Strona 1 z 1

1.6 16v faluje, słabe przyspieszenie, brak mocy

PostNapisane: 28 grudnia 2018, 08:37
przez Ravien
Witam, pod koniec sierpnia kupiłem właśnie Leona 1.6 16v z 2004. Jakiś czas po zakupie zauważyłem falownanie i przy tym przygaszanie świateł i całej elektroniki na desce gdy auto schodziło z wyższych obrotów. Odczuwalne głównie na biegu jałowym po dodaniu gazu i puszczaniu. Jakiś czas temu obroty zaczęły falować na wolnym biegu na codzień, stojąc w korku itd. Tak samo, auto prawie gaśnie, ale odbija. Do tego zdecydowanie brakuje mu mocy, czuć że męczy go ruszanie, często ciężko ruszyć bez szarpnięcia. Do tego przy bardziej gwałtownym przyspieszaniu czuć delikatne szarpnięcia. Przy 100/h słychać silnik bardzo wyraźnie i auto nie ma już siły. Byłem u mechanika, błędów nie ma, adaptacja przepustnicy nie pomogła. On stwierdził że to czujnik położenia przepustnicy i czekam na wymianę całej. Myślicie że to może być to? Bo martwi mnie najbardziej ten brak mocy w aucie. To jednak 105km a mi ciężko dogonić byle lanosa na światłach. Jutro jadę w trasę 400km i będę go oszczędzał, a na wymianę przepustnicy jestem umówiony dopiero po powrocie.

Re: 1.6 16v faluje, słabe przyspieszenie, brak mocy

PostNapisane: 28 grudnia 2018, 11:44
przez marcin7x5
Było było było... sprawdź nieszczelność w dolocie i dla próby zdejmij wtyczkę z zaworu EGR. Jak się uspokoi po zdjęciu wtyczki to zawór do czyszczenia adaptacji. Wymiana przepustnicy raczej nic nie da bo faluje na 90% wskutek zakłóconego odczytu podciśnienia w kolektorze dolotowym.

Re: 1.6 16v faluje, słabe przyspieszenie, brak mocy

PostNapisane: 28 grudnia 2018, 12:22
przez Ravien
A jeszcze mam jedno pytanko, od jakiegoś tygodnia podczas ruszania słyszę też jakby rezonans plastiku spod maski. Czy to może być właśnie rozszczelnienie albo wywianie uszczelki kolektora i stąd wszystkie problemy?

Re: 1.6 16v faluje, słabe przyspieszenie, brak mocy

PostNapisane: 28 grudnia 2018, 14:06
przez marcin7x5
Bardzo możliwe ale sprawdź czy nie zluzowała się przejściówka wkręcana w pokrywę zaworów a w której osadzany jest korek wlewu oleju. Tam też lubi być nieszczelnie i będzie falować.