Modyfikacje 1,6

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez roosman » 28 kwietnia 2010, 06:54

Rai_pl napisał(a): czy schodzą np. do 500 i odbijają do 1100 ?
przepustnica do czyszczenia :)
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 3747
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: zbir
silnik: benzyna 1.8

Reklama

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Rai_pl » 1 maja 2010, 16:30

bugajek Napisał


90km/h i 7l hmm a np. przy 100-110 km/h ile może spalić ?!

roosma Napisał


hmm Gdyby była ona w poziomie to bym sam to zrobił a tak to ciężko żeby ten cały syf do silnika nie wpadł... :/ w ASO to pewnie trzeba złotem płacić za taką usługę :P
Zobacz Profil
Rai_pl
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 9 marca 2010, 22:15
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leonora :)

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez kristof11 » 2 lipca 2010, 15:00

Panowie, jestem świeży nie tylko w temacie Leona, ale ogólnie nie grzeszę wiadomościami odnośnie samej mechaniki, dlatego chciałbym Wam zadać kilka pytań.

Po pierwsze: jak sprawdzić jakei oznaczenie ma mój silnik ? Napewno jest to 1.6 16V, data produkcji samochodu to październik 2000. Jak sprawdzić czy to jest silnik AUS czy AZD ?

Po drugie: kupiłem mojego Leona, bo na gwałt potrzebowałem sprawne auto, które będzie mnie wozić, a nie stać u mechanika. No i nawinął się właśnie 1.6 16V. Przesiadłem się z silnika o mocy 170 KM, no i kurde dużo za dużo brakuje mi pod butem :( Nie chcę sprzedawać Leona, bo egzemplarz jest naprawde bardzo dobrze utrzymany, tylko ten brak mocy :/
Przeczytałem chyba 70% tego tematu, ale tak naprawdę nie zadowala mnie to co tu piszecie (doloty etc.). Ja potrzebuję jeszcze więcej mocy :D
Czy da się coś zrobić z moim problemem ? Da się do tego silnika dołożyć jakąś turbinę + jakiś chip ? Domyślam się, że jeśli tak, to pewnie jeszcze trzeba wymienić co nieco w osprzęcie i że trochę to kosztuje.
A może jednak lepiej poszukać i kupić innego Leona już z mocniejszym silnikiem ?
Co o tym sądzicie ?
Zobacz Profil
kristof11
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 lipca 2010, 14:50
Lokalizacja: Katowice
Auto: Leon 1M

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Nogaj » 2 lipca 2010, 15:39

Przy kole zapasowym masz wlepę i tam powinieneś mieć napisane jaki model, silnik, skrzynia, kolor i wyposażenie. Co do mocy auta to w Twoim przypadku chyba lepiej zmienić leona na mocniejszą wersję.
TDI+ by Goodhope
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Nogaj
Sport
Sport
 
Posty: 651
Dołączył(a): 16 maja 2009, 09:25
Lokalizacja: PO w CNA z PWA
Auto: Leon
silnik: ASZ 1.9

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bugajek » 2 lipca 2010, 18:33

Koszt jest niewspółmierny z efektem przy tych silnikach
Łoś myśliciel :D
zaprasza na bloga

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bugajek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 8 stycznia 2005, 18:30
Lokalizacja: ZS-Zaj***** Szczecin
Auto: Moose

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez rydzudzik » 22 listopada 2010, 00:46

Mam małe pytanie po lekturze całych 41 stron nie moge do konca wywnioskować jak ze srednicy power rury 67mm wchodzimy do przpustnicu 60mm.
Łączymy to gumą zężaną?? z 67 na 60??
rydzudzik
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rydzudzik
Stella +
Stella +
 
Posty: 44
Dołączył(a): 13 lutego 2009, 18:37
Lokalizacja: Leoncin
Auto: Seat Leon

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bacardi » 22 listopada 2010, 22:32

rydzudzik, np. kolanko jacky 67mm, dla rury alu od jackiego te 67mm to wymiar zewnetrzny na frezie, a przepustnica juz nie pamietam, ale 60 ma pewnie po wymiarze wewnetrznym na na zewnatrz z 65 czy jakos tak, w kazdym razie tym kolankiem da rade...
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez rydzudzik » 23 listopada 2010, 00:10

NO widzisz człowiekowi pomyslec sie nie chce zabardzo :piwo:

[ Dodano: 23 Listopad 2010, 00:11 ]
Co myślicie o tym filtrze od Jackiego trochę strach chyba za tani??

[ Dodano: 23 Listopad 2010, 00:11 ]
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-red-do ... 57940.html
rydzudzik
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rydzudzik
Stella +
Stella +
 
Posty: 44
Dołączył(a): 13 lutego 2009, 18:37
Lokalizacja: Leoncin
Auto: Seat Leon

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bacardi » 23 listopada 2010, 20:51

rydzudzik napisał(a):Co myślicie o tym filtrze od Jackiego trochę strach chyba za tani??

kiedys bardzo krotko jezdzilem na stozku bawelnianym w oslonie carbonowej od jackiego, osiagi byly fajne, ale nie mam za bardzo zaufania co do jakosci filtracji takiej konstrukcji...
Osobiscie do dolotu polecam gabkowe stozki od pipercrossa, nie musi byc duzy, bo z tego silnika nie ma mega mocy....
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez rydzudzik » 23 listopada 2010, 22:25

a są jeszcze może te tanie pipercrossy co gdies wczesniej ktos na allegro sprzedawał i pare osób kupiło w tym chyba i Ty jak sie nie mylę Bacardi
rydzudzik
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rydzudzik
Stella +
Stella +
 
Posty: 44
Dołączył(a): 13 lutego 2009, 18:37
Lokalizacja: Leoncin
Auto: Seat Leon

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Marecki81 » 16 grudnia 2010, 18:17

bacardi a jak z dzwiekiem na bawelnie i gabkowym jest roznica???
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marecki81
Sport
Sport
 
Posty: 212
Dołączył(a): 8 sierpnia 2009, 14:16
Lokalizacja: Zamość
Auto: Leon 1M
silnik: AUQ 1.8

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bacardi » 16 grudnia 2010, 20:47

Marecki81, gabkowy chyba troche bardziej tlumi, ale na obu dzwiek jest...
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Marecki81 » 19 grudnia 2010, 11:54

bacardi, a jak bym kupil z oslona karbonowa bedzie jakas roznica w dzwieku??"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marecki81
Sport
Sport
 
Posty: 212
Dołączył(a): 8 sierpnia 2009, 14:16
Lokalizacja: Zamość
Auto: Leon 1M
silnik: AUQ 1.8

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bacardi » 23 grudnia 2010, 10:03

Marecki81, wszystko zalezy jaka to bedzie oslona :] krotko mialem stozek bawelniany z oslona otwarta od jackiego, to dzwiek byl chyba zwielokrotniony jak przez tube ;) jesli bedzie przeplywowa podpieta do dolotu, to raczej bedzie bardziej cicho, ale nie testowalem...
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Mirzwa » 13 lutego 2011, 10:35

Witam,panowie czy znajduje się jakaś firma w Krakowie lub okolicach która może zamontować fachowo dolocik taki jak wy posiadacie? 8)

[ Dodano: 27 Luty 2011, 12:41 ]
Odpowie ktoś na to pytanko?i chętnie spotkał bym się z taka osoba co ma dolocik z Krakowa lub okolic
Zobacz Profil
Mirzwa
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 2 lutego 2011, 18:32
Lokalizacja: Krakowa
Auto: Seat Leon

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez iceman_n » 1 kwietnia 2011, 20:10

hej panowie

wiecie może czy polo 1.6 16v 6n2 ma taki sam silnik jak leon?
z tego co widzę wygląda bardzo podobnie, ale ma 125km zamiast 105
Zobacz Profil
iceman_n
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17 marca 2011, 19:42
Lokalizacja: tsk
Auto: brak

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Mirzwa » 14 kwietnia 2011, 15:29

No niestety wszystko tu padło i ucichło
Zobacz Profil
Mirzwa
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 2 lutego 2011, 18:32
Lokalizacja: Krakowa
Auto: Seat Leon

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Marecki81 » 13 czerwca 2011, 18:08

Panowie pochwalcie sie jak sie sprawuja wasze maszyny po tych modach
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marecki81
Sport
Sport
 
Posty: 212
Dołączył(a): 8 sierpnia 2009, 14:16
Lokalizacja: Zamość
Auto: Leon 1M
silnik: AUQ 1.8

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez krysbi90 » 25 czerwca 2011, 16:40

A więc tak... zrobiłem dokładnie dolot tak jak jeden z Kolegów opisał (wymiary,średnice itp) i powiem szczerze,że jestem zaskoczony... auto zbiera się dużo lepiej. Zaskakujące jest przyspieszenie powyżej 4tys obrotów bo naprawdę auto dostaję wtedy niezłego kopa.

Powiedzcie Panowie bo może się orientujecie jak wygląda sprawa z wydechem... chodzi o kolektor i o nieszczęsne sondy, bo mam zamiar wywalić kata a nie wiem co będą wywalały sondy ... studiował już to ktoś???

PS ogólnie i tak śmigam na walniętej sondzie ale na LPG wogóle mi to nie przeszkadza moim zdaniem... z autem nic się nie dzieje a na PB odczułem to tylko na spalaniu(sporo się zwiększyło)
był 1.6 16v----> jest SWAP AUQ+FMIC\TIP\DP3''\380ccm\1.1bar :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krysbi90
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13 marca 2011, 18:01
Lokalizacja: CT/CWA
Auto: Leon 1m
silnik: AUQ 1.8

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Marecki81 » 2 lipca 2011, 09:30

po pierwsze do sondy za katem trzeba dokupic emulator sa na allegro zeby nie walil bledami
PO drugie musisz miec znajomka na stacji diagnostycznej.
Osobiscie nie wiem czy gra warta swieczki kolektor+wydech to pewnie tylko z 5 koni
Dolot to sa najtansze kone ale decyzja nalezy do ciebie:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marecki81
Sport
Sport
 
Posty: 212
Dołączył(a): 8 sierpnia 2009, 14:16
Lokalizacja: Zamość
Auto: Leon 1M
silnik: AUQ 1.8

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez lisciofcb » 10 lipca 2011, 16:13

Panowie, ktorzy zakladali stozek i doprowadzali zimne powietrze do silnika ze zderzaka - jak Wam sie obecnie te auta sprawuja? Ktos mial jakiekolwiek problemy? Bo zastanawiam sie zeby u siebie tez to zrobic, tylko nie wiem czy korzystac z Auto_Lidera w Poznaniu, czy ktos z kujawsko pomorskiego moglby mi pomoc w montazu bo jestem totalnym laikiem jesli chodzi o tego typu kwestie ? A i powiedzcie mi czy to, ze auto mam zagazowane, nie stanowi zadnego problemu ? Oczywiscie mowimy o Leonie 1.6 16V z 2004 roku. Pzdr.
Zobacz Profil
lisciofcb
Sport
Sport
 
Posty: 457
Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez grzechu83 » 12 lipca 2011, 08:11

Ja mam na takim zestawie zrobione już z 50k km i wszystko ładnie śmiga. Niestety jakiś czas temu korespondowałem z Ksawerym Mielcarkiem i dowiedziałem się, że kończy współpracę w Pipercrosem, bo jest za drogi i nie miał już wtedy tych stożków "po 50zł", a te same na allegro chodzą po 200zł.
Zobacz Profil
grzechu83
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 25 sierpnia 2007, 22:52
Lokalizacja: Śląsk/Małopolska
Auto: BCB + BRC

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bugajek » 12 lipca 2011, 08:17

JA nie mam problemów, a nie mam też podprowadzonego kanału pod stóg...
Dziś albo jutro wykręcam na czyszczenie
Łoś myśliciel :D
zaprasza na bloga

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bugajek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 8 stycznia 2005, 18:30
Lokalizacja: ZS-Zaj***** Szczecin
Auto: Moose

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez lisciofcb » 12 lipca 2011, 13:51

Panowie, jak to więc dokladnie jest?
Bo nie ukrywam, ze mi zalezy na tym, żeby auto ladnie się zbieralo wlasnie z biegu 2 i 3, czyli ogolnie rzecz ujmując z tych obrotow wiedzy 1800-3000, a z tego co zdarzyłem się zorientowac, montaż takiego dolotu i stozka daje moc przy obrotach powyżej 3000, natomiast dodatkowo nawet może troche zamulac przy tych niższych biegach niż jest to w obecnej chwili. Generalnie zastanawiam się, czy jeśli robilaby mi to firma Auto-Lider z Poznania, jest ona w stanie najpierw dobrze skonfigurowac mi benzyne i gaz ? Bo nie ukrywam, ze ostatnio nawet na benzynie nie ciagnie tak jak wczesniej, wiec zastanawiam się, czy mapy na benzynie SA dosc slabe, przec co mapy na gazie pokrywaja się z tymi z benzyny i wówczas auto i na tym i na tym jest mulowate, a przyznam ze zalezy mi aby najpierw je odmulic, aby sprawowalo się tak jak powinno na tej bazowej mocy, a jak już będzie to „podloze” czyli zdrowa jazda na serii, to żeby dopiero wtedy jeszcze go troszke podrasowac. Proszę o jakies wskazowki osob obeznanych w temacie, gdzie i jak w ogole mogę wyregulowac prace auta na benzynie aby była jak najlepsza, pozniej gazu aby właściwości jezdne były zbliżone do tych osiaganych na benzynie.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
lisciofcb
Sport
Sport
 
Posty: 457
Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Klikoś » 12 lipca 2011, 14:38

jeżeli auto gorzej jedzie niż wcześniej to ja bym zaczął od mechaniki a nie elektroniki. jaki masz przelot i jak długo jeździsz na gazie? filtr powietrza kiedy był zmienany ostatnio? "podrasowanie" 1.6 16V będzie trudne i kosztowne ;-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
silnik: inny

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez lisciofcb » 12 lipca 2011, 14:55

Tzn powiem w ten sposób. Gaz mam zamontowany od powiedzmy kwietnia i od razu zauważyłem, ze jedzie slabiej niż na benzynie. Niby miał się ze tak powiem dotrzec, zaadaptowac we wlasnym zakresie jak troche przejezdze, ale czas niestety nic tu nie pomogl. Problem polega w sumie na tym, ze w pewnym momencie jak dalem auto do poprawek to przez 2 dni jeździło na gazie tak jak na benzynie, czyli naprawde dobrze. I ot tak, samo z siebie przestalo się dobrze odpychac i powróciła mułowatość. Dodam, ze niecaly miesiąc temu miałem zmieniona sonde lambda, wiec nie wiem czy to tez trzeba jakos ustawic czy nie. Przebieg teoretycznie jest w tej chwili ok. 55 000 km, na stacji diagnostycznej i z historii sprzedającej dalem temu wiare, czy tak jest faktycznie nie wiem, bo nie idzie tego sprawdzic w autach benzynowych. Filtry były z tego co wiem zmieniame razem z rozrządem, czyli tez jakos koniec kwietnia tego roku. Zastanawia mnie po prostu to co pisalem wczesniej, czyli pojechac do gazownika mogę, tylko jeśli on ustawia mapy gazu aby pokryly się z tymi z benzyny, a te z benzyny z kolei są nieciekawe, to nic mi to nie da, bo auto będzie jeździć jak na benzynie a na benzynie tez nie ma rewelacji. Czyli pytanie, gdzie regulowac jazde na benzynie ?

A co do podrasowania, to oczywiście wiem ze szalu nie będzie i zalezy mi wlasnie glownie na tym dolocie i stożku, żeby schłodzić silnik i niech te kilkanaście kucykow urosnie a będzie ok., tylko tak jak pisalem tzn pytalem, czy te zmiany o których pisze faktycznie sprawiaja ze na niskich obrotach auto tak się nie rozpedza dobrze, a lapie dodatkowego kopa tylko na wysokich jak rozpedzam go z 4 powiedzmy. Bo jak mam auto zaladowane pasażerami, to na chwile obecna to jego odpychanie się i startowanie jest dla mnie masakryczne.

No, to mam nadzieje ze za bardzo nie zamotałem i ktos mi będzie potrafil pomoc 
Zobacz Profil
lisciofcb
Sport
Sport
 
Posty: 457
Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Klikoś » 13 lipca 2011, 07:55

lisciofcb napisał(a):niech te kilkanaście kucykow urosnie a będzie ok


na wstępie muszę Cię rozczarować, o przyroście 1X na dolocie raczej możesz zapomnieć, realny przyrost do 7-8KM, uzyskać więcej może być ciężko... jeżeli od razu na gazie jeździł słabo, to na dzień dobry powinieneś udać się do gazownika na poprawę. co do map benzynowych, do nich może być ciężko się dostać... jaki masz sterownik? magnet marelli? sonda nowa ori? może falowanie obrotów spowodowane jest nadal przez sondę? VAG -> nie pamiętaj jaki kanał ale wartość napięcia sondy sprawdź
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
silnik: inny

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez lisciofcb » 13 lipca 2011, 10:44

Obroty mi nie faluja, po prostu o sonde zapytalem czy jakos przy jej wymianie (sonda firmy NTK) trzeba ja jakos regulowac czy sama sie dostosowuje. Gazownik juz mi pare razy poprawial i tak jak mowie, jezdzilo jakis czas dobrze po czym samo sie zamulalo bez zadnej ingerencji, czyli jesli mapy na benzynie sa nieciekawe to i jesli te z gazu sie pokryja z benzyna to i tak bedzie dla mnie dupa rozwiazanie regulowac gaz, bo nic to nie da. Jak sprawdzic sterownik ? Bo nie mam pojecia mowiac szczerze.

Odnosnie przyrostu 1X, to przejrzalem caly ten temat i chlopakom zgodnie z wynikiem hamowni tyle wykazalo, wiec nie wiem czy to jest wyssane z palca, skoro hamownia pokazywala wynik przed i po, to wydaje mi sie to byc miarodajne. Z tym ze tak jak mowie, najbardziej mi zalezy zeby on sie dobrze odpychal z miejsca, a nie z wysokich obrotow.
Zobacz Profil
lisciofcb
Sport
Sport
 
Posty: 457
Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Klikoś » 13 lipca 2011, 12:14

sondy nie trzeba adaptować, to nie przepustnica ;-) na gazie się nie znam, a żeby sprawdzić sterownik musisz go wyjąć żeby zobaczyć co to za komp. musisz podjechać do kogoś kto ogarnia VAGiem wolnossące i niech popatrzy we wtryski, przepustnicę itd.

co do przyrostu to chętnie przejrzę poprzednie strony żeby to zobaczyć, w moim ex 1.4 dolot z gąbka Pipera w porównaniu z K&N dawał różnicę rzedu 3-4km (tyle że po sofcie), więc może te 1X jest możliwe...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
silnik: inny

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez lisciofcb » 17 lipca 2011, 15:48

Panowie, ktorzy korzystali z uslug Auto-Lidera w Poznaniu w celu zrobienia dolotu i stożka, co dokladnie wchodzilo w cene uslugi ? Czy ten filtr pipercrosa tez byl w cenie czy to w ogole osobna bajka ?
Zobacz Profil
lisciofcb
Sport
Sport
 
Posty: 457
Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez saszi » 18 lipca 2011, 07:06

korzystalem ale chyba w 2004 ;) filtr byl nie pipercrosa tylko k&n w cenie uslugi poza tym power rura doprowadzenie zimnego powietrza i montaz oraz hamowanie po montazu i przed (otwor w zderzaku robilem we wlasnym zakresie) koszt nie pamietam dokladnie ale chyba cos ok 500PLN za taki przyrost w wolnossaku naprawde warto :) chociaz jakbys zrobil to we wlasnym zakresie to wyjdzie Ci duzo taniej ;)
byl Leos, bylo czarne kombi w Tdi jest biale kombi w Tdi
Zobacz Profil
saszi
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 1352
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:49
Lokalizacja: Gdansk
Auto: Audi A4
silnik: turbo diesel inny

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez lisciofcb » 18 maja 2012, 21:09

No tak, we wlasnym zakresie na pewno taniej by wyszlo tylko po pierwsze kompletnie sie na tym nie znam a po drugie nie bede mial mozliwosci shamowania auta, a chce w ogole zobaczyc jaki wynik pokaze mi przed tym zabiegiem, bo obecnie czuje ze autko jezdzi bardziej mulowato niz powinno.

A koszt shamowania sie pewnie spokojnie ze 100 pln wyjdzie, do tego materialy na cala prace wiec cenowo pewnie i tak wyszloby podobnie, no chyba ze jest jakas dobra dusza w kujawsko-pomorskim, ktora moglaby mi w tym pomoc:) Tyle ze ja mam jeszcze instalacje gazowa, wiec nie wiem jak to tam wyjdzie.

-- 18 maja 2012, o 22:09 --

Czy ktoś w kujawsko - pomorskim dałby radę zrobić dolocik chłodnego powietrza ?
Zobacz Profil
lisciofcb
Sport
Sport
 
Posty: 457
Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez squadraazzuri » 28 maja 2012, 16:12

Witam. Zastanawiam się, czy do tego typu modyfikacji jak opisano w dziale, lepiej wykorzystać filtr stożkowy przymocowany do rury jak na zdjęciach które tu załączaliście, a następnie zrobić tę przegrodę i do niej doprowadzić rurę odpowiadającą za przekaz zimnego powietrza gdzieś z dołu zderzaka, czy zastosować jakiś większy filtr zwykły MANN'a czy FILTRON'a, obudować go jakimś PCV i bezpośrednio z tej obudowy prowadzić dalej rurkę z PCV aż do dołu w celu uzyskania tego zimnego powietrza, które wpadałoby bezpośrednio do tej obudowy z filtrem? Chodzi mi o to, żeby ten patent był wydajny.

I jeszcze pytanie, gdzie dokładnie zrobić otwór na łapak powietrza? Pod halogenem? Z doświadczenia, jakich rozmiarów łapaki stosowaliście u siebie, żeby tego powietrza łapał ani nie za dużo, ani nie za mało ? Chciałbym zoptymalizować od razu uzyskane dzięki temu korzyści, czyli poznać w miarę dokładne wymiary elementów i patenty na wykonanie niektórych elementów.

Dzięki za pomoc.
Zobacz Profil
squadraazzuri
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28 maja 2012, 13:25
Auto: Leon 1M

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez bugajek » 28 maja 2012, 19:16

Ja jeżdżę bez łapaka już 2 lata :x
Łoś myśliciel :D
zaprasza na bloga

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bugajek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 8 stycznia 2005, 18:30
Lokalizacja: ZS-Zaj***** Szczecin
Auto: Moose

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez SpoON » 27 czerwca 2012, 12:31

Czy ktoś po zrobieniu tego dolotu pokusił się o hamownie i zmianę programu... ma to sens?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
SpoON
Sport
Sport
 
Posty: 483
Dołączył(a): 2 grudnia 2011, 23:49
Auto: L3PH1 GT
silnik: inny

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez saszi » 27 czerwca 2012, 12:52

SpoON, przejzyj ten temat powinien byc wykres po programie i dolocie mojego starego Leona :wink: troszke wysilku :wink: po samych cyferkach moze nie ma sensu ale odczucia z jazdy (z tego co pamietam :wink: duzo lepsze podobnie jak bezposrednie wyniki na torze lub na ulicy)ogolnie za ta kase w wolnossacym silniku przyrosty sa super :-D
byl Leos, bylo czarne kombi w Tdi jest biale kombi w Tdi
Zobacz Profil
saszi
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 1352
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:49
Lokalizacja: Gdansk
Auto: Audi A4
silnik: turbo diesel inny

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Klikoś » 27 czerwca 2012, 13:25

Ja robiłem kiedyś w swoim 1.4 softa. Miałem jakiś dolot (chyba pipercross gąbka), kolektor ssący i przepustnicę z 1.6, jakiś tłumik i to dało chyba 107km, także jakoś tam się odpychało, szału nie było, ale na pewno dużo lepiej niż przed. ;) Softa robił Unitronic, który chyba jako jedyny ogarniał sterowniki... Jak chcesz zobaczyć wykres, to powininen być jeszcze u nas na SR gdzieś. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
silnik: inny

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez SpoON » 27 czerwca 2012, 13:33

saszi... cały wątek przeleciany i 0 twojego wykresu :roll:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
SpoON
Sport
Sport
 
Posty: 483
Dołączył(a): 2 grudnia 2011, 23:49
Auto: L3PH1 GT
silnik: inny

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez saszi » 28 czerwca 2012, 06:42

jak znajde gdzies w papierach to wstawie ale obawiam sie ze poszedl do nowego wlasciciela :?
byl Leos, bylo czarne kombi w Tdi jest biale kombi w Tdi
Zobacz Profil
saszi
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 1352
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:49
Lokalizacja: Gdansk
Auto: Audi A4
silnik: turbo diesel inny

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez sieran » 6 sierpnia 2013, 15:41

Tylko się nie śmiejcie:) mam takie pytanie czy do silnika 1.6 16V BCB można zamontować turbo?
Zobacz Profil
sieran
Stella +
Stella +
 
Posty: 37
Dołączył(a): 6 sierpnia 2013, 11:52
Lokalizacja: Warszawa / Otwock
Auto: GOLF
silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez marcin7x5 » 7 sierpnia 2013, 09:12

Wszystko mozna tylko koszty będą duuuuże.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: Rypin
Auto: leon 1M
silnik: AUS 1.6

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez michalm » 7 sierpnia 2013, 17:25

sieran, wsadzić można. Przerabiałem temat i nie polecam. Koszta Cię zjedzą, poza tym podstawowe pytanie: u kogo chcesz to robić ?
Pozdrawiam - michalm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
michalm
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1000
Dołączył(a): 5 stycznia 2006, 08:59
Lokalizacja: Warszawa
Auto: eRka
silnik: CDLA 2.0

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez sebastianss1 » 7 sierpnia 2013, 17:41

przeważnie ludzie chca modowikować auta nie dzwoniąć nie pytajać ile to bedzie kosztować a potem po jednym telefonie albo 2 odrazu zakończy sie temat modów . :) I Bedzie jak 90 % ludzi w diselku chip i finito . Mody w autach to bardzo bardzo kosztowne są sprawy lepiej 10 razy sie zastanowić zanim coś chce sie robić bo to dojda tu tam koszta coś sie wysra i jest płacz .
sebek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sebastianss1
TopSport
TopSport
 
Posty: 1259
Dołączył(a): 18 marca 2012, 16:25
Auto: 1.1
silnik: inny

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez sieran » 8 sierpnia 2013, 09:46

michalm, Ile dojdzie KM? I jakie to są koszta? Rozumiem że kilka tysięcy... Silnik to wytrzyma?
Lepiej się opłaca Swap na 1.8T lub zmiana auta?:)
Zobacz Profil
sieran
Stella +
Stella +
 
Posty: 37
Dołączył(a): 6 sierpnia 2013, 11:52
Lokalizacja: Warszawa / Otwock
Auto: GOLF
silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez michalm » 8 sierpnia 2013, 19:49

sieran, swapuj.
Wysłałem PW.
Pozdrawiam - michalm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
michalm
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1000
Dołączył(a): 5 stycznia 2006, 08:59
Lokalizacja: Warszawa
Auto: eRka
silnik: CDLA 2.0

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez sieran » 12 sierpnia 2013, 13:05

Co jest potrzebne do swapa w moim przypadku?
- silnik
- wiązki
- licznik
- większe hamulce?
- ... ?
Zobacz Profil
sieran
Stella +
Stella +
 
Posty: 37
Dołączył(a): 6 sierpnia 2013, 11:52
Lokalizacja: Warszawa / Otwock
Auto: GOLF
silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez marcin7x5 » 13 sierpnia 2013, 09:11

sterownik silnika
pedał gazu
skrzynia biegów
wydech-przynajmniej odcinek do kata
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: Rypin
Auto: leon 1M
silnik: AUS 1.6

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez tad_koks » 15 września 2013, 13:45

michalm napisał(a):sieran, wsadzić można. Przerabiałem temat i nie polecam. Koszta Cię zjedzą, poza tym podstawowe pytanie: u kogo chcesz to robić ?

No dobra, już wiem, że koszty są sakramenckie i nie warto - ale tak z ciekawości : jakiego rzędu sa te koszty?... Ile taka zabawa kosztuje? Przyznaję, że miałem zamiar się o to pokusić, bo jestem już-juz na kupnie auta z takim silnikiem jak pisał sieran.
Zobacz Profil
tad_koks
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15 września 2013, 01:14
Auto: Hyundai Atos Prime
silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez gregg » 6 maja 2014, 16:26

Czy da się nieco uelastycznić szesnastozaworowy 1,6? W sumie spodobał mi się ten silnik, ma odpowiednią kulturę pracy, ale jeśli dałoby się nieco poprawić jego pracę - dlaczego nie? Z drugiej strony jeśli miałoby się to wiązać ze sporymi, kilkusetzłotowymi wydatkami lub znacznym wzrostem spalania, to dam sobie spokój, bo nie po to odpuściłem 8v.

Niemniej jednak czy jesteście w stanie polecić mi, zaproponować modyfikacje(??), które uelastyczniłyby silnik (max moment obrotowy przy 4400 obr./min. to trochę wysoko), może zastanowiłbym się nad tym. W zasadzie nie wiem nawet od czego musiałbym zacząć.
Zobacz Profil
gregg
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 6 maja 2014, 16:07
Auto: Leon
silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje 1,6

Postprzez Marecki81 » 8 maja 2014, 11:11

Wsio masz w tym temacie
1 Montujesz stożek doprowadzasz do niego zimne powietrze ze zderzaka i robisz na niego przegrode aby nie zasysal goracego powietrza
2 Jak niechcesz stozka to wywalasz z dolotu dwie zwężki
To sa chyba jedyne najmniej kosztowne i dajace "najwieksze przyrosty" mody
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marecki81
Sport
Sport
 
Posty: 212
Dołączył(a): 8 sierpnia 2009, 14:16
Lokalizacja: Zamość
Auto: Leon 1M
silnik: AUQ 1.8

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Kit_Car i 2 gości