Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez QMc » 8 lutego 2011, 20:10

mirek0086 napisał(a):Każdy pisze że metalowa osłona jest znacznie lepsza od plastikowej a ja mam taki pomysł jak by plastikową osłonę wziął przesmarował żywicą epoksydową i pokleił jakimś włóknem szklanym ??
Jak myślicie wytrzymałaby naszą zimę taka osłona ??

Wydaje mi się że wzmacnianie tej dolnej osłony nic by nie dało bo słabszym elementem były by plastikowe boczne osłony. Przynajmniej u mnie w pierwszej kolejności pękły te boczne osłony, a dopiero później gdy były wzmacniane blachą pożegnałem się z dolna osłoną.

Przy okazji mam do was pytanie odnośnie metalowych osłon. W zestawie znajdują się jej wsporniki (w kształcie zbliżonym do litery "T") i jeśli dobrze rozumiem to za ich pomocą osłona przymocowana jest do nadwozia. Co zatem z bocznymi osłonami? Boki zostają nieosłonięte więc czy trzeba dokładać boczne plastikowe osłony? Jest wtedy miejsce na boczne?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QMc
Stella +
Stella +
 
Posty: 59
Dołączył(a): 3 listopada 2008, 21:59
Lokalizacja: Rzeszów / Łańcut
Auto: Leon Sport

Reklama

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez wgi » 8 lutego 2011, 20:24

QMc, da się dopasować boczne osłony (plastikowe). No ale trzeba rzeźbić.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez the_rahzel » 8 lutego 2011, 21:29

QMc zobacz sobie 16 postów wyżej na mojego posta ze zdjęciami jak dopasowałem boczne osłony do metalowej...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez QMc » 9 lutego 2011, 10:37

the_rahzel napisał(a):QMc zobacz sobie 16 postów wyżej na mojego posta ze zdjęciami jak dopasowałem boczne osłony do metalowej...

W sumie widzę że nie ma tak strasznie dużo rzeźby - najważniejsze że ładnie zabudowuje boczki :)

A dolna płyta w tym wycięciem pod miską olejową nie zgarnia Ci ziemi,śniegu i całego syfu pod płytę?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QMc
Stella +
Stella +
 
Posty: 59
Dołączył(a): 3 listopada 2008, 21:59
Lokalizacja: Rzeszów / Łańcut
Auto: Leon Sport

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez wgi » 9 lutego 2011, 10:51

Wycięcie jest do chłodzenia skrzyni biegów - nie miski.
Śnieg topnieje i woda wycieka, syfu nie wpada tam aż tak dużo.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez the_rahzel » 9 lutego 2011, 18:10

A dolna płyta w tym wycięciem pod miską olejową nie zgarnia Ci ziemi,śniegu i całego syfu pod płytę?



Wiesz co jest tam prześwit ok.6cm,trzeba się przyzwyczaić do odgłosu harowania metalu o asfalt,beton(krawężniki),co do ziemi to raczej nie,bo gdzie na ulicy? w polne drogi się nie zapuszczam,bo z takim prześwitem... A śnieg,lód zamiatam i jak pisał wgi stopnieje...

QMc napisał(a): W sumie widzę że nie ma tak strasznie dużo rzeźby - najważniejsze że ładnie zabudowuje boczki :)


Rzeźby jest tylko tyle,że trzeba podciąć osłony od przodu,żeby minęła wsporniki od metalowej osłony...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez lewy » 2 grudnia 2011, 09:47

Przywaliłem ostatnio podwoziem w płytkę chodnikową (podczas ruszania na szczęście) aż mi zęby zatrzeszczały więc postanowiłem zakupić osłonę. Chciałbym się zapytać, czy ta z tej aukcji będzie odpowiednia pod AUQ.
http://allegro.pl/oslona-silnika-metalowa-octavia-golf-bora-leon-a3-i1937529483.html
Zobacz Profil
lewy
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 8 lipca 2009, 15:09
Lokalizacja: Sląsk-Centrum
Auto: Leon
Silnik: AUQ 1.8

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez nass » 2 grudnia 2011, 18:25

W AUQ (pewnie w innych benzynach też) jest tylko częściowa osłona silnika. Z taką blachą nie będzie miał za ciepło?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nass
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 3 marca 2009, 07:43
Lokalizacja: wieliczka/słupca
Auto: 1M TS

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez Omega » 20 grudnia 2011, 12:31

A do benzyny i do diesla są takie same, bo niby w etce mają inną końcówkę tylko ???
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez grabarz18 » 23 grudnia 2011, 00:17

OMEGA napisał(a):A do benzyny i do diesla są takie same, bo niby w etce mają inną końcówkę tylko

Osłony do benzyny i diesla są zupełnie inne
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez Omega » 25 grudnia 2011, 15:03

grabarz18 napisał(a):
OMEGA napisał(a):A do benzyny i do diesla są takie same, bo niby w etce mają inną końcówkę tylko

Osłony do benzyny i diesla są zupełnie inne

A do 1.9 ARL podejdzie ta
http://allegro.pl/oslona-silnika-metalowa-octavia-golf-bora-leon-a3-i1999864787.html lub ta
http://allegro.pl/oslona-pod-silnik-metalowa-skoda-octavia-vw-golf-i1999537014.html ??

-- 25 grudnia 2011, 15:03 --

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez grabarz18 » 25 grudnia 2011, 17:58


Podejdą obie ale nie bez przeróbek... poczytaj temat o metalowej osłonie pod silnikiem to dowiesz się wszystkiego... podpowiem... przy jednym mocowaniu przeszkadza rura od IC...
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez Omega » 25 grudnia 2011, 18:56

Dzięki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez creative1432 » 10 grudnia 2012, 20:41

Witam odgrzeje kotleta. Mógłby mi ktoś wysłać linka gdzie można zakupić nito wkręty które montuje się do podłużnicy, w celu zamocowania metalowej obudowy pod silnik. byłbym bardzo wdzięczny za pomoc
Zobacz Profil
creative1432
Signo
Signo
 
Posty: 158
Dołączył(a): 30 października 2011, 22:35
Lokalizacja: Zawoja
Auto: Seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez the_rahzel » 10 grudnia 2012, 20:47

creative1432 napisał(a):Witam odgrzeje kotleta. Mógłby mi ktoś wysłać linka gdzie można zakupić nito wkręty które montuje się do podłużnicy, w celu zamocowania metalowej obudowy pod silnik. byłbym bardzo wdzięczny za pomoc


http://allegro.pl/m12-a2-nitonakretka-n ... 38210.html

http://allegro.pl/m10-a2-nitonakretka-n ... 38222.html

Ja polecam ci M12,chociaż w ASO sprzedają chyba M6 albo M8,ale one są za małe i latają.Może jak się ma nitownice do nich to inaczej o wygląda,ale jak się niema to ciężko idzie te za małe wkręcić.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez creative1432 » 10 grudnia 2012, 21:32

the_rahzel napisał(a):
creative1432 napisał(a):Witam odgrzeje kotleta. Mógłby mi ktoś wysłać linka gdzie można zakupić nito wkręty które montuje się do podłużnicy, w celu zamocowania metalowej obudowy pod silnik. byłbym bardzo wdzięczny za pomoc


http://allegro.pl/m12-a2-nitonakretka-n ... 38210.html

http://allegro.pl/m10-a2-nitonakretka-n ... 38222.html

Ja polecam ci M12,chociaż w ASO sprzedają chyba M6 albo M8,ale one są za małe i latają.Może jak się ma nitownice do nich to inaczej o wygląda,ale jak się niema to ciężko idzie te za małe wkręcić.


a ile sztuk potrzebuje? 4?
Zobacz Profil
creative1432
Signo
Signo
 
Posty: 158
Dołączył(a): 30 października 2011, 22:35
Lokalizacja: Zawoja
Auto: Seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez jocker » 10 grudnia 2012, 22:01

7: po 2 do wsporników z przodu wkręcanych w podłużnicę i 3 z tyłu
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jocker
Sport
Sport
 
Posty: 310
Dołączył(a): 28 sierpnia 2011, 10:05
Lokalizacja: WA
Auto: 4x4+
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez PaVLo » 30 stycznia 2013, 10:50

Dzisiaj pojeździłem trochę po warsztatach i w żadnym nie mają nitownicy do nitonakrętek :shock: , w jednym montowali już podobną osłonę, ale do Passata i zaproponowano mi spadanie nakrętek, czy jeśli nie będzie już wyjścia to zdecydować się na taki krok ?.

Mam jeszcze pytanie, jakbym jednak zdecydował się, że mają być nitonakrętki to lepiej użyć tych M10 czy zakupić M12 ? (o ile wejdą).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez zoltaibiza » 30 stycznia 2013, 11:48

PaVLo napisał(a):zaproponowano mi spadanie nakrętek

ja wlasnie ostatnio sobie dalem zrobic cos takiego, bo te uchwyty dedykowane do tej oslony to o kant d..y roztrzaskac. Kiedy przycieralem oslona o cos to ona wiadomo pracuje i te uchwyty sie przesuwaly, ze mechanik mial potem problem by trafic w to samo miejsce - wyginalo sie wszystko. Az w koncu sie 2 urwaly. Teraz mi dospawali nakretki do nadwozia i jest tak jak byc powinno. Wiec radze Ci PaVLo, bys zdecydowal sie na cos takiego.
Obrazek

Z O L T A I B I Z A
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zoltaibiza
Sport
Sport
 
Posty: 951
Dołączył(a): 10 października 2010, 07:53
Lokalizacja: śląskie
Region: śląskie
Auto: Leon + Versys 1000
Silnik: turbo diesel inny

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez bledow » 30 stycznia 2013, 12:10

PaVLo jak dobrze zaciśniesz nitonakrętki to nie ma prawa się to ruszać. Jeśli masz tylko dostęp do kanału to bez problemu poradzisz sobie z tym sam, nawet bez nitownicy :-P :-P
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez the_rahzel » 30 stycznia 2013, 18:10

Teraz mi dospawali nakretki do nadwozia i jest tak jak byc powinno.


Bardzo mądre posunięcie.Ciekawe czy dobrze zabezpieczyli ci podłużnice w miejscu spawu i czy W OGÓLE ci ja zabezpieczyli. Teraz masz tam idealne miejsce do powstawania ogniw rdzy. Zero ocynku,zero tej jak by masy bitumicznej. Lepiej już było wsadzić "na wędkę" śruby M10-M12 przez tą zaślepkę w podłużnicy(łbem do góry) i od spodu normalnie przykręcić nakrętkami.

-- 30 sty 2013, o 19:10 --

Mam jeszcze pytanie, jakbym jednak zdecydował się, że mają być nitonakrętki to lepiej użyć tych M10 czy zakupić M12 ? (o ile wejdą).


Jak poczekasz do jutra to ci powiem jakie ja kupiłem(M10 czy M12) - bo mam w garażu kupione na zapas jak by się z tymi coś stało.(chociaż na aucie mam M8 i dwa lata już siedzą i jest ok.)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez zoltaibiza » 30 stycznia 2013, 18:28

the_rahzel napisał(a):Bardzo mądre posunięcie.Ciekawe czy dobrze zabezpieczyli ci podłużnice w miejscu spawu i czy W OGÓLE ci ja zabezpieczyli.


Oczywiście, że mądre. Mam zabezpieczone, spokojna głowa. Mysle, że to najlepszy pomysl na montaz tej oslony. Ale kazdy robi jak uważa.
Obrazek

Z O L T A I B I Z A
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zoltaibiza
Sport
Sport
 
Posty: 951
Dołączył(a): 10 października 2010, 07:53
Lokalizacja: śląskie
Region: śląskie
Auto: Leon + Versys 1000
Silnik: turbo diesel inny

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez the_rahzel » 30 stycznia 2013, 18:39

Oby,ale ja bym tam oryginalnego zabezpieczenia nie ruszał.
Czy najlepszy pomysł to też nie wiem,bo spaw mimo wszystko może puścić(np. tzw. zimny lut),a śruba z podkładką ci nie przejdzie przez otwór w podłużnicy(prędzej ją urwie) i oryginalna masa antykorozyjna jest nienaruszona.

PS.Nie wspominając że skoro są tam otwory pod nitonakrętki to nie dość że one wytrzymają to co tam ma wisieć,to jeszcze ochrona jest nienaruszona. Producent to przewidział i pomyślał.

Ale jak napisałeś,każdy robi jak uważa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Odp: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez PaVLo » 30 stycznia 2013, 20:28

the_rahzel napisał(a):Jak poczekasz do jutra to ci powiem jakie ja kupiłem(M10 czy M12) - bo mam w garażu kupione na zapas jak by się z tymi coś stało.(chociaż na aucie mam M8 i dwa lata już siedzą i jest ok.)


Odsłonę będę montował dopiero za jakiś czas, więc mam jeszcze chwilę na podjęcie ostatecznej decyzji czy będą spawane nakrętki czy jednak zadecyduje się na nitonakretki.
Wysłane z GT-I9100
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez Omega » 31 stycznia 2013, 16:41

Do mocowania osłony są M10, spawać się tego nie opłaca mam tak zamontowaną kilka miesięcy.
Już kilka razy oberwała i nadal się dobrze trzyma.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Odp: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez PaVLo » 31 stycznia 2013, 19:14

Jednak zdecyduje się na nitonakretki, tylko muszę jeszcze dogadać z kumplem kiedy udostępni mi garaż, pisałem do Axee ale nie odpisuje więc muszę zrobić to sam, zresztą lubię majstrować przy takich rzeczach. Spróbuje patentu z śrubą i nakrętką aby to ładnie zanitować, kupię też chyba kilka sztuk aby sprawdzić jak to działa aby na gotowo zrobić dokładnie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez Omega » 1 lutego 2013, 19:48

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez PaVLo » 9 lutego 2013, 20:50

Dzięki za linki, przyda się zwłaszcza ten drugi. Dobry patent z tą dodatkową blachą, ale ja będę musiał sobie poradzić bez takich pomocy.

-- 9 lut 2013, o 20:50 --

Dzisiaj zrobiłem pierwsze podejście do montażu, wsporniki będą na śrubach bo "domowym" sposobem nie zamontuje tam nitonakrętek (bardzo trudno jest włożyć śruby przez mały otworek w podłużnicy), lewy udało mi się zamocować, ale jest problem z mocnym dokręceniem bo śruba sie obraca, jednak mam już i na to patent, udało mi się też zanitować jedną nitonakrętkę w element podwozia, pozostałe dwie wymagają zastosowania wąskiej podkładki bo są schowane w podwójnej blasze i tu się poddałem, bo nic by z nitowania nie wyszło (śrub nie da się zastosować bo profil jest zamknięty !). Prawego wspornika nie zamontowałem, bo czasu brakło. Pierwsze przymiarki pokazały, że metalowa osłona wcale wyżej od plastikowej nie będzie :| , trochę mnie to zdziwiło, bo właśnie po to ją kupiłem. Widziałem na zdjęciach montaż wspornika od strony rury IC i faktycznie trzeba ją trochę odgiąć i wspornik po przykręceniu będzie się o nią opierał, ale nie zakłóci to jej pracy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez zuper » 5 maja 2013, 11:01

Panowie przymierzam się również do wymiany już trochę popękanej plastikowej osłony na metalową i proszę o waszą opinie a w szczególności tych co je montowali lub je już posiadają co się lepiej sprawdzi bo znalazłem dwa rozwiązania:

Pacjent to Leon TS 1.9 ARL
1. standardowa osłona metalowa o której jest prawie cały post czyli
http://allegro.pl/oslona-pod-silnik-met ... 82988.html

lub

2. osłona aluminiowa
http://allegro.pl/oslona-silnika-alumin ... 16833.html
Obrazek lub Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zuper
Signo
Signo
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4 października 2012, 18:58
Lokalizacja: śląsk
Auto: A3 8P Leon TS
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez SZYMONcn » 5 maja 2013, 11:06

Ja mam zamontowana te osalone aluminiowa z alledrogo ale grubosc 4 mm, z montazem nie bylo wiekszych problemow, troszke ja inaczej wygialem i pasuje idealnie. Kilka razy juz nia solidnie przylozylem i nic sie nie stalo :)
Było 180 KM i 385 NM by COMPSport
Jest 232 KM i 442 NM by CTR Tuning
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
SZYMONcn
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 6 marca 2012, 16:50
Lokalizacja: C-n
Auto: Leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez zuper » 5 maja 2013, 11:14

SZYMONcn napisał(a):Ja mam zamontowana te osalone aluminiowa z alledrogo ale grubosc 4 mm, z montazem nie bylo wiekszych problemow, troszke ja inaczej wygialem i pasuje idealnie. Kilka razy juz nia solidnie przylozylem i nic sie nie stalo :)


też się na dzień dzisiejszy do niej skłaniam i powiedz co było powodem, że ją jeszcze wyginałeś czy to znaczy że nie jest dobrze wyprofilowana?
Obrazek lub Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zuper
Signo
Signo
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4 października 2012, 18:58
Lokalizacja: śląsk
Auto: A3 8P Leon TS
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez SZYMONcn » 5 maja 2013, 11:28

Jak ja poczatkowo przymierzylem to troszke byla za nisko od ziemi i trzeba bylo ja troche odgiac i przyciac w jednym miejscu, ten gosc co robi te plyty robi ich na wzor tych plastikowych. Ale plyta ogolnie jest bardzo dobrze wykonana :) ja jestem zadowolony :)
Było 180 KM i 385 NM by COMPSport
Jest 232 KM i 442 NM by CTR Tuning
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
SZYMONcn
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 6 marca 2012, 16:50
Lokalizacja: C-n
Auto: Leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez Big_w » 5 maja 2013, 11:34

zuper napisał(a):1. standardowa osłona metalowa o której jest prawie cały post czyli
http://allegro.pl/oslona-pod-silnik-met ... 82988.html


Ja mam taką. jeśli chodzi o jej jakoś to jest Dobra. Parę razy już ostro przytarłem/przyłożyłem i jest tylko trochę rysek. Co do montażu to trochę trzeba było porzeźbić. Np. te "kołki" (czy jak to nazwać) w które się wkręca śrubę niestety były luźne i musiałem wszystkie dospawywać. Tylne uchwyty pasują, jedynie co jeszcze to przednie uchwyty ( te długie) trzeba było trochę uginać doginać bo niestety po przykręceniu do podwozia nie pasowały w otwory w osłonie. Mimo wszystko po montażu jestem zadowolony. ;)

PS. jak co to mój leo to 1,6 BCB - więc nie wiem jak to będzie w ARLu
Zobacz Profil
Big_w
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 26 stycznia 2013, 00:01
Lokalizacja: Śrem
Auto: Leon 1M 1.6

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez zuper » 5 maja 2013, 13:01

Dzięki za info i jednak zdecyduję się na aluminiową ale tak jak SZYMONcn raczej będzie grubsza niż standardowe 2 mm :-D
Obrazek lub Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zuper
Signo
Signo
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4 października 2012, 18:58
Lokalizacja: śląsk
Auto: A3 8P Leon TS
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez zuper » 5 maja 2013, 22:24

Pytałem jaki koszt 4mm i trochę zdębiałem bo aż 420 pln :( muszę teraz się zastanowić co robić - może 3mm ale nie jestem przekonany że spełni swoją role oprócz osłony przed błotem.
Obrazek lub Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zuper
Signo
Signo
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4 października 2012, 18:58
Lokalizacja: śląsk
Auto: A3 8P Leon TS
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez Ufo » 6 maja 2013, 07:52

o kurde 420 złotych masakra tez będę kupował, ale ja chyba kupie arkusz blachy i sam zrobię sobie tą maskownice najtrudniej ją będzie zgiąć pod kształt
-Piłeś?? Nie jedź!!
-Nie jedziesz to możesz się napić!

Moja Furmanka-> viewtopic.php?f=32&t=38119 Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ufo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1147
Dołączył(a): 5 czerwca 2012, 20:11
Lokalizacja: Opatów/ Kępno
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez Carlos » 3 lipca 2013, 19:56

Panowie co sądzicie o tej osłonie z aukcji?

http://allegro.pl/oslona-pod-silnik-met ... 17882.html

Jutro będę dzwonił do sprzedawcy i dowiem się czy te boki też są metalowe czy plastikowe oraz jaką grubość ma płyta.
Leon 1.9TDI 155PS/314Nm ASV Powered by ECUProject
Kawasaki Z750 S
Zobacz Profil
Carlos
Signo
Signo
 
Posty: 152
Dołączył(a): 20 września 2009, 20:58
Lokalizacja: SPS
Auto: Seat Leon

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez RaDeK86 » 4 lipca 2013, 12:09

I co taka osłonę daje się na nity? A jak to później szybko zdjąć jak chce się coś przy aucie porobić od dołu? :roll:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RaDeK86
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 23 stycznia 2010, 20:53
Lokalizacja: NEBraska
Auto: OOOO
Silnik: turbo diesel inny

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez jocker » 4 lipca 2013, 12:24

to są nitonakrętki, wykręcasz 5 śrub i osłona w dół :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jocker
Sport
Sport
 
Posty: 310
Dołączył(a): 28 sierpnia 2011, 10:05
Lokalizacja: WA
Auto: 4x4+
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez PaVLo » 4 lipca 2013, 17:09

Z przodu przykręca się dwa wsporniki do podłuznic w które powinno się zanitować nitonakrętki (bardzo trudne bez odpowiedniej nitownicy), ale przez otwór od dołu wrzucić śruby. Śruby te najlepiej wkładać na wędce z długiego sztywnego druta (ja tak robiłem). Reszta nitonakrętek montowana jest do podwozia i można je zanitować za pomocą śruby i podkładek oraz dwóch płaskich kluczy :), jednak dwie siedzą w zagłębieniu więc bardzo ważne aby nitonakrętki miały kołnież, który bardzo ułatwia nitowanie, potem juz tylko przykręcamy osłonę śrubami i tyle.

W silnikach ARL przeszkadza jedna z rur IC, podobno da się ja obrócić lub przełożyć, nie wiem, bo osłony nie zamontowałem ostatecznie bo kumpel potrzebował garażu i musiałem zabrać auto i do tej pory jeżdżę z oryginalną plastikową :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez Ufo » 5 lipca 2013, 18:53

zawsze tą nitonakrętkę można wsadzić do otworu montażowego cyknąć półautomatem i nie trzeba nitownicy:)
-Piłeś?? Nie jedź!!
-Nie jedziesz to możesz się napić!

Moja Furmanka-> viewtopic.php?f=32&t=38119 Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ufo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1147
Dołączył(a): 5 czerwca 2012, 20:11
Lokalizacja: Opatów/ Kępno
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez Carlos » 10 lipca 2013, 19:00

Tak, dzisiaj przyszła mi osłona i powiem wam, że wygląda naprawdę obiecująco :-D
Już nie mogę się doczekać jak będzie jeździć pod autem :twisted:
Leon 1.9TDI 155PS/314Nm ASV Powered by ECUProject
Kawasaki Z750 S
Zobacz Profil
Carlos
Signo
Signo
 
Posty: 152
Dołączył(a): 20 września 2009, 20:58
Lokalizacja: SPS
Auto: Seat Leon

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez Ufo » 9 listopada 2013, 14:23

moja jest w drodzę po niedzieli dojedzie :D
przerabiał ktoś tą metalowa osłonę pod silnik?
bo mam w planie ją bardziej ukuć i dołożyć metalowe płaskowniki :spoko2:
-Piłeś?? Nie jedź!!
-Nie jedziesz to możesz się napić!

Moja Furmanka-> viewtopic.php?f=32&t=38119 Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ufo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1147
Dołączył(a): 5 czerwca 2012, 20:11
Lokalizacja: Opatów/ Kępno
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez Ufo » 16 listopada 2013, 21:32

dziś wspawałem nitonakrętki

nic się nie dzieje z wężem od turbo jak cały czas jest oparty o wspornik?
mowa oczywiście o ARL-u

i jak ten wspornik prawidłowo powinien być obrócony tym ukosem
do przodu czy do tyłu?
-Piłeś?? Nie jedź!!
-Nie jedziesz to możesz się napić!

Moja Furmanka-> viewtopic.php?f=32&t=38119 Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ufo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1147
Dołączył(a): 5 czerwca 2012, 20:11
Lokalizacja: Opatów/ Kępno
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez the_rahzel » 16 listopada 2013, 21:37

ufo22222 napisał(a):nic się nie dzieje z wężem od turbo jak cały czas jest oparty o wspornik?
mowa oczywiście o ARL-u


U mnie nic się nie dzieje,a jeżdżę tak od 2-3lat. Jedyny mankament jest taki że jest "mokro" na łączeniu rury do IC.Ale kopcenia czy spadku mocy nie zaobserwowałem...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez Ufo » 16 listopada 2013, 22:01

the_rahzel napisał(a):że jest "mokro" na łączeniu rury do IC


akurat to mi nie prezeszkadza
a jak powinien być obrócony ten wspornik tym odciętym trójkątem do przodu czy do tyłu?
-Piłeś?? Nie jedź!!
-Nie jedziesz to możesz się napić!

Moja Furmanka-> viewtopic.php?f=32&t=38119 Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ufo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1147
Dołączył(a): 5 czerwca 2012, 20:11
Lokalizacja: Opatów/ Kępno
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez the_rahzel » 16 listopada 2013, 22:06

HAHA,na to nie odpowiedziałem,bo sam nie wiem...:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez Ufo » 16 listopada 2013, 22:14

osz ty :-P bo każdy jest pod kątem nie jest idealnie prosty.
-Piłeś?? Nie jedź!!
-Nie jedziesz to możesz się napić!

Moja Furmanka-> viewtopic.php?f=32&t=38119 Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ufo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1147
Dołączył(a): 5 czerwca 2012, 20:11
Lokalizacja: Opatów/ Kępno
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez dreadlook » 29 marca 2014, 12:52

Panowie, ta osłona jest kompletna? Będę potrzebował coś jeszcze? Będzie to do ARL'a.
http://allegro.pl/oslona-pod-silnik-metalowa-seat-toledo-ii-leon-i-i4067270453.html

Dodam, że będę miał przyrząd do nitonakrętek raczej :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Metalowa osłona pod silnik problem z montażem

Postprzez Ufo » 29 marca 2014, 15:14

będzie pasować tylko trzeba boczki modzić żeby pasowały te uchwyty i ten przedni płaskownik wiem bo jestem po zabiegu w arl-u :-)
-Piłeś?? Nie jedź!!
-Nie jedziesz to możesz się napić!

Moja Furmanka-> viewtopic.php?f=32&t=38119 Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ufo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1147
Dołączył(a): 5 czerwca 2012, 20:11
Lokalizacja: Opatów/ Kępno
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość