Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Chiptuning

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Chiptuning

Postprzez kurex » 2 czerwca 2016, 21:44

Ma ktoś namiary na jakiegoś pewnego magika jeśli chodzi o program do 110tki. ?
Żeby załatwić to jakoś taniej ? - Okolice Śląska.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Chiptuning

Postprzez Maras2003 » 2 czerwca 2016, 21:52

Ogarnę zdalnie logami. Chociaż lepiej jest mieć auto fizycznie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez mlynek » 3 czerwca 2016, 14:58

Mi robił kolega z naszego forum. Jestem zajebiscie zadowolony. Jak jestes zainteresowany to podam Ci namiary na PW bo nie wiwm czy moge go tu reklamowac. Marasa tez polecam
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Chiptuning

Postprzez wojtek_1987 » 5 czerwca 2016, 19:19

Koledzy, szukam jakiejs firmy z rzeszowa lub okolic, ktora wgrala by mi na nowo mape, ewentualnie skorygowala obecna. Tylko zalezy mi na sprawdzonej i w miare taniej firmie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wojtek_1987
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 19 maja 2016, 22:03
Lokalizacja: Rz-ów
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez glibo » 5 czerwca 2016, 19:41

jest ktos na forum kto ogarnie LC i sterowanie doladowania po biegach w me7.5 ?
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Chiptuning

Postprzez kurex » 7 czerwca 2016, 17:37

mlynek napisał(a):Mi robił kolega z naszego forum.


Może on jest bliżej ? Bo do Marasa mam 450 KM...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez facet03 » 8 czerwca 2016, 19:57

W okolicach śląska nasz frog racing.

Ja juz podjąłem decyzje , montuje turbinę arl ,po wrzuceniu wrzucę na pewno kreski aby pochwalić sie hehe


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2314
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptuning

Postprzez kobzyr » 9 czerwca 2016, 10:53

mlynek napisał(a):Mi robił kolega z naszego forum. Jestem zajebiscie zadowolony. Jak jestes zainteresowany to podam Ci namiary na PW bo nie wiwm czy moge go tu reklamowac.
mozna najwyzej nie odpisze :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez mlynek » 9 czerwca 2016, 12:09

kobzyr napisał(a):mozna najwyzej nie odpisze
Hehe :-D

Kobzyr szykuj kompa na ewentualne poprawki, bo prawdopodobnie dziś zakładam 0.216 :) Chociaż teraz jest już zajebiście. Parę dni temu sprowokowałem kolesia w Audi A3 Sportback (w TDI to chyba 2.0 ? ) to miał robote, żeby mnie gonić :) Mam już orginał rure z ARL/ASZ więc może też dziś uda mi się założyć, więc może będzie szczelniej w dolocie :)

Polecam wszystkim, którzy zastanawiają się czy czipować. Czipować! Nie marnujcie potencjału swoich TDI :)
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Chiptuning

Postprzez kobzyr » 11 czerwca 2016, 10:04

hy hy hy :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez MichalP » 22 czerwca 2016, 09:18

Chętnie bym coś ulepszył, też mam ASV 110KM, martwię się trochę o sprzęgło, na początek sam program na tym co mam. Ile można osiągnąć?-pewnie zależy od jednostki, ale czy w okolicach 130-140KM jest bezpiecznie? czy turbosprężarka wyrobi? Samochód ma już swoje lata, ale dbam o silnik, wymieniam olej, filtry itd.
Zobacz Profil
MichalP
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 marca 2013, 16:48
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez kurex » 22 czerwca 2016, 09:29

A coś się ze sprzęgłem dzieje ? czy po prostu panikujesz. ?
Jeśli motor jest w dobrej kondycji, to mogą podciągnąć do 145KM 320Nm -+
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez MichalP » 22 czerwca 2016, 09:34

kurex napisał(a): czy po prostu panikujesz. ?

Tylko panikuje :-D nic mi się ze sprzęgłem nie dzieje, zresztą chyba bym słyszał albo czuł, prawda ?
Zobacz Profil
MichalP
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 marca 2013, 16:48
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez Maras2003 » 22 czerwca 2016, 17:04

U mnie po sofcie w firmie specjalizującej się tym wyszło mało, 280nm i 130km.
Ostatnie hamowanie (latem, program bez dużego koksu) 350nm i 148ps.
Sprzęgło lata od ~45tys km na sofcie, a z czasem dochodziły inne mody (wtryski 216, turbo ASZ, teraz wtryski 230, zaraz znowu coś pozmieniam :P ) - nawet się nie ślizga, a dwumas jak narazie cicho :) Przebieg z blatu i z ecu taki sam ~191tys.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez mlynek » 22 czerwca 2016, 22:57

Maras2003 napisał(a):nawet się nie ślizga, a dwumas jak narazie cicho
No u mnie i bez programu cicho nie jest. Tzn. moze nie tak ze słychać, ale czuć duze wibracje. Nie wiem jak dlugo jeszcze wytrzyma moja jazde po programie, ale juz planuje wrzucic jednomas. Maras, a jaką masz różnicę na blacie i w ECU? Bo u mnie jest ok. 600 km różnicy przy 250 kkm na blacie. Dopuszczalna jest taka roznica czy moze mialem cos grzebane w przebiegu? Aha, a ile u Ciebie pompuje to turbo z ASZ?
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Chiptuning

Postprzez piotrassenior » 23 czerwca 2016, 05:40

mlynek, 600km różnicy to raczej jest wszystko git :-)
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: Chiptuning

Postprzez MichalP » 23 czerwca 2016, 08:20

Panowie!
A kogo polecicie w Krakowie do podniesienia mocy? Czy tylko Compsport? Wiem, że oddział mają w Krk, czy lepiej do Bielska jechać? Jakieś inne propozycje? a i najważniejsze ile taka zabawa kosztuje?

MP
Zobacz Profil
MichalP
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 marca 2013, 16:48
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez Maras2003 » 23 czerwca 2016, 08:25

U mnie jak sprawdzałem to różnica była kilka setek, teraz Ci już nie powiem bo jeździłem chwilę na innym kompie.
Najmniejsza ze "znaczących" różnic w ECU widziałem chyba 25tys km, na blacie było chyba 150-160 tys.
Turbo pompuje 2400mbar przy 2tys rpm, 2500mbar od 2250-3000rpm, dalej leci w doł do 2400 przy 4000rpm. Mam zamiar to wszystko lekko podnieść, a finalnie i tak czaje się za ARLem ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez Power » 25 czerwca 2016, 09:02

Ja robiłem w Vtech w Krakowie,osobiście bez zastrzeżeń. Po programie 155KM i 366Nm dodatkowo skrzynia ecomotive co razem robi dobra robote.Chipa mam 5 miesiąc i jestem zadowolony. :-D
1.9 TDI BLS 155KM@366NM by V-tech
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Power
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 29 listopada 2015, 22:32
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Seat Leon II FL
Silnik: BLS 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez zumba » 11 lipca 2016, 20:16

Robił mi kolega z tego forum :brawo: , rzeczowe podejście, mod pod samochód, jestem mega zadowolony z jazdy 8)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zumba
Signo
Signo
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lutego 2013, 16:15
Auto: Leon I

Re: Chiptuning

Postprzez darq12 » 18 lipca 2016, 21:00

Posiadam silnik ahf. Jak sprawdzić czy hip pujdzie po kablu czy trzeba kości wyciągać? Pewnie po numerze sterownika do którego trzeba się dostać? Czy na wagu też coś znajdę jakiś nr sterownika silnika czy coś?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez Pavulon87 » 19 lipca 2016, 05:16

Jak połączysz się VAGiem z silnikiem to otrzymasz numery sterownika w nagłówku.
A jak nie masz VAGa to wyjmujesz sterownik i odczytujesz dane z naklejki.
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez vegaleon » 8 sierpnia 2016, 21:23

Kto na forum robi programy pod GTB2060vklr odpłatnie? Program ogarnięty generalnie ale walczę "z surge" i powoli mnie to męczy...
Zobacz Profil
vegaleon
Stella +
Stella +
 
Posty: 64
Dołączył(a): 5 grudnia 2014, 22:09
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez lugens » 10 sierpnia 2016, 21:40

Kolego darq12, a który rok produkcji masz auta?
Jeśli mogę Wam coś doradzić odnośnie chiptuningu. Jeśli pojawiają się wibracje tzn, że dwumas ma już dość i trzeba łagodniej moment poprowadzić. Omijajcie "fachowców" bez hamowni, z gotowcami z zachodniego forum i z kablami za 80zł z popularnego portalu aukcyjnego.
Auto przed jakimkolwiek zabiegiem musi być zbadane, czy w ogóle się do tego nadaje.
Pozdrawiam :-D
Zobacz Profil
lugens
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 8 lutego 2016, 21:36
Lokalizacja: Płońsk
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez Maras2003 » 10 sierpnia 2016, 21:45

U mnie przy ~1900-2000rpm są wibracje powiedzmy wyższej częstotliwości i lekkie buczenie (z powodu wibracji pewnie) - to jest to o czym mówisz ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez lugens » 11 sierpnia 2016, 10:07

Nie wiem, nie słyszę.
Rozumiem, że auto jest po programie tak?
Zobacz Profil
lugens
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 8 lutego 2016, 21:36
Lokalizacja: Płońsk
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez Maras2003 » 11 sierpnia 2016, 17:48

Program od 40tys km, później wtryski 216, turbo asz, obecenie wtryski 230 i fmic. Myślę że to będzie dwumas, lub poduszka pod skrzynią (jest do wymiany)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez darq12 » 12 sierpnia 2016, 04:54

lugens napisał(a):Kolego darq12, a który rok produkcji masz auta?
Jeśli mogę Wam coś doradzić odnośnie chiptuningu. Jeśli pojawiają się wibracje tzn, że dwumas ma już dość i trzeba łagodniej moment poprowadzić. Omijajcie "fachowców" bez hamowni, z gotowcami z zachodniego forum i z kablami za 80zł z popularnego portalu aukcyjnego.
Auto przed jakimkolwiek zabiegiem musi być zbadane, czy w ogóle się do tego nadaje.
Pozdrawiam :-D

Auto jest z drugiej połowy 2000r.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez mlynek » 12 sierpnia 2016, 16:09

lugens napisał(a):Jeśli pojawiają się wibracje tzn, że dwumas ma już dość i trzeba łagodniej moment poprowadzić. Omijajcie "fachowców" bez hamowni, z gotowcami z zachodniego forum i z kablami za 80zł z popularnego portalu aukcyjnego.
Auto przed jakimkolwiek zabiegiem musi być zbadane, czy w ogóle się do tego nadaje.

Co za banialuki. Większych chyba nie slyszalem.
Wibracje o których piszesz, moga pojawiac sie z powodu uslizgu sprzęgła i niekoniecznie dwumasa musi miec cos z tym wspolnego. Chyba rozróżniasz te dwie części? Fachowiec z tego forum, bez hamowni, ogarnął auto innemu forumowiczowi, ktoremu tunerzy z hamownia nie pomogli.
A to na koniec to juz jest hit! Przyjade do Ciebie moja ASV i zbadasz mi auto czy sie nadaje, tak? Jak to zrobisz? Zmierzysz temperature? Zbadasz cisnienie? Osluchasz? Co to ma byc? Do lekarza sie wybieram czy do tunera? Widziales na czym takie badanie polega? Podlaczy sie kompem i zrobi logi? Zajrzy pod auto czy olej nie kapie? Co innego jeszcze moze zrobic? Oswiec mnie, bo mi czipowal fachowiec bez hamowni i zaczynam sie bać, bo juz 3 miesiace jeżdżę na modzonym sofcie.
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Chiptuning

Postprzez lugens » 15 sierpnia 2016, 22:46

Widzę, że ktoś ma niezły ból dupy za przeproszeniem.
Widziałem już dwumasy po super "programie" od cziptjunera. I właśnie takie objawy słyszałem od klientów przed ich wymianą.
Tak dobrze przeczytałeś, klientów. Prowadzę serwis i mam o tylko trochę więcej pojęcia niż jakiś forumowy napinacz.
mlynek napisał(a):A to na koniec to juz jest hit! Przyjade do Ciebie moja ASV i zbadasz mi auto czy sie nadaje, tak? Jak to zrobisz?

Zaskoczę Cię. Mam hamownię i nie wyobrażam sobie pracy bez niej. Nie wierzysz, nie musisz, ale podam Ci przykład.
Przyjeżdża klient BMW E70 3.0d 235HP. Po badaniu na hamowni brakuje 40HP i 80Nm. Klient naciskał na modyfikację. Zrobiłem. Wynik? Przyrost 5Hp i 10NM.
Wychodzę z założenia, jeśli coś robię to robię to porządnie. Czego może nie uznajesz.

Pozdrawiam serdecznie
Zobacz Profil
lugens
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 8 lutego 2016, 21:36
Lokalizacja: Płońsk
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez mlynek » 15 sierpnia 2016, 23:36

Nie mam bólu dupy i nie interesują mnie jakieś dojechane Beemki. Zbadałeś że brakuje mu 40 HP i co dalej? Na tym ma polegać to badanie? Na hamowaniu? A jak nie będzie brakowało mu 40HP a tylko 5HP, a będzie miał przebiegu 400k km i będzie rzucał olejem z każdej uszczelki to co? To takiego można czipować? Proszę Cię...
Słuchaj, ja nie skreślam ludzi, którzy mają swoją firmę, hamownię serwis itp. i robią to na czym się znają..., ale użytkownicy samochodów też się różnią wiedzą na temat mechaniki i takie wykrzykiwanie, że forumowi tjunerzy są ŹLI, a czipowane przez nich auta to padaczki, to chyba nie na miejscu. Z niektórymi tjunerami jest trochę tak jak ze "zwykłymi" mechanikami których można oglądać w programie "będzie Pan zadowolony". Wgrać, zmierzyć, wydrukować wykres i zgarnąć kasę... a mechanik z kolei, to nawciska kitu ile to nie jest do wymiany w moim aucie.
Też Ci podam przykłady:
1.mój ASV długo kręcił na ciepłym - diagnoza 3 mechaników?! "Pompa wtryskowa do regeneracji 1400 PLN!" Poczytałem, popytałem i zrobiłem sam za pomocą kabla za 80zł z populanego portalu aukcyjnego!
2. Po wymianie turbiny zaczęło się posapywanie z okolic kolektora wyd. - diagnoza mechanika?! "To przez dziurkę w turbinie." Wyjąłem turbinę i wymieniłem wydmuchaną uszczelkę pod kolektorem.
3. Po wymanie końcówek drążków kierowniczych, swożni i tuleji, dalej coś pukało - diagnoza mechanika? "Maglownica do regeneracji"! Wymieniłem cały drążek kierowniczy i przestało pukać!
Jakie z tego wnioski? Chyba nie musze wypisywać. Ja nie uwierzyłem mechanikowi i mam wiedzę, zdolności manualne i zaplecze żeby to sprawdzić i zrobić, ale innemu nagadasz o badaniach, sprzęgłach i innych pierdołach i będą Ci płacić, a potem często okazuje się, że to jednak nie to. Co wtedy powiesz? "Sorry, taki mamy warsztat?"

Pozdrawiam również
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Chiptuning

Postprzez lugens » 16 sierpnia 2016, 07:21

mlynek napisał(a):Nie mam bólu dupy i nie interesują mnie jakieś dojechane Beemki. Zbadałeś że brakuje mu 40 HP i co dalej? Na tym ma polegać to badanie? Na hamowaniu? A jak nie będzie brakowało mu 40HP a tylko 5HP, a będzie miał przebiegu 400k km i będzie rzucał olejem z każdej uszczelki to co? To takiego można czipować? Proszę Cię...

Podałem tylko przykład, że nie każde auto się do tego nadaje. W tym BMW okazał się uszkodzony nastawnik turbo. Wymieniliśmy, auto odzyskało moc a modyfikacja przyniosła 285HP i prawie 600Nm.
Nie napisałem, że forumowi tjunerzy są źli. Tylko ostrzegłem przed naciągaczami.
mlynek napisał(a):1.mój ASV długo kręcił na ciepłym - diagnoza 3 mechaników?! "Pompa wtryskowa do regeneracji 1400 PLN!" Poczytałem, popytałem i zrobiłem sam za pomocą kabla za 80zł z populanego portalu aukcyjnego!

Tak to jest rozwiązanie, które znam. Ale to nie jest naprawa usterki.
Wiem, że powstały różne pogramy o mechanikach, ale to nie znaczy, że trzeba wszystkich wrzucać do jednego gara.
Mam prośbę, zacznij czytać dokładnie.

pozdrawiam i miłego powrotu po weekendzie
Zobacz Profil
lugens
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 8 lutego 2016, 21:36
Lokalizacja: Płońsk
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez mlynek » 16 sierpnia 2016, 17:59

lugens napisał(a):Podałem tylko przykład, że nie każde auto się do tego nadaje.
Czy człowiek, który jeździ swoim autem nie ma jakiegoś podstawowego pojęcia, czy auto się nadaje czy nie? Ten w tej Beemce to pierwszy raz siedział za kierownicą, że nie czuł że z autem jest coś nie tak?

lugens, przecież to Ty napisałeś
lugens napisał(a):Omijajcie "fachowców" bez hamowni
Czy to nie jest wrzucaniem i tych złych i tych dobrych do jednego gara? A tak na marginesie... jesteś nowy na forum (6 postów) czy to Twoje drugie konto? Bo tak myślę, że jak nowy, to nie znasz ludzi z forum, nie wiesz co potrafią i na czym się znają, a wjeżdzasz tu ze swoimi uwagami i próbujesz podważyć umiejętności ludzi, którzy przesiedzieli godziny nad literaturą fachową, grzebali po nocach w autach, naprawili i doprowadzili do porządku niejedno auto, ale są BLEE, tylko dlatego, że nie mają hamowni? NIEŁADNIE

lugens napisał(a):Mam prośbę, zacznij czytać dokładnie.
Czytam, uwierz, że czytam.

Dziękuję, wróciłem bezpiecznie z weekendu. Skąd wiedziałeś, że nie było mnie w domu?
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Chiptuning

Postprzez lugens » 16 sierpnia 2016, 19:42

mlynek napisał(a):Dziękuję, wróciłem bezpiecznie z weekendu. Skąd wiedziałeś, że nie było mnie w domu?

Chodziło mi o powrót do pracy, chyba, że nie pracujesz...
Jest różnica pomiędzy fachowcem, a "fachowcem"
Znam wiele ludzi, którzy kupili sobie kabelek za 100zł z portalu aukcyjnego, znaleźli kilka wsadów na zagranicznych forach i ładują je za duże pieniądze. A na koniec komentarz "powinno być 160 kunia0." A jak się turbo zesra czy układ przeniesienia napędu to już pana nie znamy.
Jeśli ktoś faktycznie spędził godziny i noce nad doskonaleniem swoich umiejętności, uczył się na własnym aucie, wyciągał wnioski i ma renomę na forum to bardzo dobrze. Wtedy możemy go nazwać FACHOWCEM.
Jestem tu nowy i chciałbym przestrzec użytkowników przed oszustami. Przykro mi to stwierdzić.

A odnośnie BMW, klient był niedawno po zakupie i myślał, że auto jest sprawne.

pozdrawiam
Zobacz Profil
lugens
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 8 lutego 2016, 21:36
Lokalizacja: Płońsk
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez mlynek » 16 sierpnia 2016, 20:45

No to chyba się dogadaliśmy :) :brawo:
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Chiptuning

Postprzez lugens » 16 sierpnia 2016, 20:56

Piona :wink:
Zobacz Profil
lugens
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 8 lutego 2016, 21:36
Lokalizacja: Płońsk
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez offca » 17 sierpnia 2016, 18:16

Panowie a polecicie kogoś kompetentnego z Warszawy do programu i ogólnej diagnostyki auta? Zamieniłem swojego 1M na 1P FR i już mam ochotę na więcej kucyków (apetyt rośnie w miarę jedzenia)
Moc jest Bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a turbo podstawą... :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
offca
Stella +
Stella +
 
Posty: 64
Dołączył(a): 4 lipca 2011, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Chiptuning

Postprzez Leonek_bezogonek » 9 września 2016, 14:08

Cześć
Mam FR (3), 1.8 180KM (manual). Możecie poleciś kogoś? Tylko, żeby zachować oryginalne mapy, bo auto ma ledwie 4 miechy i na gwarancji mi zależy, więc, żeby można było je na przegląd przywrócić :)
Nie szukam maksymalnego tuningu, podobnoż +40KM noproblemowo.
Na razie znalazłem pod Krakowem w Luborzycy oraz w Opolu:
http://www.gcstuning.pl/kontakt
http://44tuning.pl/kontakt
Polecicie coś?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Leonek_bezogonek
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11 czerwca 2016, 16:46
Auto: Leon 3 FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptuning

Postprzez Konrad_B » 9 września 2016, 20:41

Leonek_bezogonek napisał(a):Cześć
Mam FR (3), 1.8 180KM (manual). Możecie poleciś kogoś? Tylko, żeby zachować oryginalne mapy, bo auto ma ledwie 4 miechy i na gwarancji mi zależy, więc, żeby można było je na przegląd przywrócić :)
Nie szukam maksymalnego tuningu, podobnoż +40KM noproblemowo.
Na razie znalazłem pod Krakowem w Luborzycy oraz w Opolu:
http://www.gcstuning.pl/kontakt
http://44tuning.pl/kontakt
Polecicie coś?


Tak jak było napisane wczesniej nie zachowasz gwarancji po zrobieniu programu.
Zobacz Profil
Konrad_B
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 17 kwietnia 2016, 20:13
Region: śląskie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptuning

Postprzez Leonek_bezogonek » 10 września 2016, 12:42

Konrad_B napisał(a):Tak jak było napisane wczesniej nie zachowasz gwarancji po zrobieniu programu.

Ale po przywróceniu serii u tunera do originalnej wersji chyba ASO nic nie widzi?

W ogóle omyłkowo wrzuciłem na 1, sorki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Leonek_bezogonek
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11 czerwca 2016, 16:46
Auto: Leon 3 FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptuning

Postprzez esde » 10 września 2016, 13:52

Wszystko mogą sprawdzić.

/klepnięte z komóry
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
esde
TopSport
TopSport
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon ST Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptuning

Postprzez maciek89 » 10 września 2016, 14:08

Wszystko zależy od tego, czy:

1) nie chcesz tylko stracić gwarancji
2) nie chcesz stracić gwarancji i w przypadku, gdy coś pójdzie (silnik / skrzynia biegów) chciałbyś, żeby za naprawę zapłacił gwarant

Bo jeśli opcja 2 to najlepiej nie rób nic. :)

A w tym topicu już chyba wszystko zostało opisane...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptuning

Postprzez romekkk » 12 grudnia 2016, 11:08

Ostatnio wpadły 216 i turbo ASZ więc niezbędna stała się korekta posiadanego programu. Po rozmowach z kolegą mlynkiem, z pomocą przyszedł kolega z forum, który zrobił super robotę. Jestem mega zadowolony z jego roboty, podejścia i efektów. Naprawdę polecam :brawo:
poznasz głupiego po czynach jego
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
romekkk
Sport
Sport
 
Posty: 230
Dołączył(a): 16 maja 2010, 21:38
Lokalizacja: Opole
Region: opolskie
Auto: Exeo
Silnik: turbo diesel inny

Re: Chiptuning

Postprzez Mariusz3207 » 17 lutego 2017, 23:46

Witam, napisałem własny program do mojego Leonika ASV i chciałbym (o ile to możliwe) by ktoś bardziej ogarnięty go obejrzał czy mogę go bezpiecznie załadować do mojego sterownika, (moc osiągnięta według programu to 133KM i 306Nm)
tutaj link do mojej mapki:https://drive.google.com/file/d/0B-OqXlQjJM6bNk50UGstVjI0Nms/view?usp=sharing , jeśli ktoś by miał chęć na to spojrzeć i powiedzieć czy taka modyfikacja jest bezpieczna bo nie chcę w ciemno ładować czegoś co robiłem według poradników z internetu i trochę własnej wiedzy.
Z góry dziękuję za pomoc.
Zobacz Profil
Mariusz3207
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17 lutego 2017, 23:15
Lokalizacja: Konin i okolice
Auto: Leon 1M 1.9 TDi
Silnik: ASV 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez Maras2003 » 18 lutego 2017, 14:39

Lipa bez miodu :)
ponad 50mg zadane przy 1500rpm, to nie skończy się dobrze dla korb, dwumasu i nie wiem czego tam jeszcze.
Boost 1,1b to ja nie wiem jak to ma generować te 133 i ponad 300nm ;)
Napięcia nastawnika wyglądają na "+10%", osie pozmieniane nie wiadomo po co i dlaczego.
Nie polecam :) Może to i fajnie jedzie, ale znacznie fajniej i bezpieczniej będzie na innym programie.
Poza tym ciekawe czy masz takie same nr sterownika.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez Mariusz3207 » 18 lutego 2017, 17:01

To jest program wyciągnięty z mojego samochodu i przerobiony. Dzięki również za uwagi będę starał się poprawić co nieco.
Chyba że polecasz coś zmienić?
Zobacz Profil
Mariusz3207
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17 lutego 2017, 23:15
Lokalizacja: Konin i okolice
Auto: Leon 1M 1.9 TDi
Silnik: ASV 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez lugens » 19 lutego 2017, 13:07

Trochę bez sensu. Jeśli mogę coś doradzić. Stwórz sobie excella z potrzebnych map. Porównaj wartości, przelicz afr. Staraj się zrozumieć zasadę działania, a nie w ciemno zmieniać wartości.
Zobacz Profil
lugens
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 8 lutego 2016, 21:36
Lokalizacja: Płońsk
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez przebor » 19 lutego 2017, 20:06

Mam te same uwagi które ładnie wypunktował Maras2003:
- rozkalibrowana niepotrzebnie mapa nastawnika (PV)
- za duża dawka z dołu (TL)
- za małe doładowanie (którę Cię poniekąd ratuje bo SL ograniczy dawkę)
- IQ > 51 nie zobaczysz w logach dopóki nie zmienisz współczynników diagnostycznych

PS
Ja już dopieszczam swój soft tak od kilku lat. Ostatnio wgrywałem wsad nr 59 - zrobiłem sobie ograniczenie torque limitera inne na poszczególnych biegach.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez lugens » 19 lutego 2017, 22:44

- za małe doładowanie

Jeśli mogę się zapytać. Po co miałby te doładowanie zwiększać?
Zobacz Profil
lugens
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 8 lutego 2016, 21:36
Lokalizacja: Płońsk
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Chiptuning

Postprzez przebor » 20 lutego 2017, 09:48

Już usunąłęm plik ze swojego kompa i nie chcę mi się po raz drugi go importować, ale o ile pamiętam tam było około 50IQ przy 4000 i chyba z 53 przy 3500. Doładowanie max 2,1.

pojemność cylindra 475 cm3
gęstość powietrza (przyjmijmy optymistycznie w 30C) 1,15
masa powietrza w cylindrze (bez doładowania) 475*1,15 = 546mg
masa powietrza w cylindrze z doładowaniem 2,1 - 2,1*546 = 1146mg

Niestety przy wyższych obrotach cylinder nie napełnia się całkowicie i przyjmuje się wartość tzw. volumetric efficiency na poziomie 0,8

Zatem przy 3500 - 4000 obrotów realna masa powietrza to 0,8 * 1146mg = 916mg. Tyle prawdopodobnie pokaże sprawna przepływka.

Jeśli chcemy spalić bezdymnie 53mg, przyjmijmy że powietrza powinno być co najmniej 17.5 razy więcej niż paliwa (masowo) 53*17,5 = 927mg

Widać, że jest odrobinę za mało. Może wystarczy, może nie. Zalezy jak jest jeszcze SL ustawiony.
Jeśli przepływka zacznie trochę zaniżać pomiar to już nie wystarczy doładowanie 2.1.
Jeśli będzie wyższa temp. w dolocie (niższa gęstość powietrza) to już nie wystarczy.

Z tego co czytałem masz hamownie, więc jesteś zawodowcem. Jeśli coś źle policzyłem/napisałem to będę wdzięczny za sprostowanie.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości