Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez MACIEKKK » 18 września 2006, 09:22

Wiem że pare osób to przerabiało, jak to wyglada, za jakis czas bede to u siebie robił mam juz zaciski tarcze, klocki, jarzma. Co trzeba przerobic dorobic. Wszelkie porady by mi sie przydały.
TURBO
Zobacz Profil
MACIEKKK
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 17 czerwca 2004, 11:16
Lokalizacja: WAWA

Reklama

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Dano » 18 września 2006, 20:43

Totalnie nic !!Robiłem to u siebie jakiś rok temu.Wszystko pasuje plug&play pod warunkiem że nie masz tych hamulców od jakiegoś auta 4x4 , bo wtedy jest problem (jest inna belka).Dokup sobie jeszcze do tego zestawu blachy(osłony) tarcz , bo są inne.
Aha zależy ile masz najchane km?.Można pomyśleć odrazu o tylnych łozyskach , a do tanich nie należą bo są razem z całą piastą.

Powodzenia
Powered by COMPSPORT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dano
TopSport
TopSport
 
Posty: 1143
Dołączył(a): 4 kwietnia 2004, 23:01
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Audi Quattro

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez MACIEKKK » 19 września 2006, 06:57

Właśnie mam od 4/4 TT, ztego co znalazlem na necie w us to popularny mod wstawiaja do GOLFA IV heble od R32. Ktos jeszcze przerabiał temat???
TURBO
Zobacz Profil
MACIEKKK
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 17 czerwca 2004, 11:16
Lokalizacja: WAWA

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Tonny S » 19 września 2006, 07:20

Od 4/4 to nie bedzie juz tak wesoło sam próbowałem to przerobic ale zrezygnowałem bo sa schody:

- jarzma nie przykrecisz do belki - brakuje ok 0,5 cm - musisz dorobic dystans, który musi byc idealny by wsio pasowało
- dodatkowo trzeba sfrezowac ciutke tarcze bo jest minimalnie za duza przy zastosowaniu hebla od 4/4
- Skorupa mowił, ze jak juz to zamontowal to było ciasno i musiał zastosowac dystans.

Zrobic da sie zrobic bo Skorupa zrobil i jest zadowolony.

Jak bedziesz zamawiał osłony tarczy to zamawiaj od Cupry R a nie od 4/4 bo takowa tez nie pasuje.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez MACIEKKK » 19 września 2006, 07:46

http://www.europeancarweb.com/tech/0402 ... 32_brakes/
może sie jeszce komus przyda. W takim rzie bede musiał wsio przymierzyc a dopiero zaczac. Pewnie różnica jest tylko i wyłącznie w jarzmach.
TURBO
Zobacz Profil
MACIEKKK
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 17 czerwca 2004, 11:16
Lokalizacja: WAWA

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Tonny S » 19 września 2006, 08:17

MACIEKKK napisał(a):Pewnie różnica jest tylko i wyłącznie w jarzmach.
Dokładnie tak jest i nawet widać to na zdjęciach - zapodasz jarzma od Cupry R i bedzie pasowac (szkoda, ze dopiero teraz pojawił sie ten link :| fuck :x )
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez MACIEKKK » 19 września 2006, 08:50

Sam wczoraj zaczełem dopiero zgłebiać temat, czy octavia rs miała tez te wieksze tarcze?
TURBO
Zobacz Profil
MACIEKKK
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 17 czerwca 2004, 11:16
Lokalizacja: WAWA

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Tonny S » 19 września 2006, 09:19

Juz pisalem na Octavi ale napisze jeszcze raz w Octavi I RS jest hebel jak w Cupra R 256 mm

Nr jarzma w Octavi RS - lakierowane (piękna mieta) 1U0 615 426 (prawe) 1U0 615 425 (lewe)

Blacha osłaniająca 1J0 615 609 (lewa) 1J0 615 610 (prawa)

Obrazek
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Montaż tarcz went. 256 mm na tył do Leona I??

Postprzez Grisza » 7 października 2006, 09:47

witam

Mam pytanie odnośnie montażu tarcz 256 mm ?
Czy ktoś z forumowiczy to już czynił?
chcę zamontować komplet tarcz 256 mm z przedniej osi z
Octavii do mojego na tył ?
Kiedyś pisałem z Mammoth'em i kkk13, i Oni kiedyś z tym tematem
narabiali i powiedzieli Mi, iż nie będę miał tylko ręcznego
Co bym musiał zmienić/dokupić - zwrotnice? czy też coś innego ?
i chyba osłonę tarczy ?

dziękuje za wszelkie wskazania
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez OMFG » 7 października 2006, 18:24

Z tyłu niema zwrotnic :-P będą ci potrzebne jarzma zaciski tarcze i klocki chyba tyle tylko ja mówie o wymianie zestawu z najmocniejszych 1,8 :brawo:
Zobacz Profil
OMFG
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 9 marca 2006, 20:04
Lokalizacja: KOL
Auto: 1M2

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Grisza » 7 października 2006, 19:32

Czytałem na OCP, iż DanoTDI przerabiał w swym Leonie powyższy temat
Jeżeli mgłbyś coś o tym napisać byłbym wdzięczny
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Dano » 7 października 2006, 22:09

Tak przerabiałem to , wszystko pasuje jak ta lala. Zestaw pochodzi z Octavii RS 1.8 T
Potrzebujesz tak jak napisał OMFG jarzma, zaciski, tarcze, osłony blaszane, a klocki są takie same.
Ale z tego co ty piszesz , to nie mam pojęcia czy będą pasowały przednie tarcze 256mm (pewnie z jakiegoś 1.6) na tyły. Nie mam pojęcia czy to to samo.Warto sprawdzić , bo jeżeli pasuje to wtedy mozna założyć na tył np.nacinane ATE Power Disc.I musze przyznac że skuteczność hamulców bardzo się polepszyła , szczególnie ręczny.Wcześniej miałem problemy żeby zablokować na asfalcie 225/40/18, a teraz rewelacja.
Polecam.
Powered by COMPSPORT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dano
TopSport
TopSport
 
Posty: 1143
Dołączył(a): 4 kwietnia 2004, 23:01
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Audi Quattro

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez OMFG » 7 października 2006, 23:36

Grisza'Men napisał(a):witam

Mam pytanie odnośnie montażu tarcz 256 mm ?
Czy ktoś z forumowiczy to już czynił?
chcę zamontować komplet tarcz 256 mm z przedniej osi z
Octavii do mojego na tył ?
Kiedyś pisałem z Mammoth'em i kkk13, i Oni kiedyś z tym tematem
narabiali i powiedzieli Mi, iż nie będę miał tylko ręcznego
Co bym musiał zmienić/dokupić - zwrotnice? czy też coś innego ?
i chyba osłonę tarczy ?

dziękuje za wszelkie wskazania


Dodam jeszcze że bez ręcznego przeglądu twój leon nie przejdzie więc słowa tylko znaczą dużo :roll:

[ Dodano: Nie 08 Paź, 2006 ]
Tarcze też mogą być te same co przód (mają te same rozmiary) ale niemam jak tego sprawdzic niech ktoś to spawdzi w etosie etce czy jakimś katalogu z tarczami,Zaciski i jarzma musisz miec bo bez zacisku tego specialnego na tył nie masz ręcznego a jarzma w tych vagach ze słabszymi silnikami sa zintegrowane ze zwrotnicą to jest jeden odlew i tyle nieda sie ich przełożyc.
Zobacz Profil
OMFG
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 9 marca 2006, 20:04
Lokalizacja: KOL
Auto: 1M2

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Grisza » 8 października 2006, 10:03

OMFG napisał(a):
Dodam jeszcze że bez ręcznego przeglądu twój leon nie przejdzie więc słowa tylko znaczą dużo :roll:

Ten element można by było obejść na przeglądzie :wink: ale bez niego
na codzień ciężko i do zabawy również, także ja również jestem aby był ręczny
OMFG napisał(a):[ Dodano: Nie 08 Paź, 2006 ]
Tarcze też mogą być te same co przód (mają te same rozmiary) ale niemam jak tego sprawdzic niech ktoś to spawdzi w etosie etce czy jakimś katalogu z tarczami,Zaciski i jarzma musisz miec bo bez zacisku tego specialnego na tył nie masz ręcznego a jarzma w tych vagach ze słabszymi silnikami sa zintegrowane ze zwrotnicą to jest jeden odlew i tyle nieda sie ich przełożyc.


właśnie troszkę szukałem po forach i jednak musi być zacisk inny (S3,R'ka i V6 oraz TS-
4x4,RS, Bora V6, Golf IV 1.8 T R32 V6)

Obrazek

i jutro sobie popatrzę u kumpla w Borze V6
tylko że on ma 4x4 - wielowachaczowy tył ale i tak sobie zobacze na same elementy.
Koszt w sklepie to 359 zł/sztukę czyli na jedną stronę :-(
No i trzeba jeszcze osłonę blaszaną dokupić.
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez PAWEL20VT4 » 8 października 2006, 11:30

Cześć

W Leonie 4x4 są tarcze 256, ja kupuje takie od 1,6 wentylowane (przód), u siebie mam brembo max.


Paweł
Ponad 1470 KM i 2030 Nm w garażu :)
-----------------------------------------
www.Quercus.pl
-----------------------------------------
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PAWEL20VT4
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1070
Dołączył(a): 30 marca 2004, 00:19
Lokalizacja: Poznań
Auto: 4x4 1.8T;A6 3.0 TDI

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Asgaard » 8 października 2006, 13:08

z tego co mi wiadomo, Tonny pewnie potwierdzi, jarzma i zaciski z zawieszenia 4x4 nie pasują do belki skrętnej.
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Grześ » 8 października 2006, 14:28

Asgaard, bylo i z tego co dobrze pamietam to jarza sa inne ale zato zaciski te same czyli mozna brac od 4X4 zaciski jarzma musza byc do belki skretnej
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Tonny S » 9 października 2006, 13:26

narabiali i powiedzieli Mi, iż nie będę miał tylko ręcznego
Bzdura.


Grisza'Men napisał(a):Co bym musiał zmienić/dokupić - zwrotnice? czy też coś innego ?
i chyba osłonę tarczy ?
Zaciski pod 256 mm na tyl a nie na przod moga byc z 4x4 ale tutaj nalezy wymienic jarzma od Cupry R lub Octavi RS bo od 4x4 nie pasuje brak 0,5 cm przy dokrecaniu jarzma do belki no i oslona ale tez od Cupry R albo OctaviRS bo od 4x4 nie pasuje i jest calkowicie inna.

A tak wogole to szukanie nie boli !!! :idea:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez MACIEKKK » 9 października 2006, 14:28

Mam nadzieje ze niedługo zdam relacje, co i jak. Jarzma bede mial od cupry r.
TURBO
Zobacz Profil
MACIEKKK
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 17 czerwca 2004, 11:16
Lokalizacja: WAWA

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Grisza » 9 października 2006, 16:30

Tonny S napisał(a):
Grisza'Men napisał(a):Co bym musiał zmienić/dokupić - zwrotnice? czy też coś innego ?
i chyba osłonę tarczy ?
Zaciski pod 256 mm na tyl a nie na przod moga byc z 4x4 ale tutaj nalezy wymienic jarzma od Cupry R lub Octavi RS bo od 4x4 nie pasuje brak 0,5 cm przy dokrecaniu jarzma do belki no i oslona ale tez od Cupry R albo OctaviRS bo od 4x4 nie pasuje i jest calkowicie inna.


Moje pytanie było odnośnie przełożenia z przedniej osi Octavii 256mm na mój tył
a odnośnie 4x4 to tylko chciałem oblukać u kumpla w Borze V6 jak tam jest
to wszystko poukładane
Ale już wiem, iż nic z mych niecnych planów :-) tylko tarcze pozostaną
muszę jarzma i zaciski od R'ki lub RS'a dokupić

Tonny S napisał(a):A tak wogole to szukanie nie boli !!! :idea:

Ok, poprawię się :oops:

[ Dodano: Sob 14 Paź, 2006 ]
Byłem Dziś w ASO SKODA i oto ceny na tył do tarcz 256 mm:
Tarcza wentylowana= 232 zł/szt.
Jarzmo= 250 zł/szt.
Zacisk= 685 zł/szt.
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Hamulce 256 mm- nr czesci

Postprzez Gato » 25 kwietnia 2007, 22:34

Wiem, ze pare osob pewnie przerabialo temat zmiany hebli 236--->256 z tylu.
Sam przymierzam sie do konwersji, odwiedzilem wiec ASO Seata, zeby popytac o czesci, ale sprzedawca sam nie byl pewien numerow.
Oto co uzyskalem:
8N0615425b - jarzma
8N0615601B - tarcza 256 mm
8L0615611 - blacha (oslona)
Rozumiem, ze zaciski i klocki podpasuja te, ktore mam.
Nie chcialbym kosztownej pomylki przy zamowieniu, stad moja prosba.
Czy moze ktos potwierdzic ten wykaz, ew. napisac , czego potrzebuje ?
Zobacz Profil
Gato
Sport
Sport
 
Posty: 433
Dołączył(a): 11 listopada 2006, 17:03
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Auto: różne

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez jaro4444 » 26 kwietnia 2007, 00:21

Gato źle rozumiesz.

Do konwersji z 232 na 256 potrzebne są:
- jarzma 256 mm,
- zaciski 256 mm (inne jak 232 !!!),
- klocki są takie same dla 256 mm i 232 mm,
- tarcze wentylowane 256x22 mm takie same jak do np. Leona 1,4 i 1,6 benzyny na przód (tańsze niż te co są w katalogu niby specjalne dla Cupry R na tył),
- blachy 256 mm (osobiście proponuje to inaczej rozwiązać - nie zdejmować blach 232 bo łatwo uszkodzić łożyska piasty a tylko obciąć szlifierką kątową wywynięty rant blachy 232 mm. Taniej i szybciej, tylko zasłonić szmatą czujniki ABS i koronkę ABS).

Poza tym sprawdź ceny w Skoda. Taki układ ma Octavia 1 RS. Poza Cuprą R i Octavią ma go jeszcze Golf R32 z tyłu, ale w VW pewnie będzie drogo, choć np blachy na tył 256 mm w VW były najtańsze.

Jak masz jakieś pytania to wal śmiało.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Grisza » 26 kwietnia 2007, 05:03

jaro4444 napisał(a):Gato źle rozumiesz.
- klocki są takie same dla 256 mm i 232 mm,

Oj, chyba inne

jaro4444 napisał(a):Poza tym sprawdź ceny w Skoda. Taki układ ma Octavia 1 RS.

Byłem nie dawno w ASO Skoda, oto ceny z RS'a, kompletu 256 mm na tył:
tarcza- 232 zł,
jarzmo-250 zł,
zacisk-685 zł
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez marcin_kielce » 26 kwietnia 2007, 06:48

to jak to w końcu jest z tymi klockami na tył: są takie same do 232mm i do 256mm??
bo ja też jestem w trakcie przeróbki i jakby były takie same to klocek na tył już posiadam :-D

ale osobiście wydaję mi się, że raczej nie są takie same... :?
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Tonny S » 26 kwietnia 2007, 07:03

Oj, chyba inne
Identyczne nie sa bo różnią się numerem ale pasują bez problemu, różnica polega że jedne sa podcięte na poczatku i końcu.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez nixu » 26 kwietnia 2007, 08:16

Jezeli kupisz blache 256 od Cupry R to gwarantuje Ci, ze mocowanie nie bedzie pasowac..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nixu
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2635
Dołączył(a): 22 kwietnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Śląsk
Auto: IX

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Tonny S » 26 kwietnia 2007, 08:19

nixu napisał(a):Jezeli kupisz blache 256 od Cupry R to gwarantuje Ci, ze mocowanie nie bedzie pasowac..
Oj ;-) od 4x4 napewno nie pasuje bo sam sprawdzałem a od R-ki ?? czemu nie miało by pasowac jeśli belka jest ta sama i mocowania też ??
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez nixu » 26 kwietnia 2007, 08:21

Tonny S, Nie pasuje, wiem bo sam chcialem je zamontowac a w koncu przespawalismy mocowania od 232.

PS. u mnie jest dystans 5 mm a u Pitra trzeba bylo dac prawie 11mm.. i dlaczego?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nixu
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2635
Dołączył(a): 22 kwietnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Śląsk
Auto: IX

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Tonny S » 26 kwietnia 2007, 08:31

nixu napisał(a):PS. u mnie jest dystans 5 mm a u Pitra trzeba bylo dac prawie 11mm.. i dlaczego?


Bo ma inna belke ;-) od 1.6 ;-)
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez jaro4444 » 26 kwietnia 2007, 09:11

Grisza'Men napisał(a):jaro4444 napisał/a:
Gato źle rozumiesz.
- klocki są takie same dla 256 mm i 232 mm,

Oj, chyba inne


Na 100% klocek od tyłu 232 mm pasuje do 256 mm. Wiem bo mam założone. :mrgreen:
Jedyna róznica jaką można spotkać w katalogach to grubośc klocka. Np dedykowany do Cupry R wg Katalogu EBC kształt 680 ma grubość 15 mm a do zwykłego zacisku TDI 232 mm klocek kształtu 1230 ma 17 mm. Poz tym to takie same klocki o wymiarach zewnętrznych 87x53x15(17) mm. Czyli jak masz nowe tarcze to lepiej dać 15 mm gruby, jak lekko podjechane to można dać 17 mm. Cała różnica. Niektóre firmy walą jeden typ do obu zacisków bo kształt blachy klocka jest ten sam.

Z przeróbkami jarzma i dystansami nie wypowiadam się bo nie wiem. W oście pasuje wszystko bez najmniejszych problemów oprócz blach. Napisałem też jak rozwiązałem problem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Gato » 26 kwietnia 2007, 14:06

jaro4444, zaciski na pewno nie pasuja ? Te ze skody trzeba za to przemalowac :wink: Oslone chyba zdecyduje sie potraktowac tak jak Ty - dzieki za pomysl.
Cena nie jest dla mnie az tak istotna, jak to zebym zamowil czesci o dobrych numerach.
Czy ktos z doswiadczenia lub ETKI moze mi podac nr jarzm, zaciskow, tarcz ?
Zobacz Profil
Gato
Sport
Sport
 
Posty: 433
Dołączył(a): 11 listopada 2006, 17:03
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Auto: różne

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez jaro4444 » 26 kwietnia 2007, 15:33

Gato niestety na 200% nie pasują. Ten do 256 mm jest dużo masywniejszy, większy i wykonany z aluminium :| Przód owszem - zacisk od 288mm to to samo co 312mm. Tylko tarcza i jarzmo inne.
Co do malowania - ja mam cały komplet z Octavi RS (zielony jak żaba trawna :mrgreen: ) i osobiście uważam, że wygląda OK. Nie jak inni tylko ciągle czerwony i żółty na zmianę :-D

Co do tarcz to po co upierasz się przy tych ori za chorą cenę? Zamów sobie ATE Power Disc 256x22 mm do Leona 1,6 benzyny z przodu i masz z głowy. Do tego klocek Ferodo Premier albo ATE i będzie śmigać jak ta lala. (tarcze komplet ok 280-320 zł, klocki 100-120 zł)

Ważne :!: Jakie masz kółka? bo w 15 to za Chiny Ludowe nie wejdzie, w 6,5x16 ET 42 stalówce (najmniejsza możliwa zima :-( ) też miejsca jest na kartę kredytową :|
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Gato » 26 kwietnia 2007, 15:38

jaro4444, przod juz mam prawie kupiony, w kolorze srebrnym, nie bede wiec fundowal zielonego tylu :wink: Z podobnego powodu myslalem o gladkich tarczach na tyl ( z przodu beda taroxy ), ale moze wezme ATE.
O kola sie nie martwie - zima alu 16, latem 17 - wiec i 312 wejdzie.
Pozostaje mi tylko nr jarzm i zaciskow na tyl - potem moge isc na zakupy.
Zobacz Profil
Gato
Sport
Sport
 
Posty: 433
Dołączył(a): 11 listopada 2006, 17:03
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Auto: różne

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez jaro4444 » 26 kwietnia 2007, 16:00

Gato więc masz:

http://img230.imageshack.us/my.php?image=mamy210nz7.jpg

Chcesz mieć:

http://img80.imageshack.us/my.php?image ... 131vl4.jpg

Nr Seata różnią sie tylko początkiem, zasadniczy nr jest ten sam.

[ Dodano: Czw 26 Kwi, 2007 ]
Gato napisał(a):przod juz mam prawie kupiony, w kolorze srebrnym,


Rozumiem, że same jarzma 312mm zamówiłeś?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Gato » 26 kwietnia 2007, 16:12

jaro4444 napisał(a):Gato więc masz:

http://img230.imageshack.us/my.php?image=mamy210nz7.jpg

Chcesz mieć:

http://img80.imageshack.us/my.php?image ... 131vl4.jpg

Nr Seata różnią sie tylko początkiem, zasadniczy nr jest ten sam.

[ Dodano: Czw 26 Kwi, 2007 ]
Gato napisał(a):przod juz mam prawie kupiony, w kolorze srebrnym,


Rozumiem, że same jarzma 312mm zamówiłeś?

jaro4444, merci beaucoup :-)
Niestety komplet z zaciskami ( z rynku wtornego, same jarzma trudno dostac).
btw ciekawi mnie nr 1J0 615 426 C - tylko prawa strona, ale nie mietowe ? :wink:
Zobacz Profil
Gato
Sport
Sport
 
Posty: 433
Dołączył(a): 11 listopada 2006, 17:03
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Auto: różne

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez jaro4444 » 26 kwietnia 2007, 16:28

Wszystko jest zielone ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez marcin_kielce » 30 kwietnia 2007, 20:18

słuchajcie mam pytanie...jak najlepiej wyczyścić zaciski hamulcowe z tego syfu??
na co zwrócić uwagę, żeby czegoś nie uszkodzić??

Pozdrawiam
Marcin
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez dave » 30 kwietnia 2007, 20:25

czy klocki na przod od 1,6 pasuja na tyl??
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Tonny S » 30 kwietnia 2007, 20:26

czy klocki na przod od 1,6 pasuja na tyl??
Nie :!:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez marcin_kielce » 14 sierpnia 2007, 10:59

Odgrzeję stary temat...

Mam już kupione wszystkie elementy do zmiany hamulców na 312mm i 256mm z tymże komplet pochodzi z Audi S3. W związku z tym mam pytanie kto na terenie Warszawy/Kielc będzie mi w stanie to wszystko profesjonalnie zamontować?? Chodzi mi o problem z tym dystansem z tyłu...Możecie kogoś polecić kto już to robił??

Pozdrawiam
Marcin
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Colgate » 14 sierpnia 2007, 18:34

Polecam Diagtronik - mnie wlasnie w Diagtroniku przednie tarcze, jarzma i klocki wymienial Andrzej Kuciniak. Zadzwon wczesniej isie umow, bo ostatnio maja sporo roboty. Ale robia ja profesjonalnie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Colgate
Sport
Sport
 
Posty: 337
Dołączył(a): 3 listopada 2004, 11:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Passat B7

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez marti » 22 stycznia 2008, 17:34

Witka

odgrzeje troszkę temat

chodzi o zaciski i jarzma, do jakich aut były montowane - inaczej o co pytać handlarzy ?
pozdrawiam
Marti :)
Zobacz Profil
marti
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 13 lipca 2004, 20:20
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: Leon TDI swap ARL+

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez belzi » 28 lutego 2008, 21:36

Na wiosne czeka mnie wymiana tylnych tarcz i klockow
Mysle o zestwaie 256, tylko czy na taki zestaw wejdzie ori stalowka 15" ??
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez marcin_kielce » 28 lutego 2008, 21:54

belzi napisał(a):Na wiosne czeka mnie wymiana tylnych tarcz i klockow
Mysle o zestwaie 256, tylko czy na taki zestaw wejdzie ori stalowka 15" ??


wejdzie bez problemu :))
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Tommi » 8 września 2008, 16:46

Odgrzewam kotleta, poniewaz nurtuje mnie pewne pytanie a wogole sie na tym nie znam.
Pewnie was rozbawie ale zaryzykuje ;)
Czy można zrobić jakiś zabieg zeby przednie hamulce 280mm załozyc na tył?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tommi
Sport
Sport
 
Posty: 679
Dołączył(a): 12 sierpnia 2007, 10:06
Region: mazowieckie
Auto: Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez belzi » 8 września 2008, 17:14

TOMMI, oczywiscie, ze nie, chocby z tego wzgledu ze zacisk mysi byc wyposazony ciegno od hamulca recznego ;)
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Tommi » 8 września 2008, 17:30

a taki miałem plan, że na tył pójdzie 280mm a na przód 312mm i będzie malina :zawstydzony:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tommi
Sport
Sport
 
Posty: 679
Dołączył(a): 12 sierpnia 2007, 10:06
Region: mazowieckie
Auto: Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez premier » 5 października 2008, 09:28

Jak chcesz Big Brakes z tyłu zajrzyj Tutaj
Zobacz Profil
premier
Signo
Signo
 
Posty: 132
Dołączył(a): 16 maja 2006, 09:01
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Exeo ST 2.0 TSI BWE
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez tomek_ibiza » 9 października 2008, 19:48

Panowie w jakich samochodach wystepuje 256 na tyle? od których można zrobić przeszczep ? Mowa o takich co pasują P&P beż dorabiania dystansu jak to jest z 4x4 :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek_ibiza
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 28 września 2006, 23:25
Lokalizacja: BZA / W-wa
Auto: Octavia 1U

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez belzi » 9 października 2008, 20:06

Octavia RS i Leon Cupra R
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości