V, jak dobrze pamiętam to coś koło 14,2-14,3V, przy standardowym obciążeniu, tj. światła mijania, radio i nawiew na AUTO ładowanie jest troszkę ponad 14V, w sumie podczas zakupu akumulatora to facet sprawdzał mi ładowanie właśnie podczas standardowego obciążenia. Wydaje mi się, że tak może być, ponieważ alternator też potrzebuje odpowiednich obrotów do pracy, a w benzynie na jałowym mamy 650 obrotów, a przynajmniej ja tak mam w 1.6

Re: alternator ładuje 13,8V

Napisane:
12 marca 2015, 12:18
przez 8rafal4
ale jak bylo by ladowanie w normie to blad na kompie by nie wyskakiwal.czyli by na bank sprawdzic co jest grane to wyciagnac i do sprawdzenia dac alternator?
Re: alternator ładuje 13,8V

Napisane:
15 marca 2015, 18:41
przez saper1988
Witam miałem taką sytuację u siebie też postawiłem na regulator napięcia ale po wymianie na nowy dalej to samo stwierdzilem że alternator do wymiany ale coś mnie tknelo i sprawdziłem prąd na wyjściu z altka i tam 14,5 sprawdzam na końcu kabla a tam 13.8 okazało się że końcówka na kablu nie łączyła co powodowało spadek napięcia i grzanie się kabla sprawdź kable
Re: alternator ładuje 13,8V

Napisane:
15 marca 2015, 21:35
przez slawek_86
Ja na biegu jałowym przy włączonych światłach mijania mam ok. 13.8V, po dodaniu gazu wzrasta o ok. 0,2V. Takie napięcie mam od 4 lat i żadnych tego typu błędów. Napięcie badane na klemach aku.
Re: alternator ładuje 13,8V

Napisane:
10 września 2015, 11:42
przez karolsiny
Zmierzyc ladowanie na alternatorze (plus sruba altka, minus obudowa), jesli ladowanie bedzie ponizej 14V sprawdzic polaczenie alternator - akumulator gdyz moga byc spadki napiec np. jesli zasniedziala jest klema akumulatora albo niedokrecony plus, ewentualnie slaba bateria miernika. Na wylaczonych odbiornikach (radio, swiatla itp.) napiecie powyzej 14V powinno byc.
Re: alternator ładuje 13,8V

Napisane:
11 września 2015, 11:58
przez ciagus
W moim Leonie miałem taki przypadek że przy wyłączonych odbiornikach miałem napięcie na aku 13.8V a po włączeniu świateł i klimy spadało do 13,2V.W tym samym czasie na zacisku alternatora było 14,1V.Okazało się że nie łączył dobrze kabel przy bezpiecznikach nad akumulatorem.Po przeczyszczeniu styków i dokręceniu miejsca styku napięcie wróciło do prawidłowej wartości.Przy wyłączonych odbiornikach jest 14.4V, natomiast po włączeniu świateł itd. na jałowych obrotach jest 14,1V.