ale bez przesady zeby gowniane 1.6 palilo 11-12
ale ostra słowa nie wydaje mi sie zeby nasze 1,6 byly gowniane sa jakie sa i tyle, a palic beda wiadomo ze technologia wykonania silnika do najnowszych nie nalezy w koncu to tylko stary 1,6 z głowicą 16 zaworową więc ani cudownych osiagów ani mega ekonamicznej jazdy nie bedzie-> jeszcze jedna sprawa producenci na dzien dzisiejszy w modyfikowanie benzyn specjalnie sie nie bawia, wiadomo na topie sa wszystkie pochodne diesla... FSI tez zadna rewelacja nie jest.
Silnik
Pojemność, l/cm3
1,6/1598
Średnica cylindra/skok tłoka, mm
76,5/86,9
Moc max., kW (KM) przy obr./min.
85 (115)/6000
Max. moment obr., Nm przy obr./min
155/4000
Przygotowanie mieszanki
bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Oczyszczanie spalin
katalizator trzyfunkcyjny z sondą Lambda
Skrzynia biegów, seryjnie
manualna, 6-biegowa
Alternator
110
Akumulator/pojemność A(Ah)
220 (44)
Osiągi
Prędkość maksymalna, km/h
192
Przyspieszenie (sek.), 0-80/0-100 km/h
7,0 / 10,8
Zużycie paliwa
Zużycie paliwa w l/100 km cykl miejski
8,5 - 8,9
Zużycie paliwa w l/100 km poza miastem
5,3 - 5,5
Zużycie paliwa w l/100 km średnio
6,4 - 6,8
średni poziom emisji CO2, g/km
127-214
Na przykładzie silnika 1,6 FSI z Golfa V