Witam,
Zacznę od sedna sprawy. Gdy dodam bardzo lekko gazu obroty zamiast rosnąć spadają, a z silnika wydobywa się terkot. Gdy dodaje normalnie nie ma takiego problemu. Ewidentnie odgłos ten pochodzi z elektrohydraulicznego napinacza łańcucha rozrządu. Przedstawia tą sytuacje film 1/4 i 2/4 . Gdy go odłączę ten problem znika... pokazane na filmiku 3/4 i 4/4. Silnik ciepły i zimny to samo. . Silnik AGN 1,8 20v Toledo 99r. elektrohydrauliczny napinacz. samochód ma niby najechane 115tysięcy, kartka z wymiany oleju mówi, że zalany jest Liquid moly leichtlauf 10w40 zmieniany niby przy 112 tysiącach. Stan oleju w normie. Jedyny błąd silnika to 18010 ( ale to czasem bendix jakby nie odbijał i przy odpalaniu robi zgrzyt.) + słabo łapie temperaturę, potrafi przejechać 30km i mieć 70 st, a czasem złapie 90 st po przejechaniu 10km. + czasem bendix jakby nie odbijał i przy odpalaniu robi zgrzyt.
Pytanka:
1. jak sprawdzić ciśnienie oleju ? gdzie znajdę czujnik ciśnienia oleju?
2. czy zawory nie za mocno klepią jak na ten silnik ? (jak się powoli przyśpiesza to ich nie słychać, dopiero gdy mocno się wciśnie pedał gazu najczęściej 3-5 bieg od obrotów 2,5tys -> słychać najbardziej). czy zniana oleju na 5w40 pomoże ?
3. czy może to być wina przepustnicy ?
Filmy:
1/4 . https://youtu.be/2qMVGlMChZg
2/4 . https://youtu.be/lIOXh782cNI
3/4 . https://youtu.be/YQtbKeFSPi8
4/4 . https://youtu.be/PipOd7HVwE4
Proszę o pomoc osób, które mogły mieć taki problem lub mają te silniki w swoich autach.
Pozdrawiam,
Slovik
-- 2 sierpnia 2018, 14:19 --
Zrobiłem pomiar ciśnienia oleju jakie jest w aucie. Wyszło na ciepłym silniku na wolnych obrotach 1,7-1,8 bara, przy 3k/obr 3bary i przy 4k/obr 4-4,5barów. Chciałem jeszcze przed zmianą oleju ( motul 10w40 synergie+ ) zrzucić miske olejową, aby zobaczyć smok, niestety zabrakło narzędzi i nie dałbym rady odkręcić śrub przy kole zamachowym ( brak wcięcia na kole ).
Nagrałem jeszcze filmik, który jest nawiązaniem do wcześniejszych filmów i pokazuje, że podczas delikatnego dodawania gazu, nie dość że silnik przygasa i hałasuje to traci też ciśnienie. Podejrzewam, że łańcuch się wyciągnął lub ten napinacz jest rozwalony, bo po odpięciu wtyczki wszystko jest oki. Jedyny błąd jaki pokazuje komputer to 18010. Odrazu zapytam czy istnieje możliwość sprawdzić ten napinacz na vagu jakoś głębiej ? jakieś logi dynamiczne ? parametry etc. ?
link do filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=gXbKfrH ... e=youtu.be
pozdrawiam,