Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Naprawa wyłącznika drzwi

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez adii100 » 8 listopada 2013, 14:10

rozbierz drzwi wszystko znajduje sie w jedym miejscu i bedziesz wiedzial;p
Zobacz Profil
adii100
Sport
Sport
 
Posty: 375
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 18:00
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8T & R6

Reklama

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez kamvip » 8 listopada 2013, 14:18

Jak podejrzewacie ? Czy to zimne luty czy mikrostyk? Bo tylko przy temperaturze poniżej 10 stopni tak sie dzieje, normalnie w lato czy jak jest ciepło działa mikrostyk.
Zobacz Profil
kamvip
Signo
Signo
 
Posty: 126
Dołączył(a): 28 września 2012, 12:25
Auto: Leon I
Silnik: AZD 1.6

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez darq12 » 8 listopada 2013, 14:52

Ciężko jest stwierdzić co to jest ale jak kolega wyżej pisał i tak musisz rozebrać zamek aby wymienić mikrostyk lub luty poprawić.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez kamvip » 8 listopada 2013, 14:54

Szkoda że nie da się, wyciągnąc samego zamka... całe drzwi trzeba rozebrać...
Zobacz Profil
kamvip
Signo
Signo
 
Posty: 126
Dołączył(a): 28 września 2012, 12:25
Auto: Leon I
Silnik: AZD 1.6

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez _carlos- » 8 listopada 2013, 15:50

Raczej luty do poprawy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
_carlos-
TopSport
TopSport
 
Posty: 1086
Dołączył(a): 7 września 2011, 02:12
Lokalizacja: Zabrze
Region: śląskie
Auto: LEON 2 FR + ALTEA XL
Silnik: BMN 2.0

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez lysaglaca » 10 listopada 2013, 10:32

Musisz rozebrać zamek i sprawdzić luty a przy okazji sprawdź bolec mikrostyku jeśli gumka bolca juz jest starta a bolec wytarty to mikro tez do wymiany

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lysaglaca
Sport
Sport
 
Posty: 965
Dołączył(a): 29 kwietnia 2013, 20:20
Lokalizacja: Bytom/Kraków
Auto: LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez seb_jag ARL » 13 listopada 2013, 12:37

Jestem już po wymianie mikrostyku w drzwiach z przodu, operacja udana, pacjent przeżył :) Mam jeszcze problem z drzwiami z tyłu i nie jestem pewien, czy to także wina mikrostyku. Drzwi po otwarciu zapalają normalnie lampki, rozłączają centralny, jedyny problem to fakt, że nie zawsze zamykają się po przekroczeniu 20 km/h. Czasem zablokują się od razu, czasem po najechaniu na jakąś przeszkodzę, dziurę itp, czasem zostają otwarte całą drogę. Ewidentnie coś nie styka, tylko czy to także mikrostyk, zimne luty, a może jeszcze coś innego? :)

Dla potomnych - przy wymianie mikrostyku w zamku w przednich drzwiach trzyma się on w odpowiednim miejscu na takich plastikowych trzpieniach. Zamiennik ma otwory troszkę w innym miejscu, po zamontowaniu zamek nie działa prawidłowo. Pomogło delikatne rozwiercenie otworów w zamku aby dopasować je do otworów w mikrostyku, całość trzyma się na 2 wąskich trytytkach :) drzwi ożyły, zatem rozwiązanie działa :)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez Peter007 » 13 listopada 2013, 13:07

Obstawiałbym mikropęknięcia czyli zimne luty skoro po "wstrząsie" czasami załapuje :)
W linku jest manual jak sobie poradzić z mikrostykiem
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=121152#121152
Jeśli Ci się wydaje, że mnie rozumiesz to masz rację - wydaje Ci się...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Peter007
Sport
Sport
 
Posty: 554
Dołączył(a): 30 marca 2010, 12:31
Lokalizacja: Opoczno
Auto: Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez seb_jag ARL » 13 listopada 2013, 15:23

hmm tak mówisz? :) po męczarniach z mikrostykiem w przednich drzwiach myślałem, że to może coś innego :)
budowa zamka z tyłu jest identyczna jak z przodu? bo jeśli zimne luty, trzeba będzie roznitować i rozebrać...
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez lysaglaca » 14 listopada 2013, 05:54

Z tylu zamek jest nitowany?

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lysaglaca
Sport
Sport
 
Posty: 965
Dołączył(a): 29 kwietnia 2013, 20:20
Lokalizacja: Bytom/Kraków
Auto: LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez untaztood » 14 listopada 2013, 07:08

lysaglaca napisał(a):Z tylu zamek jest nitowany?

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4


Nie jest :)
Konstrukcyjnie wyglada jak ten z przodu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez seb_jag ARL » 14 listopada 2013, 08:29

zamek nie jest nitowany, ale jest przynitowany do blachy, którą odkręciłem z drzwi
przynajmniej tak miałem w moich przednich drzwiach, na szczęście udało nam się nie rozwalać nitów i tak wymienić mikrostyk, ale jeśli chciałbym rozkręcić zamek i dostać się do płytki, nity w tym przeszkadzają
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez untaztood » 14 listopada 2013, 08:56

seb_jag ARL napisał(a):zamek nie jest nitowany, ale jest przynitowany do blachy, którą odkręciłem z drzwi
przynajmniej tak miałem w moich przednich drzwiach, na szczęście udało nam się nie rozwalać nitów i tak wymienić mikrostyk, ale jeśli chciałbym rozkręcić zamek i dostać się do płytki, nity w tym przeszkadzają


Ten plastik, o którym piszesz do niczego nie jest potrzebny przy użytkowaniu. Pomaga jedynie zamontować zamek z blachą - ale i bez niego jest równie "łatwo".
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez seb_jag ARL » 14 listopada 2013, 09:06

untaztood napisał(a):
seb_jag ARL napisał(a):zamek nie jest nitowany, ale jest przynitowany do blachy, którą odkręciłem z drzwi
przynajmniej tak miałem w moich przednich drzwiach, na szczęście udało nam się nie rozwalać nitów i tak wymienić mikrostyk, ale jeśli chciałbym rozkręcić zamek i dostać się do płytki, nity w tym przeszkadzają


Ten plastik, o którym piszesz do niczego nie jest potrzebny przy użytkowaniu. Pomaga jedynie zamontować zamek z blachą - ale i bez niego jest równie "łatwo".

nie bardzo rozumiem... :) zamek u mnie był przynitowany do blachy. od strony blachy ma śrubki (aby go rozkręcić). niestety dojście jest tylko do części śrubek, do pozostałych nie, właśnie ze względu na to, że jest przynitowany. oczywiście można roznitować, ale poradziłem sobie bez tego.
o jakim plastiku piszesz?
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez lysaglaca » 14 listopada 2013, 19:41

Nie wiem gdzie ty masz te blachę przynitowana ale rozbieralem drzwi przednie już chyba ze sto razy i ani razu żadnej blachy tam nie widziałem a tym bardziej rozebranie zamka na części to kwestia kilku ruchów i paru srubek. Zapodaj jakieś zdjęcie poglądowe bo nie bardzo wiem o ci ci chodzi jaka blacha i gdzie te nity

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lysaglaca
Sport
Sport
 
Posty: 965
Dołączył(a): 29 kwietnia 2013, 20:20
Lokalizacja: Bytom/Kraków
Auto: LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez adii100 » 14 listopada 2013, 21:00

u mnie koledzy jak narazie prawie wszystko sie naprawiło tzn dziala buczek zostawionych swiatel ,po otwarciu zapala sie kopertowka i swiatlo centralne ale nadal brak migniecia kierunkow po zamknieciu i buczka zostawionego kluczyka w stacyjce moze ten przypadek jest zwiazany ze stacyjka? Odnosnie zamykania to jest tak zamkne slychac centralny z przodu drzwi (zatrzask) caly samochod zamkniety brak migniecia kierunkow drugie wcisniecie zamykania slychac jakby centralny zatrzasna tylko drzwi tylne od strony pasazera, nastepnie trzeci raz przyciskam male pukniecie centralki kierunki migly dziwny przypadek ...
Zobacz Profil
adii100
Sport
Sport
 
Posty: 375
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 18:00
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8T & R6

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez _carlos- » 14 listopada 2013, 21:07

Podmień moduł komfortu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
_carlos-
TopSport
TopSport
 
Posty: 1086
Dołączył(a): 7 września 2011, 02:12
Lokalizacja: Zabrze
Region: śląskie
Auto: LEON 2 FR + ALTEA XL
Silnik: BMN 2.0

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez seb_jag ARL » 14 listopada 2013, 22:44

lysaglaca napisał(a):Nie wiem gdzie ty masz te blachę przynitowana ale rozbieralem drzwi przednie już chyba ze sto razy i ani razu żadnej blachy tam nie widziałem a tym bardziej rozebranie zamka na części to kwestia kilku ruchów i paru srubek. Zapodaj jakieś zdjęcie poglądowe bo nie bardzo wiem o ci ci chodzi jaka blacha i gdzie te nity

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

Zamek mam przynitowany do blachy z wewnątrz drzwi, zdjęcia nie zrobię, bo uszczelniłem wszystko uszczelniaczem dekarskim - pojawiła się woda na progu, i nie mam zamiaru tego rozbierać. Wiem co piszę i mam na to świadka, drzwi rozbierałem z PiterEl :) Tak jak napisałem, żeby rozkręcić zamek musiałbym zerwać nity.
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez adii100 » 15 listopada 2013, 12:59

_carlos- napisał(a):Podmień moduł komfortu.


Ok postaram sie gdzies skombinowacmodul i zobaczyc a jeszcze moze byc to zawiazane z tym ze mam kable od radia zółty czerwony razem jak w tym temacie viewtopic.php?f=42&t=40856 i tutaj jest problem ze napiecie caly czas idzie na modul?
Zobacz Profil
adii100
Sport
Sport
 
Posty: 375
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 18:00
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8T & R6

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez lysaglaca » 15 listopada 2013, 18:40

No to kolego powiem Ci ze masz nie fabryczny zamek bo w żadnym VAGowskim dupowozie niema problemu z rozebraniem zamka na czesci

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lysaglaca
Sport
Sport
 
Posty: 965
Dołączył(a): 29 kwietnia 2013, 20:20
Lokalizacja: Bytom/Kraków
Auto: LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: Odp: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez cinek2004 » 15 listopada 2013, 20:46

Jest jeden nit. Trzyma on ten plastik na którym zamocowany jest zamek do blachy. Plastik z kolei zamocowany jest na kołkach do blachy.
Na początku wspomniany nit nie przeszkadza zupełnie w rozebraniu zamka. Nawet dziś to robiłem i nit został nietknięty.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cinek2004
Signo
Signo
 
Posty: 138
Dołączył(a): 15 stycznia 2013, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW Golf IV

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez lysaglaca » 16 listopada 2013, 16:22

Panowie gdzie wam jakieś nity uniemożliwiają rozebranie zamka części mechanicznej od części elektrycznej pokazcie zdjęcie w którym miejscu macie ten nit bo ja nie mam żadnego problemu z rozebraniem zamka

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lysaglaca
Sport
Sport
 
Posty: 965
Dołączył(a): 29 kwietnia 2013, 20:20
Lokalizacja: Bytom/Kraków
Auto: LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez untaztood » 16 listopada 2013, 21:41

Pewnie chodzi o takie coś...
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez lysaglaca » 17 listopada 2013, 10:47

Jesteś pewny ze jest to oryginalny zamek? Bo nie spotkałem się jeszcze z zamkiem zamontowanym na stale do blachy .

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lysaglaca
Sport
Sport
 
Posty: 965
Dołączył(a): 29 kwietnia 2013, 20:20
Lokalizacja: Bytom/Kraków
Auto: LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez untaztood » 17 listopada 2013, 13:31

lysaglaca napisał(a):Jesteś pewny ze jest to oryginalny zamek? Bo nie spotkałem się jeszcze z zamkiem zamontowanym na stale do blachy .

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4


Nie spotkałeś się, bo pewne zawsze już coś było modzone, przed tym, jak Ty się za to zabierałeś ;-)

Oryginalnie jest jak na foto.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Odp: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez lysaglaca » 17 listopada 2013, 13:42

untaztood napisał(a):
lysaglaca napisał(a):Jesteś pewny ze jest to oryginalny zamek? Bo nie spotkałem się jeszcze z zamkiem zamontowanym na stale do blachy .

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4


Nie spotkałeś się, bo pewne zawsze już coś było modzone, przed tym, jak Ty się za to zabierałeś ;-)

Oryginalnie jest jak na foto.



No to musiało być modzone we wszystkich chyba juz 10 leonach bo chyba juz w tylu przerabialem te wlaczniki włącznie w passatami i golfami i każdy jeden miał juz "modzony" zamek :>

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lysaglaca
Sport
Sport
 
Posty: 965
Dołączył(a): 29 kwietnia 2013, 20:20
Lokalizacja: Bytom/Kraków
Auto: LEON
Silnik: ASV 1.9

Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez untaztood » 17 listopada 2013, 14:23

lysaglaca napisał(a):
untaztood napisał(a):
lysaglaca napisał(a):Jesteś pewny ze jest to oryginalny zamek? Bo nie spotkałem się jeszcze z zamkiem zamontowanym na stale do blachy .

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4


Nie spotkałeś się, bo pewne zawsze już coś było modzone, przed tym, jak Ty się za to zabierałeś ;-)

Oryginalnie jest jak na foto.



No to musiało być modzone we wszystkich chyba juz 10 leonach bo chyba juz w tylu przerabialem te wlaczniki włącznie w passatami i golfami i każdy jeden miał juz "modzony" zamek :>

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4


Nie tylko musiały mieć modzony zamek.
Wystarczy wyciągać podnośnik szyby i jak ktoś nie wie, żeby odkręcić też zamek to uchwyt pęka. A później się go wywala do śmieci.
Widocznie miałeś farta i trafiłeś zawsze wcześniej na partaczy. Jak ktoś ma dwie lewe ręce przy naprawie czegoś w drzwiach to go rozwala.
Oryginalnie jest uchwyt mocujący, żeby łatwiej było montować zamek podczas pierwszego montażu. Zresztą do Etki nigdy nie zaglądałeś?

Ja miałem to we wszystkich drzwiach, w Leonie z 2000 roku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez lysaglaca » 17 listopada 2013, 14:44

No do etki nie zagladalwm ale dziś instaluje autodate i tam jest wszystko dokładnie rozpisane i zajrze z ciekawości bo jakiś mi się wierzyć nie chce ze wszystkie z amki które rozbieralem były juz spartaczone

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lysaglaca
Sport
Sport
 
Posty: 965
Dołączył(a): 29 kwietnia 2013, 20:20
Lokalizacja: Bytom/Kraków
Auto: LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: Odp: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez cinek2004 » 17 listopada 2013, 15:57

Najwidoczniej ktoś już rozbierał przed tobą.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cinek2004
Signo
Signo
 
Posty: 138
Dołączył(a): 15 stycznia 2013, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW Golf IV

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez adams » 28 listopada 2013, 23:44

Zgadzam się, że oryginalnie są przynitowane te zamki. Swoja droga to ten plastik tak potrzebny jak świni siodło, ale skoro u mnie się trzyma jeszcze na jednym nicie to się z tym nie rozstałem.
adii100 napisał(a):Odnosnie zamykania to jest tak zamkne slychac centralny z przodu drzwi (zatrzask) caly samochod zamkniety brak migniecia kierunkow drugie wcisniecie zamykania slychac jakby centralny zatrzasna tylko drzwi tylne od strony pasazera, nastepnie trzeci raz przyciskam male pukniecie centralki kierunki migly

nie wiem czy rozbierałeś już swoje zamki, ale w nich masz 4 (drzwi przednie) lub 2 (drzwi tylne) krańcówki wewnątrz zamka przylutowane do płytki plus po jednej krańcówce na przewodach na każde drzwi odpowiedzialnej za załączanie światełka w podsufitce, alarmu i kopertówek. Od mrugnięcia kierunkami masz jedną z krańcówek umieszczonych w środku zamka (przylutowana bezpośrednio do płytki PCB). Jedna dje sygnał do sterownika informujący czy zamek jest otwarty czy nie a druga daje sygnał czy jest zaryglowany. Dwie dodatkowe (w przypadku zamków z przodu) są od przekręcania kluczykiem (otwórz/zamknij). I teraz idąc tym tropem wydaje mi się że za mtugnięcie kierunkami po zamknięciu z pilota odpowiada mikroswitch informujący o położeniu ryglowania. Skoro naciskasz aż trzy razy na pilocie przycisk, to sytuacja wygląda tak: 1 - zamykasz zamek (powienien się zaryglować) zamek siłownik robi dwa ruchy, pierwszy ustawia łopatke od ryglowania po środku (wtedy krańcówka nie jest załączona/wciśnięta, ale za ułamek sekundy powinien wykonać drugi ruch gdzie krańcówka zostaje wciśnięta)
2- zamek wykonuje jeden ruch do tyłu (alarm jest rozbrojony, a krańcówka jest rozłączona), 3 - plastik od ryglowania znowu zostaje dopchnięty do krańcówki i wtedy prawdopodobnie dopiero działa poprawnie krańcówka informująca o tym że zamek został zaryglowany i następuje mrygnięcie kierunkami. Nie jestem pewny czy wiesz o czym mówie ale jeśli rozbierałeś zamek to się skumasz. Nie wiem tylko do czego służy krańcówka informująca czy zamek jest otwarty (wtedy jest wciśnięta). U mnie od czasu do czasu wybija lewe tylne drzwi po przekroczeniu 20km/h. Wszystko się zamyka a lewe tylne pyk-pyk. Na razie poznaję to auto więc jeszcze dobrze go nie rozgryzłem ale wydaje mi się że kwestia do opanowania. Wogóle wpadłem na taki pomysł że skoro nie używa się zbyt często otwierania kluczykiem to można pokusić się o przelutowanie krańcówek właśnie tych odpowiadających za zamknij/otwórz. Skoro te uszkodzone raz działają a raz nie to prawdopodobnie wystarczą jeśli zajdzie potrzeba użycia kluczyka, a te mało używane powinny sprawdzić się w zastępstwie za te zużyte. Ale (jak już zresztą pytałem w podobnym temacie) może jest mi ktoś podac przepis na dobre wypoziomowanie szyby z przodu w prowadnicach ? Kurcze poskręcałem wszystko i po obniżeniu szyby na maksa w dól i potem próbie podniesienia jej do góry na automacie słychac i widac takie zaterkotanie, szyuba lekko drży jakby o coś zapierała i po chwili idzie (chyba) luźno. 3 godziny próboiwałem ją wypoziomowac i efekt raz lepszy raz gorszy ale nadal nieidealny i niezadowalający :( Panowie skoro piszecie że robiliście już to w 10 leonach golfach skodach itd to zdradźcie jaki macie na to sposób ? Jutro zaczyna się weekend i wszystkie drzwi będę wybebeszał po czym będzie trzeba pozakładac szyby a tego sie najbardziej boje żeb nie zrąbac tak jak uczyniłem to z prawą przednią właśnie. HELP ktoś mi ?
Zobacz Profil
adams
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 18 sierpnia 2013, 16:38
Auto: LEON
Silnik: APP 1.8

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez mati12 » 8 grudnia 2013, 18:04

Cze Od pół roku jestem właścicielem Leona z silnikiem 1.6 16V z 2002 r. benzyna. Autko super ale od kiedy zaczęło się robić coraz chłodniej mam z nim małe problemy. Chodzi o elektrykę prawych drzwi z przodu od kierowcy. Mój problem objawia się następująco:
1) chcąc otworzyć auto pilotem otwierają się wszystkie drzwi oprócz drzwi kierowcy, które muszę otwierać ręcznie kluczykiem. Jednak jak jadę autem jakieś 30 km i się nagrzeje od środka a ja się zatrzymam i próbuję zamknąć i otworzyć drzwi pilotem już sie otwiera i zamyka super. Tak jakby po prostu na zimnie coś nie grało. Do tego jak jest zimno podświetlenie panela z przyciskami do uchylania szyb albo nie świeci wcale albo mruga. Problem ustępuje jak autko się nagrzeje. Gdy dni były jeszcze ciepłe to rano problem występował a po południu już nie bo samochód postał na słońcu i się nagrzał.

2) dodatkowo czasami nie mogę zamknąć także pozostałych drzwi na pilota tak jakby bateria padła w pilocie. Baterię jednak ostatnio wymieniłem ale problem nie zniknął. Czasami zamykając drzwi pilotem za chwilę się otwierają.

Czytałem wszystkie tematy dotyczące tego problemu ale nie stwierdziłem co dokładnie dolega w moim aucie i w czym doszukiwać się problemu. Dodam ze faktycznie lampka w drzwiach się nie świeci, co wskazywałoby na mikrostyk w zamku. Jednak ostatnio byłem z autem u mechanika elektryka i tam stwierdzili że to wina modułu komfortu w drzwiach przednich od kierowcy, że ma on jakiś zimny lód czy coś takiego i nic się nie da zrobić oprócz wymiany całego modułu. Niestety nie wiem ani jak znaleźć tą część bo nie mam numeru czy co tam trzeba ani też nie wiem czy to dokładnie to. Nie chcę na darmo wydawać kasy jeśli okaże się że to nie to.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. Jeśli jakieś pytania macie to piszcie to dopowiem jakieś szczegóły. Ewentualnie czy znacie jakiś warsztat, lub mechanika który potrafiłby dobrze to zdiagnozować i ewentulanie naprawić dobrze i w rozsądnej cenie z Rzeszowa lub okolic (prosiłbym o kontakt PW).

Dzięki za pomoc.
Zobacz Profil
mati12
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 17:48
Auto: Seat Leon 1
Silnik: AZD 1.6

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez arknaw » 8 grudnia 2013, 19:12

mati12 napisał(a):...nie stwierdziłem co dokładnie dolega w moim aucie i w czym doszukiwać się problemu...

Tego nikt ci dokładnie nie powie. Trzeba posiedzieć trochę przy aucie i zdiagnozować problemy.
Ja nie zaczynałbym od modułu komfortu tylko od sprawdzenia kabli w przelotce do drzwi(taka guma, w której biegną kable do drzwi, widać ją po otwarciu drzwi). Jak tam wszystko będzie ok, to następny krok to prześledzić wszystkie luty w zamku z którymi są problemy (wszystkie, a nie tylko od mikrostyku). Co do pilota, to możliwe że porostu bliski już jego koniec. Częsta przypadłość leona z kluczykami typu "jajko" :roll:
P.S. moduł komfortu można rozebrać i przylutować (podobno, ja tego nigdy sam nigdy nie robiłem)
Zobacz Profil
arknaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31 grudnia 2012, 08:23
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez mati12 » 8 grudnia 2013, 20:16

aha, arknaw kable były sprawdzane (chyba że tylko tak powiedzieli od niechcenia bo nie chcieli się z tym bawić) i niby są ok. No to bede szukał speca który to jeszcze raz zobaczy może powie coś więcej albo poradzi Dzieki za odpowiedź
Zobacz Profil
mati12
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 17:48
Auto: Seat Leon 1
Silnik: AZD 1.6

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez darq12 » 8 grudnia 2013, 20:25

Sprawdził bym zimne luty w zamku, standard.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez arknaw » 8 grudnia 2013, 21:10

ale to nie jest jedyny problem skoro
Do tego jak jest zimno podświetlenie panela z przyciskami do uchylania szyb albo nie świeci wcale albo mruga. Problem ustępuje jak autko się nagrzeje.
Zobacz Profil
arknaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31 grudnia 2012, 08:23
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez _carlos- » 8 grudnia 2013, 21:19

Wszystkie sygnały z zamka idą do modułu w drzwiach (jest on zintegrowany z silniczkiem szyby), a z tamtąd do modułu komfortu, który znajduje się pod kierownicą. Nie działanie zamka centralnego może być spowodowane uszkodzonym mikrostykiem lub zimnymi lutami na płytce w kasecie zamka ewentualnie uszkodzony moduł komfortu. Zanik podświetlenia panela sterowania szyb może być spowodowany uszkodzonym modułem przy silniczku szyb lub uszkodzonym modułem komfortu.
1.Wymontuj kasetę zamka, popraw WSZYSTKIE luty, potem sprawdź miernikiem na wtyczce czy są przejścia.
2. Sprawdź jaki masz moduł komfortu i podmień go. Zobaczysz czy coś się poprawi. Jak nie to musisz znaleźć silniczek szyby o tym samym numerze, chyba że ktoś znajomy podejmie się go przelutować.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
_carlos-
TopSport
TopSport
 
Posty: 1086
Dołączył(a): 7 września 2011, 02:12
Lokalizacja: Zabrze
Region: śląskie
Auto: LEON 2 FR + ALTEA XL
Silnik: BMN 2.0

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez kurex » 13 grudnia 2013, 12:15

http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-vw-au ... tabsAnchor
http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-vw-au ... 87346.html

Któryś z nich jest lepszy, odpowiedniejszy do Leosia ?
czy to jest jeden pierun. ?

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez _carlos- » 13 grudnia 2013, 12:52

W naszych zamkach stosowany jest mikrowyłącznik, który podobny jest budową do tego pierwszego, ale nie na gumki uszczelniającej na inicjatorze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
_carlos-
TopSport
TopSport
 
Posty: 1086
Dołączył(a): 7 września 2011, 02:12
Lokalizacja: Zabrze
Region: śląskie
Auto: LEON 2 FR + ALTEA XL
Silnik: BMN 2.0

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez kurex » 13 grudnia 2013, 15:01

Bo zdiagnozowałem że to to mi padło, i szkoda by było na marne się męczyć z tymi drzwiami i je rozbierać i znowu składać bez wymiany w.w mikrowyłącznika.

Więc Carlos co proponujesz. ?, to może gumkę można zdjąć ze starego mikrowyłącznika i założyć na nowy.?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez _carlos- » 14 grudnia 2013, 22:42

Znaleźć w internecie taki z gumką.

-- 14 gru 2013, o 23:42 --

http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-herme ... 43396.html
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
_carlos-
TopSport
TopSport
 
Posty: 1086
Dołączył(a): 7 września 2011, 02:12
Lokalizacja: Zabrze
Region: śląskie
Auto: LEON 2 FR + ALTEA XL
Silnik: BMN 2.0

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez seboxp » 31 grudnia 2013, 11:15

Witam, u mnie problem wygląda następująco, zacznę od tego że sam sobie jestem winny bo gdy naprawiałem ślizg w szybie elektrycznej z przodu (prawe) i zakładałem blachę z prowadnicami to źle pokierowałem przewód do zamka co za skutkowało tym że gdy opuściłem szybę to pociągła przewód i zerwało mi piny w kostce. Rozebrałem cały zamek polutowałem na nowo piny i w tym momencie jest problem bo podłączam wtyczkę, z pilota zamykam drzwi i nic się nie dzieje a chyba powinien ten silniczek poruszyć zębatkę ? I teraz mam pytania, czy zamek musi być przykręcony do karoserii żeby była masa? czy może być spalony bezpiecznik? ( reszta drzwi działa więc chyba nie jest dla każdych drzwi osobny...)
Diesel POWER bez dymu nie ma ognia !!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seboxp
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16 marca 2009, 22:47
Lokalizacja: kraków
Auto: Leon ARL

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez dreadlook » 31 grudnia 2013, 11:19

seboxp napisał(a):I teraz mam pytania, czy zamek musi być przykręcony do karoserii żeby była masa?

Nie musi.
seboxp napisał(a):reszta drzwi działa więc chyba nie jest dla każdych drzwi osobny...

Nie ma bezpiecznika na każde drzwi innego. Także jak inne drzwi Ci działają, to coś źle polutowałeś :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez seboxp » 31 grudnia 2013, 13:03

wiem w czym tkwił problem, nie podłączyłem kostki do silnika mechanizmu szyby przez co nie było prądu w kablu... teraz zabieram się do poskładania zamka tylko albo mi brakuje czegoś albo mój zamek się trochu różni od tych które znalazłem w internecie, u mnie są tylko dwa te microchipy z przyciskami, nie ma tych w rogu zamka. Może ma ktoś jakieś zdjęcia jak to ustrojstwo złożyć do kupy ?
Diesel POWER bez dymu nie ma ognia !!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seboxp
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16 marca 2009, 22:47
Lokalizacja: kraków
Auto: Leon ARL

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez dreadlook » 31 grudnia 2013, 13:16

daj fotę czego nie wiesz jak włożyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez seboxp » 31 grudnia 2013, 13:56

Zdjęcie tego co juz mi się udało zrobić i części które pozostały, wiem że cięgno i chyba wszystkie te sprężynki to nie do środka tylko już na zewnątrz. No chyba że się mylę.
Obrazek
Diesel POWER bez dymu nie ma ognia !!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seboxp
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16 marca 2009, 22:47
Lokalizacja: kraków
Auto: Leon ARL

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez Axee » 31 grudnia 2013, 14:57

seboxp, rolka mala plastikowa na tyl silniczka, zeby dobrze siedzial. Jak bedziesz skladal 2 polowki to tak aby trzpien ramienia tego z zebatka, wszedl w dziurke w przesuwniku w drugiej polowce. Mam nadzieje ze przelutowales dobrze styki blaszek do plytki pcb, jak nie to od nowa rozbieraj. Reszta czesci na zewnatrz: metal i plastik na jednej osi, do tego 2 mniejsze sprezynki. Pozniej skladasz kasete elektryczna z czescia mechaniczna, hak nalezy na maxa pociagnac i dopiero skladac dwie czesci, zakladasz ciegno linke na hak z mechaniki i tam rowniez pomiedzy komore plastikowa a hak duza sprezyne (w zasadzie do niczego nie jest potrzebna).
Zamek nie ma gornych mikrostykow, bo nie ma wejscia na otwieranie i zamykanie wkladka klucza, zapewne to pasazer z nowszego rocznika.
Tu masz przykladowe ulozenie sprezynek: http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/37/79/35/12/3779351265
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez seboxp » 31 grudnia 2013, 14:57

czyli nic nie brakuje? rocznik 2004 drzwi przód pasażer
Diesel POWER bez dymu nie ma ognia !!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seboxp
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16 marca 2009, 22:47
Lokalizacja: kraków
Auto: Leon ARL

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez Axee » 31 grudnia 2013, 15:02

Srubek brakuje :D na zdjeciu ... wyzej masz jeszcze linka do zdjecia...
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez seboxp » 31 grudnia 2013, 15:54

śrubki są :-) mam pytanie jeszcze o tą "blaszkę" co pod nią wchodzi biały plastik i dwie małe sprężynki, ta blaszka wchodzi tam pomiędzy część elektryczną a mechaniczną i rozumiem że ma coś tam chwycić...
Diesel POWER bez dymu nie ma ognia !!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seboxp
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16 marca 2009, 22:47
Lokalizacja: kraków
Auto: Leon ARL

Re: Naprawa wyłącznika drzwi

Postprzez dreadlook » 31 grudnia 2013, 16:53

seboxp napisał(a):śrubki są :-) mam pytanie jeszcze o tą "blaszkę" co pod nią wchodzi biały plastik i dwie małe sprężynki, ta blaszka wchodzi tam pomiędzy część elektryczną a mechaniczną i rozumiem że ma coś tam chwycić...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem