Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez bledow » 19 czerwca 2013, 21:48

ufo22222 napisał(a):ARL ma 280 z przodu czy 288?
288
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez MichalP » 4 lipca 2013, 11:27

Cześć Wam,

Nadszedł czas wymiany tarcz i klocków w moim samochodzie. Przejrzałem cały ten wątek i zastanawiam się czy nie zmienić tarcz na większe: 288mm. Rozumiem, że wiąże się to z wymianą zacisków wraz z jarzmami, zwrotnic, (czujnik ABS z 280mm -> 288 pasuje) oraz samych tarcz.
Zajrzałem na Allegro i zobaczyłem taki komplet:
http://allegro.pl/hamulce-swap-288mm-le ... 96825.html
Nie chciałbym kupić jakiegoś złomu i sobie problemów narobić.
Znalazłem jeszcze tutaj zaciski i tarcze, wyglądają całkiem ok.
http://allegro.pl/hamulce-vw-seat-audi- ... 09746.html
Co o tym sądzicie? Opłaca się? Czy dać sobie spokój?
Rozumiem, że zwrotnic muszę szukać od Golfa 4 Audi A3 Seata Leona w wersjach silnikowych od 1.9TDI 130KM do 1.8T 150KM i więcej.

Czy może podjechać gdzieś w okolicach Krakowa na jakieś złomowisko i tam poszukać? Zna ktoś jakieś dobre?
Dziękuje z góry za pomoc.
Zobacz Profil
MichalP
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 marca 2013, 16:48
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez kolin » 4 lipca 2013, 15:22

Ja mam 288
2.0 TEDEJ BRD... By Bosh

Quattro 242 / 470 Zmodził Krzych.
Zobacz Profil
kolin
Sport
Sport
 
Posty: 258
Dołączył(a): 1 maja 2013, 08:46
Auto: Karoca
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez darq12 » 4 lipca 2013, 20:44

darq12 napisał(a):
MichalP napisał(a):Cześć Wam,

Nadszedł czas wymiany tarcz i klocków w moim samochodzie. Przejrzałem cały ten wątek i zastanawiam się czy nie zmienić tarcz na większe: 288mm. Rozumiem, że wiąże się to z wymianą zacisków wraz z jarzmami, zwrotnic, (czujnik ABS z 280mm -> 288 pasuje) oraz samych tarcz.
Zajrzałem na Allegro i zobaczyłem taki komplet:
http://allegro.pl/hamulce-swap-288mm-le ... 96825.html
Nie chciałbym kupić jakiegoś złomu i sobie problemów narobić.
Znalazłem jeszcze tutaj zaciski i tarcze, wyglądają całkiem ok.
http://allegro.pl/hamulce-vw-seat-audi- ... 09746.html
Co o tym sądzicie? Opłaca się? Czy dać sobie spokój?
Rozumiem, że zwrotnic muszę szukać od Golfa 4 Audi A3 Seata Leona w wersjach silnikowych od 1.9TDI 130KM do 1.8T 150KM i więcej.

Czy może podjechać gdzieś w okolicach Krakowa na jakieś złomowisko i tam poszukać? Zna ktoś jakieś dobre?
Dziękuje z góry za pomoc

Jeśli nie masz problemów z biciem hamulców itd. to nie wymieniał bym na twoim miejscu bo możesz sobie kosztów narobić. Kupić zwrotnice w których będziesz musiał łożyska wymienić tego nie sprawdzisz na oko lub tarcze albo klocki na wykończeniu bicia tarcz na oko też nie sprawdzisz. Do tego obowiązkowa zbieżność.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez MichalP » 5 lipca 2013, 07:51

W sumie nic mi nie bije, wszytko jest okej. Pomyślałem sobie, że może jednak jak będę zmieniał to zmienię na większe tarcze. Tyle osób tutaj
o tym pisze.
Tylko też się tego boje, że sobie mogę problemów narobić. Najłatwiej i najtaniej będzie kupić komplet nowych tarczy 280mm i do tego klocki i już.
Dziękuje za poradę. :-)
Zobacz Profil
MichalP
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 marca 2013, 16:48
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez tony065 » 6 lipca 2013, 13:16

MichalP, bez przesady. sądzę, że większość ekipy robiło swap hampli z części ze złomu lub odzysku z rozbitka lub anglika. zwrotnice naprawdę trudno zepsuć. co innego łożysko, ale to się daje łatwo i tanio wymienić. tarcze 288 i klocki oczywiście nowe, bo nie wiadomo jak ktoś je wcześniej traktował, ale nie jest to taki szmelc jak 280. na allegrogo jest sporo samych zwrotnic z zaciskami, ja mam zbędne jarzma do 288 i nówki tarcze. jak coś to pw :spoko:
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Martinus1985 » 6 lipca 2013, 17:55

Kolego a ja bym proponował jak już zmieniasz to 312.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez koko1987 » 6 lipca 2013, 23:55

Witam piszę z prośbą o pomoc !! posiadam już tarczę 312 zaciski klocki tylko nie posiadam jarzm czy mógł by ktoś z was podać numer katalogowy na nowe jarzma bądź kogoś kto posiada takie jarzma na sprzedaż ARL 288 na 312 pilne
Zobacz Profil
koko1987
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 31 stycznia 2012, 18:03
Auto: leon ARL

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Leon_TS_ARL » 7 lipca 2013, 18:21

Jarzmo pod 312 w etce to numer:
1J0 615 125 A
W ASO seata kosztuje: 573,01zł sztuka
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Leon_TS_ARL
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 3664
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 14:43
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: Leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez tony065 » 9 lipca 2013, 18:02

Martinus1985, ale na tarcze 312mm potrzeba już felgi 16", a to nie każdemu pasuje.
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Martinus1985 » 9 lipca 2013, 18:05

A na 288mm nie każda felga 15 wejdzie.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez MichalP » 10 lipca 2013, 12:00

Zobacz Profil
MichalP
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 marca 2013, 16:48
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez tony065 » 10 lipca 2013, 15:22

Martinus1985, VAg-oskie powinny wejść wszystkie. co innego jakieś "chromowane" chinole :wink:

-- 10 lip 2013, o 16:22 --

MichalP, tak, będą pasowały. zapytaj jeszcze o stan łożysk i czujników ABS. jak są dobre, to P&P, ale niektórzy doradzają profilaktyczną wymianę na nowe.
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez MichalP » 19 sierpnia 2013, 18:04

Cześć Wam!

W końcu udało mi się skompletować wszystkie potrzebne części do zamiany hamulców. Dawcą był Leon Top Sport.
Dzisiaj mój mechanik zdemontował stare hamulce wraz z zwrotnicami piastami, czujnikami itd.
Przewód hamulcowy pasuje bez problemu ze starych zacisków - FS3 do tych ATE-54. Zostawiłem stary przewód żeby nie podwyższać kosztów.
Całość została odpowietrzona i zalana płynem hamulcowym ATE SL 6 do ABS'u i ESP DOT4.
Dla potwierdzenia: felga 15" pasuje na ten rodzaj zacisku i tarcze 288mm.
Póki co mam jeszcze miękki pedał, podobno wszystko musi się ułożyć i dotrzeć po kilkudziesięciu kilometrach. Tak mi powiedział mechanik - zobaczymy. Wszystko pasowało plug & play :-D . Miałem miłą niespodziankę gdy okazało się, że w moim Leonie jest kabelek do czujnika zużycia klocków hamulcowych.

Chciałbym pokazać Wam kilka zdjęć z całego przedsięwzięcia.

Oto cały zestaw, wyglądał nieciekawie, wszytko zardzewiałe. Na początku trochę się przestraszyłem czy to będzie sprawne.
Obrazek

Zacisk ATE przed czyszczeniem i malowaniem:

Obrazek

A oto zaciski po wyczyszczeniu:

Obrazek

Tutaj cały zestaw gotowy do malowania:

Obrazek

Po malowaniu zwrotnic i osłon:

Obrazek
Obrazek

Pomalowane zaciski i jarzma:

Obrazek

Trzecie malowanie srebrzanką i utwardzenie farby. Na puszcze producent napisał, aby farba wytrzymywała wysokie temperatury do +600 C należy malowaną część piec w 230 C. W domowych warunkach wybór padł na piekarnik.

Obrazek

i po wystygnięciu:

Obrazek

Po dzisiejszej wymianie tak to się prezentuje:

Obrazek
Obrazek

i od wewnętrznej części koła:

Obrazek

A tutaj mamy stary zacisk i tarczę:

Obrazek

na tym zdjęciu widać wyraźnie, że klocek nie dociskał całą swoją powierzchnią: (stara tarcza i zacisk).

Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
MichalP
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 marca 2013, 16:48
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez piotrek1991 TDi » 21 stycznia 2014, 09:25

Witam. Kupiłem komplet na wymianę 280 ->288 i do wymiany jest łożysko. Jak wiadomo w sklepie pytają o rocznik, model, moc, silnik itp. ja wiem tylko ze prawdopodobnie Leon TDI 130. Co mam im powiedzieć? Jaki rok, silnik, moc? Czy we wszystkich mocniejszych ( 130+ ) nie wazne czy 288 czy 312 są takie same łożyska??
Zobacz Profil
piotrek1991 TDi
Stella +
Stella +
 
Posty: 91
Dołączył(a): 24 grudnia 2011, 15:37
Lokalizacja: Mońki
Auto: Lemon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez DzieX » 21 stycznia 2014, 12:36

Seat Toledo 2.3 AGZ z roku 2000 - ma takie hamulce w serii.
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Pako162 » 21 stycznia 2014, 12:58

Łożyska są jednakowe czy to 280, 288 czy 312mm.
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez piotrek1991 TDi » 21 stycznia 2014, 17:23

Dziękować :-)
Zobacz Profil
piotrek1991 TDi
Stella +
Stella +
 
Posty: 91
Dołączył(a): 24 grudnia 2011, 15:37
Lokalizacja: Mońki
Auto: Lemon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez zgaju » 20 marca 2014, 16:38

Czy warto robić taki swap 280-288, biorąc pod uwagę stosunek efektu do ceny..?
komplet tarcz przód i tył 620zł w moim przypadku.

Warto jest dołożyć 350zł za swap + 120zł do tarczy i klocków 288 + 80zł zbieżność + ewentualna robocizna mechanika gdybym nie podołał sam 200zł?
z 620zł robi nam się ponad 2x tyle. W przeciągu miesiąca będę musiał zdecydować bo mi sie klocki kończą i nie umiem wyjść z dylematu.

*w leonie chce dobić do 160km w następnym roku.
Obrazek
SEAT auto emoción !
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zgaju
Sport
Sport
 
Posty: 441
Dołączył(a): 11 sierpnia 2013, 11:48
Auto: SEAT LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez darq12 » 20 marca 2014, 17:18

Jak się bawić to od razu w 312mm, jak chcesz mieć jakąś różnicę :wink: Ja zmieniałem i jakoś rewelacji nie ma dużej tylko ja zmieniałem bo mi się tarcze krzywiły. Ale przy 312mm musisz mieć min felgę szesnastkę. Na 160km pasowało by już pomyśleć o lepszym heblu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Kamil90 » 20 marca 2014, 17:59

zgaju, warto właśnie ze względu na krzywiące się tarcze przednie w zestawach 280.
Co do 312 - musisz doliczyć wymianę felg na min 16" - jeżeli masz mniejsze. Należy również pamiętać o zapasie.

Co do mocy i hamowania - wiadomo, że zawsze można założyć lepsze hamulce. Jeżeli planujesz tylko okolice 160HP spokojnie 288 wystarczy - np Leony ARL miały w serii 288 i wychodziły z podobną mocą z fabryki.

Jeżeli chodzi o wymianę to na pewno poradzisz sobie sam i jeżeli dobrze myślę nie ma konieczności robienia po tym geometrii - mogę się mylić.
ARL+ 229@451 by GREGOR10.PL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kamil90
Sport
Sport
 
Posty: 279
Dołączył(a): 26 kwietnia 2008, 21:45
Lokalizacja: Warszawa WJ
Auto: Leon 1M
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez zgaju » 20 marca 2014, 18:08

właśnie kolega z forum Kamil ma na sprzedaż 288, 312 nie ma ale z 288 na 312 to już chyba prostsza sprawa.
na lato mam 17, na zime 15 ale opony na zime trzeba nowe to mogę kupic 16, ale na razie potrzebuje kupić tarcze bo się kończą a nie chce potem żałować ze nie zrobiłem swapa. W chwili obecnej nie ma na allegro 312 a i kasy brakuje do nich trochę ;)
Obrazek
SEAT auto emoción !
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zgaju
Sport
Sport
 
Posty: 441
Dołączył(a): 11 sierpnia 2013, 11:48
Auto: SEAT LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez darq12 » 20 marca 2014, 18:20

Trzeba robić zbieżność!!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez MichalP » 24 marca 2014, 11:40

Kamil90 napisał(a):zgaju,

Jeżeli chodzi o wymianę to na pewno poradzisz sobie sam i jeżeli dobrze myślę nie ma konieczności robienia po tym geometrii - mogę się mylić.


Jeśli nie masz odpowiednich kluczy to wątpię, że dasz radę zmienić to sam. Wszytko jest bardzo pozapiekane.
Po wymianie wszystkiego musisz zrobić zbieżność. Pamiętam miałem kierownice skrzywioną po wymianie wszystkiego.
Zobacz Profil
MichalP
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 marca 2013, 16:48
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez piotrek1991 TDi » 25 marca 2014, 10:02

Kluczy tak dużo nie jest więc myślę ze kupić je można a nie zmarnują się na pewno (nasadka na przegub ?32,11, 16, 17, 18/19, 13 chyba wszystko ) a pracy tak skomplikowanej bardzo tam nie ma. Zmieniałem u siebie 280->288 i koszt z płynem hamulcowym i zbieżnością to ~ 500zl ale to na starych tarczach i klockach których na razie nie zmieniałem, dopiero latem. A czy warto? Moim zdaniem bardzo, lepiej czuć hamulce, lepiej hamuje, nie brzdęka jak ten głupi zacisk FS-III, nie puchnie tak szybko przy hamowaniu i droga do większych tarcz jest otwarta, czyli tylko zakładać większe :D
Zobacz Profil
piotrek1991 TDi
Stella +
Stella +
 
Posty: 91
Dołączył(a): 24 grudnia 2011, 15:37
Lokalizacja: Mońki
Auto: Lemon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez MichalP » 25 marca 2014, 10:43

Chodziło mi bardziej o to, że bez pneumatycznego klucza u mnie nie dało rady odkręcić niektórych śrub. Cała wymiana rzeczywiście nie jest trudna, wszytko pasuje plug&play. Efekt jest bardzo zadowalający. Ostatnio zmieniałem koła na letnie i tarcze były równiutkie z obu stron.
Samochód znacznie lepiej hamuje, szczególnie z dużej prędkości. Jeśli ktoś się zastanawia to szczerze polecam.
Zobacz Profil
MichalP
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 marca 2013, 16:48
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez chlorek » 27 maja 2014, 09:22

temat jest na tyle obszerny i wyczerpujący że go zamykam. Jeśli ktoś będzie chciał coś dopisać czego nie ma proszę o info na pw.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem