Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 17 kwietnia 2018, 21:03

Krytdi napisz co to masz za silnik i wogóle. Możesz mi wysłać wsady to Ci zerknę ;)
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 17 kwietnia 2018, 21:05

Trzeba przepisać kluczyki ze starego licznika i wcale nie trzeba było robić immo off. Trafiłeś na kiepskiego fachowca.
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 17 kwietnia 2018, 21:15

Możliwe że błąd został w zegarach, sprawdzałeś vagiem ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Savi » 19 kwietnia 2018, 04:40

W końcu się udało :) 1.8T AUQ, immo off musiało być... http://cloud.tapatalk.com/s/5ad80fb7b86de/VID_84460405_162535_278.mp4

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Savi
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 28 stycznia 2018, 11:17
Auto: Leon 1M
Silnik: AUQ 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez glibo » 18 czerwca 2018, 12:13

czy wie ktoś pod który pin w kostce licznika i kostce wlacznika swiatel podpiąć asystenta swiateł dla hyperfis?
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 18 czerwca 2018, 14:07

Włącznik to z tego co pamiętam pin 7 a do licznika ja miałem już zamontowane. Napisz do Hyperka to powie ;)
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 18 czerwca 2018, 17:31

glibo napisał(a):czy wie ktoś pod który pin w kostce licznika i kostce wlacznika swiatel podpiąć asystenta swiateł dla hyperfis?

Pin 4 lub 7 wlacznika swiateł i pin 1 zielonej kostki licznika :)
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez glibo » 19 czerwca 2018, 06:49

dziękuję :-)
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Kris1988 » 30 czerwca 2018, 03:23

Panowie cały sprzęt na 2 din sobie sprawiłem, a teraz chodzi mi wymiana licznika na full fis. znalazłem coś takiego i chciałem spytać czy podejdzie do mojego auta ( ASV 2001 r)
http://allegro.pl/golf-iv-licznik-full-fis-1j5920946c-diesel-anglik-i7380197697.html?reco_id=28a1a2be-7bec-11e8-a90f-ecf4bbe93340#thumb/1
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kris1988
Sport
Sport
 
Posty: 349
Dołączył(a): 9 czerwca 2012, 12:17
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon ASV +
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez patryk_82 » 19 lipca 2018, 14:23

cześć,

Podeśle ktoś wsad zegarów W01m0920822F z cupra R 1M ??
Nigdzie nie mogę znaleźć a muszę podmienić wsad w angliku na EU.

pozdr
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
patryk_82
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 7 października 2009, 15:26
Lokalizacja: Wawa
Auto: Leon 1.8T++
Silnik: AMK 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez luk159 » 23 lipca 2018, 11:23

Cześć wszystkim, mam takie pytanko, może było to nawet opisane ale jest wiele starych tematów i postów i aż można się pogubić

Mam Leona 1.9 TDI ASV (2001r) w wersji bez komputera MFA i chciałbym sobie założyć licznik z Passata B5 z dużym FISem.
Nawet nie jestem pewny czy mam Immo 2 czy 3, ale lepiej znaleźć licznik pod immo3 (tak tu ludzie polecali).

Czy każdy licznik z B5 posiada wersje immo3? Czy da się to w jakiś łatwy sposób poznać? Mam na oku akurat 3B0 920 847E + obudowa z A3 żeby idealnie pasowało.
Nie posiadam pinu immo u siebie. Czy w takim razie kabel HEx-V2 (podróbka z chin) zadziała do zmiany ustawień EEPROM i zczytania tego? Czy może muszę dokupić jakiś VAG tacho? Gdzie szukać w wsadzie tego pinu opisy są więc nie powinno być źle.
Część instrukcji z forum jak założyć MFA i dorobić tempomat się bardzo przyda, ale czy jeszcze coś trzeba wiedzieć przy takiej wymianie? Może trzeba na coś uważać? Oraz gdzie szukać odpowiedniego wsadu żeby pasował do mojego samochodu?

Z góry dzięki za odpowiedzi na pytania :-D :-D
Zobacz Profil
luk159
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12 lutego 2018, 00:04
Auto: Seat Leon 2001
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez glibo » 24 lipca 2018, 20:22

patryk_82 napisał(a):cześć,

Podeśle ktoś wsad zegarów W01m0920822F z cupra R 1M ??
Nigdzie nie mogę znaleźć a muszę podmienić wsad w angliku na EU.

pozdr
nadal potrzebujesz?

-- 24 lipca 2018, 20:22 --

luk159 napisał(a):Cześć wszystkim, mam takie pytanko, może było to nawet opisane ale jest wiele starych tematów i postów i aż można się pogubić

Mam Leona 1.9 TDI ASV (2001r) w wersji bez komputera MFA i chciałbym sobie założyć licznik z Passata B5 z dużym FISem.
Nawet nie jestem pewny czy mam Immo 2 czy 3, ale lepiej znaleźć licznik pod immo3 (tak tu ludzie polecali).

Czy każdy licznik z B5 posiada wersje immo3? Czy da się to w jakiś łatwy sposób poznać? Mam na oku akurat 3B0 920 847E + obudowa z A3 żeby idealnie pasowało.
Nie posiadam pinu immo u siebie. Czy w takim razie kabel HEx-V2 (podróbka z chin) zadziała do zmiany ustawień EEPROM i zczytania tego? Czy może muszę dokupić jakiś VAG tacho? Gdzie szukać w wsadzie tego pinu opisy są więc nie powinno być źle.
Część instrukcji z forum jak założyć MFA i dorobić tempomat się bardzo przyda, ale czy jeszcze coś trzeba wiedzieć przy takiej wymianie? Może trzeba na coś uważać? Oraz gdzie szukać odpowiedniego wsadu żeby pasował do mojego samochodu?

Z góry dzięki za odpowiedzi na pytania :-D :-D

wszystkie info znajdziesz w tym temacie:) co do interfejsu to c+kan powinien wystarczyc chodz jest niestabilny
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez patryk_82 » 24 lipca 2018, 21:37

glibo napisał(a):
patryk_82 napisał(a):cześć,

Podeśle ktoś wsad zegarów W01m0920822F z cupra R 1M ??
Nigdzie nie mogę znaleźć a muszę podmienić wsad w angliku na EU.

pozdr
nadal potrzebujesz?

tak, byłoby super.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
patryk_82
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 7 października 2009, 15:26
Lokalizacja: Wawa
Auto: Leon 1.8T++
Silnik: AMK 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez moralez00 » 3 sierpnia 2018, 15:09

Panowie mam pytanie. Orientuje się ktoś czy jest jakieś kodowanie na alarm braku płynu chłodzącego. Na starym liczniku działał a na liczniku z passeratti nie. Pękła rura płynu i nie wywaliło braku płynu w zbiorniczku a na starym wywala.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
moralez00
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 26 lutego 2015, 11:27
Auto: Toledo II
Silnik: benzyna 2.3 V5

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adasbb » 3 sierpnia 2018, 20:44

Tak jest na 100%. Kwestia kodowania w WAG. Ale nie pamiętam który kod za to odpowiada. Na necie na pewno znajdziesz odpowiedź
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adasbb
Sport
Sport
 
Posty: 478
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
Auto: Leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adrusek » 3 sierpnia 2018, 22:50

Pierwsze dwie to suma kodów cyfrowych wyposażenia dodatkowego:
01-zużycie klocków hamulcowych
02-kontrolka pasów bezpieczeństwa.
04-kontrolka płynu spryskiwacza
16-nawigacja
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adrusek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 750
Dołączył(a): 3 lutego 2016, 23:05
Lokalizacja: DGR
Region: dolnośląskie
Auto: Q5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez moralez00 » 4 sierpnia 2018, 09:46

Ok. A tak dokładniej jest ktoś w stanie podpowiedzieć co dokładnie zmienić bo robiłem to rok temu i już nie pamiętam. Chodzi tylko o zmianę kodowania licznika? A może zmiany w sofcie licznika?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
moralez00
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 26 lutego 2015, 11:27
Auto: Toledo II
Silnik: benzyna 2.3 V5

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adrusek » 4 sierpnia 2018, 12:32

W kodowaniu w liczniku dodaj do pierwszych dwóch cyfr 04 i tak zapisz
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adrusek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 750
Dołączył(a): 3 lutego 2016, 23:05
Lokalizacja: DGR
Region: dolnośląskie
Auto: Q5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez moralez00 » 4 sierpnia 2018, 14:46

adrusek napisał(a):W kodowaniu w liczniku dodaj do pierwszych dwóch cyfr 04 i tak zapisz
Ale według tego co piszesz to chodzi o kontrolkę płynu spryskiwaczy a mi chodzi o kontrolkę poziomu płynu chłodzącego. Chyba że to jest to samo kodowanie.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
moralez00
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 26 lutego 2015, 11:27
Auto: Toledo II
Silnik: benzyna 2.3 V5

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adrusek » 4 sierpnia 2018, 20:21

moralez00 napisał(a):Ale według tego co piszesz to chodzi o kontrolkę płynu spryskiwaczy a mi chodzi o kontrolkę poziomu płynu chłodzącego. Chyba że to jest to samo kodowanie.


Źle przeczytałem, trzeba sprawdzić w adaptacjach ale raczej w epromie trzeba zmienić
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adrusek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 750
Dołączył(a): 3 lutego 2016, 23:05
Lokalizacja: DGR
Region: dolnośląskie
Auto: Q5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez moralez00 » 4 sierpnia 2018, 21:07

Czyli tak jak myślałem. Ktoś każdy które pola do zmiany?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
moralez00
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 26 lutego 2015, 11:27
Auto: Toledo II
Silnik: benzyna 2.3 V5

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez glibo » 9 sierpnia 2018, 08:52

moralez00 napisał(a):Czyli tak jak myślałem. Ktoś każdy które pola do zmiany?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

a może sprawdź sam czujnik w zbiorniczku?
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 9 sierpnia 2018, 09:54

Najprościej odepnij czujnik, ale czasami dopiero po kilkunastu sekundach wywali błąd na zegarach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez moralez00 » 10 sierpnia 2018, 00:11

glibo napisał(a):
moralez00 napisał(a):Czyli tak jak myślałem. Ktoś każdy które pola do zmiany?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

a może sprawdź sam czujnik w zbiorniczku?
Na starym liczniku działa więc co tu sprawdzać?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
moralez00
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 26 lutego 2015, 11:27
Auto: Toledo II
Silnik: benzyna 2.3 V5

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Savi » 10 sierpnia 2018, 02:13

Kris1988 napisał(a):Panowie cały sprzęt na 2 din sobie sprawiłem, a teraz chodzi mi wymiana licznika na full fis. znalazłem coś takiego i chciałem spytać czy podejdzie do mojego auta ( ASV 2001 r)
http://allegro.pl/golf-iv-licznik-full-fis-1j5920946c-diesel-anglik-i7380197697.html?reco_id=28a1a2be-7bec-11e8-a90f-ecf4bbe93340#thumb/1
Podejdzie, zmiana tarczy na EU wsad z EU i będzie git. I najlepiej wymienić wyświetlacz jak będzie ciulowy

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Savi
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 28 stycznia 2018, 11:17
Auto: Leon 1M
Silnik: AUQ 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Kris1988 » 28 sierpnia 2018, 21:38

Panowie którzy robili liczniki czy jest możliwość zrobienia czegoś takiego jak jest w liczniku Audi A3 8L. ze na lewym liczniku będzie data i godzina ?? ( zdjęcia poglądowe daje )
Obrazek
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kris1988
Sport
Sport
 
Posty: 349
Dołączył(a): 9 czerwca 2012, 12:17
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon ASV +
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 29 sierpnia 2018, 05:23

Kriss1988 żeby mieć datę i godzinę tak jak chcesz musiałbyś zastosować taki licznik jak na zdjęciu czyli z audi inaczej tego nie zrobisz.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Kris1988 » 29 sierpnia 2018, 20:32

To mnie zbytnio nie pocieszyłeś :P . będę miał taki w sobotę to pokombinuję :P
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kris1988
Sport
Sport
 
Posty: 349
Dołączył(a): 9 czerwca 2012, 12:17
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon ASV +
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 29 sierpnia 2018, 20:50

Kris1988 napisał(a):To mnie zbytnio nie pocieszyłeś [emoji14] . będę miał taki w sobotę to pokombinuję :P
Tylko tu już szykuj się na pinologie niestety :(
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Kris1988 » 29 sierpnia 2018, 21:00

bledow napisał(a):
Kris1988 napisał(a):To mnie zbytnio nie pocieszyłeś [emoji14] . będę miał taki w sobotę to pokombinuję :P
Tylko tu już szykuj się na pinologie niestety :(

Zobaczymy może się uda :P
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kris1988
Sport
Sport
 
Posty: 349
Dołączył(a): 9 czerwca 2012, 12:17
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon ASV +
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Sebo155 » 23 września 2018, 08:24

Pomoże mi ktoś przerobić wsad?
Licznik jest z Passata full fis
Przesyłam oby dwa wsady ale slyszałem że potrzebny jest od golfa. Bardzo proszę o pomoc
Numery
ORGINAL SEAT 1M0 919 860 Q
PASSAT 3B0 920 849A

https://drive.google.com/folderview?id= ... -MDIbuVynF
Zobacz Profil
Sebo155
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 22 września 2018, 19:21
Region: podkarpackie
Auto: Toledo 2
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 9 października 2018, 19:50

Postanowiłem napisać w tym temacie ponieważ mój problem dotyczy licznika Fis w Leonie 1M ASV
Już drugi raz zdarzyło mi się, że podczas jazdy licznik jakby zgasł i się włączył, wskazówki poszły na dół i wróciły do wartości przed incydentem.Godzina się wyzerowała i przebieg dzienny. Dodam, że auto jechało normalnie.
I wyskoczyły błędy Licznika oraz Ecu i zaświeciły się takie kontrolki.
Obrazek

A oto błędy...
Licznik
Obrazek
Obrazek

Ecu
Obrazek

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez krytdi » 9 października 2018, 19:54

Kiedys jak ori licznik mi tak swirowal to bezpieczniki poczyscilem i pomoglo
1.9tdi ASV:Turbo ASZ+Sprzegło g60+Pompa 11+Wtryski 216+Wałek 38E+Fmic=?Km i ?Nm
Zobacz Profil
krytdi
Sport
Sport
 
Posty: 223
Dołączył(a): 13 marca 2016, 09:22
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 9 października 2018, 19:58

krytdi napisał(a):Kiedys jak ori licznik mi tak swirowal to bezpieczniki poczyscilem i pomoglo

Które bezpieczniki ?
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 13 stycznia 2019, 23:27

Cześć,
Zanim piszę od razu uprzedzam, że przetrwałem 12 stron ciągłego wczytywania się w wątek. W swoim Leonie mam zegary 1M0920801B, czyli IMMO 2 i zastanawiam się nad 1/2 Fis. W sumie też rozważam założenie 1M0920821B i w sumie ma to sens, bo czy tyle pracy i problemów które mogą mnie spotkać po drodze jest warte dla jednej kontrolki tempomatu (+ wyświetlacza na środku, ale funkcjonalność ta sama w sumie co w 1M0920821B).

Z tego, co widzę, jedynym sensownym wyjściem jest zaprogramowanie zegarów z B5 z IMMO 3 do mojego autka z IMMO 2. Czyli muszę zrobić tak:
1. Kupić zegary od B5 z IMMO 3 1/2 FIS
2. Kupić obudowę od A3 z 1/2 FIS
3. Wyciągnąć klucze immo ze starego licznika
4. Znaleźć odpowiedni wsad do nowego licznika
5. Przeciągnąć skalę prędkości z 240 do 260, przeskalować temperaturę i stan baku
6. Do działania kontrolki drzwi (brak CAN'a ofc) wlutować dowolną diodę, rezystor 1,2k oraz 100k w odpowiednie miejsce + zmiana komórki wsadu z 0x08 na 0x01
7. Wrzucić VIN do nowego wsadu
8. Wrzucić wsad do EEPROM
9. Zmienić diody LED z niebieskich na czerwone, pamiętając o ich ograniczeniu rezystorem
10. Zaadaptować kluczyki, zmienić przebieg na własny

Czy o czymś zapomniałem? Coś jeszcze powinienem wiedzieć lub na coś uważać? Czy ktoś na forum ma wsady do liczników i byłby w stanie wesprzeć mentalnie? :) W sumie lubię dłubać niskopoziomowo, więc nie mam obaw co do trudności zadania, natomiast ciągle nie mam przekonania, czy faktycznie gra jest warta świeczki.

Jeszcze jedna rzecz - czy stare tarcze z zegarów pasują do nowego licznika czy nie bardzo? Kurcze, średnio mi się te z Passata podobają...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 13 stycznia 2019, 23:28

PioDer napisał(a):Cześć,
Zanim piszę od razu uprzedzam, że przetrwałem 12 stron ciągłego wczytywania się w wątek. W swoim Leonie mam zegary 1M0920801B, czyli IMMO 2 i zastanawiam się nad 1/2 Fis. W sumie też rozważam założenie 1M0920821B i w sumie ma to sens, bo czy tyle pracy i problemów które mogą mnie spotkać po drodze jest warte dla jednej kontrolki tempomatu (+ wyświetlacza na środku, ale funkcjonalność ta sama w sumie co w 1M0920821B).

Z tego, co widzę, jedynym sensownym wyjściem jest zaprogramowanie zegarów z B5 z IMMO 3 do mojego autka z IMMO 2. Czyli muszę zrobić tak:
1. Kupić zegary od B5 z IMMO 3 1/2 FIS
2. Kupić obudowę od A3 z 1/2 FIS
3. Wyciągnąć klucze immo ze starego licznika
4. Znaleźć odpowiedni wsad do nowego licznika
5. Przeciągnąć skalę prędkości z 240 do 260, przeskalować temperaturę i stan baku
6. Do działania kontrolki drzwi (brak CAN'a ofc) wlutować dowolną diodę, rezystor 1,2k oraz 100k w odpowiednie miejsce + zmiana komórki wsadu z 0x08 na 0x01
7. Wrzucić VIN do nowego wsadu
8. Wrzucić wsad do EEPROM
9. Zmienić diody LED z niebieskich na czerwone, pamiętając o ich ograniczeniu rezystorem
10. Zaadaptować kluczyki, zmienić przebieg na własny

Czy o czymś zapomniałem? Coś jeszcze powinienem wiedzieć lub na coś uważać? Czy ktoś na forum ma wsady do liczników i byłby w stanie wesprzeć mentalnie? :) W sumie lubię dłubać niskopoziomowo, więc nie mam obaw co do trudności zadania, natomiast ciągle nie mam przekonania, czy faktycznie gra jest warta świeczki...


Jesteś pewny że masz komfort 1J0 skoro auto 01r ?
Dlaczego chcesz włożyć 1/2Fis ?
Do przelutowania nowego oswietlenia nie potrzeba żadnych rezystorow.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 13 stycznia 2019, 23:32

Martinus1985, moduł komfortu mam 1J0 959 799 S
Dlaczego 1/2 Fis? Bo moje auto nie ma ani nawigacji, ani oryginalnego radia, wyświetlacz w półfisach jest trwalszy i tańszy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 14 stycznia 2019, 08:51

Najtrwalszy jest brak wyświetlacza ;)
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 14 stycznia 2019, 10:12

Osobiście jak miałbym wkładać 1/2fis to zostalbym przy tym co jest w Leonie.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adasbb » 14 stycznia 2019, 18:20

A ja wręcz przeciwnie. Mam 1/2 fis i sobie chwale, nie muszę ciągle klikać żeby zobaczyć aktualną temperaturę otoczenia :D Poza tym, o wiele bardziej podoba mi się ciemnoniebieskie podświetlenie z Passata niżeli leonowe. Ale co kto lubi :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adasbb
Sport
Sport
 
Posty: 478
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
Auto: Leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez faraday » 17 stycznia 2019, 21:39

Leon 2002r silnik ASV komfort 1c0 Borykam się z małym problemem po wymianie na pełny fis z końcówką 849a. Auto pali większość funkcji działa ale cały czas świeci abs nie działa esp oraz po ruszeniu miga kontrolka hamulca ręcznego. Zauważyłem również że podczas postoju średnie spalanie cały czas rośnie. Borykał się ktoś z takim problemem?
Zobacz Profil
faraday
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17 stycznia 2019, 21:31
Region: śląskie
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 18 stycznia 2019, 15:30

A co ma robić średnie spalanie skoro przejechałeś 0 metrów a silnik zużywa paliwo?
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 18 stycznia 2019, 16:17

Jestem na etapie dobierania licznika z Passata i mam pytanie. Mój obecny 1M0 920 801B (immo 2), w planie mam dwa
  • 3B0 920 822 (immo 2) - czy da się go bez problemu włożyć do obudowy z A3 i będą okrągłe tarcze na zegarach paliwa i temperatury?
  • 3B0 920 825/6 (immo 3)
Z którym licznikiem będzie mniej problemów? Czy lepiej zainwestować właśnie w 3B0 920 825 mimo immo 3?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez faraday » 18 stycznia 2019, 21:07

Obrazek

Poradziłem sobie wsad z końcówką GX załatwił sprawę. Jak przejadę zero metrów to licznik pokazuje---- .
Zobacz Profil
faraday
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17 stycznia 2019, 21:31
Region: śląskie
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 19 stycznia 2019, 11:24

Nigdy się nie spotkałem z -----
Już pomijam fakt że to oszustwto ;)
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 24 stycznia 2019, 23:51

Cześć,
Niestety poszedłem do tematu zbyt hurraoptymistyczne, zakupiłem licznik 3B0 920 827A oraz obudowę z Audi A3.
Obudowa do licznika firmy JAEGER, kompletnie nie pasuje do passatowskich liczników VDO :(
1/2 FIS wziąłem ze względu na to, że dotychczas widziałem jedynie naprawy dużego FIS-a oraz obiło mi się o uszy że mniejszy jest bardziej wytrzymały. OK, może nie ma nieświecących pikseli za to na teście kontrastu wyszło że góra jest dość ciemna i w lecie nie będę widział nic.

Po tych doświadczeniach jestem w plecy parę złotych, muszę dokonać dwa zwroty i zapolować na dobre części - albo przynajmniej takie, których naprawa nie będzie kosztowała małą fortunę (wymiana małego FIS-a jest nieporównywalnie droższa od dużego).

Oby to tylko złe dobrego początki...

Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 25 stycznia 2019, 00:33

Z tego co pamiętam tylko front zakłada się od A3. Reszta zostaje z passata (JAEGER ma inaczej położone złącza).
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 25 stycznia 2019, 07:43

DzieX, nie podejdzie bez rzeźby - nie pasują górne mocowania (w liczniku z Passata jest 4, a Jaeger z A3 ma 2), poza tym ta obudowa ma jakiś "profil" na srubkę między wskaźnikami paliwa i temperatury i nie wejdzie.
Ktoś jeszcze może wypowiedzieć się na ten temat? A próbował ktoś nie-FIS'ową obudowę licznika z A3 (VDO) przerabiać pod FIS'a w Leonie poprzez wyrzeźbienie otworu na wyświetlacz LCD w miejscu kontrolek na środku?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 25 stycznia 2019, 10:10

Jaeger z vdo nie będzie pasowac nigdy, musisz mieć obudowe vdo z a3. Kratki po kontrolkach oczywiście bez problemu się wycina.
Co do uszkodzonego półfisa to chyba jesteś pierwszy...
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adasbb » 25 stycznia 2019, 10:51

No nie tak pierwszy :)
Mam dwa 1/2 fis, które maja problemy z kontrastem. Jak liczniki są zimne, ładnie świecą, a jak jest np. gorąco, kontrast całkowicie siada, półfis jest nieczytelny :)
Trzeba jednak pamiętać, że są to kilkunastolenie liczniki, wszystko ma swoją wytrzymałość :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adasbb
Sport
Sport
 
Posty: 478
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
Auto: Leon
Silnik: AZD 1.6

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości