Ja tutaj wspominałem o zegarach 849A, na forach ludzie zalecają zmianę na softa z Golf4 - kompletne bez sensu. Wspomniałem o 849A i tego będziemy się trzymać. Są to zegary diesla do 260 km/h z B5 po FL. Po zrobieniu obudowy w teorii one nie sią Plug&Play, ale jak się okazuje jednak są z pewnymi rzeczami. Ja to robiłem na aucie 2005(CAN). Podstawą do działania jest w programie DashDumpEdit zrobić "Transfer danych podczas wymiany zegarów/ECU" oraz "Transferuj ostatnią liczbę kodowania (k-value)". To drugie należy zrobić ponieważ liczba kodowania wynosi 4, a dla kodowania przez VCDS dla zegarów paska takiej liczby nie wprowadzimy. Nominalnie pozostawienie tej liczby będzie zaniżało nam prędkość. Na 6 biegu miałem 80-90 km/h

Docelowy wsad włączyć w DashDumpEdit i zaznaczyć Korekta wskazań zbiornika paliwa i ustawić koretkę na 52, bo będzie nam zanizał licznik inaczej oraz włączyć źródło sygnału dla czujnika temp. zewnętrznej Analogowo lub CAN - jeśli ta opcja jest wyłączona.
Wiadomo potrzebuje stary i nowy WSAD, włączamy na starym i po "Start" w programie wybieramy docelowy soft, czyli ten z paska. Po włączeniu zegarów okaże się że AirBag nam świeci oraz ABS. Musimy wejść VCSD lub tym starszym VAG-COM(?). Wybrać CAN Gateway i kodowanie zmienić tam na 00006. Jeśli jest już takie to zakodować ponownie w celu odświeżenia. Tak samo na początku zegary mogą sypać błędami typu że brak sterownika skrzyni biegów (bo ostatnio na wsadzie tak jezdżono), na fis na dole dodatkowa kreska się wyświetla dla biegów. Po przekodowaniu CAN Gateway odświeży się wszystko i zegary się dostosują się typu że ta kreska zniknie, AirBag zniknie i błędy będzie można wykasować(nie będą powracać.
Podłączenie CAN żeby było widać drzwi to opisywałem już wcześniej
- Kod: Zaznacz cały
Nie ma sygnalizacji otwarcia bagażnika, gdy w Seacie szła ona analogowo, a w Pasku już idzie drogą CAN. Będzie wyświetlał się błąd komunikacji z modułem komfortu w zegarach, w programie diagnostycznym cały czas. Aby mieć opcję pokazywania otwartych drzwi, maski oraz bagażnika należy od wtyczki T23 (tej większej) przy module komfortu, od kabli biegnących do pinów B6 i B9 podprowadzić przewody do wtyczki zegarów w puste miejsca pinów B8 i B9 na zasadzie:
SEAT | PASEK
B6 <---> B9 (CAN-L)
B9 <---> B8 (CAN-H)
Schematy i ustawienie mojego wsadu przedstawione w linku poniżej. Oczywiście dla swojego samochodu ustawienie cały czas edytuje by uzyskać najlepsze dla siebie efekt. Moje auto to Leon 1M, ARL, 2005 rok.
Co do bagażnika jest pewna ciekawostka, bo pomimo nie wykonania połączenia z CAN, bagaźnik pokazywał swoje otwarcie i zamknięcie na FIS. Zegary pobierały dane z pin na którym seat pobierał otwarcie bagaźnika, a w schemacie dla zegarów Passata nie ma nic o tym wspomnianego

Zostaje nam jedynie uporać się z świecącym ABS (nie wiem czy nie będzie on też do czasu usunięcia pokazywał błąd) należy zmienić programem np. HxD (z którego korzystam) wartość offsetu dla 210x06 z F7 na 77. Można również to zrobić "na żywo" programem VAG Programmer który będziecie pobierać i wgrywać softy.
Bajt F7 w zapisie bitowym wygląda tak
11110111
Bajt 77 w zapisie bitowym wygląda tak:
01110111
To wystarczy żeby normalnie wszystko grało jak trzeba.
Tutaj daje link poprawiony z poprzedniego postu, ale niestety schematy mi zjadło, kiedyś je dorobie i włożę w ten folder. Aktualnie w folderze jest kolejna już wersja wsadu oraz kolejna w trakcie prac. W przypadku gdyby jakiś wsad się zmieniał to będzie to widać na folderach, a jak nie zapomnę to i tutaj wszystko opiszę.
LINK:
https://mega.nz/folder/8YwCUSDR#5tK9_2tQDucW6TRMPpvA5Q-- 29 stycznia 2021, 02:17 --
Aktualnie pracuje nad programowym przestawieniem wskazówek. Oryginalne zegary od seata były idealnie zrobione, zawsze na zero, jak włączałeś zapłon nic się nie podnosiło bo już wszystko na zero(najniższej pozycji, chyba że woda zagrzana i paliwko się podnosiło) siedziało. Wyskalowanie było perfekcyjne. Tutaj w tych zegarach tak wszystko beznadziejnie wisi i mnie strasznie to denerwuje plus, wskazówka paliwa na pełnym baku wychodzi po za skalę (rezerwa jak i zero jest poprawnie ustawione metodą ręczną więc tu już problem sprzętowy jest. Domyślnie chce ustawić wskazówki na zero fizycznie i programowo wtedy też by wyglądały one na super spasowane jak to było w seacie. Wskazówka tachometru grubo pod zerem, na zapłonie zero, na teście zegarów dochodzi do końca równo, ale na środku jak się okazuje jest 3050 obr i jest to widoczne, a że jestem perfekcjonistą...
Znalazłem tak (zakres dla tachometru):
4 punkty odniesienia są w 270x08 - 270x0F, czytane jako 16 bit
4 punkty ustawienia kroków silnika dla w/w punktów odniesienia są w 280x00 - 280x08, czytane jako 16 bit
Zakres dla temperatury wody(informacja z mojego notesu):
Temperatura wody chłodniczej:
Punkty odniesienia: 300x0C - 310x07 - 6 pozycji
ODCZYT: INT16 / UINT16 / dzielone 1/8
Punkty kroków: 310x08 - 320x03 - 6 pozycji
ODCZYT: INT16 / UINT16
240 - 400 - 600 - 792 - 992 - 1040
30 - 50 - 75 - 99 - 124 - 130
59 - 59 - 763 - 763 - 1314 - 1467
Krokomierz dla mniejszych zegarów ma 1500 kroków. Można zauważyć dwie sprawy, dla 30 i 50 stopni jest ten sam krok, bo skala jest od 50 C jak wiadomo. Obok kolejne wartości 75-99 (zmieniane wcześniej dashdumpedit zakres kiedy ma być 90C na licznikach, ustawiłem ten zakres, celowo, abym mógł odszukać "mape" i tutaj jest to potwierdzenie że zegary celowo oszukują temperaturę.Przykład z mojego wsadu:
- Kod: Zaznacz cały
00 00 3C 03 95 0B 13 15 1F 00 66 02 AA 08 C9 0F
Teraz to rozdzielę na dwie części:
- Kod: Zaznacz cały
00 00 3C 03 95 0B 13 15
- Kod: Zaznacz cały
1F 00 66 02 AA 08 C9 0F
Odczytajmy te wartości. Krótka informacja łopatologiczna: takie "00" to jest bajt, 1 bajt = 8 bitów. W programie który wcześniej podałem HxD zobaczymy to z prawej kolumny jakie wartości są. Mapy dla tachometru są 16 bitowe. Czyli wartość musimy odczytać z np. 00 00 co wiadomo da nam zero, a kolejna wartość 3C 03 da nam wartośc 828.
Zdekodujmy mapy:
- Kod: Zaznacz cały
0 828 2965 5395 - to są punkty odniesienia w jednostce rpm
- Kod: Zaznacz cały
31 614 2218 4041 - to są ustawione kroki silnika krokowego wskazówki w stosunku do punktu odniesienia z góry
Tutaj dobrze widać to co opisywałem, że po uruchomieniu zapłony podnosi mi się wskazówka. Krokomierz w tachometrze ma 4500 kroków. Po zmianie drugiej wartości 31 na 0, ustawieniu fizycznym wskazówki zegara na zero. Po zapłonie będzie idealne zero jak i po zgaszeniu też. Nie wiem czemu, ale wędrowanie wskazówek po za obszar działania w takim stylu zegarach jest dla mnie niesmaczne jak obwisłe piersi u kobiet.
Jeszcze nie wiem jak będę ustawiał wskazówki, ale na pewno punktem odniesienia numer 1 będzie 0 rpm, 4 będzie 5450 a nad 2 i 3 jeszcze się zastanawiam, myślę, żeby odpowiednio to było 1/3 i 2/3 zegara. No ale wiadomo to wyjdą liczby jak dla 1/3 wyszła 1987,5 obr/min. Na początku ustawię to zero, ustawię fizycznie zero, kolejno przejdę do wartości końcowej ustawię punkt odniesienia i wpiszę stary punkt kroku dla ostatniej wartości i metodą prób i błędów będę sprawdzał przy teście zegarów dokąd dochodzi wskazówka. No i potem 2 i 3. Tak czy tak wiele tutaj planów, ale widziałem po różnych forach problemy z takowymi rzeczami, dla mnie jedynym problem jest znalezienie w konkretnym miejscu "mapy" danej części zegara.
Ogólnie ktoś z boku, jak i ja sam mógłbym powiedzieć że kurde tyle zachodu nad taką "pierdołą" co nie, ale w sumie robię to hobbystycznie a po za tym niemożliwe staje się możliwe i ta satysfakcja. Przesiadając się z zegarów SEAT na B5 FL niestety poczułem degres właśnie przez te wskazówki, o ile cały FIS mnie ucieszył, dokładane przez mnie srebrne Ringi, super to wyglądało, tylko te wskazówki paskudnie wyskalowane.
-- 29 stycznia 2021, 13:09 --
Tutaj są adresy mapy dla wyskalowań liczników, oczywiście dalej mówię, że dla wsadu org do 849A.
- Kod: Zaznacz cały
################################################
#13. Ustawienie programowe wskazówek na wsadzie#
################################################
Tachometr:
Punkty odniesienia: 270x08 - 270x0F - 4 pozycje
ODCZYT: INT16 / UINT16 - RPM
Punkty kroków: 280x00-280x07 - 4 pozycje
ODCZYT: INT16 / UINT16 - kroki (1-4500)
0 - 828 - 2965 - 5395
31 - 614 - 2218 - 4041
#################################
#Temperatura płynu chłodniczego:#
#################################
Punkty odniesienia: 300x0C - 310x07 - 6 pozycji
ODCZYT: INT16 / UINT16 / dzielone 1/8 - stopnie Celcjusza
Punkty kroków: 310x08 - 320x03 - 6 pozycji
ODCZYT: INT16 / UINT16 - kroki (1-1500)
240 - 400 - 600 - 792 - 992 - 1040
30 - 50 - 75 - 99 - 124 - 130
59 - 59 - 763 - 763 - 1314 - 1467
#########
#PALIWO:#
#########
Punkty odniesienia: 2A0x08 - 2B0x07 - 8 pozycji
Punkty odniesienia 2: 2B0x08 - 2C0x07 - 8 pozycji
ODCZYT: INT16 / UINT16 / dzielone 1/8 - litry
Punkty kroków: 2C0x08 - 2D0x07 - 8 pozycji
ODCZYT: INT16 / UINT16 - kroki (1-1500)
- nie wiem dlaczego mapa jest podwójna
1 - 54 - 101 - 201 - 302 - 402 - 416 - 416
0,125 - 6,75 - 12,625 - 25,125 - 37,75 - 50,25 - 52
1 - 54 - 101 - 201 - 302 - 402 - 416 - 416
0,125 - 6,75 - 12,625 - 25,125 - 37,75 - 50,25 - 52
43 - 223 - 403 - 749 - 1094 - 1454 - 1502 - 1502
##################
#PRĘDKOŚCIOMIERZ:#
##################
Punkty odniesienia: 250x08 - 260x07 - 8 pozycji
ODCZYT: INT16 / UINT16 / dzielone 1/16 - km/h
Punkty kroków: 260x08- 270x07 - 8 pozycji
ODCZYT: INT16 / UINT16 - kroki (1-4500)
24 - 60 - 759 - 1535 - 1680 - 3078 - 4010 - 4165
1,5 - 3,75 - 47,4375 - 95,9375 - 105 - 192,375 - 250,625 - 260,3125
23 - 123 - 1024 - 2025 - 2150 - 3276 - 4027 - 4152
Tutaj dodaje takową informację, żeby się nie pomylić. Gdy ustawimy wskazówkę fizycznie na zero i zapiszemy że zero to jest krok pierwszy, to nie ma co myśleć że w przypadku np. tachometru że jak ustawimy dla wartości obrotów maksymalnych liczbę kroków 4500 to idealnie na to wyjdzie. Liczba maksymalna kroków jest większa od zakresu tarczy. Czyli ustawiając za 4500 kroków wskazówka poleci "zza tarczę".