
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
"Po włączeniu manetki na stałe, czy przytrzymaniu
powyżej 250 milisekund moduł nie aktywuje się, żadnych mignięć."
1)Wlasciwosci modulu
- Tracenie manetki migaczy krocej niz 250 milisekund, uaktywnia funkcje komfortu migaczy
- Gdy manetka zostanie na stale zalaczona to funkcja komfortowych migaczy nie
wlaczy sie. Nie beda generowane dodatkowe migniecia
- Uklad takze posiada funkcje "odwolania". Tzn. gdy aktywny jest komfortowy kierunkowskaz i zostaje wcisnieta manetka z drugiej strony to nastepuje wylaczenie funkcji.
- Modul nie zakloca pracy migaczy awaryjnych, w tym przypadku jest nieaktywny
- Ilosc migniec, od 2 do 5 uzytkownik ustawia za pomoca przełacznika na module.
2) Wyprowadzenia modulu
Modul "EasyBlink" zawiera 5 kabli, ktore nalezy podlaczyc do instalacji samochodu.
Kazdy kabel ma inny kolor. Przewody modulu nalezy podlaczyc w nastepujace przewody instalacji:
kabel CZERWONY - zasilanie +12V (po stacyjce)
kabel CZARNY - masa
kabel ZIELONY - manetka
kabel POMARANCZOWY - migacz lewy
kabel ZOLTY - migacz prawy
3) Instalacja modulu
W autach marki VW/Audi/Skoda/Seat montaz urzadzenia jest prosty. Wlacznik swiatel awaryjnych jest zintegrowany w przerywaczem kierunkowskazow.
Wystarczy wyjac wlacznik i podlaczyc kable modulu do odpowiednich kabli przerywacza. W kazdym modelu auta sa inne wyprowadzenia kabli przerywacza.Szczegoly montazu w poszczegolnych modelach aut znajduja sie w nastepnym punkcie.
Polaczenie z instalacja naprosciej jest wykonac poprzez delikatne sciagniecie izolacji odpowiednich kabelkow (masa, +12V stacyjka,manetka,lewy migacz,prawy migacz) przerywacza.
Nastepnie nalezy odpowiednie kabelki modulu okrecic wokol odpowiednich kabelkow przerywacza.Mozna teraz zalutowac przewody i zaizolowac tasma izolacyjna. Cala operacje nalezy wykonywac przy wylaczonej stacyjce, w celu unikniecia ewentualnych zwarc, tym samym przepaleniem bezpiecznikow.
Zamiast sciagac izolacje z instalacji mozna takze sprobowac wyjac z kostki przerywacza odpowiednie piny kostki ISO i podlaczyc kable ukladu. Jednak demontaz zlaczy jest trudny i mozna ponadto uszkodzic zlacze.
Jesli ktos jest w posiadaniu takich zlaczy to moze nowe zlacze spiac z odpowiednimi kablami przerywcza i modulu i wlozyc do kostki w miejsce starego zlacza.
_carlos- napisał(a):JayZ ale Ty kupiłeś moduł od Vipera, na który chłopaki się skarżą...
Niestety obudowy ktore kupilem do modulu nie pasuja i modul bedzie bez
obudowy - bezie w koszulce termokurczliwej tak jak ten na allegro.
Termin: najbardziej realny to 3 tyg.
Firma robiaca plytki daje termin 2 - 3 tyg.
Znalzalem blad na plytce i niestety dopiero w tym tygodniu zrobie
zamowienie. Wczesniejsza wresja dziala bez zarzutu tylko nowa miala byc w
wresji SMD by zminimalizowac wymiary i tu sie wkradl blad. Obudowy nie
bedzie bo wieksza obudowa ma duzo wieksze wymiary i szkoda w nia wkladac
caly modul.
Ktos tam pisal o odpowiedzi kolesia z allegro i ten pisal o czasie 250ms.
Jego modul mierzy czas impulsu i jezeli kierunkowskaz odbije i ostani
sygnal nie bedzie pelny tylko bedzie mial ponizej 250ms to doda jeszcze 3
migniecia. U mnie tak nie ma.
Moj uklad bedzie troszke wiekszy z powodu zastosowania przekaznikow co
powinno podniesc niezawodnosc ukladu.
spec napisał(a):A mógłbyś porobić testy? Jak wygląda odwołanie migania? Da się podziękować lewy prawy? Czy moduł miga 3 dodatkowo podczas skrętu gdy mamy na twardo włączoną manetkę?
Podeślij mi namiary na Artura.
kruszyna napisał(a):na przewodach sa numery, pelen profesjonalizm
szczerze mowiac...zlaczki mnie pokonaly i nie bardzo wiem jak je mam uzyc stad tez chyba zrobie to bardziej ordynarnie...
spec napisał(a):Wszystkie przewody są czarne. Skąd wiadomo, który gdzie? Te plastikowe złączki nie są za dobre, lepiej nawet na pająka skręcić kable i zaizolować.
Przewody sa ponumerowane, jezeli ktos tego nie widzi to proponuje udac sie do okulisty.
Przypatrz sie na zdjecia to zobaczysz ze przwody sa ponumerowane
Zlaczki sa lepsze od tego Twojego pajaka.
spec napisał(a):Przewody sa ponumerowane, jezeli ktos tego nie widzi to proponuje udac sie do okulisty.Przypatrz sie na zdjecia to zobaczysz ze przwody sa ponumerowane
Tylko zapytałem, wzrok mam dobry, jakbyś mi pokazał, w którym miejscu na zdjęciach zamieszczonych na forum widać te numerki byłbym wdzięczny. Wyjeżdżając od razu z okulistami nie zrobisz sobie dobrej renomy.
jocker napisał(a):czy złączki są wielokrotnego użytku, czy po zaciśnięciu nie dają się już zdjąć bez zniszczenia?
jocker napisał(a):czy złączki są wielokrotnego użytku, czy po zaciśnięciu nie dają się już zdjąć bez zniszczenia?
Zauważyłem małą(?) wadę modułu od "agrala" - a mianowicie po włączeniu kierunkowskazu stałego (czas działania jest nie istotny w tym przypadku) i wyłączeniu go nie można włączyć kierunkowskazu krótkiego (z 3 mignięciami w moim przypadku) - w tym przypadku kierunkowskaz zadziała tak jak bez modułu. Moduł prawidłowo zadziała wtedy kiedy po stałym kierunkowskazie będzie przerwa około sekundowa.
Nie wiem czy tak powinno być...jeśli możecie sprawdźcie to u siebie.
Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość