Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Przepustnica - wymontować i wyczyścić czy 'przepryskać' ?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Przepustnica - wymontować i wyczyścić czy 'przepryskać' ?

Postprzez koski » 25 marca 2007, 18:44

Witam!

Od jakiegos czasu podczas odpalania samochodu po nocy, szczegolnie jak bylo zimniej, samochod przy 'pierwszym' ruszaniu dostawal czkawki. tzn obroty raptownie spadaly, dlawil sie i prawie gasnal. Dzialo sie tak przez pierwsze ... moze 45 sekund jazdy. Pozniej wszystko ustepowalo i normalnie juz Leonik brykal :) Ale.. jako czlowiek ktory nie lubi takich rzeczy w swoim samochodzie - chcialbym to 'czkanie' zlikwidowac.

Druga sprawa- kiedy jade i nagle chce zbutowac leona na maxa - ma chwile (kolo 1s) przestoju - zastanawiania sie nad czyms - a pozniej juz pedzi. Tez bym to chetnie 'podpial' pod ten sam temat- czyli - patrz nizej.

Na forum wyczytalem, ze najprawdopodobniej jest to kwestia przeczyszczenia przepustnicy (i jej ponownego ustawienia). Wszystko by bylo cacy, ale za takie czyszczenie w ASO krzycza 120-140 pln, a mechanik ktory robil mi wczesniej polo, ma jakis spray, ktory czysci ta przepustnice, z tym ze trzeba to co jakis czas powtarzac (np co roku) i chce tylko 40 pln. Choc raczej sklaniam sie, aby wymontowac i porzadnie ta przepustnice przeczyscic - waham sie, zeby po wstawieniu ori nastawien z VAGA nie spieprzyli jednej rzeczy - mianowicie - samochod byl lekko modyfikowany w ASO seata po pierwszych 20k KM, co ponoc wplynelo na poprawe jego osoagow (takie info dostalem w ASO seata, kiedy sprawdzalem historie samochodu przed zakupem od poprzedniego wlasciciela). Po wyczytaniu niektorych postow - o samonastawianiu sie przepustnicy po kolo 7 dniach - jestem sklonny oddac przepustnice w rece "magika" ...

No i wlasnie.... Czy spreyowac, czy wymontowac i modlic sie zeby nie spieprzyli ... ?


Pozdrawiam!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
koski
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 16 września 2005, 04:44
Lokalizacja: Czestochowa
Auto: Skoda Superb Eleg. +

Reklama

Re: Przepustnica - wymontować i wyczyścić czy 'przepryskać' ?

Postprzez cebulka » 25 marca 2007, 20:25

Ja osobiście wolałbym zaplacić i mieć pewność że jest OK (tym bardziej że były jakieś modyfikacje). Choć w ASO też są różni magicy :( .

A poza tym nie da się dowiedzieć jakie modyfikacje były zrobione ?? Może tylko jakaś regulacja przepustnicy, a oni twierdzą że coś skomplikowanego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cebulka
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 10 lutego 2006, 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Silver leo 1.6 16V
Silnik: AUS 1.6

Re: Przepustnica - wymontować i wyczyścić czy 'przepryskać' ?

Postprzez xxxbolo » 25 marca 2007, 20:30

nie wiem czy to ma jakis zwiazek twoim problemem, ale po przeczytaniu zaczowania sie twojego samochodu to mialem podobna przypadlosc

koski napisał(a):Od jakiegos czasu podczas odpalania samochodu po nocy, szczegolnie jak bylo zimniej, samochod przy 'pierwszym' ruszaniu dostawal czkawki. tzn obroty raptownie spadaly, dlawil sie i prawie gasnal. Dzialo sie tak przez pierwsze ... moze 45 sekund jazdy. Pozniej wszystko ustepowalo i normalnie juz Leonik brykal Ale.. jako czlowiek ktory nie lubi takich rzeczy w swoim samochodzie - chcialbym to 'czkanie' zlikwidowac.

Druga sprawa- kiedy jade i nagle chce zbutowac leona na maxa - ma chwile (kolo 1s) przestoju - zastanawiania sie nad czyms - a pozniej juz pedzi. Tez bym to chetnie 'podpial' pod ten sam temat- czyli - patrz nizej.


tylko dochodzilo jeszcze do tego ze jak byl cieply silnik to tez sie czasami tak zachowywal i po podpieciu kompa okazalo sie ze sonda lambda swiruje,po wymianie na nowa wszystko jak reka odjal i nawet jakby zwawszy sie zrobil
pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
xxxbolo
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 24 listopada 2006, 20:18
Lokalizacja: Kraków/Borek
Auto: seat toledo II TS

Re: Przepustnica - wymontować i wyczyścić czy 'przepryskać' ?

Postprzez koski » 25 marca 2007, 21:04

xxxbolo napisał(a):tylko dochodzilo jeszcze do tego ze jak byl cieply silnik to tez sie czasami tak zachowywal i po podpieciu kompa okazalo sie ze sonda lambda swiruje,po wymianie na nowa wszystko jak reka odjal i nawet jakby zwawszy sie zrobil
pozdrawiam



mialem ostatnio podpianego VAGA, ale nie wykryl nic poza usterka, ktorej akurat wtedy szukalem, czyli zepsuty termometr cieczy chlodzacej.

Ale dzieki za podp.

Pozdrawiam!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
koski
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 16 września 2005, 04:44
Lokalizacja: Czestochowa
Auto: Skoda Superb Eleg. +

Re: Przepustnica - wymontować i wyczyścić czy 'przepryskać' ?

Postprzez oczkolek » 25 marca 2007, 21:41

Po pierwsze - przy każdym przeglądzie, ASO ma obowiązek czyszczenia przepustnicy.

Po drugie - ustawienie ori nastawienń z VAGA polega na tzw. zaodoptowaniu jej warunków początkowych czyli de facto wolnych obrotów. Polega to na tym iż po wyczyszceniu przepustnicy cofa się ona nie co dalej niż gdy jest zabrudzona i w tym "dalszym cofnięciu" VAGiem zapisuje się że jest to jej początkowe ustawienie co odpowiada na potencjometrze (danej oporności) i zadanej wartości wolnych obrotów.

Po trzecie jeżeli w ASO biorą się za czyszczenie przepustnicy to ich zasr.... obowiązkiem jest to zrobic tak aby po czyszczeniu wolne obroty były stabilne.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9298
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość