Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 7 grudnia 2012, 19:14

Tracer2 napisał(a):Proste wyjście to wstawienie mocnego altka 120-140A...

Tracer chyba w 1M nie było fabrycznie 140A? Jaki alternator zamontowałeś u siebie? Masz jakiś nr cześci albo wiesz z jakiego auta szukać?

PiterEL napisał(a):Do klimatronika nie moge sie podlaczyc gdyz mam tani intefejs i nie chce sie polaczyc.

Nie w temacie tego wątku, ale gdybyś jednak chciał kiedyś się połączyć to trzeba w zaawansowanych ustawieniach portu COM w Windows zmniejszyć:
USB Transfer Sizes, "Receive (Bytes)" np na 64
BM Options, "Latency Timer (msec)" np na 3

Ja po tej zmianie nie mam żadnych problemów z połączeniem ze sterownikiem climatronic, a wcześniej też miałem z tym problemy.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 7 grudnia 2012, 19:17

przebor napisał(a):
Tracer2 napisał(a):Proste wyjście to wstawienie mocnego altka 120-140A...

Tracer chyba w 1M nie było fabrycznie 140A? Jaki alternator zamontowałeś u siebie? Masz jakiś nr cześci albo wiesz z jakiego auta szukać?

PiterEL napisał(a):Do klimatronika nie moge sie podlaczyc gdyz mam tani intefejs i nie chce sie polaczyc.

Nie w temacie tego wątku, ale gdybyś jednak chciał kiedyś się połączyć to trzeba w zaawansowanych ustawieniach portu COM w Windows zmniejszyć:
USB Transfer Sizes, "Receive (Bytes)" np na 64
BM Options, "Latency Timer (msec)" np na 3

Ja po tej zmianie nie mam żadnych problemów z połączeniem ze sterownikiem climatronic, a wcześniej też miałem z tym problemy.

Musze to sprawdzic :-)
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Tracer2 » 7 grudnia 2012, 19:23

Mam alternator Bosch-a z Altei.Myślę ,że 120A też się spisze.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 7 grudnia 2012, 19:26

A jakis numer oryginalu masz ? I wszedl bez przerobek do ASV ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez kornat » 7 grudnia 2012, 19:43

Czyli chyba 90A nie wydala na ten podgrzewacz jeżeli działa dopiero po podtrzymaniu go na obrotach.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 7 grudnia 2012, 19:54

Ale potem juz na wolnych tez chodzil...

-- 7 gru 2012, o 20:54 --

Tracer2 napisał(a):Mam alternator Bosch-a z Altei.Myślę ,że 120A też się spisze.

Zmieniales przewod zasilajacy od altka do akumlatora ?

Jaki miales altek wczesniej ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PaVLo » 7 grudnia 2012, 19:58

Temat mnie zainteresował i go obserwowałem, więc wychodzi na to, że po powiedzmy 20s od odpalenia (obecne temperatury na dworze) warto wprowadzić silnik na chwilę w obroty powyżej 1200 i wtedy świeczki załączają się, ale czy wcześniej można załączyć odparowywanie przedniej szyby i na jaką temperaturę ustawić wartość w klimie ?.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez kornat » 7 grudnia 2012, 20:04

PiterEL napisał(a):Ale potem juz na wolnych tez chodzil...

Być może ma za mało prądu do załączenia się. A sprawdzałeś jak się zachowuje po włączeniu ogrzewania?
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 7 grudnia 2012, 20:18

kornat napisał(a):
PiterEL napisał(a):Ale potem juz na wolnych tez chodzil...

Być może ma za mało prądu do załączenia się. A sprawdzałeś jak się zachowuje po włączeniu ogrzewania?

Nie sprawdzalem...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 7 grudnia 2012, 20:31

Tracer2 napisał(a):Mam alternator Bosch-a z Altei.Myślę ,że 120A też się spisze.

Dzięki za info.

PiterEL napisał(a):Ale potem juz na wolnych tez chodzil

Bezpośrednio po uruchomieniu silnika przez jakiś czas grzeją jeszcze świece żarowe (te w komorze silnika). Potrzebują sporo prądu, dlatego prawdopodobnie na wolnych obrotach nie włączyło Ci się grzanie (obciążenie alternatora na drugim obrazku było ponad 50%). Jednak po jakimś czasie (lub przekroczeniu po raz pierwszy przez silnik 2500obr) świece silnika przestają grzać, obciążenie spada i wtedy dogrzewacz będzie działał również na wolnych obrotach. (a przynajmniej będzie miał większą szansę ;))
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Tracer2 » 7 grudnia 2012, 22:48

PiterEL napisał(a):Ale potem juz na wolnych tez chodzil...

-- 7 gru 2012, o 20:54 --

Tracer2 napisał(a):Mam alternator Bosch-a z Altei.Myślę ,że 120A też się spisze.

Zmieniales przewod zasilajacy od altka do akumlatora ?

Jaki miales altek wczesniej ?


Miałem 90A i cięzko było z tym % obciążeniem altka.Przewodu nie zmieniałem.
Wymieniłem skrzynkę bezpieczników na aku, bo stara była wypalona ale od klimy.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 7 grudnia 2012, 22:57

A co masz na mysli z tym % ze ciezko ?
Co ma skrzynka bezpiecznikow na akumlatorze do zmiany altka ?
Jaki ten altek wsadzales ...masz numery i pasuje bez przerobek?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Tracer2 » 7 grudnia 2012, 23:27

Komp bada % obciązenie alternatora i przy włączonych swiatłach i szybie ogrzewanej, grzałki się nie załączą jak jest 90A.
Ze skrzynki mam podłączone zasilanie świec dogrzewających płyn chłodzący.Tam jest bezpiecznik od nich.
Alternatory są znormalizowane a tuleje w które wchodzą sruby mocujące się prrzesuwają dopasowując do łoża altkowego.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 7 grudnia 2012, 23:45

A numerek altka masz ? Nie kojarze aby w altku tuleje sie przesuwaly... maja stale mocowania...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Tracer2 » 8 grudnia 2012, 05:55

Mam 3 altki, 2 90A jeden bez, a drugi ze sprzęgłem, oraz 120A i w każdym są takie 2 stalowe tuleje.
Można to sprawdzić wywierając nacisk na nie, przy pomocy dwu nakrętek i długiego gwintowanego trzpienia.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 8 grudnia 2012, 08:08

No ok.a 120A masz 100% sprawna i nie chcesz sprzedac ? Powiesz wreszcie czy masz numer altka tego 140A ? Bo nie chcesz powiedziec czy chcesz zeby Cie prosic...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Tracer2 » 8 grudnia 2012, 08:43

Altka 120a kupiłem na allegro ale był inny jak na zdjęciu i wyglada tak sobie .Nie zadowoliła mnie ta transakcja. trafił się 140A , to załozyłem ten. Nie wiem czy jest w 100% sprawny.Natomiast 140A trafił się jak nowy , no i te 140A.
Numeru nie mam. Wiem tyle ze to Bosch z Altei. Jak ktos ma ETKe to tam zapewnie numer jest. Ja nie mam.Do altka jest trudny dostęp i nie wiem czy numer jest widoczny. zajże ale watpie. Prościej jest poszukać na allegro
W gre wchodzi , jak dla mnie tylko Bosch. Valeo kiedys kupiłem do Cordoby i miał walnięte diody. Uwazam je za bardziej awaryjne. Widziałem jeszcze Hitachi, ale to rzadkośc i chocby z regulatorem na zamianę mógłby byc problem.
Altki z rozbitków chodzą po 100-200 PLN . Można trafic .

O taki
http://moto.allegro.pl/alternator-vw-au ... 64820.html
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 8 grudnia 2012, 08:47

A pamietasz rok altei i z jakiego silnika ?
I czy niczemu nie szkodzi altek 140A bo maks byly 120A ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Tracer2 » 8 grudnia 2012, 08:58

Ten z allegro to zapewnie ten co ja mam bo mój tez ma 023F na koncu oznaczenia.popatrzyłem ale ma takie małe cyferki ....
Te oznaczenie na końcu to na 100%.
Aparatu sie nie da wsadzić .
140A to wydajnośc prądowa.
tak jak z silnikiem co ma 90 albo 110 KM są ale niekonicznie się z nich korzysta.
taki zapas.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 8 grudnia 2012, 09:02

No ale czy przewody nie sa za cienkie...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Tracer2 » 8 grudnia 2012, 09:13

Tym się nie przejmuję bo spory prąd jest pobierany sporadycznei i to nie na max. Dlatego wolałem zeby altek miał 140 a nie 120A bo w jego przypadku spory pobór nie wpływa na jego zbytnie obciązenie bo jest te 20-30A a zapasu. Diody w nim sa mocniejsza no i uzwojenie grubsze.
O przewody w aucie się wogóle nie obawiam. Połaczenia to trzeba kontrolować , ale to tez trzeba robic jak jest 90A raz na jakiś czas...
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 8 grudnia 2012, 20:10

Postanowiłem we własnym zakresie zbadać jak to właściwie jest z tym podgrzewaczem, dzisiaj zrobiłem logi i je przeanalizowałem. Oto wnioski:

1. Bezpośrednio po uruchomieniu, kiedy grzeją jeszcze świece żarowe silnika, na wolnych obrotach podgrzewacz się nie włączy ponieważ obciążenie alternatora wynosi ponad 50% (alternator 90A).

2. Kiedy świece silnika już nie grzeją 90A alternator wystarczy aby włączyć dwie świece podgrzewacza na wolnych obrotach.

3. ECU robi następująco. Gdy obciążenie jest mniejsze niż 50% włącza jedną świece. Jeśli nadal jest mniejsze niż 50% włączą dwie świece. Jeśli nadal jest mniejsze niż 50% włącza 3 świece. Jeśli obciążenie wzrośnie powyżej 95% odłącza pojedynczo świece. Ponieważ obciążenie zmienia się dynamicznie w zależności od obrotów silnika grzanie świec również dostosowuje się do sytuacji. W praktyce przy altku 90A będą grzać 2 lub 3 świece (2 przy obrotach 900 czyli gdy stoimy)

4. Wg mnie ECU sprawdza temp. w dolocie tylko raz po uruchomieniu silnika (lub może po przekręceniu kluczyka) Jeśli wtedy temp. jest niższa niż 5C to będzie próbował (po sprawdzeniu pozostałych warunków) włączać podgrzewacz. Wniosek taki wnoszę ponieważ bardzo szybko po uruchomieniu silnika temp w dolocie jest wyższa niż 5C, a świece nadal grzeją. Czyli jeśli mamy samochód w garażu gdzie temp jest powiedzmy 10C, uruchamiamy i wyjeżdzamy na mróz -20C to podgrzewacz prawdopodobnie się nie włączy.

5. ECU wyłączył grzanie gdy temp płynu przekroczyła (zaledwie) 52C. Wtedy pojawiła się jedynka na ostatniej pozycji w drugim okienku i 00 w trzecim. Prawdopodobnie gdyby temp w dolocie przy uruchamianiu silnika była niższa to podgrzewacz grzałby dłużej (do wyższej temp płynu). Jest to tylko mój domysł. U mnie temp w dolocie w momencie uruchamiania silnika była -2C (a faktyczna temp powietrza -6C)

Chętnie obejrzę logi (grupa 7 i 16) jak ktoś zrobi w innych warunkach. Zobaczymy czy potwierdzi się to co napisałem.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Omega » 9 grudnia 2012, 01:17

Blok pomiarowy w 01 Engine, grupa 016
pole 1 - obciążenie alternatora w %
pole 2 - ogrzewanie dodatkowe, osiem pozycji - (warunki kiedy ogrzewanie dodatkowe nie działa)Obrazek
pole 3 - sterowanie elementu grzejnego, dwie pozycje : pierwsza to włączenie przekaźnika dużej mocy grzewczej (grzeją wtedy 2 świece), druga pozycja to włączenie przekaźnika małej mocy grzewczej (grzeje tylko jedna świeca), jeśli w obydwu pozycjach wskazane są cyferki "1" to znaczy, że grzeją wszystkie 3 świece żarowe podgrzewacza,
pole 4 - napięcie zasilające ECU - oczywiście w Voltach.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1565217.html

Może się przyda.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez olszu » 9 grudnia 2012, 15:51

przebor,
Wczoraj z ciekawości podłączyłem VAGa.
Temp -6 na zewnątrz, w dolocie -2.7.
Praktycznie od razu po odpaleniu, na wolnych obrotach, włączyła się 1 świeca podgrzewacza, po ok. 5 minutach dwie, a po kolejnych 3 minutach, grzały trzy.
Przy ok. 70*C płynu chłodzącego układ się wyłączył.
Żałuje, że nie zrobiłem logów od odpalenia, do wyłączenia podgrzewacza.
Może będę miał chwilę w tygodniu, to się pobawie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olszu
Sport
Sport
 
Posty: 689
Dołączył(a): 7 stycznia 2009, 16:20
Lokalizacja: WN
Auto: 120d
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 9 grudnia 2012, 16:27

olszu napisał(a):przebor,
Wczoraj z ciekawości podłączyłem VAGa.
Temp -6 na zewnątrz, w dolocie -2.7.
Praktycznie od razu po odpaleniu, na wolnych obrotach, włączyła się 1 świeca podgrzewacza, po ok. 5 minutach dwie, a po kolejnych 3 minutach, grzały trzy.
Przy ok. 70*C płynu chłodzącego układ się wyłączył.
Żałuje, że nie zrobiłem logów od odpalenia, do wyłączenia podgrzewacza.
Może będę miał chwilę w tygodniu, to się pobawie.


A jaki masz alternator 90A czy 120A ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez olszu » 9 grudnia 2012, 16:34

PiterEL napisał(a):A jaki masz alternator 90A czy 120A ?

Nie mam pojęcia. Będą widoczne jakieś numery na nim ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olszu
Sport
Sport
 
Posty: 689
Dołączył(a): 7 stycznia 2009, 16:20
Lokalizacja: WN
Auto: 120d
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 9 grudnia 2012, 17:26

Mnie udalo sie dojrzec i numery i ile amper... mysle ze dasz rade.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 9 grudnia 2012, 17:45

Możesz sprawdzić naklejkę w bagażniku. Kod zaczynający się od 8G np. 8GD - alternator 90A, 8GL - 120A.
Jak będziesz miał możliwość zrób proszę logi i podeślij mi na maila.

Jeśli okaże się, że rzeczywiście ECU sprawdza temp. w dolocie tylko w momencie uruchamiania silnika można łatwo go oszukać dorabiając dodatkowy opornik (uruchamiany włącznikiem) czyli pomysł który podsunął kolega kornat.
kornat napisał(a):Gdzieś kiedyś czytałem, że ludzie dają szeregowo rezystor do czujnika temp. w dolocie aby komp np. przy +10*C widział np. -5*C Można by taki patent spróbować.


Bezpośrednio po uruchomieniu silnika wyłączamy układ (z tym opornikiem) żeby ECU widział poprawną temp., a dla podgrzewacza nie powinno mieć to już znaczenia.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 9 grudnia 2012, 17:52

A czy orientujecie sie czy chcac wsadzic do mojego ASV alternator 120A albo jak kolega Tracer2 140A musze zmienic kabel idacy od alternatora do akumlatora ? Zastanasiam sie bo mam 90A i za slaby jest jak wlacze wiecej urzadzen a w zimie i ten podgrzewacz, tylna szyba z lusterkami i podgrzewnie foteli idzie i tyle obciazenia nie wytrzymuje u mnie alternator i np podgrzewacz wtedy mi nie dziala jak mam szybe i fotele...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 9 grudnia 2012, 18:37

Nic się nie stanie jak nie zmienisz przewodu, ale przy dużym prądzie będzie zauważalny spadek napięcia, którego można by uniknąć zmieniając przewód na grubszy np 25mm^2 (lub nawet 35). Może poproś tracera aby zmierzył przy włączonym podgrzewaczu, ogrzewaniu tylnej szyby i światłach jakie ma napięcie na wyjściu z alternatora, a jakie na aku.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 9 grudnia 2012, 18:41

Tylko chyba w asv nie ma jak dojsc do altka aby to zmierzyc...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez kornat » 9 grudnia 2012, 20:11

Dziś sprawdziłem i wszyło mi tak:
Włączone światła i awaryjne
Obrazek
A z światłami, radiem i ogrzewaniem na kreskę
Obrazek
Po włączeniu ogrzewania szyby i lusterka obciążenie skoczyło na 39,4% a przy wyłączonym podczas jazdy było ok 26-28%
Nie mam podgrzewacza i mam altka 90A. W trzecim okienku 11 zmieniły się na 00 przy temp. 60*C (w 007 grupie). A temp. w dolocie po odpaleniu wynosiła 0,5*C teraz się zastanawiam bo kompletuję graty do podgrzewacza i czy warto się w to pchać przy pozostawieniu alternatora 90A. Nie korzystam z grzania stołków oraz grzania tylej szyby oraz lusterek.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 9 grudnia 2012, 20:19

Jesli nie korzystasz z podgrzewanych foteli to smialo mozesz zalozyc to. Ja teraz uzywam grzanych stolkow i dlatego chce zmienic alternator na 120A albo 140A i nie wiem jaki wybrac. Boje sie ze kable sa za slabe i cos sie stanie.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez kornat » 9 grudnia 2012, 20:40

A Ty jak robiłeś te pomiary to miałeś włączone grzane stołki czy ogrzewanie szyby?
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 9 grudnia 2012, 21:17

Nie...

-- 9 gru 2012, o 22:17 --

A moze wrzuci ktos kto ma alternator 120a zrzut jak wyglada obciazenie altka przy wkaczonym podgrzewaczu, swiatlach, ogrzewaniu szyby...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez kornat » 10 grudnia 2012, 10:21

To miałeś 56% obciążenia alternatora zaraz po odpaleniu z dogrzewaniem silnika czyli układ wtedy się nie załączy tylko dopiero po wyłączeniu tych świec silnika załączą się te od podgrzewacza. Czyli jednak 90A nie jest wystarczające.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 10 grudnia 2012, 11:18

No zgadza się... Dlatego warto włożyć altek 120A.

-- 10 gru 2012, o 12:18 --

przebor napisał(a):
Zmieniałes u siebie alternator na 120A czy dzialasz na 90A ?




Nie zmieniałem. Jeśli chcesz mieć 120A powinieneś również zmienić kabel łączący alternator z akumulatorem i bezpiecznik (chyba ze 110 na 160)



Zrobiłem dzisiaj doświadczenie, mianowicie sprawdziłem jak zmienia się się obciążenie alternatora przy zmianie prędkości obrotowej silnika. Można to zbadać VAGiem w grupie 16



Obrazek



Były włączone tylko światła, wyszła mi taka zależność:

900 37,2%

1200 31,2%

1500 29%

2000 25,5%

2500 24%



Zatem skoro obciążenie alternatora maleje wraz ze wzrostem obrotów to (przy stałym poborze prądu podczas całego doświadczenia) znaczy że alternator wytwarza więcej prądu przy większych obrotach. Jednak jak widać nie jest to zależność liniowa, i myślę że już przy 2000obr. alternator generuje 80-90% maksymalnego prądu. Wniosek jest taki że przy 90A podgrzewacz będzie działał, ale może się rzadziej włączać niż przy 120A - szczególnie jak będą włączone inne odbiorniki (grzanie lusterek, tylnej szyby itd).


Ma ktos numer oryginalnego bezpiecznika w skrzynkce na AKU ten co trzeba zmienic na 160A ?? I ktory to jest dokladnie w skrzynce ? Pilnie potrzebuje a w ETKA widze tylko najwiekszy 110A.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 10 grudnia 2012, 12:00

N10424905 110A
N10424906 150A
N10424907 175A

Pierwszy z lewej, dochodzi do niego gruby czarny przewód.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 10 grudnia 2012, 12:02

Dzięki wielkie :)
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez olszu » 14 grudnia 2012, 12:54

A więc dzisiaj miałem trochę czasu i zrobiłem logi grup 12, 16 i 07.
Od odpalenia do osiągnięcia przez płyn chłodzący temp. ~80 *C.
Ok 8 min. postoju na oskrobanie auta, później jazda.
Sprawdziłem też alternator, mam 90A.
Po 2krotnym grzaniu świec, niechętnie odpalił. Może coś z tych logów da się wyczytać.
Pozdro.

http://vaglog.rtnet.pl/olszu90_107723.html
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olszu
Sport
Sport
 
Posty: 689
Dołączył(a): 7 stycznia 2009, 16:20
Lokalizacja: WN
Auto: 120d
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 14 grudnia 2012, 22:47

olszu, dzięki serdeczne za te logi ;)

Moim skromnym zdaniem sprawdź koniecznie świece silnika, bo dziwne wydaje mi się to że w 96sek ECU je wyłączył a nie spadło obciążenie alternatora. Tak jakby te świece nie działały.
W 42sek. musiałeś coś włączyć (ogrzewanie tylnej szyby, może światła) co spowodowało chwilowy spadek napięcia i wzrost obciążenia alternatora. Trzeba było wcześniej lekko podnieść obroty (1200-1400) wtedy na chwilę obciążenie spadłoby poniżej 50% i włączyłaby się druga świeca (a tak podczas odśnieżania/skrobania grzała tylko jedna)
Ruszyłeś chyba w 574sek czyli jakieś 9,5minuty po odpaleniu ;) W 642 sek na chwilę obciążenie musiało spaść poniżej 50% i włączyła się druga świeca. Wszystkie 3 świece nie grzały nawet przez chwilę. Jest to dość dziwne bo ja też mam 90A i u mnie 3 świece czasem się włączają. Albo masz już słaby alternator, albo powłączałeś dużo odbiorników.
Po osiągnięciu 80C ECU wyłączył grzanie

Ciekawe jest to że czujnik temp. w dolocie cały czas pokazywał ujemną temp. ( u mnie dosyć szybko po ruszeniu temp w dolocie się podnosi). Więc albo u mnie jest wadliwy czujnik, albo masz bardzo wydajny intercooler ;)
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Axee » 15 grudnia 2012, 07:45

przebor, zauwaz, ze podczas pomiarów temperatura otoczenia byla dosc niska, ok. -10*C, silnik wstepnie zmarzniety, po uruchomieniu na postoju nie obciazony. Z czasem temp. zaczela powoli rosnac, bo powietrze w dolocie zaczelo sie ogrzewac od rozgrzewajacego sie silnika i pracy turbiny. Po ruszeniu duzy wplyw zewnetrzego zasysanego powietrza o temp. -10*C i maly wplyw temp. silnika na temp. tego powietrza w dolocie, oraz niskie obciazenie silnika znow obnizylo temperature w dolocie. Zatem nie musi byc to zasluga wydajnego IC, tylko normalne prawa fizyki.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 16 grudnia 2012, 14:16

Ponieważ temat tego podgrzewacza mnie cały czas męczy ;) postanowiłem zrobić kolejny mały krok. Zainstalowałem sobie demo programu winols (program do edycji map silnika) i wgrałem oryginalną mapę silnika ASV (sterownik 038906012FK 0281010683 360530). Trochę mi zeszło zanim zrozumiałęm jak ten program działa, ale w końcu znalazłem interesujący kawałek wsadu (początek mapy od 77A7C, dane dla osi X od 77A68)
Obrazek

Wydaję mi się, że jest to mapa która mówi jak ma się włączać podgrzewacz. Liczba nad kreską to temp powietrza z dolotu (którą ECU bada przy rozruchu), liczba pod kreską mówi do jakiej temp grzać płyn. Czyli jeśli mamy -20 to ECU będzie grzać do 80C, jeśli mamy -5 to tylko do 52. Powyżej 0 podgrzewacz nie działa wcale. Temperatury pośrednie pewnie ECU wylicza odpowiednio przeskalowując. Potwierdzałoby się to z moimi obserwacjami z mojego posta z dnia 8 grudnia kiedy napisałem że ECU wyłączył dogrzewacz przy 52C gdy temp w dolocie w momencie rozruchu byłą -2C.

Olszu ma silnik ASZ i podejrzewam że tam jest inna mapa, dlatego grzało do 80 przy temp dolotu -8. W ASV byłoby to zaledwie około 55C.
Teraz trzeba by tylko podmienić mapę w ECU, ja niestety nie mam odpowiedniego oprogramowania i kabla aby samemu wgrać wsad aby moje obserwacje potwierdzić w praktyce.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Barton » 16 grudnia 2012, 14:57

Temat podgrzewacza ciągle w "toku" a jeszcze nikt nie wrzucił żadnych danych obrazujących poprawę grzania silnika po zamontowaniu tego ustrojstwa. Strasznie by mnie interesował czas jaki silnik, najlepiej 1.9 ASV potrzebuje aby wskazówka temperatury silnika zaczęła się podnosić oraz kiedy osiąga 90* (na wyświetlaczu licznika, a nie w VAG-u :wink: ). Oczywiście mowa o silniku ze sprawnym podgrzewaczem podczas temperatur ujemnych - 10-15*C, najlepiej zaraz po odpaleniu samochodu rano :roll:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 20 grudnia 2012, 11:12

przebor napisał(a):Ponieważ temat tego podgrzewacza mnie cały czas męczy ;) postanowiłem zrobić kolejny mały krok. Zainstalowałem sobie demo programu winols (program do edycji map silnika) i wgrałem oryginalną mapę silnika ASV (sterownik 038906012FK 0281010683 360530). Trochę mi zeszło zanim zrozumiałęm jak ten program działa, ale w końcu znalazłem interesujący kawałek wsadu (początek mapy od 77A7C, dane dla osi X od 77A68)
Obrazek

Wydaję mi się, że jest to mapa która mówi jak ma się włączać podgrzewacz. Liczba nad kreską to temp powietrza z dolotu (którą ECU bada przy rozruchu), liczba pod kreską mówi do jakiej temp grzać płyn. Czyli jeśli mamy -20 to ECU będzie grzać do 80C, jeśli mamy -5 to tylko do 52. Powyżej 0 podgrzewacz nie działa wcale. Temperatury pośrednie pewnie ECU wylicza odpowiednio przeskalowując. Potwierdzałoby się to z moimi obserwacjami z mojego posta z dnia 8 grudnia kiedy napisałem że ECU wyłączył dogrzewacz przy 52C gdy temp w dolocie w momencie rozruchu byłą -2C.

Olszu ma silnik ASZ i podejrzewam że tam jest inna mapa, dlatego grzało do 80 przy temp dolotu -8. W ASV byłoby to zaledwie około 55C.
Teraz trzeba by tylko podmienić mapę w ECU, ja niestety nie mam odpowiedniego oprogramowania i kabla aby samemu wgrać wsad aby moje obserwacje potwierdzić w praktyce.


Potwierdzam Twoje mysli. Mam ASV i dzis zrobiłem loga. Na zewnatrz było ok -4 a w dolocie w momencie rozruchu -0,9. Zaznaczam ze zmienilem alternator na 120A i podgrzewacz zalaczyl sie od razu i grzał do ok 50-51 stopni a nastepnie sie wylaczyl. Co potwierdza analize z mapy silnika. Fajnie jakby ktos zmodyfikowal ta mape aby pogrzewacz grzał dluzej albo tez aby grzal np od +5 jak ma w dolocie...
Ponizej moj log:
Log (0 - 016,007)
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez chlorek » 20 grudnia 2012, 11:26

a ja tak z innej beczki, dużo większe spalanie jest przez podgrzewacz?
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Barton » 20 grudnia 2012, 11:46

florek napisał(a):a ja tak z innej beczki, dużo większe spalanie jest przez podgrzewacz?

I niech ktos w koncu poda jakies dane odnosnie czasu grzania silnika z podgrzewaczem..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 20 grudnia 2012, 11:54

Czas grzania zalezy np od stylu jazdy...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 20 grudnia 2012, 12:57

PiterEL, dzięki za logi i potwierdzenie mojej teorii. Widzę że masz ten sam sterownik (ECU) 012 FK, niestety w nim oryginalna mapa jest taka jak podałem wyżej. Sprawdziłem że w ASZ jest inna (lepsza), tam podgrzewacz działa od +5. Sama zmiana mapy w pliku to nie problem, gorzej z obliczeniem sum kontrolnych i wgraniem wsadu.

Barton napisał(a):I niech ktos w koncu poda jakies dane odnosnie czasu grzania silnika z podgrzewaczem..

Już dwie osoby wrzuciły logi, więc jakieś odniesienie jest. Zloguj swoje auto bez dogrzewacza to będzie można porównać.

Moje subiektywne odczucie jest takie, że aby w pełni wykorzystać zalety tego podgrzewacza w ASV trzeba zrobić dwie rzeczy:
1) Zmienić alternator na 120-140A (w niektórych jest ori 120A)

2) Zrobić jedną rzecz z poniższych:
    A) Zrobić ręczne włączenie (to co zrobił tracer2), zamiast sterowanie z ECU
    B) Zrobić włącznik który w momencie rozruchu oszuka ECU i poda mu temp w dolocie np. -20C (czyli rozwiązanie "półautomatyczne"). Jest to o tyle lepsze od A że ECU będzie włączał tylko gdy obciążenie alternatora na to pozwoli
    C) Zmienić mapę w ECU na taką jaka nam odpowiada.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 20 grudnia 2012, 13:02

Mysle ze najfajniesze bylo by zmienic mape :-)
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość