Strona 1 z 1
Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
20 stycznia 2016, 22:33
przez Tommek
Witam,
po pół roku od zakupu zacząłem odczuwać spadki mocy w moim Leonie. Czasami auto wgniatało w fotel, a czasami czułem, jakby miał połowę mocy mniej - nie słychać było pracy turbiny. Początkiem listopada auto prawie całkowicie straciło moc i zaczęło pierdzieć (jakby była dziura w wydechu).
Oddałem samochód na diagnostykę samochodową i okazało się, że wyleciał czujnik od EGR. O wcześniejszy spadek mocy, mechanik podejrzewał przepływkę. Na rolkach autko wypluło 203 KM, a po wyczyszczeniu przepływki 210 KM.

Stwierdzono, że silnik jest zdrowy, turbina ładnie pracuje i strata 15 KM to nie aż taki zły spadek jak na auto o przebiegu 220 tyś. km.
Po odbiorze samochodu przejechałem kilka km i przestał mi palić na jeden cylinder - wróciłem i okazało się, że padła cewka i wymieniono również świece. Panowie powiedzieli, że wszystko ma być już ok, ale można pomyśleć o wymianie przepływki.
Wymieniłem przepływkę, na oryginalną BOSCHA i autko zaczęło o wiele lepiej się sprawować, jednak dalej nie wgniata w fotel i mało kiedy słyszę turbinę. Ostatnio na 200 km trasie coś się odblokowało i auto leciało jak szalone po autostradzie (turbinę było słychać i przy zdjęciu nogi z gazu było słychać charakterystyczny dźwięk).
Moja diagnoza to DV lub N75, z podejrzeniem na pierwszy zawór (wydaje mi się, że jest on cały czas otwarty i nie zamyka się).
Poniżej fotka mojego silnika. Z tego co widziałem, to wszystkie wężyki są na oryginalnych zaciskach, więc te zaworki nie były raczej wymieniane. Czy po 220 tyś km. warto je wymienić na nowe bez zastanowienia? Czy najpierw lepiej przeczyścić?
Poniżej fotka mojego silnika. Czy na czerwono jest DV, a na zielono N75?
Co to za zawór zaznaczony na żółto i puszka na niebiesko?

Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
20 stycznia 2016, 22:39
przez glibo
zrob test szczelnosci dolotu i bedzie wiadomo w jakim stanie jest dv a po za tym logi logi logi.
niebieski n249 zolty n112
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
20 stycznia 2016, 22:59
przez Tommek
Mechanik mówił, że wszystko jest szczelne. Coś mówił, że N75 może być do wymiany, ale na kompie nic nie wyszło.
Coś mi się zdaje, że nie zrobili pełnej diagnostyki.
Jeżeli macie na kogoś namiary, kto mógłby mi to zrobić w Krakowie, to proszę o jakiś kontakt. Samemu bez sprzętu tego nie sprawdzę.
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
21 stycznia 2016, 08:25
przez kamil2114
Sprawdź zawór DV, wyciągnij go i dmuchaj we wszystkie otwory czy przepuszcza.
Czerwony - zawór DV
Zielony - zawór N75
Niebieski - zbiornik podciśnienia
Żółty - zawór zwrotny zaworu N249
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
22 stycznia 2016, 10:24
przez Grabarz
zawór dv najlepiej sprawdzić wpychając palcem tłoczek i zaślepiając drugim palcem górny mały króciec. Jak tłoczek opadnie to zawór do wymiany.
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
22 stycznia 2016, 13:00
przez Tooshie
U mnie po takim sprawdzeniu trzyma dobrze, a podczas jazdy i tak puszcza... Wsadziłem DV od RS4 i narazie spokój.
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
22 stycznia 2016, 16:07
przez kamil2114
Też Mi się wydaje że Mi puszcza nowy bo tak "chrobocze"
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
5 lutego 2016, 19:31
przez Tommek
Byłem w kolejnym warsztacie na diagnostyce. Tak jak za pierwszym razem, tak samo i teraz auto nie miało żadnych błędów i wszystko było w porządku, chociaż jak go oddawałem był zamulony. Diagnozowany był następnego dnia. Przed wrzuceniem auta na rolki była jazda próbna i pewnie znowu się wtedy odblokował.
Na nowym wykresie widać, że silnik ma maksymalny moment od 3000 RPM. Mimo, że teraz autko jest odblokowane, to czuć tą różnicę. Czy to może być wina DV? Na kolejnym wykresie widać aktualne doładowanie i katalogowe. Coś jest jednak nie tak wg mnie. N75 jest w porządku, z tego co widzę. Czy po logach można coś więcej stwierdzić?
W warsztacie powiedzieli, że wszystko jest ok i nie ma sensu bawić się w wymianę zaworków, tylko przyjechać jak zacznie się coś dziać. Dolot był sprawdzamy i nie ma żadnych nieszczelności.
Pojeżdżę przez chwilę i jak znowu auto nie będzie miało mocy, to zdemontuję DV i sprawdzę czy działa prawidłowo.
Możecie coś konkretnego mi poradzić?




Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
5 lutego 2016, 19:39
przez glibo
tomek zrob kompletne logi wrzuc na forum i ktos napewno pomoze
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
5 lutego 2016, 20:46
przez kamil2114
1,9 bar? Seryjnie tyle ma pompować? Nie wiecie jak w AMK ile ma pompować?
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
5 lutego 2016, 22:00
przez tracer1
1.9

, chyba 0.9
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
5 lutego 2016, 22:00
przez Grabarz
ja tam widzę 0,9 bara.
te 1900 to jest atmosferyczne około 1 bar + doładowanie 0,9 bara
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
5 lutego 2016, 22:43
przez Marcin_1p
Grabarz napisał(a):ja tam widzę 0,9 bara.
te 1900 to jest atmosferyczne około 1 bar + doładowanie 0,9 bara
Dokładnie tak, poza tym nawet nie trzyma serii na tzw. "odblokowaniu".
Tak jak
glibo napisał, logi...
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
1 lipca 2016, 22:23
przez Tommek
Jest może ktoś z Krakowa/okolic, kto dysponuje sprzętem i umiejętnościami, aby zrobić odpowiednie logi? Albo proszę o kontakt do jakiegoś warsztatu, który mógłby się tego podjąć.
Logi powinny być robione w momencie, kiedy auto jest zamulone?
Marcin_1p ile wynosi seria? 0,8 bara ?
Dzisiaj wyjąłem DV, żeby go przetestować. Przy dmuchaniu do każdego otworu, żaden nie puszcza powietrza. Poniżej jeszcze jeden test z tłoczkiem, który chyba też wyszedł pozytywnie.
https://www.youtube.com/watch?v=QJbBJLfISNUCzy ten dźwięk jaki słychać po zdjęciu palca z małego króćca, to ten sam gdy nagle puszcza się nogę z gazu? Jeżeli tak, to jak autko jest zamulone, to tego dźwięku w ogóle nie słychać. Jeszcze przypomniało mi się, że pod mocnym obciążeniem autko kilka razy się odblokowało.
Brak mocy najbardziej jest odczuwalny w niskim zakresie obrotów i wtedy gdy zaczynam wciskać gaz.
-- 22 czerwca 2016, 21:24 --
Witam, odświeżam temat. W końcu znalazł się forumowicz, który pomógł mi zrobić logi dynamiczne

Wymienię jeszcze kilka niepokojących rzeczy, które zauważyłem:
- silnik łapie "muła" po dłuższej trasie lub gdy często jeżdżę,
- jeżeli nie jeżdżę autem i stoi nieodpalane dłuższy okres (min. 1 tyg.) to przez chwilę czuć poprawę, jednak dalej jest mułowaty,
- przy większych obrotach silnik jest głośniejszy (tak jakby nierówno pracował),
- większe spalanie - około 1-2 l/100km gdy jest mułowaty,
- jak auto dostałe muła to prawie nie słychać turbiny, lub ten dźwięk jest przerywany,
- silnik nie jest elastyczny (momentami się odblokowuje i czuć moc i słychać turbinę).
Przed dzisiejszymi logami autko stało nieruszane jakieś 2 tyg. Od samego początku było mocniejsze niż zwykle. Po zrobieniu logów autko odzyskało całą swoją moc jaką miało.
Poniżej logi:
- przy 3 biegu
http://vaglog.pl/log_267639.html- przy 4 biegu
http://vaglog.pl/log_267640.htmlProszę o pomoc.
-- 1 lipca 2016, 22:23 --
poniżej wklejam dodatkowe logi - autko po 500 km trasie jest znowu zamulone więc pomiar będzie wiarygodniejszy
bieg 3
DYNAMICZNE:
http://vaglog.pl/log_268684.htmlhttp://vaglog.pl/log_268685.htmlhttp://vaglog.pl/log_268686.htmlbieg 4
DYNAMICZNE:
Grupa 001, 003, 004:
http://vaglog.pl/log_268687.htmlGrupa 008, 010, 011:
http://vaglog.pl/log_268688.htmlGrupa 020, 115, 118:
http://vaglog.pl/log_268689.htmlzmierzyłem też mniej więcej elastyczność na 4 biegu od 60-120 i wyszło ok. 9,3 s.
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
2 lipca 2016, 10:53
przez Jacol
Jakie paliwo tankujesz? Na 4 cylindrze masz spalanie stukowe w całym zakresie obrotów, na 2-gim w górnym zakresie. Cewki i świece wymieniane?
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
2 lipca 2016, 11:31
przez Tommek
Najczęściej PB95, raz na jakiś czas PB98.
Świece nowe NGK Laser Platinium.
Jedna cewka ostatnio wymieniana - chwilę po pomiarach na hamowni jedna cewka całkowicie padła. Pozostałe 3 są seryjne.
Jak auto jest zamulone, to jest o wiele głośniejsze i czuć nierówną pracę silnika - na jałowych obrotach silnik bardziej wibruje. Gdy autko się odblokuje to czegoś takiego raczej nie ma.
Może pozostałe cewki są do wymiany?
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
2 lipca 2016, 12:19
przez Jacol
A która cewka wymieniana (licząc od lewej jak stoisz przed maską)? Zalej 98 i zrób wtedy logi, ten silnik jest dostosowany do 98
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
2 lipca 2016, 14:37
przez lukaszlsw
Znając zycie to twoja zadyszka motoru spowodowana jest trybem awaryjnym, tak na szybko to ja w tych logach (dosc cłabo pologowane grupy) to widze że twoje auto to ma przepływ jak w AUQ, cofa zapłon, problem z temp. Szkoda że tak daleko mieszkasz bo bym Ci znalazł w 15min co go boli. Zrób test szczelności na start, i jakie błędy ma sterownik.
-- 2 lip 2016, o 15:37 --
Znając zycie to twoja zadyszka motoru spowodowana jest trybem awaryjnym, tak na szybko to ja w tych logach (dosc cłabo pologowane grupy) to widze że twoje auto to ma przepływ jak w AUQ, cofa zapłon, problem z temp. Szkoda że tak daleko mieszkasz bo bym Ci znalazł w 15min co go boli. Zrób test szczelności na start, i jakie błędy ma sterownik.
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
2 lipca 2016, 22:28
przez Tommek
Jacol pierwsza od lewej (jak stoję przed maską)
lukaszlsw chętnie bym do Ciebie przyjechał, ale ciężko by było robić taką trasę silnikiem w tej kondycji, też nie chce go obciążać, aby nie dostał po tyłku. Chodzi Ci o szczelność dolotu? W dwóch serwisach mi sprawdzali i było ok.
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
3 lipca 2016, 09:56
przez Jacol
Wymień pozostałe cewki bo tylko na 1. cylindrze nie ma stuków a na innych jest.
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
6 lipca 2016, 10:35
przez Grabarz
do AMK i BAM powinno zalewać się tylko PB 98
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
9 lipca 2016, 14:28
przez glibo
wyjmij dolot i sprawdz szczelnosc. nastepnie jak masz mozliwosc podmien cewki i sprawdz kable dochodzace do nich(czy nie ma uszkodzen) i ja bym sprawdzil jeszcze przeplywomierz
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
14 lipca 2016, 18:32
przez Tommek
Jacol miał rację, to była wina cewek.
Szkoda, że nie zdiagnozowały tego dwa konkretne krakowskie warsztaty, twierdząc, że autko ma swoją moc (chyba nie jeździli autem które ma więcej niż 200 KM). Chociaż jeden był bardzo blisko tego, bo hamowali auto i wyszło, że wszystko jest ok, a po odbiorze jak wracałem całkowicie padła mi jedna cewka wywalając checka i wyłączając całkowicie 1 cylinder. Kilka minut po odbiorze znowu oddałem im auto, a oni wymienili jedną cewkę, przejechali się twierdząc że jest ok i do widzenia.
Cewki kupiłem w tygodniu. Przed chwilą zrobiłem test na mieście i auto ciągnie jak zwariowane. Silnik nie hałasuje, reakcja na gaz jest od samego dotknięcia pedału, no i ma moc

Stare cewki musiały po dłuższym postoju "odżywać' a jak zrobiłem dłuższy dystans to wtedy robiły problemy.
glibo dolot mi sprawdzały oba warsztaty, wspominałem też, że przepływka była wymieniana, bo jeden warsztat zdiagnozował, że czasami wywala błędy i czyszczenie nic nie daje.
Grabarz w instrukcji nie znalazłem konkretnie mojego modelu, ale dla Leona 1.8T 20 V 132kW (180 KM) zalecana jest 98 (dopisali, że wartość ta określa odporność na spalanie stukowe). W takim razie czemu na mojej klapce od wlewu paliwa jest napisane 98/95? Było już kilka tematów o tym czy lać 95 czy 98, lecz nic z tego konkretnie nie wynikło i dalej nie jestem przekonany.
-- 10 lipca 2016, 09:11 --
PS. znalazłem na forum klubuTT, że seryjny 1.8T BAM 225 KM był strojony na PB98, więc w takim razie wszystko jasne.
-- 14 lipca 2016, 18:32 --
żeby nie było łatwo, problem nadal istnieje
od wymiany cewek kultura pracy silnika jest o wiele lepsza i auto nie jest takie głośne, ale nadal czasami brakuje mocy. Dzisiaj zrobiłem trasę 250 km, prawie w całości po autostradzie. Od samego początku wszystko elegancko chodziło. Po zjeździe z autostrady jak już jechałem wolniej i chciałem przyśpieszyć pedał był miękki i słychać było syczenie turbiny, jakby powietrze gdzieś uchodziło. Moc może i była ale zero momentu.
Podsumowując: przyciskam pedał gazu do oporu, słyszę głośne syczenie, auto przyśpiesza powoli a od 4 tyś. dostaje kopa. Na autostradzie w sumie nie było to odczuwalne bo jechałem cały czas powyżej 150 km/h, gdzie autko już miało 4 tyś. obr. Wygląda to na jakąś turbodziurę.
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
16 lipca 2016, 10:26
przez glibo
wejdz pod auto i sprawdz czy nie peknieta jest ciepla strona turbo albo gdzies rozszczelniony wydech
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
8 września 2016, 13:27
przez Tommek
glibo czyli trzeba zdjąć dolną osłonę silnika i szukać od spodu? Chodzi o ten fragment od turbiny do wydechu?
-- 26 lipca 2016, 21:48 --
zrobiłem nowe logi.
Może ktoś zauważy coś niepokojącego. Autko prze logowaniem było zamulone. W trakcie logowania odblokowało się, a na samym końcu wszystko działało jak należy.
Logi dynamiczne robione na 3 biegu:
http://vaglog.pl/log_271910.htmlhttp://vaglog.pl/log_271909.htmlhttp://vaglog.pl/log_271908.html-- 8 września 2016, 13:27 --
zbliżam się ku końcowi z tym tematem.
Przyczyną był zużyty zawór N75 założony od nowości (o symbolu 058 906 283F).
Ogólnie były 3 podobne zawory: 058906283C zamiennie na 058906283F zamiennie na 06A906283E.
Najpierw kupiłem nowy zawór o symbolu 058 906 283C, co było błędem. W ogóle
nie współpracuje z silnikiem BAM. Owszem, turbina się załącza, jednak w mniejszym zakresie obrotów i wyraźnie czuć mniejszy moment obrotowy (w wielu sklepach mówili, że wszystkie zawory są zamienne, jednak w tym przypadku dwa pierwsze nie są zamienne wstecz. Znalazłem że różnią się zakresami oporu: 058-906-283-C: 20-30 ohm, 058-906-283-F: 25-35 ohm).
Dzisiaj doszedł do mnie zawór 06A906283E. Po zamontowaniu wszystko wróciło do normy. Autko ładnie się zbiera i czuć moc w pełnym zakresie obrotów.
Pozostaje mi zrobić dłuższą trasę i wtedy ostatecznie się wypowiem.
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
11 września 2016, 09:59
przez glibo
i jak wrocilo wszystko do normy?
a nie sprawdzales po vin jaki powinien byc N75?
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
15 września 2016, 21:52
przez Tommek
Nie znalazłem wcześniej jednoznacznej informacji czy zawór ...C pasuje do 1.8 BAM, a na allegro sprzedawcy twierdzili, że pasuje więc kupiłem.
W Krakowie z tego co się orientuję nie ma teraz ASO, zostały po nim jakiś inne serwisy. Tam nie wyszukiwali zaworu po VINie, tylko od razu podano mi cenę najnowszej wersji, która wynosiła 277 zł netto. W końcu znalazłem zawór ...E po 240 zł brutto, a niepasujący sprzedałem, więc nie jestem stratny.
Tak jak wcześniej pisałem po wymianie zaworu auto jest znacznie mocniejsze. Wczoraj zrobiłem 250 km po autostradzie i przez jakieś 100 km czuć było, że autko jeszcze nie ma pełnej mocy (brak było natychmiastowej reakcji na gaz i dłużej wkręcał się na wyższe obroty, też było słychać pracę zaworu N75 po mocniejszym naciśnięciu gazu, tak jakby ciśnienie gdzieś ulatywało, ogólnie to na początku głośniej pracował). W jednej chwili autko w końcu się odblokowało i leciało jak szalone do końca. Natychmiastowa reakcja na gaz i cichsza praca (spalanie spadło o 0,5 l/100km).
Skoro auto trzyma swoją moc, wydaje mi się, że zacinają się kierownice od turbiny albo sztanga, skoro N75 jest nowe. Co Wy na to? Jeszcze chwilę pojeżdżę i zobaczę czy auto złapie muła. Chyba przydałoby się wyczyścić turbinę. Orientujecie się gdzie i za ile można to zlecić w Krakowie?
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
16 września 2016, 10:29
przez Fawor
Generalnie powinieneś miec pewność kiedy auto jak jedzie i zrobić loga kompletnego zestawu kanałów w jednym i drugim stanie. Chyba dopiero wtedy będzie odpowiednia podstawa do analizowania...podejrzewałbym nieszczelności, ale wypełnienie N75 całkiem spoko. Aczkolwiek u mnie loteryjne osiągi (nie aż takie, że muł i rakieta) faktycznie wynikały z dolotu. Robiłeś jak bozia przykazała ten test szczelności? Najprostszym rozwiązaniem na pewność w tym obszarze byłaby wymiana na FMIC z opaskami tylko na ICku i przyłączach pod maską. Wtedy zostaje Ci jedna na turbinie i koniec. U mnie tez tak jest, że jak słysze świst pod maską to od razu boost gorzej wstaje ale u mnie akurat wiem która to opaska i dlaczego - czekam na trochę wolnego czasu i robie FMIC. Coś czuję, że u Ciebie jest to samo

EDIT: postaram się pamiętać, żeby sprawdzic numer N75 u siebie (wymieniałem na nowy z ASO do BAMa) bo cos mi się wydaje, że on powinien mieć inną literkę niz E...Radson ostatnio zmieniał i wział F, ja chyba tez mam F..
-- 16 wrz 2016, o 11:29 --
EDIT: a polecę to samo, co poleciłem w innym dziale Czesanemu - pojeździj z odpięta przepływką.
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
18 października 2016, 20:07
przez Tommek
Przy tym co się teraz dzieje ciężko trafić mi na taki moment. Bo raz od samego startu wszystko jest ok, a raz po niezłym katowaniu dalej auto się nie zbiera jak powinno. Jeszcze inaczej by to wyglądało, gdybym miał swój kabel i mógł to samemu zrobić, ale nie mam takich warunków.
Test szczelności robiły mi dwa warsztaty w Krakowie, a sam też nie mam warunków, żeby to sprawdzić. Sądzę, że wszystko jest szczelne, skoro czasami jest tak, że podczas przyśpieszania auto nagle mi się odblokowuje.
Przepływkę mam nówkę i nic nie wskazuje na to, że to jej wina.
Ja dalej stawiam na zapieczone łopatki od turbiny, ponieważ autko ma już 240k km i nie wiadomo, czy coś było z nią robione. A to, że czasami jest pełna moc musi świadczyć o tym, że turbina nie padła całkowicie. Jakie są ogólnie objawy zapieczonych łopatek?
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
18 października 2016, 21:49
przez Grabarz
na 200% nie masz zapieczonych łopatek bo to nie TDI i zmiennej geometrii w tych turbinach nie ma
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
20 października 2016, 10:43
przez Fawor
Tommek napisał(a):Przepływkę mam nówkę i nic nie wskazuje na to, że to jej wina.
odpięta przepływka nie diagnozuje tylko przepływki samej w sobie, ale równiez nieszczelności. Uwierz mi, ze tez miałem tak, że auto raz jechało fajnie, a raz wujowo. W seryjnym orurowaniu na dwóch smic jest tyle opasek, że jak raz wszystko rozłożyłem, złozyłem ponownie i odczułem co to znaczy szczelne auto (mega reakcja na gaz, ciąg do samego końca, NIŻSZE spalanie na kompie) to po utracie tego od razu leciałem pod maskę z kluczem 7mką do dokręcania...Jak chcesz to w sobotę jestem w Katowicach. Wpadnij, może coś wymyślimy. Ja mam wreszcie chyba ogarnięty temat szczelności na FMIC to zobaczysz jaka jest różnica między serią, a podstawowym pakietem modów dolot/wydech/program

BTW jesteś nastepnym jegomościem, który robi logi w Cuprze do 5tysięcy...co to jest, diesel?

Nieraz własnie dopiero pod samą odcinką uwidaczniają sie problemy.
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
20 października 2016, 17:46
przez Tommek
ok, jutro sprawdzę ten test z przepływką. W razie czego to masz sprzęt do zrobienia logów?
Drugim razem już logi były robione do ok 6 tyś. obr. ale też chyba nic niepokojącego tam nie wyszło. Szkoda mi po prostu niepotrzebnie kręcić silnik do wysokich obrotów skoro coś jest nie tak. Jak rozleci się turbo to wtedy będzie zabawa.
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
20 października 2016, 22:03
przez Fawor
mam sprzęt. Wiem, że to mało pocieszające, ale jak sie coś ma rozleciec...to w sumie i tak sie rozleci

Ale jesli nie pali jakis strasznych ilosci oleju to nie podejrzewałbym, ze to jest cos grubego.
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
21 października 2016, 17:53
przez Tommek
dzisiaj przejechałem się kawałek. Na podłączonej przepływce auto jechało dosyć średnio, ale nie najgorzej. Po zdjęciu przepływki dopiero poczułem moc i cały czas gubił trakcje. Czyli Fawor chyba dobrze to zdiagnozowałeś. Czy też po odłączeniu przepływki zaświeciła Ci się na stałe kontrolka od kontroli trakcji ?
Czy żeby dokręcić wszystkie węże wystarczy dojście od góry, czy trzeba też zdjąć osłonę pod silnikiem i tam też dokręcać?
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
22 października 2016, 14:31
przez Fawor
Tak bez przeplywki pali się trakcja. Żeby dojść do intercoolerow musisz na pewno zdjąć osłonę. Zależnie od ułożenia opasek może i nawet zdarzak.
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
24 października 2016, 20:43
przez glibo
Tommek napisał(a): dolot mi sprawdzały oba warsztaty, wspominałem też, że przepływka była wymieniana, bo jeden warsztat zdiagnozował, że czasami wywala błędy i czyszczenie nic nie daje.
zmien warsztaty;)
napisz jak sprawdzales szczelnosc dolotu?
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
15 listopada 2016, 16:58
przez Tommek
jeszcze nie miałem okazji sprawdzić szczelności dolotu. Międzyczasie jak byłem na wyjeździe auto coraz gorzej jechało. Z racji, że był to weekend, a w niedzielę miałem wracać, znajomy na szybko podpiął komputer pod samochód, żeby sprawdzić czy nie ma błędów. Wyskoczył błąd czujnika EGT temperatury spalin G235. Oprócz tego sporadycznie wyskakiwał błąd od przepływki (bardzo możliwe, że wyskakiwał na skutek błędu czujnika EGT) - tak jak wspomniałem na początku tematu, przepływka była wymieniana po diagnostyce w innym warsztacie. Wtedy oddałem tam auto bo raz całkowicie straciło moc (auto wydawało dźwięki, jakby był dziurawy wydech). Okazało się, że wyleciał czujnik EGT (w pierwszym poście pomyliłem go z EGR). Po jego podpięciu i sparwdzeniu mocy wyszło 203KM, jednak wtedy kilka razy wyskoczyły błędy od przepływki. Wyczyszczono ją i auto wypluło 210 KM i powiedziano że jest wszystko w porządku, jednak ja nadal czułem braki mocy.
Czy w taki wypadku winnym może się okazać czujnik do EGT? Chciałbym dodać, że spalanie wg komputera wzrosło o ok. 2 litry zarówno w mieście jak i na trasie, co też może mieć związek z tym czujnikiem. Jak robiłem logi ani razu nie wyskoczył ten błąd, ale wtedy też nie wyszło nic niepokojącego na logach.
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
15 listopada 2016, 21:28
przez glibo
a pompa paliwa jest ok?
Re: Leon Cupra 1.8T BAM - traci moc

Napisane:
16 listopada 2016, 08:54
przez Fawor
Tommek napisał(a):dzisiaj przejechałem się kawałek. Na podłączonej przepływce auto jechało dosyć średnio, ale nie najgorzej. Po zdjęciu przepływki dopiero poczułem moc i cały czas gubił trakcje. Czyli Fawor chyba dobrze to zdiagnozowałeś.
błąd przepływki pokazuje się równiez przy nieszczelnościach. Zrob to raz, a porządnie, a nie "nieszczelności jeszcze nie sprawdzałem, ale znalazłem bla bla bla..". To jest podstawa w 1.8T, a nie rzecz do bagatelizowania i szukania gdzie indziej.