Strona 1 z 1
Leoś 1.8 20VT

Napisane:
1 października 2007, 11:26
przez bobek_TDI
Witam klubowiczów... Mam takie pytanie odnośnie leona 1.8 20VT... Kolega myśli na tym silnikiem i nad założeniem gazu,sekwencja

, do niego... Prosze o jakies opinie czy to sie wogole opłaca, Jaką instalacje wybrac...Moze ktos na forum ma takie zastosowanie i moze powiedziec jak to sie spisuje... Przeszukalem forum i podobnego tematu nie znalazlem...
Z góry dziekuje w imieniu kolegi.

Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
1 października 2007, 11:35
przez Kozak
bobek_TDI, napisz do Gajdara on miał w swoim 20VT LPG ..... i zdemontował
leon

Napisane:
1 października 2007, 11:42
przez marc1ju
witam,
ja posiadam takie autko, szukalem diesla bo jezdzilem sporo lat roznymi dieslami, ale nic sie nie trafialo konkretnego i jest 1.8T Sport
zbeszczescilem autko gazem

, mialem sporo problemow z dostrojeniem autka ale juz smiga
powiem krotko, jesli chcesz zakladac gaz, to tylko w sprawdzonym zakladzie z doswiadczeniem w tych silnikach
najlepsza bezproblemowa instalka z oryginalnymi mapami to Prince - cena ok 5000pln
ja mam KME, ale podobno lepszy jest STAG 300 + reszta odpowiednich gratow do silnika turbo, wtryski podobno polecaja Magic Jet, ja mam czerwony Valtek - jakos to chodzi
ogolnie dawno nie smigalem benzynka, pierwsze 3 biegi - OK, pozniej diesel jest niedoscigniony
pozdrawiam
Marcin
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
1 października 2007, 12:16
przez KoLoS
1.8T+gaz

profanacja! Jak kolege nie stać na benz to niech szuka gnojowozu a nie zagazowywuje uturbioną benzyne

Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
1 października 2007, 13:56
przez bobek_TDI
KoLoS tak tez mu doradzilem...przekonywalem go oczywiscie do turbo gnojka, chciał zobaczyć czy mowie prawde i oto ma tutaj dowod:))
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
1 października 2007, 14:38
przez KoLoS
brat szuka teraz auta i ostatnio byliśmy oglądać 1.8T w MK IV (150ps) zagazowane od nowości, jakaś tam fabryczna instalacja... jak się tym przejechałem to mi ręce opadły, kiiiiibeeeeeeeel to w ogóle nie przyspieszało. Albo się ma na eksploatacje 1.8T albo się kupuje turbognojka, inaczej tego nie widze. Poza tym turbognojki są tak elastyczne, że aż sie chce tym jeździć

Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
2 października 2007, 18:54
przez gajdar
KoLoS, zagazowany 1.8T ma (miał) na MAHA dokladnie 1 KM mniej za to pare Nm momentu wiecej.Slinik da sie zagazować ale potrzeba idealnego zakładu i gazownika
Ja mimo instalki Prince-a nie miałem takiego szczęscia i mając wizje rozpirzenia silnika,wywaliłem dziadostwo i teraz mam luz
Nie dziwią mnie jednak pomysły LPG w 1.8T

,ja swoją nauczkę na szczęście niewielkm kosztem dostałem.
Tanio to tylko TDI
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
3 października 2007, 09:01
przez Dżoyo
Mam 1,8T LPG z instalką za 4200pln firmy BRC od 30.000 km. Instalacja już mi się dawno zwróciła i dodatkowo jestem około 4.000 pln do przodu. Do tej pory ZERO problemów z gazem. Auto na gazie lepiej przyspiesza dzięki wyższemu momentowi obrotowemu.
A jeżeli mówimy o kosztach LPG : Ropa
Mi spala przy dynamicznej jeździe 12litrów (przy normalnej 10litrów-22pln/100km) co daje kwotę 26,40pln
Ropa, kumpel ma Audi A4 2,5 TDI 180KM spala mu to do 10 litrów co daje kwotę 37pln
inny ma też A4 150KM 9 litrów.
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
3 października 2007, 09:05
przez electron
mozesz blizej opisac ten zwrot i zoaszczedzone pieniadze ? tzn jak bys napisal pi razy oko jak do tych sum doszedles
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
3 października 2007, 09:30
przez Dżoyo
Auto spala latem około 12l, zimą 13-14, czyli średnio 12,5l w roku (w trasie przy prędkości przelotowej 160-180km/h 14 litrów). Różnica między paliwem a gazem średnio 2,2 pln. Ostatnio gaz mocno zdrożał.
100km paliwo 4,4x12,5=55
100km gaz 2,2x12,5=27,50
różnica= 27,50pln x 300 = 8.280 pln oszczędności rocznie
Pytania??
P.S.
Owszem przyznaje Gaz to zło. Ma wyższą temperaturę spalania i jest paliwem suchym, nie ma właściwości smarujących itd. Kiedy szukałem szybkiego Leona nastawiłem sie na TDI 150KM w serii, niestety ich ceny mnie powalały, dlatego wybrałem 1,8T.
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
4 października 2007, 13:20
przez (A)rturo
ja posiadam 1.8T zagazowane od 70tys km
zero problemow
instalacja brc seqent
objade kazdego seryjnego tdi
wykresik

Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
4 października 2007, 13:38
przez Marcin_TDI
a czemu dzien po wyszlo o tyle wiecej
cos jeszcze ustawialiscie
(A)rturo napisał(a):objade kazdego seryjnego tdi
chyba 1.9 zapomniales napisac

Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
4 października 2007, 13:59
przez Dżoyo
(A)rturo, napisz ile zaoszczędziłeś kasy na różnicy paliwo/gaz i przez jaki okres czasu. Ile ci spalał gazu na 100km?
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
4 października 2007, 14:06
przez (A)rturo
Marcin_TDI, bo mialem problem z autem - padl dv i przeplywka
i warsztat ktory mi naprawial auto mial hamownie
a gaz montowalem w lipcu 2005
Marcin_TDI, 2.0tdi rowniez.. mowa o seryjnych
140KM napewno nie wiem jak ze 170km bo nie mialem okazji
[ Dodano: Czw 04 Paź, 2007 ]
Dżoyo, nie chce mi sie liczyc ale pewnie by drugie takie audi by kupic
spala mi srednio 12
min 9 maximum 16
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
5 października 2007, 09:42
przez stefdeath
Ja mam takie lamerskie pytanie:) bo kolega ma top sporta i mowił mi, że powinno się jeździć wyłącznie na beni 98. Nie znam sie na tym ale gaz jest chyba jeszcze gorszy dla takiego silnika niż pb95. Ponieważ przymierzam się do kupna leona chciałem spytać jak to jest z tymi paliwami do 1.8t -co prawda nie mam zamiaru go gazować ale czy jazda na 95tce nie spowoduje spadku osiągów czy innych negatywnych skutków dla silnika?
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
5 października 2007, 09:55
przez Marcin_TDI
moim zdaniem to 98 to minimum...
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
5 października 2007, 10:04
przez usher
stefdeath, w 1.8T w TSie 95 jest dopuszczalne, ale lepiej 98

Wiadomo jaka jest jakosc polskiego paliwa, poza tym jak juz ktos ma na 1.8T to na paliwo tez powinno sie znalesc
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
5 października 2007, 13:24
przez Bojar
Ja do 1.8T leje 98 autko jezdzi wydaje mi sie troche lepiej niz na 95. Tankuje na BP po 4.55 ale zawsze mozna zalac na neste za 4.30 chyba a paliwko tez maja niezle.
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
8 października 2007, 13:13
przez kaczy
ja tankuje wlasnie na neste bo mam blisko i leje 98okt bo jest tylko 9 gr drozsza od 95, wiec nie ma bolu, a czy auto jezdzi lepiej? ja rozwnicy nie zauwazylem.
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
8 października 2007, 13:16
przez usher
Roznica jest taka ze Cupra R na 95 byla objezdzana przez seryjne 1.8T na 98, a teraz jak lane jest 98 to nie ma szans
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
15 stycznia 2008, 15:40
przez ice
Witam.
Jako nowy użytkownik forum, a od niedawna również dumny

posiadacz Cupry 2000/2001 z silnikiem 1.8 20VT mam do Was 2 pytania.
Pierwsze to niestety problem z cięzko wchodzącym 2 biegiem szczególnie na zimnym silniku (na rozgrzanym jest o wiele lepiej jednak problem nie ustępuje zupełnie). Wyczytałem, że może to byc spowodowane niskim poziomem oleju w skrzynie bądź jego gęstnieniem. Autko ma juz swoje lata, przejechane jakieś 90k stąd zastanawia mnie fakt czy warto wymienic mu olej w przekładni i sprawdzic czy problem ustapi, czy może lepiej odrazu uderzyc do ASO lub jakiegos mechanika i zobaczyc co on powie?
Natomiast druga rzecz jaka nie daje mi spokoju to przynajmniej według mnie lekko klekoczący silnik. Nie jest to bardzo głosny dźwięk jednak czy to na zimnym, czy na rozgrzanym silniku daje się wyraźnie usłyszeć pracujące popychacze. Miałem kiedyś podobny problem jednak znacznie głośniejszy z Ecotec-iem gdzie do wymiany poszły prawie wszystkie popychacze stad moje obawy co do tego. Gośc który opchnął mi autko powiedzial, że nie mam się czym przejmowac bo to taka uroda tych silników.
Tak więc czy opisane przeze mnie problemy kwalifikuja się do dokładniejszego sprawdzenia, czy póki co mogę odpuścic i zająć się dalszą eksploatacja autka?
pzdr.
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
15 stycznia 2008, 15:54
przez Tonny S
ice napisał(a): a od niedawna również dumny posiadacz Cupry 2000/2001 z silnikiem 1.8 20VT
No Cupra to napewno nie jest bo nie była wtedy jeszcze produkowana jak juz to Sport.
BTW temat dotyczy gazu ......
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
15 stycznia 2008, 16:10
przez Grześ
AD1 pierwszego to moze byc gesty olej lub zle wyregulowane ciegna dzwigni zmiany biegow
AD2 przelot jeszcze nie jest duzy ale moze to byc napinacz paska zebatego walkow trzeba by to obsuchac bo tak to ciezo zgadywac
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
15 stycznia 2008, 16:14
przez Streat
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
15 stycznia 2008, 17:22
przez ice
Regulamin mam już za sobą

Co do poruszenia mojego wątku akurat w tym temacie zdecydowałem się nie zakładac specjalnie nowego tylko podpiąć się pod już istniejący nota bene z uwagi na nazwę traktujący chyba dośc obszernie o silniczku 1.8 20VT. To tak na marginesie
Jeśli chodzi natomiast o nomenklaturę nazewnictwa i modele Leona to szczerze mówiąc sam nie jestem pewien czy jest to wersja Cupra czy Sport (różne opinie od róznych osób). Jednakże z tego co mam napisane w dowodzie rejestracyjnym i oznaczenia na tylnej klapie marka samochodu to Leon 20V Turbo Cupra, rok produkcji 3kw 2000 więc przyjmuję, że tak jest. Jesli ktoś chciałby rzucić na tą kwestie trochę światła chętnie posłucham i może zrewiduję swoje przekonania

Podejrzewam, że aby mieć 100% pewnośc potrzebny byłby choćby nr nadwozia ale gdzie mógłbym to sprawdzić tego nie wiem (pomijając specjalną wyprawa do ASO w tym celu).
Odnosnie moich pytań z pierwszego postu Grześ thx za szybką odpowiedź. Jak tylko będe miał chwilę postaram się zasięgnąć opinii mechanika w międzyczasie może zdecyduje się na wymiane oleju.
pzdr.
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
15 stycznia 2008, 17:29
przez bono
ice napisał(a):Regulamin mam już za sobą

no chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem. Proponuję jeszcze raz od początku zwłaszcza
AD II pkt 3....
ice napisał(a):Jeśli chodzi natomiast o nomenklaturę nazewnictwa i modele Leona to szczerze mówiąc sam nie jestem pewien czy jest to wersja Cupra czy Sport (różne opinie od róznych osób). Jednakże z tego co mam napisane w dowodzie rejestracyjnym i oznaczenia na tylnej klapie marka samochodu to Leon 20V Turbo Cupra, rok produkcji 3kw 2000 więc przyjmuję, że tak jest. Jesli ktoś chciałby rzucić na tą kwestie trochę światła chętnie posłucham i może zrewiduję swoje przekonania

Podejrzewam, że aby mieć 100% pewnośc potrzebny byłby choćby nr nadwozia ale gdzie mógłbym to sprawdzić tego nie wiem (pomijając specjalną wyprawa do ASO w tym celu).
Polecam
SZUKAJ i znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania..
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
15 stycznia 2008, 17:31
przez Grześ
ice, to co napisal Tonny S jest w 100% prawda i posiadzas wersje sport zadna cupra bo leon w wersji cupra nigdy nie wystepowal czhyba ze masz haldexa to posiadzasz cupre 4
do 2002 byly sporty 1.8T 1.9TDI ARL 1.8T cupra 4
po 2002 byly Top sporty 1.8T i ARL i cupra 4 ale w wersji silnikowej 2.8 i 1.9TDI ARL
po 2003 do produkcji weszla Cupra R 1.8T ale o mocy 225KM
po 2005 byla zmiana nazwy z top sport an FR formula racing
pisze tu oczywiscie o wersjach z najmocniejszymi silnikami
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
15 stycznia 2008, 18:15
przez usher
Re: Leoś 1.8 20VT

Napisane:
15 stycznia 2008, 18:18
przez Grześ
to byla cupra R