Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Jak wyjąć alternator

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Jak wyjąć alternator

Postprzez norberetto » 24 maja 2011, 14:09

Witam,



Potrzebuje informacji jak najprościej zrobić demontaż alternatora z mojego leona. Silnik 1,6 16V BCB Muszę wymienić łożyska bo strasznie hałasują. Z góry dziękuję za informację. Pozdrawiam.
Zobacz Profil
norberetto
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 kwietnia 2009, 12:50
Lokalizacja: Zielonka
Auto: Seat Leon 1,6 16V

Reklama

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez marcin7x5 » 25 maja 2011, 07:46

Odpinasz klemrę + z akumulatora, nastepnie odkręcasz ten gruby kabel od altka oraz ściagasz wtyczkę z regulatora napięcia. Potem musisz ściągnąć pasek wielorowkowy od napędu altka. Kolejnym krokiem to wykręcenie 2 śrub mocujących altka. Potem wyciagasz cały altek do przodu i ku górze (może ciasno siedzieć)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez norberetto » 26 maja 2011, 13:07

Spróbuję tak jak napisałeś. Tylko zastanawiam się czy nie będzie przeszkadzać pompa wspomagania lub wentylator na chłodnicy, strasznie mało tam miejsca na manewrowanie.
Zobacz Profil
norberetto
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 kwietnia 2009, 12:50
Lokalizacja: Zielonka
Auto: Seat Leon 1,6 16V

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez marcin7x5 » 27 maja 2011, 06:58

" strasznie mało tam miejsca na manewrowanie"
wystarczy. dasz radę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez tomV6 » 18 grudnia 2011, 22:02

Przepraszam, że odgrzewam kotleta, ale czy któryś z posiadaczy Leona 1M 2.8V6 wyjmował alternator? Jest wyjątkowo ciasno i już zastanawiam się czy może spróbować podejść od dołu z kanału?
Niestety prawdopodobnie za jakiś czas będę zmuszony wymienić regulator napięcia przy alternatorze :-|
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomV6
Sport
Sport
 
Posty: 508
Dołączył(a): 21 marca 2011, 17:35
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon V6

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez Tracer2 » 18 grudnia 2011, 22:27

Możesz zrobić zdjęcie ?? od strony regulatora...
Regulator trzyma się na dwu srubach i powinien do niego być dostęp i możliwośc wymiany,
bez wyjmowania całego altka.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez tomV6 » 19 grudnia 2011, 00:01

Próbowałem dzisiaj zrobić zdjęcie telefonem, ale jest tak ciasno, że od góry nie dałem rady :-(
Poza tym jeszcze dokładnie nie sprawdzałem jaki jest regulator dlatego chciałem wykonać to zdjęcie aby ułatwić sobie sprawę i odczytać numer ze starego regulatora.
Ostatnio jak na kanale wymieniałem pasek wieloklinowy to nie spojrzałem jak jest z dostępem od dołu ale chyba z kanału byłaby możliwość wymiany regulatora.
Auto mam od niedawana i jestem z niego zadowolony, tylko szkoda że ten silnik jest tak „egzotyczny” w Leonie i odzew forumowiczów może być kiepski :-(

-- 18 gru 2011, o 23:54 --


A oto zdjęcie na którym widać tyle co nic. W oddali widoczny jest altek (jego kawałek). Niestety jest na tyle ciasno, że od góry lepszego foto nie mogłem zrobić.

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomV6
Sport
Sport
 
Posty: 508
Dołączył(a): 21 marca 2011, 17:35
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon V6

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez Tracer2 » 19 grudnia 2011, 07:33

Regulator jest tam gdzie dochodzi taki gruby kabel"+" i wtyczka.
Z lewej i prawej są srubki a pod koncówką grubego kabla jest też nakrętka.
Niewiele miejsca potrzeba by to mała gdzehotką odkręcić.
link do zdjęcia nie działa. :?
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez tomV6 » 19 grudnia 2011, 11:40

Nie mogę wstawić zdjęcia więc wstawię link:
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 20301.jpg/
Alternator jest w oddali (przysłonięty). Niestety jest na tyle ciasno, że mogę zrobić lepszego zdjęcia.
Co do wymiany regulatora to będę próbował (bez wyjmowania alternatora) od dołu z kanału. Jak nie da rady to chyba będę musiał zdjąć kolektor ssący (w silniku V6 jest on na tyle duży, że uniemożliwia dostęp do alternatora).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomV6
Sport
Sport
 
Posty: 508
Dołączył(a): 21 marca 2011, 17:35
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon V6

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez Tracer2 » 19 grudnia 2011, 12:44

No tak dostęp jest od spodu.
U mnie w ASV altek był wymieniany i został wyjęty od spodu po odłączeniu zawieszenia silnika od strony altka
i podwieszeniu go na takim przyrządzie do podwieszania co się opiera na błotnikach.
Silnik się uchylił i dało sie altka wyjąć, ale od spodu :?
Skąd wiesz ,ze regulator jest zły ?
Altek jest Bosch , czy Valeo ?
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez tomV6 » 19 grudnia 2011, 13:20

Dokładnie nie wiem czy to regulator, ale z tego co czytałem na forum wygląda że coś się z nim dzieje.
Objawy występuje tylko gdy silnik pracuje na wolnych obrotach (bieg jałowy) i występuje sporadycznie. Zauważyłem, że czasem przygasają światła i cała elektryka w aucie. Włączyłem kanał 20 na klimatroniku i zacząłem obserwować ładowanie. Czasem jak stoję na światłach i wszystko przygasa to ładowanie spada do ok. 12.9-13V ale nie zapala się kontrolka ładowania ani żadna inna. Wystarczy przegazować i ładowanie wraca do normy. Początkowo (tylko) przy przegazowaniu było słychać pisk paska wieloklinowego (i w tym samym momencie wracało normalne ładowanie). Obecnie wymieniłem pasek na nowy continental ale ładowanie też czasem spada, z tym że po przegazowaniu już nie słychać pisku. Napinacz paska jest ok.
Wczoraj czyściłem klemy i dokręciłem wszystkie śruby od bezpieczników leżących na akumulatorze. Muszę jeszcze przeczyścić masę przykręconą do nadwozia.

Według informacji, które znalazłem na forum jest to wina regulatora. Niestety nie wiem jakiej jest firmy. Od góry nic nie mogę odczytać. Pozostaje mi tylko kanał, ale póki co nie mam do niego dostępu.
Mam nadzieję, że przed świętami nie będę zmuszony do naprawy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomV6
Sport
Sport
 
Posty: 508
Dołączył(a): 21 marca 2011, 17:35
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon V6

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez Tracer2 » 19 grudnia 2011, 14:02

To, że ładowanie wacha sie od 14,4 do 13,8 jest spowodowane tym, że altki w tych autach maja termiczna kompensacje napiecia ładowania , co zapobiega przeładowaniu akumulatora kiedy sie układ rozgrzeje.
Przy biegu jałowym silnika obroty są niskie i przy duzym obciązeniu alka, światła, szyba tylnia, itp;
a leciwym aku mozliwe są wachania napiecia ponizej 13,5 V.
Przy niskich obraotach altek nie jest w stanie oddać całej mocy którą jest w stanie wytworzyć powyżej 1500 obr/min.
Możliwe , że nic z altkiem robic nie musisz.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez tomV6 » 19 grudnia 2011, 16:05

Trochę mnie pocieszyłeś :wink: . Też miałem nadzieję, że to akumulator ale ma on oczko i widać w nim zielony kolor. Choć z drugiej strony jak włącze zapłon (nie odpalam auta) i sprawdzam na klimatroniku ile jest prądu to pokazuje ok. 12V. Chyba trochę mało, bo z doświadczenia wiem, że aku maja ok. 12,5-12,7V. Podczas jazdy rzeczywiście minimalne ładowanie u mnie to ok. 13,9V. Z rana po odpaleniu pokazuje mi nawet 14,5-14,6V.
W chwili gdy stoję na biegu jałowym i wszystko przygasa – klimatronik pokazuje 11,9-12V (ale i tak nie świeci się kontrolka braku ładowania). Po przegazowaniu wszystko wraca do normy. Zaznaczam, że tak jak pisałem wcześniej - taki spadek napięcia występuje czasami.

Może mimo wszystko najpierw podładuje akumulator i dla świętego spokoju wyczyszcze przewód masowy przykręcony do auta
:-)

-- 19 gru 2011, o 16:05 --

toml napisał(a):Czasem jak stoję na światłach i wszystko przygasa to ładowanie spada do ok. 12.9-13V ale nie zapala się kontrolka ładowania ani żadna inna.


Mój błąd, bo wg. klimatronika ładowanie spada do 11.9-12V.
Sprawdziłem dokładnie wracając dzisiaj do domu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomV6
Sport
Sport
 
Posty: 508
Dołączył(a): 21 marca 2011, 17:35
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon V6

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez Tracer2 » 19 grudnia 2011, 16:12

Ja bym stawiał raczej na słaby aku ale to zalezy ile odbiorników jest włączonych a światła to jest spore obciązenie.
Po za tym nie wiem jak dokładny jest ten woltomierz w climatronicu.....
Jesli juz to może któras dioda w mostku jest walnięta i altek nie ma swojej pełnej wydajności.
Miałem tak w Valeo w Cordobie.
Niby był 12V/ 90A a napiecie na wyjscu miało trudności zeby 14V osiągnąć ...
Jak bys miał Valeo to w ciemno bym go wymienił na Boscha np 120A lub 140A.
Altków jest pełno w niskich cenach na Allegro.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez tomV6 » 28 grudnia 2011, 23:53

Dzięki za wszelkie info. Widzę, że masz sporą wiedzę na temat altków. Jak coś będę pisał na priv. Ewentualnie jeszcze spróbuje podmienić aku ale to nastąpi raczej po świętach.

-- 28 gru 2011, o 23:51 --

Ponieważ (co prawda sporadyczne) spadki ładowania zaczynają mnie irytować, przymierzam się do wymiany regulatora.
Przy okazji udało mi się zrobić z kanału zdjęcie mojego alternatora i wygląda tak:
Obrazek
Dzwoniłem już do jednej firmy, przesłałem zdjęcie mojego alternatora i mają dobrać odpowiedni regulator. Zastanawiam się na co zwrócić uwagę jak będę odbierał regulator? Czy są inne do diesla i do benzyny?

Przy okazji wstawiam zdjęcie od góry, gdzie widać alternator. Nie wiem jak jest w 1.9TDI czy innych jednostkach montowanych w Leonie 1M, ale wydaje mi się, że w 2.8V6 po zdjęciu kolektora ssącego będę mógł od góry (nie z kanału) wymienić regulator bez wyjmowania alternatora.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomV6
Sport
Sport
 
Posty: 508
Dołączył(a): 21 marca 2011, 17:35
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon V6

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez uciu_85 » 8 stycznia 2012, 22:52

Witam
Miałem podobny problem z alternatorem. Gdy odpalałem samochód po nocy świeciła mi kontrola od ładowania przez ok. 15-20 sek. po tym czasie gasła.W tym czasie gdy się zapalała altek nie ładował akumulatora. Później ładowanie wracało 14.4V -13.9V pod dużym obciążeniem czyli wszystko ok. Następnym objawem było miganie wyświetlacza radia, oświetlenie w kabinie przygasało, czasem delikatnie światła. miałem problem z wyjęciem alternatora, ale wyszedł górą po odkręceniu pompy wspomagania, było ciężko ale dało rade. Po wyjęciu alternatora zawiozłem do regeneracji, okazało się że padł regulator napięcia, 2x łożyska, uszczelniacz. Po naprawie śmiga jak należy. pozdro
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez Tygrysek » 8 stycznia 2012, 22:59

uciu_85, z czystej ciekawości pytam, ile regeneracja Cie kosztowała? może być PW
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez PaVLo » 9 stycznia 2012, 13:28

Ja w zeszłym roku musiałem oddać do naprawy alternator, ale po cenie wnioskuję, że wymienili cały środek + nowa rolka, koszt 280zł :-| .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez uciu_85 » 9 stycznia 2012, 18:20

Tygrysek napisał(a):uciu_85, z czystej ciekawości pytam, ile regeneracja Cie kosztowała? może być PW

Regulator napięcia 150zl, łożyska i uszczelniacz 60zł, usługa 70zł suma 280zł. Gwarancja 6 miesięcy. Fima BENDIX w Rzeszowie, ogólnie bardzo szybko (2 godz i miałem alternator z powrotem) i profesjonalnie.
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez lisciofcb » 3 marca 2012, 13:12

Odswieze troche temat.

W moim Leonie 1,6 BCB 105 KM z 2003 sytuacja wyglada nastepujaco. Gdy mam wlaczone swiatla na podsufitce i wlacze np. jednoczesnie kierunkowskazy badz awaryjne, ta lampka w podsufitce przygasa tak pulsujaco - to byl pierwszy objaw. Sprawdzilem miernikiem napiecie, i po odpaleniu auta, na jalowym ladowanie wynosi tylko ok 12, po przegazowaniu idzie w normalne parametry, czyli 14. Ze wstepnej analizy wiadomo juz, ze alternator, pytanie tylko co dokladnie trzeba z nim zrobic. Czy ktos wie w ogole jaki fabrycznie altek siedzial w tym modelu auta z tego rocznika? Czy bede musial jakos pogrzebac i sam to sprawdzic, rozbierajac kilka elementow?
Zobacz Profil
lisciofcb
Sport
Sport
 
Posty: 457
Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez Omega » 3 marca 2012, 20:12

Może regulator napięcia pada, na alternatorze niema nr.?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez uciu_85 » 3 marca 2012, 20:18

Żeby mieć 100% pewności co masz u siebie, to radzę go wyciągnąć i spisać nr na alternatorze i regulatorze napięcia i na tej podstawie dobierzesz potrzebne ci części lub oddaj do regeneracji i problem z głowy.
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez marcin7x5 » 5 marca 2012, 08:55

Ja w swoim mam 90A. Dokładnie to sprawdzisz po kodach na wlepce w bagazniku. Radzę ci jeszcze sprawdzić wszystkie złacza masy do nadwozia oraz połaczenie przewodu prądpwego idącego od altka do aku w tej puszce na akumulatorze. U mnie tam się troszke grzało i mialem własnie spadek napięcia na biegu jałowym. Po oczyszczeniu styku wróciło do normy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez lisciofcb » 5 marca 2012, 09:34

Ok dzieki za podpowiedzi, sprobuje tak zrobic i napisze czy pomoglo.
Zobacz Profil
lisciofcb
Sport
Sport
 
Posty: 457
Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez PiterEL » 17 czerwca 2012, 15:58

Witam
Moze ktos opisać krok po kroku jak wymontować alternator w silniku ASV ? CHce wymienic napinacz paska wielorowkowego oraz odrazu sprzegiełko na alternatorze. ALe do tego chyba muszę go wyjąć... Nie znam sie na tyle dlatego proszę o rade krok po kroku. Z tego co zaglądałem to chyba przeszkadzać będzie pompa wspomagania... Jak ją wyciągnąć... ? Bede wdzieczny za wasza pomoc. Tak jak mowie jestem slabo doswiadczony ale jakies obeznanie z kluczami mam...

Wiem ze wczesniej kolega opisal ale ja nie mam dostepu do kanalu i moze zna ktos sposob na wyjecie go od gory.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez redbad_1 » 18 czerwca 2012, 11:44

Da się od góry, zdejmujesz osłonę, odpinasz przewody do pompy paliwa, odpinasz rurę dolotu odkręcasz napinacz i można alternator odkręcić i wymanewrować - chociaż przyznaję ciężko jest.... U mnie poszedł tą drogą. Pozdrawiam
Zobacz Profil
redbad_1
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 11:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Toledo 1M

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez Artmic77 » 8 listopada 2013, 19:44

Odgrzeje temat
Mianowicie mam problem z alternatorem lub Regulatorem napiecia na biegu jałowym mam napiecie 15.73V przy obciążeniu spada do 15.68V
moje pytanie czy jak wymienie sam regulator to bedzie ok czy trzeba cały altek wymieniać ?
Zobacz Profil
Artmic77
Signo
Signo
 
Posty: 122
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 21:12
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez Pako162 » 8 listopada 2013, 20:43

Nie trzeba. Zbyt duze ładowanie jest wina regulatora.
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez Artmic77 » 8 listopada 2013, 21:32

dzieki za szybka odpowiedz
Zobacz Profil
Artmic77
Signo
Signo
 
Posty: 122
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 21:12
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez jamallorock » 26 listopada 2013, 13:08

Jestem po wymianie alternatora i mogę powiedzieć , że jest co kombinować żeby go wyjąć. Tak po krótce dla potomnych:
1)spuścić płyn z chłodnicy (pod autem z lewej strony na dole chłodnicy)
2)rozpiąć węże z układu chłodniczego te po prawej stronie alternatora patrząc z przodu (gruby i cienki)
3)zdjąć kleme z aku
4)rozpiąć zasilanie od alternatora + czujnik
5)zdjąć pasek klinowy (klucz 17 jak pisali powyżej)
6)rozmontować napinacz i wyjąć go (3 śruby 13)
7)odkręcić dwie śruby z alternatora
8 ) i tu zaczyna się zabawa:D jak wyjdzie gładko to super- mnie nie wyszedł. Popsikać odrdzewiaczem,wd-40 czy cymś,zostawić na troche. Wziąść małą breche i lekko podwarzać z góry i z dołu aż ruszy.
9)żeby go wyjąć od góry , przy się też odkręcić wentylator z chłodnicy (3 torxy)

Nie trzeba demontować żadnej pompy i nic więcej niż opisałem.
2010 -> 2015 - Seat Leon 1,9 TDi ASV +
2015 -> 02.2017 - Volvo V50 2.0D 136KM
2017 -> ... - Volvo XC60 2.0D 150KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jamallorock
TopSport
TopSport
 
Posty: 1089
Dołączył(a): 30 kwietnia 2010, 07:11
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Seat Leon

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez Pako162 » 27 listopada 2013, 05:19

Wyciagales ten alternator z ASV? Jak mialem Tolka 1m ASV to nie rozbieralem tylu rzeczy. Troche kombinacji z wezami i wyszedl do gory.
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: Jak wyjąć alternator

Postprzez jamallorock » 27 listopada 2013, 06:07

ASV. Próbowałem bez zdejmowania węży, ale stwierdziłem , że je ściągne bo aż tyle filozofii z tym nie ma. Plus jest taki , że zalałem go nowym płynem chłodniczym przed zimą własnej roboty hhehehe:D
2010 -> 2015 - Seat Leon 1,9 TDi ASV +
2015 -> 02.2017 - Volvo V50 2.0D 136KM
2017 -> ... - Volvo XC60 2.0D 150KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jamallorock
TopSport
TopSport
 
Posty: 1089
Dołączył(a): 30 kwietnia 2010, 07:11
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Seat Leon


Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości