Strona 1 z 1

1.8T BAM - Czujnik położenia Wałka rozdządu

PostNapisane: 3 listopada 2017, 11:49
przez Baronowski
Witam,
Przepraszam z góry jeśli był taki temat, szukałem, ale nie znalazłem.
Dopadł mnie taki problem, mianowicie dziś przejechałem samochodem jakieś 40 kilometrów, podjechałem pod bankomat, odczekałem kilkadziesiąt sekund na schłodzenie turbo i zgasiłem go. Wypłaciłem hajs (2 minuty) wsiadłem odpaliłem i odjechałem, przejechałem 4 kilometry znów zgasiłem po odczekaniu na schłodzenie i nagle auto nie odpaliło. Kręci, kręci, kręci i nic. Po kilku próbach w końcu łapie, ale klepie gorzej niż 1.4 na trzech garach, rzuca silnikiem i ewidentnie słychać, że pod pokrywą wałek napierdala jak wściekły. Dodatkowo wywaliło Check Engine i po sprawdzeniu z OBD2 wyskoczyło:
16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 004 - No Signal/Communication

Czy wymiana czujnika wałka może pomóc czy to coś pod pokrywą już ma problem? Dodatkowo muszę zaznaczyć, że obroty delikatnie falują, nie jakoś bardzo, ale w zakresie 200-300 obrotów, ale chyba przez to, że wałek nie wie jak ma się ustawić to normalne?
Pomóżcie, bo nie wiem czy nastawić się na 200 złotych przy wymianie czujnika, czy na 2000 złotych.

Re: 1.8T BAM - Czujnik położenia Wałka rozdządu

PostNapisane: 3 listopada 2017, 14:05
przez Jacol
No zacznij od czujnika bo to na 70% to a jak nie to będziesz szukał i się martwił dalej :wink:

Re: 1.8T BAM - Czujnik położenia Wałka rozdządu

PostNapisane: 3 listopada 2017, 14:33
przez Baronowski
No mam już zamówiony oryginał BOSCH'a, jutro odbieram i montaż. Mam nadzieję, że to "tylko" to!

Re: 1.8T BAM - Czujnik położenia Wałka rozdządu

PostNapisane: 21 lipca 2021, 23:08
przez bodzio333
I co było ?