Strona 1 z 1

rosnaca temperatura w 1.8T

PostNapisane: 22 października 2006, 10:23
przez kuba20vt
Witam

Mam problem z rosnaca temperatura wczoraj zostal wymieniony termostat i niestety nie pomoglo. Co moze byc przyczyna?

Re: rosnaca temperatura w 1.8T

PostNapisane: 22 października 2006, 11:22
przez biloowa
Sprawdz czy wiatrak przy chłodnicy Ci sie załacza przy rozgrzanym motorku.

Re: rosnaca temperatura w 1.8T

PostNapisane: 22 października 2006, 12:17
przez PAWEL20VT4
Dokładnie

Kuba trzeba sprawdzic czy załanczają Ci sie wiatraki, włącz klime i zobacz czy się krecą.

Może padł Ci sterownik od wetylatorów, to jest takie pudełko pod akumulatorem.

Paweł

Re: rosnaca temperatura w 1.8T

PostNapisane: 22 października 2006, 12:28
przez prospect
Miałem podobny problem u mnie wyszla pompa wody.

Re: rosnaca temperatura w 1.8T

PostNapisane: 22 października 2006, 12:51
przez Grześ
ja tez obstawiam pompe wody

Re: rosnaca temperatura w 1.8T

PostNapisane: 22 października 2006, 12:54
przez kuba20vt
Wiatraki sie wlaczaja.

Chyba przyczna jest zapowietrzony uklad jak go mozna odpowietrzyc?

[ Dodano: Nie 22 Paź, 2006 ]
Temperatura rosnie w raz z dodawaniem gazu przy jezdzie na malych obrotach spada do 90 stopni wiec pompa raczej to nie bedzie.

Re: rosnaca temperatura w 1.8T

PostNapisane: 23 października 2006, 07:18
przez MACIEKKK
Sprawdz czujnik tem.

Re: rosnaca temperatura w 1.8T

PostNapisane: 23 października 2006, 13:16
przez PAWEL20VT4
Układ powinien sam sie odpowietrzyć, Jeżeli pompa nie pracuje jak powinna, to właśnie przy wyższych obrotach nie da rady przepompować płynu.

Paweł

Re: rosnaca temperatura w 1.8T

PostNapisane: 25 października 2006, 18:53
przez kuba20vt
Panowie mieliscie racje naszczescie to byla pompa.

Pozdrowka

Wysoka temperatura płynu chłodzącego - przegrzewanie silnika

PostNapisane: 27 sierpnia 2007, 21:42
przez noobeq
Siemka
Na początku dodam ze trochę poczytałem istniejące watki na temat chłodzenia, ale nie zauważyłem w nich rozwiązania dla mnie.
Na wstępie zaznaczę ze mam dwie lewe raczki do tych spraw.
A mianowicie, mam problem z przegrzewaniem sie silnika. Narastało to dość stopniowo, a zaczęło sie od (prawdopodobnie) nie wymienionej pompy wody przy wymianie rozrządu na 90 tys (jakieś 1.5 roku temu).
Autko sie stopniowo grzało az do momentu gdzie osiągał 120 stopni.
W tym celu wymienialiśmy stopniowo:
termostat
Pompa wody i przy okazji rozrząd( no to niewiele kosztuje a to jest ta samo robota) tak mi mówiono
uszczelka pod głowicą (głowica była sprawdzana na szczelność)
Przy wymianie uszczelki mechanik mówił ze nie widzi na niej nic dziwnego (to chyba znaczyło ze wyglądała na wporzadku)
korek zbiorniczka wyrównawczego
Dodam do tego ze za każdym razem miało być ok (pewnie;()
Ehh fakty sa takie ze w ukladzie chlodzenia caly czas bierze sie z kądś powietrze(chyba),
efekt jest takie ze po przejechaniu kilku kilometrow i odkreceniu korka od zbirniczka wyrownawczego, plyn mocno bulgocze i wydostaje sie duze cisnienie.
Dodam jeszcze ze kiedyś( przed albo po robieniu rozrządu) pękło mi plastikowe kolanko od układu chłodzenia, silnik sie wtedy troszkę przegrzał ale po wymianie i nalaniu płynu było wszystko wporządku.

Z góry dziękuje i przepraszam za chaotyczność

Re: Wysoka temperatura (1.8 20vt APP Przegrzewanie silnika)

PostNapisane: 27 sierpnia 2007, 22:27
przez bono
noobeq napisał(a):i przepraszam za chaotyczność
no rzeczywiscie ciezko cos z tego zrozumiec.

noobeq napisał(a):efekt jest takie ze po przejechaniu kilku kilometrow i odkreceniu korka od zbirniczka wyrownawczego, plyn mocno bulgocze i wydostaje sie duze cisnienie.

to jest jak najbardziej normalne,inaczej mowiac, jak gotujesz wode w garnku , ktory jest przykryty pokrywka, a potem ta pokrywke podniesiesz to masz mniej wiecej , podobne zjawisko, energia w swiecie zawsze dazy do rownowagii ;)

sprawdz czujnik temperatury, bo moze z temp jest ok a zle Ci pokazuje.
Bo wnioskuje z Twojej wypowiedzi, ze plyn chlodniczy ok, nie ubywa go,czyli uklad szczelny, pompe wymieniles , termostat....

Moze, byc ale nie musi jeszcze jedna przyczyna , ale wydaje mi sie malo realna, zapieprzona chlodnica, i wtedy nie potrafi odebrac ciepla z silnika, ale jak pisze wydaje mi sie to malo realne.

Re: Wysoka temperatura (1.8 20vt APP Przegrzewanie silnika)

PostNapisane: 28 sierpnia 2007, 08:56
przez premier
A kręcą ci się wentylatory na chodnicy? Sprawdź bezpieczniki na akumulatorze. Jak otworzysz pokrywkę, zdaje się pierwszy od lewej jest od wentylatorów - zobaczy czy czasem się nie przytopił. Ja tak miałem i miałem podobne objawy. Przy okazji wymieniłem czujnik G62 (od temp. cieczy chłodzącej silnik) bo mi VAG zgłaszał błędy i wszystko wróciło do normy.

Re: Wysoka temperatura (1.8 20vt APP Przegrzewanie silnika)

PostNapisane: 29 sierpnia 2007, 08:21
przez KoT
tez wymienilem czujnik przy okazji ostatniej wizyty w serwisie (blad staly VAG) - czujnik 97.20 + uszczelka 2 + wymiana 30 PLN

Re: Wysoka temperatura (1.8 20vt APP Przegrzewanie silnika)

PostNapisane: 9 września 2007, 12:03
przez noobeq
Dziękuje za wszystkie rady i przepraszam ze długo nie odpisywałem. Ale posprawdzałem czujnik i pare innych rzeczy i cały czas nic, miałem juz dość i postanowiłem oddać autko do ASO gdyż do tej pory zajmował sie nim mechanik z audi. I to był chyba strzał w dziesiątkę, stwierdzili ze trzeba wymienić pompe wody. Hmm postawiłem oczy w slup i mowie ze obecna jest nowa i ma niecałe 100 km przejechane, a oni swoje papa wody i tyle. Ok zgodziłem sie myśląc jak to nie to, to i tak nic nie strace. Po wymianie okazało sie ze moja papa jest za mała to znaczy ten wiatraczek który jest od strony wody jest o 1 cm za mały , porównując go z oryginalnym.
Kupiona była w Auto Center i miała pasować, tylko czemu mechanik nie zauważył różnicy (ehh). Mam nadzieje ze na tym moja przygoda z ta usterka sie skończy, chociaż po odkręceniu korka ze zbiorniczka wyrównawczego płyn cały czas bulgocze (jak by sie gotował) i uwalnia sie ciśnienie, i mam nadzieje ze bono masz racje ;)
bono napisał(a):to jest jak najbardziej normalne, inaczej mówiąc, jak gotujesz wodę w garnku , który jest przykryty pokrywka, a potem ta pokrywke podniesiesz to masz mniej wiecej , podobne zjawisko, energia w swiecie zawsze dazy do rownowagii ;)
bo inni (mechanik z audi) twierdza ze jest to pękniecie na bloku albo głowicy. Ale temperatura stoi na 90 i sie juz nie wychyla.

Re: Wysoka temperatura - przegrzewanie silnika

PostNapisane: 13 kwietnia 2015, 20:37
przez bumble bee
Witam wszystkich,

mam ze swoim cukiereczkiem podobny problem jak opisywal kolega noobeq z tym, ze silnik troche inny (2.8 AUE)
czujnik temperatury wymieniony, wentylatory zrobione (chodza sprawnie), termostat wg mechanika sprawny (duzy obieg otwiera przy 94st C).
No i w czym tu jeszcze szukac problemu??? Niedroznosci na ukladzie chlodzenia (chlodnica trafiona?)
Jadac z predkosciami podroznymi (okolo 100-130km/h) temperatura wody dochodzi do 100 stopni (jadac na 6tym biegu czyli jakies 3,5tys obrotow max).

POMOCY PLIIIZZZ :)
stawiac na chlodnice czy pompa wody jak u kolegi wyzej?

Re: Wysoka temperatura - przegrzewanie silnika

PostNapisane: 13 kwietnia 2015, 21:32
przez Pako162
Pompa elektryczna pracuje? Słychać ją po zgaszeniu auta? Zmierzone przepływy płynu chłodzącego? Jaki przebieg auta?

Re: Wysoka temperatura - przegrzewanie silnika

PostNapisane: 14 kwietnia 2015, 21:40
przez bumble bee
sprawdze jutro po dojechaniu do pracy czy pompa pracuje
przeplywy plynu - nie mam pojecia niestety - chyba jestem jeszcze za slabo wtajemniczony :) (jak to sprawdzic/zmierzyc ??)
przebieg auta - napisze tak - 142tkm ale ze kupiony z komisu PL to gwarancji na oryginal nie ma. Tak czy inaczej wyglada na zadbane auto (srodek absolutnie ladny) - trzymam sie wiec wersji, ze przebieg oryginal ale to nie o tym w niniejszym temacie.

Dzieki za szybka reakcje i czekam na jakies wskazowki jak zdiagnozowac usterke bandyte... mam do przejechania 620km i nie chce przegrzac silnika w drodze... ostatecznie trzeba bedzie jechac po emerycku :)

-- 14 kwietnia 2015, 21:40 --

pompka elektryczna pracuje po wylaczeniu silnika. pozostaje wiec obstawiac niedroznosc ukladu chlodzenia (chlodnice) albo pompa wody.
czy ktos z tym silnikiem moze powiedziec czy jest latwy dostep do pompy wody - moze jakies foto - nie mam za bardzo kanalu czy podnosnika zeby sie temu przygladnac :)

Re: Wysoka temperatura - przegrzewanie silnika

PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 11:22
przez Pako162
Dostęp nie jest taki łatwy, jak z resztą do wszystkiego w 2.8 :-P
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... erpump-DIY
proszę bardzo, krok po kroku pokazane i opisane jak się zabrać za wymianę.

Re: Wysoka temperatura - przegrzewanie silnika

PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 13:59
przez bumble bee
Podziekowal serdecznie! :brawo:

Re: Wysoka temperatura - przegrzewanie silnika

PostNapisane: 10 maja 2015, 19:14
przez Sokol_M
Witam, nie chce zakładać nowego tematu bo objaw podobny co przedmówcy z tym ze... Auto (1.8t APP) pracuje ok jak się nagrzeje to czuje ze osłabnie ale to wina bardziej IC niż temperatury cieczy ktora po nagrzaniu oscyluje w okolice 97-100 stopni i czy jadę spokojnie czy przy pełnym bucie. Wentylator od czasu do czasu się załączy na chwile. Czy to normalne w tych silnikach bo z tego co juz poczytałem niby tak?

Dodam jeszcze ze wskaznik na desce pokazuje 90stopni a odczyt z vaga to 97-100