Strona 1 z 1
Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
3 sierpnia 2021, 14:52
przez madar
Witam. Zaslepiał ktoś w tym silniku zawór EGR + elektroniczne jego wyłączenie?
Jakie plusy, minusy i koszta tej operacji ?
Re: Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
4 sierpnia 2021, 14:02
przez marcin7x5
Mało jest tu speców od sterowników magneti marelli..kiedyś ktoś to robił w necie za 500zl ale teraz nie wskażę Ci już namiaru bo to było 2 lata temu. Samo zaślepinie powoduje wejście sterownika w tryb awaryjny....świeci się check i prawdopodobnie ECU nie korzysta z kilku parametrów pracując na tzw sztucznej mapie jaką ma zapisaną.
Re: Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
4 sierpnia 2021, 15:24
przez madar
Dzięki za odpowiedź.
Re: Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
16 sierpnia 2021, 18:37
przez Alek_M
Witam, zaślepiłem EGR, wyskakuje bład check, ale auto jeździ. Czy silnik po wywaleniu błędu wchodzi w jakiś tryb awaryjny i moze wiecej palić, czynie przejmować się tym i dalej jeździć?
Re: Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
16 sierpnia 2021, 19:21
przez marcin7x5
Jedni twierdzą że pracuje normalnie a inni że w trybie awaryjnym. Ja skłaniałbym się do tej drugiej strony.
Re: Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
24 października 2021, 20:13
przez Alek_M
Zdecydowałem się usunąć zaślepienie EGR. Na razie obserwuję jak się jeździ, ale chyba trochę zmalało przyspieszenie, bo część spalin wraca do cylindrów

Re: Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
25 października 2021, 13:59
przez marcin7x5
Egr jest zamknięty podczas przyspieszania. Więc albo jest nieszczelny albo to tylko twoje odczucie. Egr się delikatnie otwiera podczas łagodnego przyspieszania i jazdy ze stałą prędkością. Podczas nagłego przyspieszania powinien być zamknięty. Tak samo powyżej 4000 obr też się zamyka aby silnik mógł pracować z max mocą.
Re: Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
25 października 2021, 17:55
przez DzieX
Co Wam EGR w benzynie przeszkadza? W dieselu to jeszcze jestem w stanie zrozumieć, bo się zapycha, itp.
Re: Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
25 października 2021, 18:42
przez peenzano
Miałem kiedyś uszkodzony EGR w Astrze 3, objawy to szarpanie przy delikatnym operowaniu gazem.
Wstępnie myślałem, żeby go usunąć, bo generalnie, w Internecie, EGR ma złe opinie.
Trafiłem jednak na wypowiedzi różnych użytkowników zaślepionych/odłączonych EGRów, którzy pisali, że po takiej operacji, auto pali czasami nawet 0,5l/100 km.
Szybka kalkulacja, i nawet jeżdżąc na LPG, zakup nowego EGRa szybko się zwróci. Czasami nie warto robić pozornych oszczędności.
Re: Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
28 października 2021, 19:01
przez Alek_M
U mnie EGR jest sprawny, po prostu chciałem sprawdzić czy odczuje różnice w jeździe blokując powrót spalin do silnika

Re: Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
30 października 2021, 22:43
przez wesol
Egr nie jest do żadnych oszczędności. To tylko element do ekologii. Zmniejsza ilość tlenków azotu. Tak więc nie ma0 nic wspólnego z CO2 czy CO. W dieslu z racji dużej nadwyżki tlenu w procesie spalania bo nie ma lambdy równej jeden tylko grubo więcej obecny azot w powietrzu przy temperaturach w komorze spalania rzędu ponad 700 stopni łączy się bardzo chętnie z tlenem. Ekologom się to strasznie nie podoba bo woleli by w powietrzu był nadal sam azot czyli N oraz cząsteczki tlenu czyli O2 a nie NO2. Rozumiemy się już? Obniżając temperaturę w komorze spalania przez podanie odrobiny spalin powodujemy że azot się nie łączy z tlenem. Dla przypomnienia w powietrzu jest ponad 70 procent azotu niejako obojętnego oraz około 20 procent tlenu.
Re: Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
31 października 2021, 10:59
przez peenzano
Mniejsze spalanie to nie jest oszczędność?
Re: Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
1 listopada 2021, 05:39
przez wesol
Ciężko nazwać mniejszym spalaniem oszczędność może jednego litra na tysiąc km a może i parę tysięcy km.
Re: Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
1 listopada 2021, 10:35
przez peenzano
Mowa o oszczędnościach w spalaniu rzędu 0,5l/100 km, więc to dość szybko zauważalne.
Re: Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
1 listopada 2021, 12:20
przez wesol
A to nie za sprawą egr. Chyba że miałeś go otwartego na wpół cały czas więc zakłócał pracę silnika. Jeśli mowa o sprawnym układzie egr i zaślepieniu go z wyłączeniem. To różnica żadna w spalaniu.
Re: Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
1 listopada 2021, 14:43
przez peenzano
Tak to wyglądało w przypadku Opla. Zaślepiony EGR generował większe zużycie paliwa. Tak czy inaczej, nie chce wyjść na eko świra, ale jestem przeciwko wycinaniu katalizatorów, DPG/GPF, EGR itd. Wole oddychać czystym powietrzem.
Re: Zaślepienie EGR - silnik 1.6 16V BCB

Napisane:
2 listopada 2021, 17:57
przez wesol
Też mówię że dpf to 90 procent przypadków niesłusznie zostało usunięte. Problemem było co innego. O ile usunięcie katalizator ów czy dpf powoduje widoczne gołym okiem dymienie za autem to sam egr jest elementem które że tak powiem zaczyna działać tylko w pewnych okolicznościach. Udział egr podczas jazdy to niewielki procent. Podczas pełnego obciążenia czyli cegła na gaz to egr zamknięty. Generalnie to egr się otwiera jak puścimy nogę z gazu.