Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Big Brake dylematy

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Big Brake dylematy

Postprzez Guli » 12 września 2022, 20:05

Witam, jako ze planuje zamontować w swoim Leonidasie większe hamulce p+t mam pewnie niejasności w paru tematach. Przeczytałem tutaj wiele wątków i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania także odsyłanie do szukarki proszę sobie darować ;)

Przechodząc do sedna, chce wsadzić na przód 6 tłok z18 na tarczy z Evo X, pytanie jest czy wchodzi to w felge z Cupry 18' i/lub w Tomasony TN1 18 8.5J et30? Ktoś na grupie miał leona z podobnymi hamulcami ale już jest nieaktywny a jego fp usunięty, także nie dopytam ;P

Jako ze spotkałem się z opinia iż z18 to już wiekowe zaciski a podobno na rynku sa lepsze konstrukcje, możecie podać z czego można by zaadaptować zacisk? Fajnie gdyby był w miarę kompaktowy co by nie trzeba było grubego dystansu:)

Kolejna sprawa czy jest sens wkładać taki set do auta z mocą w okolicach 300KM i nie wybrać opcji z cupry r czyli tarcza 323mm i na to np zacisk z bmw e38?

Na tył planuje wrzucić przednie tarcze 312mm (które mam praktycznie nowe) na zacisku z T5. Przy opcji z tarcze 323 nie będą za duże?
Pozdrawiam
ARL+++ 4x4
Zobacz Profil
Guli
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 20 lipca 2017, 08:54
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Big Brake dylematy

Postprzez DzieX » 12 września 2022, 22:14

Nie wiem czy Ci to pomoże, ale ja mam w Toledo 1M 334 na dwutłoku z TT8N/Golfa IV R32 i właśnie 312 na tyle z zaciskiem z T5 i hamuje to bardzo dobrze. Silnik R32, skrzynia DSG, więc jest co hamować.

Obrazek Obrazek
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Big Brake dylematy

Postprzez Guli » 15 września 2022, 08:09

334 wg mnie mało opłacalne ze względu na koszt samych tarcz, a ich wybór tez nie jest za specjalnie duży. Kiedyś myślałęm nad nimi i do tego zacisk Z17, idzie to upchac w felge 17 co by było na plus ponieważ bym nie musiał zmieniać zimowek na 18
ARL+++ 4x4
Zobacz Profil
Guli
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 20 lipca 2017, 08:54
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Big Brake dylematy

Postprzez DzieX » 15 września 2022, 23:32

Ja mam w dupie zimówki, bo to auto do okazyjnej jazdy. Opłacanie się też ma u mnie drugorzędne znaczenie - inaczej nic bym nie działał przy nim. Chciałem coś co pasuje bez kombinacji. niestety na tył bez kombinacji niczego sensownego nie ma.
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Big Brake dylematy

Postprzez Guli » 20 września 2022, 13:11

Moj to daily takze w zime tez jezdzi i musze to brać pod uwage ;P Tył największy seryjnie 256 który posiadam ale szalu nie ma.

-- 20 września 2022, 14:08 --

Obrazek
Zaciski zakupione w dobrej cenie także wybór już zapadł. Z18 z tarcza 350 i tył 312 na podwójnych zaciskach. Ten adapter na tył podejdzie pod 4x4?
ARL+++ 4x4
Zobacz Profil
Guli
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 20 lipca 2017, 08:54
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Big Brake dylematy

Postprzez DzieX » 21 września 2022, 02:26

Guli napisał(a):Ten adapter na tył podejdzie pod 4x4


Ten co ja mam tak, bo mam 4x4. Generalnie trzeba wybrać wersję bo to nie jest uniwersalny adapter. Grubo idziesz :) Ja na tyle chciałem uniknąć podwójnych zacisków, dlatego zrobiłem T5.
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Big Brake dylematy

Postprzez Guli » 21 września 2022, 11:11

Właśnie chodzi o to czy ten ze zdjęcia adapter podejdzie ;P Bo mam leona mam 4x4 a sprzedający miał ten zestaw w ośce. Grubo czy nie zależało mi głownie na tych brembo 18z. Cały zestaw kosztował tyle co normalnie brembo z18 + adapter także żal było nie brać ;D . Co najciekawsze sprzedający założył na to felgi z top sporta 17, z dystansem na przodzie 3cm.
ARL+++ 4x4
Zobacz Profil
Guli
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 20 lipca 2017, 08:54
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Big Brake dylematy

Postprzez grishka84 » 13 lutego 2023, 10:09

Panowie, ma ktoś moze namiary na adaptery pod podwójny zacisk na tył nie 4x4 zwykla ośka (zaciski 4ro tłok i z t5)tarcza 312mm? Znalazlem na niemieckim ebayu ale ceny kosmos :-(
    WHITE CROW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grishka84
Stella +
Stella +
 
Posty: 58
Dołączył(a): 5 lutego 2015, 20:45
Lokalizacja: Mazury
Auto: Seat Leon
Silnik: AKL 1.6

Re: Big Brake dylematy

Postprzez Guli » 14 lutego 2023, 23:21

grishka84 tak się składa ze mam adaptery pod podwójny zacisk do oski, dokładnie taki jak potrzebujesz ;P To co kupiłem okazało się adapterami pod ośkę, a przód w ogóle kosmos bo pod tarcze 334mm a potrzebowałem pod 350mm.
ARL+++ 4x4
Zobacz Profil
Guli
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 20 lipca 2017, 08:54
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9


Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości