Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 26 stycznia 2019, 13:41

Co do uszkodzonego półfisa to chyba jesteś pierwszy...

Kontaktowałem się z gościem, który wymienia LCD'ki w zegarach i mówi, że padają i te i te... zmęczenie materiału. Problem jedynie jest w tym, że 1/2 FIS nikt nie robi ze względu na słabą dostępność wyświetlaczy, które w dodatku są drogie (300 zł w porównaniu do ~180 zł full FIS'a o przyzwoitym kontraście).
Teraz rozważam, czy robić Full FIS'a, czy bawić się w seatowskie MFA i wrzucić wskazania temperatury na środkowy wąski wyświetlacz. Chociaż taki licznik od Passeratti choć drogi (300 zł w górę - zegary + nowy wyświetlacz "na start") to kusi testem wskazówek, tempomatem, wyświetlaczem normalnych rozmiarów...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 26 stycznia 2019, 21:27

Z anglika półfis można kupić bardzo tanio, przecież można kupić na allegro przetestować i w razie czego zwrócić.
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 27 stycznia 2019, 10:06

Arek84, ale co to da? Te liczniki mają po 16-18 lat, więc chyba nie ma się co dziwić w sumie że wyświetlacze LCD padają po takim czasie. IMO zamiast kupować w ciemno 1/2 FIS i odsyłać te liczniki w nieskończoność lepiej wziąć FIS'a od razu z założeniem, że wyświetlacz będzie wymieniony.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 27 stycznia 2019, 20:31

Miałem 3 pół fisy i w każdym wyświetlacz był w bdb stanie. Więc jak ktoś chce to może mieć za ok 200zł pół fis a pełny to chyba poniżej 600 będzie ciężko.
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 3 lutego 2019, 23:47

Chwilowo nie odzywałem się, natomiast sprawa jest tego typu, że przyszedł "anglik" i z racji, że wyświetlacz ma ładny kontynuuję temat 1/2 FIS.
Jak można zauważyć zegary z Passata nie mają sygnalizacji otwarcia klapy, a także dioda otwarcia maski jest odlutowana. Mam stary moduł komfortu 1J0, stąd nawet jak go podłączę to będę widzieć jedynie otwarte drzwi kierowcy. Wpadłem na pewien plan...
Otóż otwarcie którychkolwiek z drzwi lub klapy bagażnika powoduje zapalenie się lampki w podsufitce. Pomyślałem, aby dostać się do tego przewodu i wrzucić go do pinu 21 niebieskiej wtyczki licznika na miejsce oryginalnego. Wtedy lampka drzwi sygnalizowałaby którekolwiek otwarte.

Ktoś przerabiał temat?

Druga kwestia chcę założyć białe diody na podświetlanie tarcz oraz czerwone na podświetlanie wyświetlaczy. Czy ktoś ma jakieś typy diod LED, czy muszę również żonglować rezystorami? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 4 lutego 2019, 01:43

Półfis z b5fl ma sygnalizacje otwartego bagażnika, nie pamiętam czy jest kontrolka ale napewno wyświetla komunikat i nic nie trzeba do tego przerabiać.
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 6 lutego 2019, 00:32

Wymieniał ktoś diody z niebieskich na czerwone lub białe? Jeżeli tak to na jakie? Oporniki też do zmiany?

Czy taka dioda będzie OK:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7491373718
?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Geiri » 7 lutego 2019, 01:41

PioDer napisał(a):Wymieniał ktoś diody z niebieskich na czerwone lub białe? Jeżeli tak to na jakie? Oporniki też do zmiany?

Czy taka dioda będzie OK:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7491373718
?


I jak sytuacja z zakładaniem fisa? Mam Toledo 2001r z licznikami jak twoj leon (1M0 920 801B) i planuje założyć fisa.
Jak dobrze rozumiem już udało ci się coś złożyć, jakbyś miał chwile i chęci byłbyś w stanie opisać jak operacja przebiegała?
Zobacz Profil
Geiri
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7 lutego 2019, 01:36
Region: mazowieckie
Auto: Toledo
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 16 marca 2019, 22:40

Trochę mnie tu nie było, natomiast dopiero dzisiaj nad ranem uruchomiłem licznik w Leonie.
Mam pytanie - czy miałby ktoś się podzielić wsadem z offsetu 0x250-0x29f ? Chodzi mi o przeskalowany wskaźnik paliwa, u mnie niestety brakuje ostatniej kratki mimo fulla, już brakuje mi pomysłu jak to rozgryźć...
W sieci znalazłem to:
There are many maps in eeprom from what fuel gauge depends.

from 0x250 tank sender 1 map
from 0x260 tank sender 2 map
from 0x270 fuel map 1
from 0x280 fuel map 2
from 0x290 fuel needle map.
(...)
You must take tank sender map values from Golf tacho and fuel needle map from Passat.
Fuel map you can calculate by yourself.

Tak więc przepisałem sender mapy 1.2 z Golfa, fuel needle map z Passata, a fuel mapy 1 i 2 jak zrobić, aby było dobrze?

Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 17 marca 2019, 12:23

Na forum pasata było dokładnie opisane jak skalować wskaźniki.
Spróbuj to
01 37 01 7e 01 d5 01 17 02 4b 02 4b 02 4b 02 08
01 37 01 7e 01 d3 01 16 02 4a 02 4a 02 4b 02 18
00 3c 00 7c 00 e0 00 44 01 a8 01 a8 01 a8 01 18
00 38 00 78 00 d8 00 40 01 80 01 90 01 a0 01 1f
00 ea 00 99 01 e8 02 36 04 93 05 b0 05 c1 05

https://forum.vw-passat.pl/topic/26231- ... nt-1883865
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez luk159 » 17 maja 2019, 18:09

Cześć, pomógł by ktoś z przerobieniem wsadu? Były tutaj nawet wrzucane przerobione wsady z instrukcją tylko żaden z tych linków już nie działa.
Mój leon to 1.9tdi ASV z IMMO3
Licznik z leona: 1M0 920 802D ( https://drive.google.com/file/d/19SPkSn ... xq0ylX04Yh )
Licznik z passata: 3B0 920 849
Podobno trzeba przerobić wsad 1J0920846GX

A drugie pytanie to czy przy takiej zmianie wystarczą 3 kabelki z radia żeby wyświetlać informacje radiowe na fisie. Pytam bo na forum passata jest napisane że przy liczniku 849A, trzeba dodatkowo dokupić tuner tmc, ale skoro tutaj jest wgrywany wsad z golfa to może jest inaczej? Komuś w takim razie to działa?
Zobacz Profil
luk159
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12 lutego 2018, 00:04
Auto: Seat Leon 2001
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 28 maja 2019, 21:42

luk159, ja mam chyba te same zegary, ten wsad, wystarczyły 3 kabelki od nawigacji Seata 2din + POPRAWNE kodowanie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez kamil9530 » 25 sierpnia 2019, 06:33

https://photos.app.goo.gl/wRuf3YMVNkNYZxET7
Licznik wstawiony
Prawie wszystko jest ok
Nie działa sygnał otwartych drzwi przy zapalonych światłach
Samochodzik się wyświetla tylko przy otwartej klapie,przy otwartych drzwiach brak reakcji
Pomoże ktoś??
Zobacz Profil
kamil9530
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 7 października 2018, 17:56
Region: podlaskie
Auto: leon 1
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 5 września 2019, 22:37

kamil9530 napisał(a):https://photos.app.goo.gl/wRuf3YMVNkNYZxET7
Licznik wstawiony
Prawie wszystko jest ok
Nie działa sygnał otwartych drzwi przy zapalonych światłach
Samochodzik się wyświetla tylko przy otwartej klapie,przy otwartych drzwiach brak reakcji
Pomoże ktoś??

oczywiście że pomoże :x działa już licznik poprawnie ?
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez kamil9530 » 15 września 2019, 07:11

Witam.Dzięki za odzew.Wszystko już działa.Jest tylko jeden problem,wskaźnik paliwa wskazuje złe wartości.Jakby ktoś zrobił poprawkę we wsadzie,byłbym wdzięczny.Silnik asv.

-- 12 września 2019, 17:52 --

Panowie,nikt nie robił modyfikacji?Nie wierzę.

-- 15 września 2019, 08:09 --

To jest fotka z licznika
Wskazówka paliwa drgnęła dopiero po 200 km
https://photos.app.goo.gl/R3Htxv5tFXQPYZUm6
Zobacz Profil
kamil9530
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 7 października 2018, 17:56
Region: podlaskie
Auto: leon 1
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 13 listopada 2019, 00:29

Na forum passata jest to dokładnie opisane jak samemu eprom poprawić.
Poszukaj jeszcze moich wcześniejszych postów bo chyba wklejałem swój kawałek kodu poprawiony.
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez moralez00 » 16 listopada 2019, 17:29

Panowie głupie pytanie (albo i nie). Mianowicie co trzeba zmienić we wsadzie aby zamiast info o otwartych drzwiach lub bagażniku (napis) mieć ikonkę samochodu?

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
moralez00
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 26 lutego 2015, 11:27
Auto: Toledo II
Silnik: benzyna 2.3 V5

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adrianp1998 » 17 listopada 2019, 13:14

Pacjent to leon 1.8t ARY. Moduł komfortu 1c0 (czyli licznik immo3?). Jakiego licznika z Passata muszę szukać żeby tutaj zadziałał i najlepiej żeby miał możliwość uruchomienia powitania, wsad z jakiego licznika golfa użyć jako bazy? Jak wygląda skalowanie wskazań paliwa w 4x4 gdzie jest inna pojemność baku. Wiem, że żeby pokazywał otwarcie drzwi to muszę pociągnąć can z komfortu. No i najważniejsze, czy da się to zrobić bez immo off, bo czytałem wątek i wychodzi na to, że 1.8t jest dość kapryśne, po czym odczytać czy jest immo2 czy immo3, czy może obecność komfortu 1c0 od razu definiuje, że w samochodzie jest immo3?
Zobacz Profil
adrianp1998
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29 października 2019, 11:28
Region: lubuskie
Auto: 1M 4x4
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 1 grudnia 2019, 11:58

adrianp1998, licznik 3B0 920 847 lub z końcówką 849. Wskazania paliwa przeniesiesz sobie z obecnego licznika, bo szerokość mapy jest taka sama. Immo przepisujesz i wszystko będzie ładnie śmigać, aczkolwiek możliwe, że będziesz potrzebował na nowo zakodować kluczyki. 1C0 definiuje IMMO 3.

kamil9530, skopiuj mapę wartości paliwa z mapy starego licznika.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adrianp1998 » 4 grudnia 2019, 13:53

PioDer, dzięki wielkie. Modyfikuje wsad z Passata czy z golfa? Bo słyszałem że ten z Passata trochę inaczej wygląda. No i jak skalowanie predkosciomierza?
Zobacz Profil
adrianp1998
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29 października 2019, 11:28
Region: lubuskie
Auto: 1M 4x4
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 8 grudnia 2019, 20:54

Może ktoś polecić białe diody do podświetlania tarcz? Jakiś konkretny link?
Mam teraz przelutowane z audi a6 ale w zegarach z pasata słabo (ciemno) świecą.
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 22 grudnia 2019, 17:06

adrianp1998, modyfikujesz wsad z Golfa, ponieważ Golf z Leonem są elektrycznie kompatybilne.
Arek84, możesz manipulować jasnością oświetlenia we wsadzie EEPROM - niestety nie mogę nigdzie znaleźć które komórki wsadu VWK501/VWK503 za to odpowiadają :( Z tego co pamiętam pewien gość od liczników - IzzyHool (Damian, spoza tego forum) kiedyś mi o tym wspominał i myślę, że możesz do niego uderzyć z tym pytaniem.
Ja natomiast zanim o tym wiedziałem, kupiłem te diody:
https://allegro.pl/oferta/dioda-led-smd ... 6790620677
https://allegro.pl/oferta/dioda-led-smd ... 7139591084
Czerwone przyjęły się Plug and Play, do białych użyłem oporników 10k.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Mariusz3207 » 10 marca 2020, 22:22

Zobacz Profil
Mariusz3207
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17 lutego 2017, 23:15
Lokalizacja: Konin i okolice
Auto: Leon 1M 1.9 TDi
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 10 marca 2020, 23:04

Fajne ale znane już dłuższy czas :-)
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 14 marca 2020, 05:35

O, ja nie znałem wersji z kontrolkami. Chcę!!

-- 13 mar 2020, o 21:37 --

Ktoś wie jak zrobić wersję z kontrolkami zapalającymi się kontrolkami?

-- 14 mar 2020, o 06:35 --

Znalazłem https://cartechnology.co.uk/showthread.php?tid=60793
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Dulson » 2 kwietnia 2020, 20:16

To tak, ja ostatnio zmieniałem zegary 1M0920822E na 3B0920849A. Wiadomo do tego obudowa zwykła z A3 8L, wycięcie miejsca na FIS. Następnie z paska zdemontowałem srebne obręcze, te wypusty na jakich był klejony spiłowałem i na lekki kleju je zakleiłem do obudowy z A3 8l.

Wsad do tych zegarów to jedynie według mnie 1J0 920 846 GX. Programem VAG EEPROM Programmer by BP (wersja 1.19g) zgrywamy nasz wsad i go zapisujemy. Zgrać można podłączone zegary włączone na zapłon. W programie od razu jest pokazany nasz PIN do zegarów, w VCDS wpisuje się go poprzedzając zerem, czyli jak u mnie jest 3836 to w VAG'u jest 03836 jakby ktoś potrzebował. Nominalnie PIN do zmiany zegarów nie jest w ogóle potrzebny. Kabel potrzebny jest, ale nawet zwykły, w programie należy ustawić port COM 1 lub COM 2 w zależności na jakim porcie pracuje nasz kabel, jeśli nie pracuje na którymś z wymienionych przez menadżer urządzeń należy go zmienić.

Potem programem DashDumpEdit (wersja 2.8.0) z wsadu Seata, należy do wsadu GX wgrać immo, kluczyki, przebieg, pin itd. za pomocą opcji "Transferu danych podczas wymiany zegarów/ecu". Następnie pobieramy wsad od zegarów z Paska, z zegarów Paska do GX transferujemy skalę obrotomierza i prędkościomierza, ponieważ GX to benzyna do 300 km/h. Po tym wszystkim, wchodzimy programem w wsad GX przerobiony o immo itd. Poprawiamy ilość paliwa w baku za pomocą korekty pojemności baku na 52L. Oczywiście można różne dodatki włączyć, ale o tym później napiszę.

Następnie programem VAG EEPROM... wgrywamy wsad przez nas przerobiony do zegarów i zegary nam już działają prawie w całości. Następnie należy się programem diagnostycznym wejść w zegary i ustawić kodowanie takie samo jakie było w starych licznikach z tym, że ja miałem kodowanie XXXX4 a w zegarach z paska, ze softem golfa należy dać XXXX0 (przynajmniej ja taka zrobiłęm). Resztę przepisujemy tak jak jest, żeby nam licznik nie był brakiem, błędem jakiegoś osprzętu, którego akurat nie mamy w aucie.


Nie ma sygnalizacji otwarcia bagażnika, gdy w Seacie szła ona analogowo, a w Pasku już idzie drogą CAN. Będzie wyświetlał się błąd komunikacji z modułem komfortu w zegarach, w programie diagnostycznym cały czas. Aby mieć opcję pokazywania otwartych drzwi, maski oraz bagażnika należy od wtyczki T23 (tej większej) przy module komfortu, od kabli biegnących do pinów B6 i B9 podprowadzić przewody do wtyczki zegarów w puste miejsca pinów B8 i B9 na zasadzie:
SEAT | PASEK
B6 <---> B9 (CAN-L)
B9 <---> B8 (CAN-H)
Schematy i ustawienie mojego wsadu przedstawione w linku poniżej. Oczywiście dla swojego samochodu ustawienie cały czas edytuje by uzyskać najlepsze dla siebie efekt. Moje auto to Leon 1M, ARL, 2005 rok.

https://mega.nz/#F!lYhXkT5Q!NyXz3hFnxAKM0_zxTm_CaQ

Następnie należy wejść w CAN Gateway celem zmiany kodowania o dodanie poduszek po CAN, żebyśmy widzieli ich stan na licznikach.. Ja miałem 00002 i zmieniłem na 00006. Ciekawostką jest to, że w przypadku obydwu kodowań poduszki w zegarach działają. Po zmianie kodowania wyświetli się błąd który już był wcześniej, bo dopiero po zmianie kodowania pojawiła się komunikacja, a o tym braku kodowania AirBag wywalił błąd, ale nie miał jak o tym poinformować na zegarach. Należy wejść w AirBag, CAN Gateway i usunąć błędy oraz do zegarów dla wykasowania ewentualnych błędów.

Potem należy przenieść wyskalowanie wskaźnika paliwa, ze względu na to gdyż oryginalny jaki jest w wsadzie GX zaniża paliwo i widać to szczególnie przy rezerwie, gdzie wskazówka dawno na rezerwie, a w baku rezerwa się nie zgłasza. Po przeniesieniu wyskalowania, paliwo jest pokazywane takie samo jak u nas na zegarach. Z resztą taką samą analogią było widać różnicę pomiędzy moimi zegarami Seata, a paska z GX.

Zostaje nam jedna rzecz do ogarnięcia, błąd w klimie o nazwie 01206, wystąpienie 27. We wsadzie zegarów należy wejść w offset 000210x06 i wartość z "63" zmienić na "CF". Jest to wartość testowana aktualnie, ponieważ jest to moje autorskie rozwiązanie. W innych wartościach, albo wylatywał błąd w klimie, albo nie było wskazań ręcznego, albo ABS non stop się świecił itd.
Seat Leon 1M ARL FR/SC 05'
Zobacz Profil
Dulson
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 5 kwietnia 2019, 20:27
Lokalizacja: KNS
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M FR SC
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 8 kwietnia 2020, 13:40

Ciekawe z tym błędem. Ja mam taki już z 10 lat i nie wiem skąd się wziął. Jeszcze zanim zmieniałem licznik go miałem. Ten offset jest podany dla wsadu immo3?

-- 8 kwi 2020, o 14:40 --

Ktoś się orientuje czy licznik passata W8 z końcówką 846 to to vwk503 ?
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 15 kwietnia 2020, 14:51

DzieX, VWK501
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 16 kwietnia 2020, 03:32

Dzięki, znalazłem już w międzyczasie pod tym adresem http://nefariousmotorsports.com/forum/i ... 64.20;wap2
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Dulson » 17 kwietnia 2020, 08:30

DzieX napisał(a):Ciekawe z tym błędem. Ja mam taki już z 10 lat i nie wiem skąd się wziął. Jeszcze zanim zmieniałem licznik go miałem. Ten offset jest podany dla wsadu immo3?

-- 8 kwi 2020, o 14:40 --

Ktoś się orientuje czy licznik passata W8 z końcówką 846 to to vwk503 ?

Dla IMMO3 dla nowej struktury wsadu, ale kupując te zegary które ja robiłem ma się immo 3 i nową strukturę. Offset jest testowany, ponieważ za niego odpowiada więcej niż jeden bit w tym bajcie do zmiany, jednak nie znalazłem jeszcze zaleźności, bo nie miałem czasu. Na pewno bit numer 6 odpowiada za to czy ręczny będzie Ci się świecił po zaciągnięciu czy nie.
Seat Leon 1M ARL FR/SC 05'
Zobacz Profil
Dulson
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 5 kwietnia 2019, 20:27
Lokalizacja: KNS
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M FR SC
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 23 maja 2020, 01:35

U mnie stara wartość była F7, ale po zmianie nadal ten błąd w klimie występuje.

-- 22 maja 2020, o 05:21 --

Działa https://www.youtube.com/watch?v=CWAiFTHQLkk :)

-- 23 maja 2020, o 02:35 --

Dulson, ja do tych zegarów w ogóle nie bawiłem się w podgrywanie wsadu z golfa tylko uzyłem programu DashDumpEdit i wyedytowałem oryginalny wsad licznika. Jedyne co skopiowałem to informacje immo, vin itp. z mojego poprzedniego wsadu (ręcznie) a reszta progsem. Nawet obrotomierz i prędkościomierz do 300km/h mi przegrał.

Obrazek Obrazek
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez faraday » 23 maja 2020, 22:29

Zobacz Profil
faraday
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17 stycznia 2019, 21:31
Region: śląskie
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DawidSc » 30 listopada 2020, 11:48

Cześć,

Podpowie ktoś, leon 1.8t bam 2005r posiadam licznik VDO numer 1M0920822G, z jakim numerem szukać licznika z paska b5? Szukam raczej 1/2 fis bo nie mam ori radia ale w posiadaniu mam też MFD tylko z literka B a w swoim poprzednim golfie żeby było info na fisie musiała być literka D, tutaj jest tak samo?

Z góry dzięki za pomoc.
Zobacz Profil
DawidSc
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 19:26
Auto: golf 4
Silnik: benzyna 1.6 8V

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 13 grudnia 2020, 23:02

DawidSc, 3B0 920 [826, 827, 829] A
DzieX, masz Open Ceremony na VWK501 czy 503?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 14 grudnia 2020, 01:12

Na 503 bo mam też test kontrolek, który działa tylko z tą wersją.
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 20 grudnia 2020, 14:52

DzieX napisał(a):Na 503 bo mam też test kontrolek, który działa tylko z tą wersją.

Eh, dzięki, myślałem że u siebie na VWK501 też zrobię a tu lipa :(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez tmarecki » 9 stycznia 2021, 19:27

Cześć, robię u siebie moda na 1/2 fis. Kupiłem licznik z B5LF 3B0920827A. Przerobiłem wsad z Golfa pod siebie (1J0920826C) i wszystko działa ok, tzn wskazania paliwa, temperatury, obroty, prędkość, brak żadnych błędów na zegarach.

Używając DashDumpEdit ustawiłem test wskazówek i podświetlanie samych wskazówek po zapłonie. Niestety to mi nie działa - nie ma testu i świeci się cały zegar, a w EEPROMie na pewno są dobre wartości, zgodne ze znalezionymi w Internecie.

Czy znaczy to że ten licznik nie obsługuje tych funkcji? Może jakiś inny sposób aktywacji tego?
Zobacz Profil
tmarecki
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 stycznia 2021, 19:01
Region: podkarpackie
Auto: Leon+
Silnik: AXR 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 9 stycznia 2021, 22:54

Jest tak ponieważ w Leonie podświetlenie zegarów, klimatronika, przełącznika świateł, przełączników szyb i innych jest po zapłonie. Aby to wyłączyć, musisz wypiąć jeden przewód z regulatora jasności świateł, chyba szary. Gdzieś w sieci była instrukcja, ale nie mogę już znaleźć :( Jakby co mogę Ci sprawdzić
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 10 stycznia 2021, 01:37

Dokładnie - trzeba wypiąć przewód. Również nie pamiętam koloru i mogę sprawdzić.
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez tmarecki » 10 stycznia 2021, 08:39

Ok - dzięki za info. Będę się tym bawił jak tylko dorwę obudowę z A3 8L. Najważniejsze, że udało się odpalić ten licznik bez większych problemów ;)

A co z tym testem wskazówek? Wyczytałem tu i na innych stronach w Internecie, że powinno to działać, a u mnie nic :/
Zobacz Profil
tmarecki
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 stycznia 2021, 19:01
Region: podkarpackie
Auto: Leon+
Silnik: AXR 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez PioDer » 11 stycznia 2021, 22:31

tmarecki, porównywałeś odpowiednie sekcje EEPROM? U mnie na 827A mam test wskazówek, mogę Ci zweryfikować wsad. Jak coś pisz PW.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PioDer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 sierpnia 2018, 19:17
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M 01
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez tmarecki » 18 stycznia 2021, 21:49

Właśnie porównywałem i teoretycznie wszystko się zgadza. Jaki wsad użyłeś na 827a?

-- 18 stycznia 2021, 21:49 --

Dzięki wszystkim za pomoc, operacja się udała 8)

https://www.youtube.com/watch?v=C0dhM98-etA
Zobacz Profil
tmarecki
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 stycznia 2021, 19:01
Region: podkarpackie
Auto: Leon+
Silnik: AXR 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Dulson » 29 stycznia 2021, 12:09

Ja tutaj wspominałem o zegarach 849A, na forach ludzie zalecają zmianę na softa z Golf4 - kompletne bez sensu. Wspomniałem o 849A i tego będziemy się trzymać. Są to zegary diesla do 260 km/h z B5 po FL. Po zrobieniu obudowy w teorii one nie sią Plug&Play, ale jak się okazuje jednak są z pewnymi rzeczami. Ja to robiłem na aucie 2005(CAN). Podstawą do działania jest w programie DashDumpEdit zrobić "Transfer danych podczas wymiany zegarów/ECU" oraz "Transferuj ostatnią liczbę kodowania (k-value)". To drugie należy zrobić ponieważ liczba kodowania wynosi 4, a dla kodowania przez VCDS dla zegarów paska takiej liczby nie wprowadzimy. Nominalnie pozostawienie tej liczby będzie zaniżało nam prędkość. Na 6 biegu miałem 80-90 km/h :P Docelowy wsad włączyć w DashDumpEdit i zaznaczyć Korekta wskazań zbiornika paliwa i ustawić koretkę na 52, bo będzie nam zanizał licznik inaczej oraz włączyć źródło sygnału dla czujnika temp. zewnętrznej Analogowo lub CAN - jeśli ta opcja jest wyłączona.

Wiadomo potrzebuje stary i nowy WSAD, włączamy na starym i po "Start" w programie wybieramy docelowy soft, czyli ten z paska. Po włączeniu zegarów okaże się że AirBag nam świeci oraz ABS. Musimy wejść VCSD lub tym starszym VAG-COM(?). Wybrać CAN Gateway i kodowanie zmienić tam na 00006. Jeśli jest już takie to zakodować ponownie w celu odświeżenia. Tak samo na początku zegary mogą sypać błędami typu że brak sterownika skrzyni biegów (bo ostatnio na wsadzie tak jezdżono), na fis na dole dodatkowa kreska się wyświetla dla biegów. Po przekodowaniu CAN Gateway odświeży się wszystko i zegary się dostosują się typu że ta kreska zniknie, AirBag zniknie i błędy będzie można wykasować(nie będą powracać.

Podłączenie CAN żeby było widać drzwi to opisywałem już wcześniej
Kod: Zaznacz cały
Nie ma sygnalizacji otwarcia bagażnika, gdy w Seacie szła ona analogowo, a w Pasku już idzie drogą CAN. Będzie wyświetlał się błąd komunikacji z modułem komfortu w zegarach, w programie diagnostycznym cały czas. Aby mieć opcję pokazywania otwartych drzwi, maski oraz bagażnika należy od wtyczki T23 (tej większej) przy module komfortu, od kabli biegnących do pinów B6 i B9 podprowadzić przewody do wtyczki zegarów w puste miejsca pinów B8 i B9 na zasadzie:
SEAT | PASEK
B6 <---> B9 (CAN-L)
B9 <---> B8 (CAN-H)
Schematy i ustawienie mojego wsadu przedstawione w linku poniżej. Oczywiście dla swojego samochodu ustawienie cały czas edytuje by uzyskać najlepsze dla siebie efekt. Moje auto to Leon 1M, ARL, 2005 rok.

Co do bagażnika jest pewna ciekawostka, bo pomimo nie wykonania połączenia z CAN, bagaźnik pokazywał swoje otwarcie i zamknięcie na FIS. Zegary pobierały dane z pin na którym seat pobierał otwarcie bagaźnika, a w schemacie dla zegarów Passata nie ma nic o tym wspomnianego :)

Zostaje nam jedynie uporać się z świecącym ABS (nie wiem czy nie będzie on też do czasu usunięcia pokazywał błąd) należy zmienić programem np. HxD (z którego korzystam) wartość offsetu dla 210x06 z F7 na 77. Można również to zrobić "na żywo" programem VAG Programmer który będziecie pobierać i wgrywać softy.
Bajt F7 w zapisie bitowym wygląda tak
11110111
Bajt 77 w zapisie bitowym wygląda tak:
01110111

To wystarczy żeby normalnie wszystko grało jak trzeba.

Tutaj daje link poprawiony z poprzedniego postu, ale niestety schematy mi zjadło, kiedyś je dorobie i włożę w ten folder. Aktualnie w folderze jest kolejna już wersja wsadu oraz kolejna w trakcie prac. W przypadku gdyby jakiś wsad się zmieniał to będzie to widać na folderach, a jak nie zapomnę to i tutaj wszystko opiszę.

LINK: https://mega.nz/folder/8YwCUSDR#5tK9_2tQDucW6TRMPpvA5Q

-- 29 stycznia 2021, 02:17 --

Aktualnie pracuje nad programowym przestawieniem wskazówek. Oryginalne zegary od seata były idealnie zrobione, zawsze na zero, jak włączałeś zapłon nic się nie podnosiło bo już wszystko na zero(najniższej pozycji, chyba że woda zagrzana i paliwko się podnosiło) siedziało. Wyskalowanie było perfekcyjne. Tutaj w tych zegarach tak wszystko beznadziejnie wisi i mnie strasznie to denerwuje plus, wskazówka paliwa na pełnym baku wychodzi po za skalę (rezerwa jak i zero jest poprawnie ustawione metodą ręczną więc tu już problem sprzętowy jest. Domyślnie chce ustawić wskazówki na zero fizycznie i programowo wtedy też by wyglądały one na super spasowane jak to było w seacie. Wskazówka tachometru grubo pod zerem, na zapłonie zero, na teście zegarów dochodzi do końca równo, ale na środku jak się okazuje jest 3050 obr i jest to widoczne, a że jestem perfekcjonistą...

Znalazłem tak (zakres dla tachometru):
4 punkty odniesienia są w 270x08 - 270x0F, czytane jako 16 bit
4 punkty ustawienia kroków silnika dla w/w punktów odniesienia są w 280x00 - 280x08, czytane jako 16 bit

Zakres dla temperatury wody(informacja z mojego notesu):
Temperatura wody chłodniczej:
Punkty odniesienia: 300x0C - 310x07 - 6 pozycji
ODCZYT: INT16 / UINT16 / dzielone 1/8

Punkty kroków: 310x08 - 320x03 - 6 pozycji
ODCZYT: INT16 / UINT16

240 - 400 - 600 - 792 - 992 - 1040
30 - 50 - 75 - 99 - 124 - 130

59 - 59 - 763 - 763 - 1314 - 1467

Krokomierz dla mniejszych zegarów ma 1500 kroków. Można zauważyć dwie sprawy, dla 30 i 50 stopni jest ten sam krok, bo skala jest od 50 C jak wiadomo. Obok kolejne wartości 75-99 (zmieniane wcześniej dashdumpedit zakres kiedy ma być 90C na licznikach, ustawiłem ten zakres, celowo, abym mógł odszukać "mape" i tutaj jest to potwierdzenie że zegary celowo oszukują temperaturę.


Przykład z mojego wsadu:
Kod: Zaznacz cały
00 00 3C 03 95 0B 13 15 1F 00 66 02 AA 08 C9 0F


Teraz to rozdzielę na dwie części:
Kod: Zaznacz cały
00 00 3C 03 95 0B 13 15

Kod: Zaznacz cały
1F 00 66 02 AA 08 C9 0F


Odczytajmy te wartości. Krótka informacja łopatologiczna: takie "00" to jest bajt, 1 bajt = 8 bitów. W programie który wcześniej podałem HxD zobaczymy to z prawej kolumny jakie wartości są. Mapy dla tachometru są 16 bitowe. Czyli wartość musimy odczytać z np. 00 00 co wiadomo da nam zero, a kolejna wartość 3C 03 da nam wartośc 828.

Zdekodujmy mapy:
Kod: Zaznacz cały
0 828 2965 5395 - to są punkty odniesienia w jednostce rpm

Kod: Zaznacz cały
31 614 2218 4041 - to są ustawione kroki silnika krokowego wskazówki w stosunku do punktu odniesienia z góry


Tutaj dobrze widać to co opisywałem, że po uruchomieniu zapłony podnosi mi się wskazówka. Krokomierz w tachometrze ma 4500 kroków. Po zmianie drugiej wartości 31 na 0, ustawieniu fizycznym wskazówki zegara na zero. Po zapłonie będzie idealne zero jak i po zgaszeniu też. Nie wiem czemu, ale wędrowanie wskazówek po za obszar działania w takim stylu zegarach jest dla mnie niesmaczne jak obwisłe piersi u kobiet.

Jeszcze nie wiem jak będę ustawiał wskazówki, ale na pewno punktem odniesienia numer 1 będzie 0 rpm, 4 będzie 5450 a nad 2 i 3 jeszcze się zastanawiam, myślę, żeby odpowiednio to było 1/3 i 2/3 zegara. No ale wiadomo to wyjdą liczby jak dla 1/3 wyszła 1987,5 obr/min. Na początku ustawię to zero, ustawię fizycznie zero, kolejno przejdę do wartości końcowej ustawię punkt odniesienia i wpiszę stary punkt kroku dla ostatniej wartości i metodą prób i błędów będę sprawdzał przy teście zegarów dokąd dochodzi wskazówka. No i potem 2 i 3. Tak czy tak wiele tutaj planów, ale widziałem po różnych forach problemy z takowymi rzeczami, dla mnie jedynym problem jest znalezienie w konkretnym miejscu "mapy" danej części zegara.

Ogólnie ktoś z boku, jak i ja sam mógłbym powiedzieć że kurde tyle zachodu nad taką "pierdołą" co nie, ale w sumie robię to hobbystycznie a po za tym niemożliwe staje się możliwe i ta satysfakcja. Przesiadając się z zegarów SEAT na B5 FL niestety poczułem degres właśnie przez te wskazówki, o ile cały FIS mnie ucieszył, dokładane przez mnie srebrne Ringi, super to wyglądało, tylko te wskazówki paskudnie wyskalowane.

-- 29 stycznia 2021, 13:09 --

Tutaj są adresy mapy dla wyskalowań liczników, oczywiście dalej mówię, że dla wsadu org do 849A.
Kod: Zaznacz cały
################################################
#13. Ustawienie programowe wskazówek na wsadzie#
################################################
Tachometr:
Punkty odniesienia: 270x08 - 270x0F - 4 pozycje
ODCZYT: INT16 / UINT16 - RPM

Punkty kroków: 280x00-280x07 - 4 pozycje
ODCZYT: INT16 / UINT16 - kroki (1-4500)

0 - 828 - 2965 - 5395

31 - 614 - 2218 - 4041

#################################
#Temperatura płynu chłodniczego:#
#################################
Punkty odniesienia: 300x0C - 310x07 - 6 pozycji
ODCZYT: INT16 / UINT16 / dzielone 1/8 - stopnie Celcjusza

Punkty kroków: 310x08 - 320x03 - 6 pozycji
ODCZYT: INT16 / UINT16 - kroki (1-1500)

240 - 400 - 600 - 792 - 992 - 1040
30 - 50 - 75 - 99 - 124 - 130

59 - 59 - 763 - 763 - 1314 - 1467

#########
#PALIWO:#
#########
Punkty odniesienia: 2A0x08 - 2B0x07 - 8 pozycji
Punkty odniesienia 2: 2B0x08 - 2C0x07 - 8 pozycji
ODCZYT: INT16 / UINT16 / dzielone 1/8 - litry

Punkty kroków: 2C0x08 - 2D0x07 - 8 pozycji
ODCZYT: INT16 / UINT16 - kroki (1-1500)

- nie wiem dlaczego mapa jest podwójna

1 - 54 - 101 - 201 - 302 - 402 - 416 - 416
0,125 - 6,75 - 12,625 - 25,125 - 37,75 - 50,25 - 52

1 - 54 - 101 - 201 - 302 - 402 - 416 - 416
0,125 - 6,75 - 12,625 - 25,125 - 37,75 - 50,25 - 52

43 - 223 - 403 - 749 - 1094 - 1454 - 1502 - 1502

##################
#PRĘDKOŚCIOMIERZ:#
##################
Punkty odniesienia: 250x08 - 260x07 - 8 pozycji
ODCZYT: INT16 / UINT16 / dzielone 1/16 - km/h

Punkty kroków: 260x08- 270x07 - 8 pozycji
ODCZYT: INT16 / UINT16 - kroki (1-4500)

24 - 60 - 759 - 1535 - 1680 - 3078 - 4010 - 4165
1,5 - 3,75 - 47,4375 - 95,9375 - 105 - 192,375 - 250,625 - 260,3125

23 - 123 - 1024 - 2025 - 2150 - 3276 - 4027 - 4152


Tutaj dodaje takową informację, żeby się nie pomylić. Gdy ustawimy wskazówkę fizycznie na zero i zapiszemy że zero to jest krok pierwszy, to nie ma co myśleć że w przypadku np. tachometru że jak ustawimy dla wartości obrotów maksymalnych liczbę kroków 4500 to idealnie na to wyjdzie. Liczba maksymalna kroków jest większa od zakresu tarczy. Czyli ustawiając za 4500 kroków wskazówka poleci "zza tarczę".
Seat Leon 1M ARL FR/SC 05'
Zobacz Profil
Dulson
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 5 kwietnia 2019, 20:27
Lokalizacja: KNS
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M FR SC
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 31 stycznia 2021, 17:58

U mnie przy pozostaniu na ori wsadzie był właśnie dużo problem z niedziałającym ESP. Zapalał się tylko raz po podłączeniu aku po zapłoanie a potem już nie. Przyciskanie guzika tez go nie aktywowało. Kontrolka ABS działała. Bo zmianie wsadu na ten z golfa wszystko działa.
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Dulson » 1 lutego 2021, 12:02

No tak tak, tylko dlatego ja wspomniałem że to jest do zegarów B5 FL 849A (dieslowskie). Lepiej jest pozostać na ori i zmienić jeden parametr jak popatrzę potem na kontekst wyskalowania wskazówek np.
Seat Leon 1M ARL FR/SC 05'
Zobacz Profil
Dulson
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 5 kwietnia 2019, 20:27
Lokalizacja: KNS
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M FR SC
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 1 lutego 2021, 14:23

Ja i tak musiałem zmienić bo włożyłem tarcze z W8. U mnie zressztą ABS się nie świecił. Co do zmiany skali prędkości to już dawno to zostało opisane.

BTW strasznie ciężko się czyta Twoje posty bo piszesz jakąś dziwną gramatyką z poprzestawianym szykiem..
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Dulson » 2 lutego 2021, 10:43

A gdzie opis o tej zmianie skalowania prędkościomierza jest napisane?

Nie jestem Polakiem to może dlatego tak się to czyta.
Seat Leon 1M ARL FR/SC 05'
Zobacz Profil
Dulson
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 5 kwietnia 2019, 20:27
Lokalizacja: KNS
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M FR SC
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 3 lutego 2021, 20:06

Gdzieś tam jest. Tutaj albo na forum passata. Już nie pamiętam bo mi ten progs przegrał automatycznie.

Dulson napisał(a):Nie jestem Polakiem to może dlatego tak się to czyta.

Ok, to wiele tłumaczy.
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Dulson » 4 lutego 2021, 11:42

Gdzieś tam jest. Tutaj albo na forum passata. Już nie pamiętam bo mi ten progs przegrał automatycznie.

To jest program DashDumpEdit który np. przegrywa wyskalowanie z wsadu zegarów SEAT ORG do wsadu zegarów z B5 FL, a ja tutaj chcę napisać o tym że masz jakiś wsad i sam ustalasz jego NOWE skalowanie, a nie przegrywasz ze starych liczników skalowanie, bo również wtedy wskazówki musisz na zimno ustawić tak samo jak wcześniej i modlić się że krokomierz liczy dokładnie tak samo kroki.

Tak jak ja, czyli kupiłem zegary 849A, przerobiłem obudowę, wziąłem WSAD zmieniłem liczbę pewną by ABS poprawnie działał bez efektów ubocznych, odświeżyłem CAN Gateway, żeby poduszka przestała świecić(również zmiana komunikacji). Potem przeniosłem podstawowe rzeczy tym programem przy ich wymianie oraz liczbę kodowania K bo w VCDS nie zmienimy na taką co jest w zegarach SEAT ORG.

No więc mamy zegary działające w pełni sprawnie na wsadzie B5 FL (ja jeszcze serwis kasowałem, bo akurat taki WSAD z serwisem typu LONG LIFE :mrgreen: ).

Dla SEATA mamy wskazówki ustawione tak, że po włączeniu one nie muszą wciągać się na "zero" bo już na nim są i ruchu ich nie widać. Po zgaszeniu tak samo.
Dla B5 FL mamy wskazówki ustawione pod skalą (tutaj mówię o tachometrze), po włączeniu one muszą wstawać do zera, a po zgaszeniu spadają z zera pod skalę, dla mnie to wygląda to tak "nieprofesjonalnie".

Oczywiście wziąłem i spróbowałem przeniosłem skalę (prędkościomierza) z wsadów SEAT do B5 FL, fizycznie wskazówkę ustawiłem na 0 w B5 i dało to efekt że na zero wskazówka siedzi przed i na zapłonie, ale niestety na teście zegarów mi wyszło wyszła potem lekka rozbieżność, której nie było na zegarach SEAT ORG. Nie wiem jak sytuacja dla temperatury wody i paliwa bo nie sprawdzałem, wiem że tachometru nie przeniesiemy bo seat ma do 6k rpm, a pasek do 5,45k rpm.
Seat Leon 1M ARL FR/SC 05'
Zobacz Profil
Dulson
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 5 kwietnia 2019, 20:27
Lokalizacja: KNS
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M FR SC
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 5 lutego 2021, 12:47

No ok, ale przecież ja skopiowałem skalę i wychylenia wskazówek z wsadu passata do wsadu golfa (bo mam licznik do 300), wiec powinno być wszystko ok. Albo jakiś szczegół mi umyka.

Ok, widzę że pasowałby jeszcze skopiować skale wskaźnika paliwa i temperatury bo tam jest ten efekt o którym piszesz.
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości