Strona 1 z 1

V6 a podtlenek???

PostNapisane: 6 października 2006, 18:44
przez kical
Witam

Posiadam Seata Leona w wersji V6 i postanowiłem coś z nim zrobić dla polepszenia osiągów. I tu szanowni forumowicze zwracam sie z prośbą o doradzenie mi czy warto sie pchać w istalacje podtlenku. Główny nacisk biore na żywotność silnika wiem że wszystko zależy od użytkowania takich części z głową. JAki typ instalacji polecicie do takiego motorku?? Czy lepsza sucha bezpieczniejsza czy mokra powiedzmy max 50 KM

Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 6 października 2006, 18:50
przez Fawor
Po pierwsze sucha instalacja nie jest bezpieczniejsza, bo jak seryjne wtryski nie zdązą podac paliwa przy zadanym "strzale" to masz dziurę w tłoku :)
Aby wiedziec jakie przyrosty będą dla Twojego silnika bezpieczne musiałbys sie rozeznac jakie max KM i Nm znosi dół w 2.8 W tym celu najlepiej udac się na jakies zagraniczne fora i tam podpytac ludzi, ktorzy juz zajmowali się modami tego silniczka.
Jak juz bedziesz wiedział ile mozesz strzelic pozostaje jedynie wybór odpowiedniej instalacji. Moim zdaniem jakis wydumany direct-port byłby przesadą, takze starczy cos na miare Sport Compacta NX, najlepiej wysterowane progresywnie kontrolerem NXa, albo SMT6.
Podsumowując musisz jednak pamietac, ze podtlenek nie da Ci mocy cały czas. Zbyt czeste jego uzywanie moze byc zgubne dla portfela nie tylko w kwestii dołodowywania butli, ale równiez unfall'u silnika 8)
pozdro!

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 6 października 2006, 18:59
przez vitek777
Ja bym tam bardziej myslał nad turbina :wink:

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 6 października 2006, 19:14
przez kical
Dzięki za rade, kwestie uturbienia to juz potrzeba nakładów okolo 20 tyś.a to już troszke dużo. A nie słyszeliście o gotowych kitach do mojej wersji bo takie coś mi sie o uszy obiło????

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 6 października 2006, 22:34
przez PAWEL20VT4
A może kompresor ala ABT

viewtopic.php?t=5503

fajna sprawa :)

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 7 października 2006, 09:50
przez kical
I wygląda midzio :) Ale cena juz nie wyglada miodzio 8.000 Euro

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 7 października 2006, 14:29
przez PAWEL20VT4
Za kompresor czy czałą przeróbkę ?

Jezeli za wszystko tak łatnie to 32 tys PLN i spokojna głowa :)

Paweł

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 7 października 2006, 15:27
przez Fawor
32tys za 72KM to chyba trochę przegięcie :roll: Za tą cene mozna by juz zakuć 2.8 i zrobic ładny kit turbo na SA, moim zdaniem.

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 7 października 2006, 20:44
przez Grześ
to cena dla europejczyka a nie polaka :mrgreen: moze w szwajcarji znajdziesz rozwalana wersje i uda sie wyjac graty :cry: odezwij sie do tomsona oni maja w swojej ofercie kompresory ale nie sa tanie

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 7 października 2006, 20:55
przez kical
A gdzie szukać takich rozbitych bo to też nie głupia opcja . W tomsonie wołają 16 tyś. ale widząc jak robili golfa III VR6 to nie uśmiecha mi sie do nich oddawać auto.

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 8 października 2006, 14:32
przez Grześ
kical, nie mam pojecia ale mysle ze musisz gadac z handlarzami przyprowadzajacymi leony 2.8 ze szwajcari bo tam wychodzila wersja ABT

16 tys to sporo sobie wolaja za to zabawke, rozpisali moze co za ile czy tylko tak z siebie napisali ze 16 i wsio ?

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 8 października 2006, 16:37
przez PAWEL20VT4
Fawor napisał(a):32tys za 72KM to chyba trochę przegięcie :roll: Za tą cene mozna by juz zakuć 2.8 i zrobic ładny kit turbo na SA, moim zdaniem.


Wiesz ja ostatnio liczę i nie ma bata z zakuciem motoru i to 1,8 i moc ok. 400 KM nie wyjdzie mniej niż 30 tys. i to w polsce :-(

Fakt że za 72 km to trochę dużo, tylko znając swoje i innych doświczenia wiesz że płaci sie za to że dostaje sie auto o seryjnej wytrzymałości i użyteczności.

Zaznaczam że to jest moje zdanie.

Paweł

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 8 października 2006, 17:23
przez Grześ
PAWEL20VT4, ale mowa tu o 2 roznych silnikach 204 na 280 za 32tys zł a podstawa 1,8T 180 zeby dodac do niego 80 nie wydasz nawet połowy tego co w 2,8 :twisted: dołozenie od podstaw turbo jest napewno drozsze niz wstawienie wiekszego do jednostki juz nia dysponujaca

ewentualnie jest jeszcze opcja HGP tez nie tania ale mocy moze byc znacznie wiecej niz 400km :mrgreen:

PAWEL20VT4, czytalem co nieco na streetracing o twoich planach zycze powodzenia :brawo: :brawo: co robisz ze starym wiatrakiem ??

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 9 października 2006, 21:05
przez Fawor
Grześ napisał(a):HGP


szto eta?


PAWEL20VT4 napisał(a):Wiesz ja ostatnio liczę i nie ma bata z zakuciem motoru i to 1,8 i moc ok. 400 KM nie wyjdzie mniej niż 30 tys. i to w polsce Sad

moglbys napisac setup jaki obrałes, ze nie zmiescisz się w 30k? Ja licząc poglądowo lekką ręką, odejmując to, co masz już u siebie, bez problemu z zakuciem i SA zmiescilem się w trzech dyszkach.

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 10 października 2006, 01:06
przez PAWEL20VT4
Wiesz tak z grubsza licząc w tys.

turbina - 6
wtrski - 1,2
tloki i korby- 6
sprzeglo - 3
zrobienie glowicy 3
pompa - 1
SA- 6
duperele 3
zlozenie -3

już masz podnad 30 :-( a to nie wszystko

Paweł


Grześ, napewno sprzedam lub oddam w rozliczeniu.

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 11 października 2006, 11:24
przez Grześ
Fawor, hgp to niemiecka firma specializujaca sie w uturbioniu 2.8 grupy VAG
http://www.hgp-turbo.de/ nie sa tani ale przyrosty jakie mozna uzyskac z ich kit sa naprawde odpowiednie :mrgreen:

myslalem zebykical, poszukal na niemieckim ebay kolektora sącego i 2 wydechowych tej firmy turbiny to k04 i reszte w unitronicu moze ywjdzie taniej a mocy napewno nie zabraknie :mrgreen:

PAWEL20VT4 napisał(a):Grześ, napewno sprzedam lub oddam w rozliczeniu.

bo ja intensywnie mysle nad nowym wiatrakiem i moze bysmy sie jakos dogadali ale niechce uzuskiwac 300 km na poczatek starczy 260 280 :twisted:

[ Dodano: Czw 12 Paź, 2006 ]
PAWEL20VT4, co do sprzegla to duzo osob z streetracingu smiga na tych i sobie chwala http://sprzegla.com/ cena bedzie konkurencyjna

Zapomniales doliczyc zawory sprezyny

Myslales nad honowaniu diamentem bloku silnika ?

I jeszcze pytanie czy bedziesz probowal wystroic auto bez SA tylko na seryjnym ECU bo widzielm ze EX w twoim temacie sie udzielal i twierdził ze sie da ?

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 12 października 2006, 15:35
przez Fawor
ZTCW Paweł chce robic SA i chyba nie bedzie to ani Autronic, ani AEM :D

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 13 października 2006, 14:15
przez kical
Panowie a powiedzcie mi gdzie takie cudo znajde jak posiada ta cupra :) Chodzi mi o dolocik , i gdzie w wawie jeżeli ktos sie orientuje takie coś montuja???

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1706782

Znalazłem że śa to Airboxy BMC CDA . Tylko mam do was klubowicze pytanko gdzie takie cudo chyba że inne polecacie w wawce mogą mi założyć. W Tomsonie trzeba czekac ponad miech bo mają natłok prac.
A i jak cenowo sprawa sie miewa :)

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 13 października 2006, 17:53
przez OMFG
kical napisał(a):http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1706782


Ale fajnie reflektor mu zaparował :boje:

Re: V6 a podtlenek???

PostNapisane: 14 października 2006, 21:42
przez Tonny S
kical napisał(a):A i jak cenowo sprawa sie miewa
Ok 700 zl