Strona 1 z 1

Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 27 marca 2007, 10:13
przez daredevil87
Od dwoch miesiecy jestem posiadaczem Seata Leona 1.8 20v 2002r. sprowadzonego z niemiec po stłuczce... I tu niemcy ładnie pograli, mianowicie ktos grzebał przy silniku i jak sie okazało mam pekniety blok silnika a niemiecki mechanior starał sie to zaspawac a jak mu sie nie udało to nawalił ile sie tylko dało silikonu ... Teraz zwracam sie do was koledzy o pomoc bo potrzebowalbym nowego silnika albo bynajmniej głowice blok z miska ... jak macie jakis znajomych ktorzy handluja czesciami albo tez sami macie cos na zbyciu to bardzo byłbym wdzieczny jakbyście dali znac... z góry dziekuje

[ Dodano: Wto 27 Mar, 2007 ]
A i jeszcze jedno pytanie ... Gdybym chciał wsadzic silnik 1.8T 20V zamiast zwykłego 1.8 20V to czy trzeba duzo zmieniac przede wszystkim w elektronice ?

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 27 marca 2007, 10:52
przez oczkolek
daredevil87 napisał(a):Od dwoch miesiecy jestem posiadaczem Seata Leona 1.8 20v 2002r. sprowadzonego z niemiec po stłuczce... I tu niemcy ładnie pograli, mianowicie ktos grzebał przy silniku i jak sie okazało mam pekniety blok silnika a niemiecki mechanior starał sie to zaspawac a jak mu sie nie udało to nawalił ile sie tylko dało silikonu ... Teraz zwracam sie do was koledzy o pomoc bo potrzebowalbym nowego silnika albo bynajmniej głowice blok z miska ... jak macie jakis znajomych ktorzy handluja czesciami albo tez sami macie cos na zbyciu to bardzo byłbym wdzieczny jakbyście dali znac... z góry dziekuje

[ Dodano: Wto 27 Mar, 2007 ]
A i jeszcze jedno pytanie ... Gdybym chciał wsadzic silnik 1.8T 20V zamiast zwykłego 1.8 20V to czy trzeba duzo zmieniac przede wszystkim w elektronice ?


Temat przeróbki był wakowany juz na forum, a nawet zrealizowany przez jednego z posiadaczy 1.8 20V (co prawda nie klubowicza). Na przeróbke potrzeba około kilunastu tysięcy złotych i jak wspomniałes najczulszym momentem przeróbki jest elektronika. Do wymiany komputer i wiązka.

Ogólnie rzecz ujmująć, nie opłaca się ponosić tak duże koszty. Lepiej kupić auto juz z turbo.
Co do bloku silnika to moze ktos inny Ci pomoże. Przeciez to ten sam blok co silnik z turbo.

Może Paweł20VT4, on tam silniki wymieniał, nie jeden raz i jakiś złom mu zalega. :wink:

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 27 marca 2007, 14:17
przez vortis
daredevil87, Ponad to co napisał oczkolek, od siebie dodam, że po 1- współczuje sytuacji, po 2) mam ten sam silnik i leona tez z 02, do tego blisko mieszkam, wiec jak bedziesz potrzebował jakies info to dawaj znac.

Pozdrawiam

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 27 marca 2007, 17:19
przez daredevil87
No niestety tez jak zobaczyłem szrame na bloku to az zzieleniałem... Ale z tego co sie dowiedziałem jest prawo o dobrach konsumenta w ktorych jest wspomniane ze pomimo umowy z komisem z ktorego go wziołem przysługuje mi 3 miesieczna gwarancja. Autko mam 1.5 miesiaca i teraz bede sie starał od nich o nowy silnik albo poniesienie kosztów conajmniej silnika...trzymajcie kciuki

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 27 marca 2007, 17:29
przez Lucas
napisz do autoswiata jesli komis bedzie robil problemy i pozamiatane :)

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 27 marca 2007, 17:37
przez oczkolek
Lucas

daredevil87 napisał(a):Od dwoch miesiecy jestem posiadaczem Seata Leona 1.8 20v 2002r. sprowadzonego z niemiec po stłuczce... I tu niemcy ładnie pograli, mianowicie ktos grzebał przy silniku i jak sie okazało mam pekniety blok silnika a niemiecki mechanior starał sie to zaspawac a jak mu sie nie udało to nawalił ile sie tylko dało silikonu ...

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 27 marca 2007, 17:41
przez Lucas
:D

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 27 marca 2007, 20:29
przez PAWEL20VT4
Cześć

Wiec, powiem tak przerbianie 1.8 na 1,8T jest bez sensu jak już masz zwalony motor to proponuje od razu zrobić swapa na 1,8T nie jest to super proste ale wykonalne. Potrzebujesz komputer, wiązkę , zegary, silnik, IC myśle, że z robocizną w 10 tys sie zmiescisz.

Jezeli chodzi o zakup to najlepiej szukać na allegro, u uzytkownika mamoth lub tu http://www.autoczescibielsko.op.pl

Ja juz 2 motory wymieniałem :) zawsze trzeba szukać, teraz kiedy silnik jest cześcią wymienną to swap nie jest tak problematyczny.

Paweł

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 27 marca 2007, 21:57
przez daredevil87
No tak to by mnie najbardziej bawiło ale z 10 tys nie bede miał a u mnie za naprawe/zmiane tego zaplace 6 tysi razem z silnikiem gdzie silnik moze pokryje mi komis wiec na swapa na 1.8 T nie jestem jeszcze przygotowany ale dzieki :)

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 28 marca 2007, 13:31
przez kaCuCh

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 28 marca 2007, 13:43
przez AdamTower
kaCuCh, ale w ogłoszeniu wyraźnie pisze, że "Nie pasuje do poprzecznych 1.8/1.8T !! " :roll: :roll:

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 28 marca 2007, 14:10
przez kaCuCh
:oops:

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 28 marca 2007, 14:49
przez daredevil87
Sprawa sie ma wyjaśnic dzisiaj między 18 a 19. Panom z komisu postawiono ultimatum cytuje"Albo dajecie silnik z papierami i pisemna gwarancja ze jest w stanie idealnym albo zabierajcie auto w pizdu i daje kase spowrotem" A i tak nie ciesze sie ani z jednego ani z drugiego rozwiazania bo autka i tak nie bedzie przez conajmniej miesiąc :/

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 28 marca 2007, 18:40
przez Grześ
http://moto.allegro.pl/item178013677_ex ... 25hp_.html

tu jest silnik 1.8T wlasciciel twierdzi ze 225 ale kolektor sacy jest od 180Km ale turbo jest od 225KM (jest link ze zdjeciem turbo) ma do tego skrzynie haldex i wiazki niechce za duzo twierdzi ze niema czasu tego upchnac do siebie ale pewnie to sciema ,kto wie moze zeczywiscie nie podolal zadanu i sie wycofal

co do silnika to zapomnialem spytac o kod bo tak to bylo by po robocie

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 13:14
przez daredevil87
W koncu!
Odebrałem autko z naprawy, otrzymało nowe serducho na koszt komisu.Śmiga jak głupie ujuz od tygodnia nie mogłem sie doczekac. A tak BTW jaki olej polecacie bo po 8 tys musze wymienic i co powiecie na filtr stozkowy zamiast air boxa ?

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 15:12
przez koski
fajnie przeczytac ze niemcy respektuja prawo :)

Gratki ze udalo Ci sie to pozytywnie zalatwic!

I po wymianie silnika- kilka pytań

PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 19:20
przez daredevil87
Witam!
Niektórzy moze czytali w poprzednim temacie ze miałem pekniety blok ale wszystko załatwiłem tak ze komis na swoj koszt wymienił cały silnik. Po 8 tys musze wumienic olej a raczej sam chce bo nie wiem ile ten silnik stał i wole troche wczesniej wymienic olej.JAki polecacie olej syntetyczny do Leosia 1.8 20V, i jakie filtry stozkowe zamiast air boxów zaproponujecie ?

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 20:04
przez Lucas
ja jezdze caly rok na MOTUL 300V 15W50 w zime trzeba z 2 3 min poczekac zeby samochod sie zagrzal i tyle
wymiana teoretycznie co 15 tys tego oleju ja wymieniam co 10

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 21:30
przez oczkolek
daredevil87, zalej go Mobilem1 5W50 i taki olej lej cały czas do tego silnika.

Co do filtra to tu będą różne propozycje. Można sam wkład filtra wymienić na filtr bawełniany n.p firmy J&R. Można założyć stożek. W przypadku stożka proponuję jednak udać do sopecjalistów aby dobrali właściwe parametry całego układu dolotowego, a by w przeciwnym przypadku nie osiągnąć odwrotnego efektu ("medycyna zna takie przypadki").

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 22:22
przez Kozak
oczkolek napisał(a):("medycyna zna takie przypadki").

takich przypadków jest bardzo wiele że po zmianie na stożek jest tylko buczenie , a auto jeździ gożej niż przed " tjuningiem "

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 11:52
przez daredevil87
Co do filtra to pogadam z mechanikiem juz we wtorek bo zauwazyłem pare uchybien po wymianie silnika....po 1 silnik jest strasznie brudnu i nie widac czy cieknie czy poprostu to stara pozostałoś, po 2 sprzegło bierze o wiele wyzej niz wcześniej po 3 w koncu musieli cos spieprzyc przy wentylatorach bo nie załanczaja sie i chłodza przez jakis czas tylko szaleja bo załanczaja sie i wyłanczaja i tak w kółko. Przy okazji moze zamontuje mu strumienice SPEEDER MICHAEL. A teraz panowie troche z innej beczki wiem ze moze to nie temat tutaj ale zmagam sie od jakiegos czasu z tym aby zostac klubowieczem a od nikogo nie moge dostac nr konta oraz instrukcji co i jak moze wy mi rownież pomorzecie bo juz w wielu sprawach pomogliście? dzięki z góry!

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 12:06
przez Kozak

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 12:16
przez vortis
daredevil87,
oczkolek napisał(a):zalej go Mobilem1 5W50 i taki olej lej cały czas do tego silnika.


Tez polecam ten olej. Zalewam go od początku. Jakość do ceny i wymagań silnika optymalna.

Jak założysz stożek to napisz jakie koszty i jakie efekty. Jak coś to pójde w Twoje ślady ;)

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 12:21
przez daredevil87
nr konta klubowego
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=207[/quote]


Niestety post juz nie istnieje :/ Ale dzieki za pomoc

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 12:25
przez Kozak
istnieje , tylko jako nie klubowicz nie masz dostępu do tego pod forum ( nie pomyślałem o tym :oops: ) , z kontaktuj się z Tonnym i dostaniesz nr. konta

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 12:33
przez daredevil87
http://moto.allegro.pl/item179976168_st ... chael.html

A co powiecie na to ? warte zachodu?

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 13:04
przez AdamTower
daredevil87, o strumienicach było wiele razy....to NIC nie daje...to taka sama lipa jak magnetyzery...albo płyty cd na lusterku :roll:

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 13:20
przez daredevil87
Mnie tam na przyroscie mocy nie zalezy nawet jesli przyrosło by te 5 KM to i tak nikt tego nie odczuje, bardziej zalezy mi na sportowym brzmieniu a tez nie chce wkładac byle czego za 50 zł. A za niedługo autko pojdzie chyba na hamownie bo chce sprawdzic ten silniczek wiec powiem wam czy ma cos wiecej KM czy tez nie :) Boje sie jesdynie zeby nie był tak przechodzony ten nowy blok zeby nie miał mniej

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 10:33
przez oczkolek
daredevil87, w sprawie konta klubowego pisz do TonnyS. On powinien podać Ci numer.

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 15:16
przez daredevil87
Strumienica juz załadowana i powiem ze auto nie "buczy strasznie" natomiast przy 3 tys obrotów zaczyna dzwieczec tak jak auta WRC. Całkiem przyjemny odgłos wiec mysle ze dobrze zainwestowałem :) Teraz szykuje sie do kolejnej zmiany mianowicie zmiana tłumika końcowego na dedykowany z UlterSport z podwójna końcowka wyciagnieta do góry. I tu pytanie ... czym sie rózni tłumik z dyfuzorem, a czym bez dyfuzora ?

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 15:22
przez Tonny S
daredevil87 napisał(a):Strumienica juz załadowana i powiem ze auto nie "buczy strasznie" natomiast przy 3 tys obrotów zaczyna dzwieczec tak jak auta WRC.
A ile koni uciekło ??

daredevil87 napisał(a):UlterSport z podwójna końcowka wyciagnieta do góry.
Oszczedz chociaż tego i tak biednemu już Leonkowi.

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 15:26
przez daredevil87
koni tyle ile było to tyle jest, nie wycinali kata tylko srodkowy tłumik. nawet na amowni powiedzieli ze ma ciekawe brzmienie. a co do tłumika to bez obaw bo sie zastanawim jeszcze nad koncowka podwojna , normalna prosta:P

Re: Seat Leon 1.8 20V 2002r.- Pomocy PILNIE!

PostNapisane: 14 kwietnia 2007, 00:03
przez Marcin_TDI
daredevil87 napisał(a):koni tyle ile było to tyle jest


hamowales po strumiennicy. pokaz nam wykres...

daredevil87 napisał(a):UlterSport z podwójna końcowka wyciagnieta do góry


troszke wiocha :?